Czy wiesz, że aż 55% całego ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych? Tak, okazuje się, że większość osób odwiedzających twoją witrynę, korzysta ze swojego smartfona. Właśnie dlatego twoja strona internetowa powinna być dopasowana do specyfiki urządzeń mobilnych.
W tym artykule przyjrzymy się specyfice stron mobilnych, a także podpowiemy ci, dlaczego dostosowanie się do przeglądarek z poziomu smartfonów jest aż tak ważne. Twoja witryna internetowa powinna przyciągać potencjalnych klientów i cechować się wysokimi współczynnikami konwersji (czyli – wchodzący na stronę czytelnik staje się klientem). Tak stanie się jednak tylko wtedy, gdy zadbasz o jej mobilną wersję.
Co oznacza stwierdzenie „przyjazne dla urządzeń mobilnych”?
Strony internetowe „mobile friendly” („przyjazne dla urządzeń mobilnych”) są responsywne, specjalnie zaplanowane i odpowiednio skonstruowane, dzięki czemu dobrze prezentują się na smartfonach i tabletach. To wszystko sprawia, że nawet na niewielkim ekranie, można bez problemu przeglądać poszczególne podstrony i intuicyjnie korzystać z wszystkich funkcjonalności. Z kolei strony niedostosowane do urządzeń mobilnych wymagają powiększania i przewijania, co bardzo źle wpływa na doświadczenia i oceny użytkowników. Dodatkowo trudno znaleźć linki oraz potrzebne informacje, a to sprawia, że niektóre osoby w ogóle rezygnują z przeglądania danej witryny. Strona „mobile friendly” ma następujące cechy charakterystyczne:
- rozmiar tekstu zmienia się w taki sposób, aby łatwo można go było odczytać,
- strona automatycznie dostosowuje się do typu urządzenia,
- menu nawigacyjne jest zwykle rozwijane, a więc w formie poziomych linii, w które można kliknąć,
- przyciski są większe, dzięki czemu nie trzeba niczego przybliżać.
Wiadomo już, że ruch z urządzeń mobilnych przekroczył ten z poziomu przeglądarek z komputerów i laptopów. Zmiana ta nastąpiła już kilka lat temu, dlatego tak ważne jest dopasowanie się do potrzeb użytkowników.
Chcesz wiedzieć ile osób odwiedza twoją stronę z urządzeń mobilnych? Sprawdź to!
Każdy właściciel sklepu lub strony usługowej może samodzielnie sprawdzić, ilu użytkowników odwiedza daną witrynę z poziomu urządzeń mobilnych. W tym celu należy skonfigurować narzędzie Google Analytics, zarejestrować się oraz dodać kod do śledzenia swojej strony. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest współpraca z profesjonalną firmą, która dobrze wie, w jaki sposób przystosować stronę pod użytkowników. Sprawdź naszą ofertę dla poradni i gabinetów psychoterapeutycznych. Samodzielnie również możesz zobaczyć czy twoja witryna już jest dopasowana do potrzeb użytkowników. Po prostu weź swojego smartfona w dłoń i wpisz adres strony, a następnie zwróć uwagę na przejrzystość, kompatybilność i responsywność. Dodatkowo możesz otworzyć swoją stronę na komputerze lub laptopie, a następnie pomniejszyć ekran w taki sposób, aby strona miała niewielkie rozmiary. W sytuacji, gdy witryna po pomniejszeniu wciąż wygląda przejrzyście, oznacza to zwykle, że jest „mobile friendly”. Sprawdź naszą ofertę “Strona dla psychologa” i dowiedz się więcej.
Dlaczego strony przyjazne dla urządzeń mobilnych są współcześnie tak ważne?
Obecnie spora część użytkowników korzysta ze swoich smartfonów do przeglądania stron internetowych. Zgodnie z wynikami badań firmy Think with Google okazało się, że:
- aż ¾ użytkowników jest bardziej skłonnych do powrotu na stronę, jeśli jest ona przyjazna dla urządzeń mobilnych,
- zdaniem 67% użytkowników, strony mobilne bardziej zachęcają ich do zakupu produktów oraz usług,
- aż 61% osób opuszcza witrynę, jeśli nie mogą na niej znaleźć od razu tego, czego szukają,
- według 50% badanych strona nie dopasowana do urządzeń mobilnych sprawia, że rzadziej korzystają z usług danej firmy.
Można więc uznać, że strona mobilna zachęca użytkowników do zakupów i czytania treści, a także dłuższego przeglądania poszczególnych podstron. Oznacza to, że posiadanie strony dopasowanej do urządzeń mobilnych, maksymalizuje czas pozostawania na stronie. Najlepiej jest w sytuacji, gdy witryna oferuje dodatkowo blog i wartościowe treści, ponieważ w takim przypadku zwiększy zaangażowanie użytkowników.
Konwersja i optymalizacja
Dodatkową zaletą jest zwiększenie konwersji oraz optymalizacja SEO. Ten ostatni aspekt związany jest z aktualizacją Hummingbird, wdrożoną wiele lat temu przez Google. To właśnie ta aktualizacja faworyzuje strony o responsywnym wyglądzie, a indeksowanie mobile-first stało się rzeczywistością. Tym samym Google najpierw pobiera wyniki z tych stron, które są przyjazne dla urządzeń mobilnych, a więc są one lepiej wypozycjonowane. Z kolei konwersja ma ogromne znaczenie dla sprzedaży produktów lub usług, sprzedawanych na stronie. Witryny przyjazne dla urządzeń mobilnych mogą pomóc w uzyskaniu naprawdę dobrych wyników.
Rozkręć swój biznes
Z nami możesz rozkręcić swój biznes i sprawić, by strona terapeutyczna była przyjazna dla urządzeń mobilnych. Rozpocznij współpracę z Mindness i zainwestuj w swój gabinet psychoterapii lub poradnię psychologiczną. Nasze doświadczenie, podejście skoncentrowane na kliencie oraz wsparcie biznesowe sprawiają, że twoja placówka psychoterapeutyczna może rozkwitnąć. Skontaktuj się z nami i porozmawiaj już dziś.