Współczesne sposoby rozwoju biznesu psychologicznego

Tekst zainspirowany Webinarem Marka Bownessa pracującego od 18 lat w UK nad budową biznesów ludzi zajmujących się szeroko pojętym rozwojem osobistym. Mark prowadzi 12-miesięczny program Zbuduj swoje 7-cyfrowe plemię.

Wychodzimy ze starego sposobu myślenia, czyli…

W 2018 roku świat promocji i marketingu już nie działa tak, że odpalasz swoją stronę www i może czasem dodajesz na niej okienko zapisu na newsletter, a potem czekasz spokojnie. I wtem rachunki wręcz płacą się same…

Oj nie.

Albo

drugi scenariusz:

Publikujesz sporadyczne posty na Facebooku (jak Ci się przypomni) kopiując ciekawsze linki z innych profili albo cytaty… Stronę internetową masz taką, jak wszyscy. I to – nie wiedzieć czemu – nie przynosi praktycznie żadnych rezultatów.

No właśnie. Na takie działania, jak wyżej, po prostu szkoda Twojego czasu… to niewiele da. To, co działało 7-10 lat temu, już przestało. I am sorry…

Teraz jest inaczej

blankRynek się zmienia, klienci się zmieniają, oczekiwania ludzi i rynku podlegają modyfikacjom. Nie masz na to wpływu. Jedyne, co pozostaje, to dostosować się. Jeśli oczywiście chcesz godnie żyć, rozwijać się i zarabiać z czasem coraz więcej. Bo jeśli oprzesz swój model na indywidualnej psychoterapii 1:1 i będziesz mieć maksymalnie 5-6 sesji dziennie, to co dalej? Parę lat później warsztaty, grupa. Ok – tylko skąd wziąć ludzi? Potem może zatrudnienie innych… I na tym koniec.

Jaki masz pomysł na swój biznes?

Współczesny rynek oferuje Ci model, w którym będziesz mieć bardzo, bardzo dużo ludzi wokół siebie. Dla których możesz być ważną osobą, liderem. Których możesz uczyć, prowadzić, zmieniać ich życie. Bo przecież o to chodziło, kiedy zdecydowałaś/-eś się na ten zawód, prawda?

Model budowania zasięgów, czyli plemienia

W tym modelu prowadzisz klienta przez pewną podróż po swoich zasobach. Budujesz tzw. zasięgi, budujesz grupę wokół siebie i swojej marki. Budujesz zaufanie i pozycję eksperta. Mark nazywa to budowaniem swojego plemienia.

Droga takiego poprowadzenia swojego biznesu nazywana jest w marketingu “doświadczeniem klienta”. Klient ma z Tobą i z Twoją misją różne, coraz głębsze doświadczenia. Decyduje się związać z Tobą i z ludźmi wokół Twojej marki, bo ma z tego coś fajnego, korzyść, poczucie wspólnoty, przynależności i więzi.

I na tym, według prognoz, oprze się rynek po 2020 r. Nawet nie jakość usług czy cena będą ważna dla klientów, ale właśnie doświadczenie, które ma trafiając na Twoje zasoby (blog, newsletter, e-booki, podcasty, webinary, szkolenia). I to doświadczenie poprzedzi decyzję o zakupie – sesji, warsztatów, seminariów itp.

To nie są puste słowa, ale tak kształtuje się rynek. Twoi klienci są na tym rynku. Mają takie same doświadczenia z innymi usługami, z których korzystają. Dlaczego mieliby mieć inne oczekiwania od coacha czy terapeuty? Dlaczego mieliby traktować kogoś w innym trybie, niż swojego trenera, masażystę itp.? Wiadomo, że terapia jest czymś innym, jasne. Ale wyobraźmy sobie, że w kalendarzu klienta są pewne punkty w ciągu dnia: 18.00 fryzjer, 19.00 terapeuta, 20.00 serwis. I tak samo szukają tych usług. W sieci, w swoim otoczeniu. A może ktoś z jego znajomych jest członkiem Twojej społeczności i właśnie dlatego Cię poleci?

Zmiana sposobu myślenia

Cała zmiana sposobu myślenia w branży polega na tym, że potrzebujecie się dostosować do ludzi i do rynku, a nie oczekiwać, że klienci dostosują się do Was.

Dlaczego?

Bo klienci wybiorą tych, którzy będą budować społeczność, wokół której mogą zaistnieć, czerpać wiedzę i doświadczenie.

Wybiorą tych z Was, którzy dostosują się do ich oczekiwań. I z moich doświadczeń i rozmów z Wami widzę, że wybierają. Osoby budujące społeczność mają po 2-3 latach 18 000 fanów na fanpage’u, osoby cytujące czyjeś teksty na swoim fanpage’u mają ledwo 500. To są żywe przykłady.

