Jesteśmy świadomi, jak kluczowe może być znalezienie odpowiedniego zespołu dla Twojej placówki psychologicznej. Właściwy personel może pomóc w zapewnieniu doskonałej terapii klientom i w sprawnym funkcjonowaniu całego miejsca. Dlatego też chcemy podzielić się z Wami strategiami i wskazówkami dotyczącymi rekrutacji, które wypracowujemy w trakcie współpracy przy stawianiu kolejnych miejsc związanych ze zdrowiem psychicznym.
Employer Branding: Twoje pierwsze narzędzie rekrutacji
Employer branding, czyli budowanie marki pracodawcy, jest niezwykle istotny w procesie rekrutacji. Jest to sposób, w jaki Twoja poradnia jest postrzegana jako miejsce pracy w oczach potencjalnych pracowników. Przemyślane kroki mogą przyciągnąć do Ciebie właściwe osoby już na etapie rekrutacji. Pokaż, jaką wartość oferujesz jako pracodawca i dlaczego warto z Tobą współpracować.
Przykładowo, możesz podkreślić, że Twoja poradnia oferuje szereg benefitów, takich jak elastyczne godziny pracy, wsparcie w rozwoju zawodowym, czy dbałość o dobre warunki pracy np. pokój relaksacji dla terapeutów. Oczywiście, jeśli korzystasz z usług firmy marketingowej, która pomaga Ci szukać klientów, to również warto wspomnieć o tym, że zapewnisz swoim pracownikom wypełniony kalendarz, szczególnie, jeśli rozliczają się z Tobą za godziny wykonanej pracy w formacie B2B. Zastanów się czy będziesz im płacił za superwizję, czy masz dla nich plan możliwości rozwoju. Przemyśl także kwestię – dlaczego warto z Tobą zostać, a nie założyć własny gabinet po roku czy dwóch.
Wykorzystaj zakładkę „Praca” na stronie internetowej
Zakładka „Praca” na Twojej stronie internetowej jest idealnym miejscem do prezentacji Twojego employer branding’u i do przyciągnięcia potencjalnych pracowników. Tutaj możesz umieścić informacje na temat dostępnych stanowisk, wartości, jakie oferujesz jako pracodawca oraz szczegóły na temat procesu rekrutacji.
Możesz napisać tutaj również dwa zdania ogólne o szukaniu pracowników i zamieścić poszczególne ogłoszenia w dodatkowych podstronach.
Wykorzystaj media społecznościowe
Jednym z kluczowych kanałów komunikacji w dzisiejszych czasach są grupy w portalach społecznościowych, takich jak Facebook. Gromadzą one osoby zainteresowane konkretną dziedziną, co stanowi doskonałe miejsce do poszukiwania potencjalnych kandydatów.
Przygotuj skrócone ogłoszenie – zaledwie parę ogólnych zdań opisujących, czego poszukujesz w nowym pracowniku. Dodaj link do strony z pełnym ogłoszeniem – to zachęci zainteresowane osoby do odwiedzenia Twojej strony i zgłębienia szczegółów. Pamiętaj, że Twoje ogłoszenie powinno być przyciągające, ale jednocześnie krótkie i na temat.
Istnieje wiele grup na Facebooku, do których możesz dołączyć i opublikować swojego posta. Oto kilka z nich, które mogą być szczególnie przydatne:
- Psychologia, staże, praktyki, superwizje, szkolenia.
- Praca dla psychologa/psychoterapeuty
- Psychologia – Praca, staże, praktyki
- Praca dla psychologów i psychoterapeutów
Dołącz do tych grup i opublikuj swoje ogłoszenia. Pamiętaj jednak o zasadach obowiązujących w każdej z tych grup – zawsze dostosuj swoje ogłoszenie do ich wytycznych i standardów.
„Poszukujemy zaangażowanego i kompetentnego psychoterapeuty do dołączenia do naszego zespołu w prężnie rozwijającym się centrum psychoterapii. Więcej informacji na temat stanowiska i procesu rekrutacji znajdziesz tutaj.”
Grupy dla naszych klientów
Jeśli jesteś członkiem naszej grupy na Facebooku – Rozkręcamy Gabinet Psychologiczny, możesz skorzystać z cyklicznego posta z ogłoszeniami. Umieść tam w komentarzu krótkie ogłoszenie o pracy i przekieruj zainteresowane osoby na Twoją stronę internetową. Wystarczy, że dołączysz do naszej grupy i będziesz mógł zacząć korzystać z tego narzędzia. Poprzez lupkę wyszukaj posta pt.: #ofertypracy, który wygląda tak:
Zwróć uwagę, aby po lewej stronie na liście parametrów wyszukiwania zaznaczyć Najnowsze:
Ogłaszaj się w popularnych portalach
Link do strony wykorzystaj również na branżowych portalach ogłoszeniowych takich jak www.psychopraca.net. Przykładowo napisz: „Poszukujemy zaangażowanych psychologów i terapeutów do naszego zespołu. Kliknij tutaj aby dowiedzieć się więcej.”
Nie zapomnij również o ogłoszeniach o pracy w ogólnych platformach takich jak OLX, gdzie możesz wybrać konkretne miasto. Często są one przeglądane przez szerokie grono osób (jak przyjaciele czy członkowie rodzin poszukującego pracy), co zwiększa Twoją widoczność. Zalecamy również publikację na lokalnych stronach lub polonijnych, jeśli mieszkasz za granicą i kompletujesz tam zespół.
Warto również sprawdzić portal Jooble, na którym jedna z naszych klientek miała bardzo pozytywne doświadczenia z rekrutacją. Po zamieszczeniu zaledwie 1 ogłoszenia otrzymała aż 120 cv!
Pamiętaj, że rekrutacja to nie tylko proces poszukiwania pracowników, ale także prezentowania Twojej placówki jako wspaniałego miejsca do pracy. Daj znać w komentarzu co jeszcze dodałbyś/-ałabyś do tej listy.
Jeśli chcesz posłuchać bezpośrednio od specjalisty ds. rekrutacji, jak przeprowadzać takie rozmowy, to zapraszamy Cię do wywiadu z Ulą Korkmaz.