Strona przyjazna urządzeniom mobilnym – dlaczego to takie ważne?

Czy wiesz, że aż 55% całego ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych? Tak, okazuje się, że większość osób odwiedzających twoją witrynę, korzysta ze swojego smartfona. Właśnie dlatego twoja strona internetowa powinna być dopasowana do specyfiki urządzeń mobilnych.

W tym artykule przyjrzymy się specyfice stron mobilnych, a także podpowiemy ci, dlaczego dostosowanie się do przeglądarek z poziomu smartfonów jest aż tak ważne. Twoja witryna internetowa powinna przyciągać potencjalnych klientów i cechować się wysokimi współczynnikami konwersji (czyli – wchodzący na stronę czytelnik staje się klientem). Tak stanie się jednak tylko wtedy, gdy zadbasz o jej mobilną wersję. 

blank

Co oznacza stwierdzenie „przyjazne dla urządzeń mobilnych”?

Strony internetowe „mobile friendly” („przyjazne dla urządzeń mobilnych”) są responsywne, specjalnie zaplanowane i odpowiednio skonstruowane, dzięki czemu dobrze prezentują się na smartfonach i tabletach. To wszystko sprawia, że nawet na niewielkim ekranie, można bez problemu przeglądać poszczególne podstrony i intuicyjnie korzystać z wszystkich funkcjonalności. Z kolei strony niedostosowane do urządzeń mobilnych wymagają powiększania i przewijania, co bardzo źle wpływa na doświadczenia i oceny użytkowników. Dodatkowo trudno znaleźć linki oraz potrzebne informacje, a to sprawia, że niektóre osoby w ogóle rezygnują z przeglądania danej witryny. Strona „mobile friendly” ma następujące cechy charakterystyczne:

  • rozmiar tekstu zmienia się w taki sposób, aby łatwo można go było odczytać,
  • strona automatycznie dostosowuje się do typu urządzenia,
  • menu nawigacyjne jest zwykle rozwijane, a więc w formie poziomych linii, w które można kliknąć,
  • przyciski są większe, dzięki czemu nie trzeba niczego przybliżać. 

Wiadomo już, że ruch z urządzeń mobilnych przekroczył ten z poziomu przeglądarek z komputerów i laptopów. Zmiana ta nastąpiła już kilka lat temu, dlatego tak ważne jest dopasowanie się do potrzeb użytkowników. 

blank

Chcesz wiedzieć ile osób odwiedza twoją stronę z urządzeń mobilnych? Sprawdź to!

Każdy właściciel sklepu lub strony usługowej może samodzielnie sprawdzić, ilu użytkowników odwiedza daną witrynę z poziomu urządzeń mobilnych. W tym celu należy skonfigurować narzędzie Google Analytics, zarejestrować się oraz dodać kod do śledzenia swojej strony. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest współpraca z profesjonalną firmą, która dobrze wie, w jaki sposób przystosować stronę pod użytkowników. Sprawdź naszą ofertę dla poradni i gabinetów psychoterapeutycznych. Samodzielnie również możesz zobaczyć czy twoja witryna już jest dopasowana do potrzeb użytkowników. Po prostu weź swojego smartfona w dłoń i wpisz adres strony, a następnie zwróć uwagę na przejrzystość, kompatybilność i responsywność. Dodatkowo możesz otworzyć swoją stronę na komputerze lub laptopie, a następnie pomniejszyć ekran w taki sposób, aby strona miała niewielkie rozmiary. W sytuacji, gdy witryna po pomniejszeniu wciąż wygląda przejrzyście, oznacza to zwykle, że jest „mobile friendly”. Sprawdź naszą ofertę “Strona dla psychologa” i dowiedz się więcej. 

blank

Dlaczego strony przyjazne dla urządzeń mobilnych są współcześnie tak ważne?

Obecnie spora część użytkowników korzysta ze swoich smartfonów do przeglądania stron internetowych. Zgodnie z wynikami badań firmy Think with Google okazało się, że:

  • aż ¾ użytkowników jest bardziej skłonnych do powrotu na stronę, jeśli jest ona przyjazna dla urządzeń mobilnych,
  • zdaniem 67% użytkowników, strony mobilne bardziej zachęcają ich do zakupu produktów oraz usług,
  • aż 61% osób opuszcza witrynę, jeśli nie mogą na niej znaleźć od razu tego, czego szukają,
  • według 50% badanych strona nie dopasowana do urządzeń mobilnych sprawia, że rzadziej korzystają z usług danej firmy. 

Można więc uznać, że strona mobilna zachęca użytkowników do zakupów i czytania treści, a także dłuższego przeglądania poszczególnych podstron. Oznacza to, że posiadanie strony dopasowanej do urządzeń mobilnych, maksymalizuje czas pozostawania na stronie. Najlepiej jest w sytuacji, gdy witryna oferuje dodatkowo blog i wartościowe treści, ponieważ w takim przypadku zwiększy zaangażowanie użytkowników. 

blank

Konwersja i optymalizacja

Dodatkową zaletą jest zwiększenie konwersji oraz optymalizacja SEO. Ten ostatni aspekt związany jest z aktualizacją Hummingbird, wdrożoną wiele lat temu przez Google. To właśnie ta aktualizacja faworyzuje strony o responsywnym wyglądzie, a indeksowanie mobile-first stało się rzeczywistością. Tym samym Google najpierw pobiera wyniki z tych stron, które są przyjazne dla urządzeń mobilnych, a więc są one lepiej wypozycjonowane. Z kolei konwersja ma ogromne znaczenie dla sprzedaży produktów lub usług, sprzedawanych na stronie. Witryny przyjazne dla urządzeń mobilnych mogą pomóc w uzyskaniu naprawdę dobrych wyników. 

Rozkręć swój biznes 

Z nami możesz rozkręcić swój biznes i sprawić, by strona terapeutyczna była przyjazna dla urządzeń mobilnych. Rozpocznij współpracę z Mindness i zainwestuj w swój gabinet psychoterapii lub poradnię psychologiczną. Nasze doświadczenie, podejście skoncentrowane na kliencie oraz wsparcie biznesowe sprawiają, że twoja placówka psychoterapeutyczna może rozkwitnąć. Skontaktuj się z nami i porozmawiaj już dziś. 

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    Logo Whatsapp