Twój Klient Idealny – a kto to taki?

Strategia marketingowa w gabinecie psychoterapeutycznym i psychologicznym

Mówisz do wszystkich? To jak rzucanie grochem o ścianę!

Pora zmienić perspektywę.

Od teraz mów do niego: do Idealnego Klienta

Przecież codziennie wytrwale pracujesz właśnie dla niego.

Jak trafisz do jego serca i umysłu, jeśli go nie poznasz?
Czy wiesz, czego potrzebuje?
Ile umiesz o nim powiedzieć?
Takich pytań nigdy dość. Pacjentka na wizycie w prywatnym gabinecie psychologicznym
Warto je zadawać. Warto aktualizować odpowiedzi. Stale być blisko. Reagować…

Dobrze dopasowani

Oczywiście, masz wybór. Możesz skupiać się jedynie na własnych przypuszczeniach. Ale lepiej jest jednak słuchać drugiej strony. Patrzeć i testować, co i jak działa.

Więcej! Możesz nawet dać klientom szansę na współtworzenie twojej oferty. Jak sądzisz: czy lepiej iść ramię w ramię z tymi, do których chcesz trafić, czy błądzić po omacku?

Wiesz, jaka jest najgorsza decyzja marketingowa? Wejście na rynek z produktem, którego nikt nie chce ani nie potrzebuje.
– Ryan Holiday, strateg medialny, autor „Growth Hacker Marketing”

Gra idzie o idealne dopasowanie tego, co oferujesz, do potrzeb twoich odbiorców.
O doskonalenie usług w oparciu o ich opinie.

Dopasowanie produktu do rynku – to tzw. PMF (Product to Market Fit).

Ale zanim wyposażony w tę busolę ruszysz do rozwijania swojego biznesu, potrzebujesz jeszcze czegoś…

Kim ONI są?

Czy zastanawiałeś się już kiedyś nad tzw. Personą? Awatarem twojego Idealnego Klienta?

Co możesz o nim powiedzieć?

To kluczowe, abyś był w stanie powiedzieć jak najwięcej.

Bo im lepiej go poznasz, tym łatwiej go zaangażujesz i zbudujesz relacje. A Persona to jak najpełniejszy opis przedstawiciela twojej grupy docelowej.

Stworzenie Persony to nic innego, jak drobiazgowe opisanie Klienta Idealnego z wybranego segmentu (w przypadku psychoterapii to oczywiście osoba mająca określony problem). Zrób to w liczbie pojedynczej, jakbyś opisywał konkretną osobę.

Masz go sobie zwizualizować.Terapeuta opiekuje się pacjentem w prywatnej przychodni psychoterapeutycznej

Możesz nawet pokusić się o wybranie pasującego zdjęcia i nadanie mu imienia.

Po co?

Bo gdy będziesz bardzo dokładnie wiedział, do kogo się zwracasz, cała twoja komunikacja wskoczy na zdecydowanie wyższy poziom.

Wszystko, co mówisz i pokazujesz zyska KONKRETNEGO adresata. Zdjęcia. Słowa. Hasła. Kolory.

Przecież zupełnie inne komunikaty trafią do 20-letniej studentki, a inne do 66-letniego prezesa!

TUTAJ znajdziesz kilka inspiracji, które pomogą Tobie wyłonić idealnego klienta.

Jeśli chcesz mieć efektywne komunikaty, musisz wejść w buty klienta; patrzeć jego oczami, poprzez jego cele, obawy i lęki.
– Magdalena Pawłowska, ekspert marketingu online

Zadanie: Stwórz Personę

Kim jest twój idealny klient?

Ten KTOŚ, z kim chcesz współpracować i dla kogo masz najlepsze rozwiązania?

Pamiętaj, że tworzysz opis adekwatny do Twoich usług.

Psychoterapeuta-zżyty-z-pacjentem-własnego-gabinetu-terapeutycznego

1. Na rozgrzewkę zajmij się tym, co podstawowe:
płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wykształcenie; co robi w wolnym czasie, jaki jest – określ kryteria geograficzne,demograficzne, psychologiczne i behawioralne.

A teraz doprecyzuj:

2. Jakie ma cele – i osobiste, i zawodowe?
3. Do czego dąży?
4. Jakie napotyka przeszkody?
5. Jakie problemy nie dają mu spokoju?
6. Czego oczekuje od siebie – od innych?
7. Czego się boi?
8. Jakich zagrożeń sobie nie uświadamia?
9. Jakie ma obiekcje przed skorzystaniem z usług takich jak Twoje?
10. Jakie trudności ma do pokonania na drodze do Twoich usług?
11. Gdy odniesie sukces – jak będzie wyglądało jego życie?
12. O jakich osiągnięciach marzy?
13. Jakie ma aspiracje?
14. Co się z nim (i z jego rodziną) stanie, jeśli nie sięgnie po Twoje usługi?
15. Co straci, jeśli nie trafi do Ciebie?
16. Jak się zmieni jego życie po skorzystaniu z Twojej usługi?
17. Jak skorzysta jego otoczenie na tej zmianie?
18. Jak będzie się czuł i co będzie myślał pod wpływem tych zmian?

Jeśli planujesz działalność online, dodaj do tego jeszcze kilka punktów:

19. Z jakich portali społecznościowych korzysta?
20. Do jakich należy grup – na jakich forach bywa?
21. Co kupuje online?
22. Ile wydaje online?

***

Drugą stroną medalu jesteś Ty – musisz dokładnie przemyśleć swój wizerunek, bo przecież chcesz budzić zaufanie.
Ważny będzie dobór odpowiednich zdjęć , a więc inwestycja w profesjonalną sesję fotograficzną.

Liczy się również wygląd Twojej wizytówki, czyli strony www czy opracowanie strategii komunikacji w mediach tradycyjnych i społecznościowych.

Narzędzia online do tworzenia person:

  • http://www.upcloseandpersona.com
  • http://www.makemypersona.com/

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł i znajdujesz w nim treści, którymi chciałbyś się podzielić, to udostępnij go na swoim profilu na Facebooku, na którym masz wśród znajomych innych psychoterapeutów.

Link: https://mindness.pl/twoj-klient-idealny-a-taki/

Komentarze
  • Bardzo ciekawa tematyka, konkretne wskazowki i informacje. dziekuje rowniez za inne materialy, ktore tworzycie Panstwo na bloga.pozdrawiam☺

  • Bardzo fajna, przydatna strona, która naprawdę rozwiewa wiele wątpliwości związanych z założeniem działalności. Cieszę się, że tu trafiłam i pozdrawiam serdecznie:)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    blank