Twoje treści w sieci – przydatne narzędzia.

O tym, że content marketing (marketing treści) jako jeden z najsilniej rozwijających się kierunków marketingu buduje relację, pisaliśmy jakiś czas temu (przeczytasz o tym tutaj). 

blank

Rozwijając swój gabinet potrzebujesz różnorodnych treści, zarówno tekstowych, jak i wizualnych. W tym artykule znajdziesz sporą porcję wiedzy na temat narzędzi ułatwiających ich tworzenie.

69% sprzedawców uważa, że content marketing jest bardziej efektywny niż bezpośredni mailing oraz PR.* Prowadząc własny gabinet, również sprzedajesz. Co? Swoje usługi! Z pewnością najważniejsza jest dla Ciebie misja pomocy innym. Jednak, jeśli chcesz rozwijać gabinet, potrzebujesz myśleć również jak przedsiębiorca.

Klucz do dobrego contentu

Już wiesz, że kluczem do skutecznego marketingu Twojego gabinetu są wartościowe treści. Zanim jednak zaczniesz je tworzyć, odpowiedz sobie na trzy pytania:

 

  1. Dla kogo chcesz tworzyć treści?

Jaka jest Twoja grupa docelowa? O tym, jak ją wybrać przeczytasz tutaj. Określenie grupy docelowej pomaga w pisaniu lepszych treści i wyborze odpowiedniego środka przekazu. Twój klient będzie wiedział, że go rozumiesz, zaufa Ci.

 

  1. Jaką drogą chcesz docierać do potencjalnych klientów?

Oto jaki masz wybór:

  • blog
  • newsletter
  • nagranie wideo
  • podcast
  • webinarium (rodzaj internetowego seminarium)
  • grafika
  • infografika (graficzna wizualizacja informacji/wiedzy)
  • wideoinfografika (ruchoma grafika składająca się z animacji, dźwięku i treści statycznych)

 

Najlepszą formę przekazu wybierzesz odpowiadając sobie na pytania:

  • gdzie przebywa Twoja grupa docelowa
  • gdzie jest aktywna
  • jaką drogę komunikacji najchętniej wybiera.

 

  1. Jaki cel chcesz osiągnąć?

Odpowiadając na to pytanie zastanów się, jakiego efektu oczekujesz po swoich działaniach? Czy ich celem jest zbudowanie świadomości marki lub jej poprawa, przyciągnięcie nowych klientów, a może edukowanie osób z Twojej grupy docelowej?

 

Narzędzia przydatne do tworzenia contentu

„Bez ognia, bez treści, bez idei, bez polotu wszystko stanie się tylko rutyną i szablonem.”
Fiodor Dostojewski

Twój gabinet do rozwoju potrzebuje content marketingu. Ty potrzebujesz narzędzi ułatwiających ich tworzenie. Znajdziesz wśród nich programy do pisania, tworzenia treści wizualnych i nagrań audio. Oto kilka z nich:

 

  1. Narzędzia pomocne w pisaniu

Nie wiem jak Ty, ale ja często mam tak, że pomysły na posty blogowe przychodzą mi do głowy w najmniej spodziewanych momentach. W takich sytuacjach przydaje się narzędzie do szybkich notatek. Na przykład:

blank

  • Penzu – rodzaj internetowego notatnika. Pomoże Ci ćwiczyć warsztat pisarski. Gdy masz jakiś pomysł, możesz zapisać go w Penzu. Narzędzie to ma również funkcję dodawania obrazów.
  • Portent – wykorzystasz do tworzenia nagłówków (to jeden z najważniejszych elementów treści). Wpisujesz słowa kluczowe, a program generuje dla Ciebie podpowiedzi. Zainspiruj się, pisz, zdobywaj nowych czytelników i zamieniaj ich w klientów swojego gabinetu! 

 

  1. Narzędzia do tworzenia treści wizualnych

Obraz to kolejny ważny element treści. To on przyciąga uwagę potencjalnego klienta, zachęca do przeczytania treści, buduje świadomość marki. Coraz większą popularnością cieszą się infografiki czy wideoinfografiki. Ludzie chętnie je udostępniają. W ich tworzeniu pomogą Ci:

  • Piktochart – narzędzie do tworzenia infografik, raportów, bannerów czy prezentacji. Do wyboru masz różne szablony. Możesz je zmieniać dodając nowe elementy z bazy. Jest to program prosty w obsłudze i intuicyjny, więc z pewnością dasz radę.
  • Infogram – to jeden z nielicznych serwisów dających możliwość tworzenia wideoinfografik za darmo.
  • Prezi – za pomocą tego narzędzia przygotujesz, wysokiej jakości, prezentacje. Masz do wyboru różnorakie szablony, elementy graficzne, filmy wideo czy muzykę.

 

  1. Narzędzia do tworzenia treści audio

Jeśli, do tworzenia treści, chcesz wykorzystać siłę obrazu i dźwięku rób webinary. Tutaj przyda Ci się, np.

  • AnyMeeting – program umożliwia bezpłatną organizację webinarium. Minusem są pojawiające się podczas niego reklamy.

blankInne narzędzia do webinarów to: Readytalk, Webex, GoToMeeting.

Jak widzisz wybór jest naprawdę ogromny i każdy znajdzie coś dla siebie. A skoro masz już narzędzia, nie pozostaje nic innego, jak przejść do działania.

O efektach daj znać w komentarzu.

Zapisz się do newslettera, a będziesz otrzymywać więcej inspirujących treści przydatnych w rozwoju Twojego gabinetu. Chcesz dołączyć? Kliknij w plusik pod tym artykułem.

* http://content24.pl/content-marketing-liczbach-marzec-2018/

Komentarze
    • Cieszę się, że wzbogaciliśmy Twoją wiedzę. Za jakiś czas pewnie ponowimy ten tekst, bo rynek narzędzi online rozrasta się w niesamowitym tempie.

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Weronika Paruzel Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Weronika Paruzel - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    Logo Whatsapp