Zacznij po prostu robić to, co rozwinie Twój biznes psychologiczny. Stań się liderem grupy, którą zbudujesz wokół swojej idei, misji, koncepcji. Skutkiem tej drogi jest oczywiście po prostu godziwy pieniądz (dlaczego nie?), adekwatny do Twojej wiedzy, nakładu pracy, wykształcenia i wkładu dla świata. Pieniądz, na który zasługujesz.

Masz wspaniały przekaz, wierzę w to.

Gabinet psychologiczny z fotelem i regałem

Coś sprawiło, coś w twoim życiu, że zdecydowałaś/-eś się na taką przygodę życiową, jak pomaganie innym. Jakiś moment, jakieś przemyślenia, jakieś przeżycia. Na pewno była to głęboka decyzja. Ale też masz prawo do zarabiania pieniędzy. Możesz pomóc ludziom uzdrowić ich stres, lęki, uzdrowić ich życie, odnaleźć drogę do szczęścia. Ale Ty też potrzebujesz poprzez to, co budujesz, realizować siebie i swoje cele.

Jakie jest sedno Twojej historii, Twoja misja, dla której to robisz? Jeśli stworzysz społeczność wokół swojej misji, znajdziesz z nimi głębokie połączenie. Dobrze jest napisać jakiś rozbudowany przekaz, opisać swoją misję. Nie chodzi o to, abyś pozycjonował/-a się na autorytet, ale abyś odnalazł/-a z ludźmi bliskość. Taką, że kiedy mówisz do wszystkich, każdy czuje się, jakbyś mówił tylko do niego.

Każdy z nas nosi w sobie rozwiązania różnych życiowych problemów. Każdy z nas ma sposób na to, aby pomóc komuś. Jesteśmy stworzeni po to, aby wnieść coś dla świata.

Wnieś swoją misję do serc większej ilości ludzi niż tylko kilku osób za zamkniętymi ścianami. Możesz pomóc tysiącom ludzi dając im identyfikację, rozwiązanie, bliskość. Za pomocą sieci możesz dotrzeć do tysięcy ludzi. Nie chcesz?

Z online’ u do offline’u

To nie chodzi tylko o stworzenie grupy na Facebooku, tylko o poczucie ludzi, że są z Tobą. Możecie mieć spotkania na webinarach, live’ach, możesz do nich pisać maile. To tylko narzędzia. Ważne, aby zachować poczucie wspólnoty.

blankJedna rzecz sprawi, że wszystko to się ukonstytuuje i stanie rzeczywistością. Ściągnij tych ludzi na spotkanie na żywo. Zróbcie to na łące, w parku, zaproś ich do swojego miasta. Zróbcie piknik. Twoja społeczność stanie się realna. Ludzie poznają się ze sobą. Ale przede wszystkim zobaczą Ciebie. Poznają Cię. Swojego lidera, z którym czują bliskość. To będzie dla nich najważniejsze. Po tym Twój biznes ruszy. Będą Ci ufać. Czyli przenosimy wirtualne grupy do rzeczywistego świata.

Dostarczaj im jednak cały czas wartościowych treści, nagrań, filmów, wywiadów. Nie zapomnij o nich. Jeśli dostarczysz im darmowych treści lepszych niż Twoja konkurencja za pieniądze, np. e-booki bardziej wartościowe niż książki w księgarniach, będą z Tobą. Będą wiernymi członkami Twojej społeczności.

Opowiedz o swojej historii, społeczności, misji także w mediach. Podziel się nią z gazetą, magazynem, radiem. Media szukają tematów, chcą pisać o takich rzeczach. Media to potęga potwierdzająca i głosząca za Ciebie Twoją misję. Możesz udzielać wywiadów blogerom, podcasterom. Wyjdź do świata. Więcej o tym tutaj.

Co jest Twoją misją?

Spotkanie grupy na ogniskuCzy wiesz, co jest Twoją misją? Czy wiesz, jak ją odszukać? Jak ją nazwać? Zapraszam do mojego podcastu. Kliknij poniżej w przycisk i zapisz się do naszego newslettera. Po zapisie otrzymasz bezpłatny wykład w którym podaję serię pytań, które będą dla Ciebie startem. Od tego zacznij. A potem zrób kolejne kroki w celu swojego rozwoju i odnalezienia SWOICH LUDZI.

ODBIERZ PODCAST

Boisz się? Ja też. Ale pomyślę nad spotkaniem na żywo, nad naszym wspólnym czasem. Pracuję nad stworzeniem wspólnoty ludzi, którzy chcą pomagać i którzy mogą razem stworzyć wartość dodaną. Dajcie mi tylko trochę czasu na przeniesienie się dodatkowo do offline’u:))).

 Więcej na temat wyzwań w rozwoju swojego gabinetu tu i tu.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    blank