Skuteczna reklama w Google Ads (do niedawna Google AdWords) to jedna z najlepszych form promocji gabinetu w sieci. Odpowiednio zoptymalizowana w krótkim czasie przynosi wymierne efekty i przyciąga klientów. Podpowiadamy jak ją wykorzystać w promowaniu Twojej działalności w sieci i poza nią.
Z wyszukiwarki Google korzysta 96% użytkowników Internetu.* W związku z tym, aby strona www Twojego gabinetu była widoczna dla potencjalnych klientów, potrzebuje znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google (najlepiej w pierwszej dziesiątce!). Pomoże w tym odpowiednie pozycjonowanie strony i reklama gabinetu w Google Ads.
W przypadku pozycjonowania sprawa jest o tyle złożona, że po pierwsze jest ono czasochłonne (może zająć pół roku lub rok), po drugie niestabilne. Zatem strona raz znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania, innym razem spadnie. Jest to spowodowane nieustannie zmieniającymi się algorytmami Google branymi pod uwagę przy ocenie stron. Dlatego dobrym uzupełnieniem pozycjonowania jest reklama gabinetu w Google Ads, o którym Ci zaraz opowiem. Z pewnością daje dużo większe możliwości i szybko przynosi oczekiwane efekty.
Google Ads – czym jest i jakie daje korzyści?
Google Ads to system reklamy kontekstowej umożliwiający promowanie witryny w wynikach wyszukiwania Google. Odpowiednio zoptymalizowana, skierowana do właściwej grupy docelowej jest niezwykle efektywną formą promocji, pomagającą w rozkręcaniu gabinetu psychoterapeutycznego.
Organiczne wyniki wyszukiwania Google (te, które widzisz po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę) zawierają jedynie podstawowe informacje o witrynie takie jak: link, jej nazwę i opis. Natomiast reklama gabinetu w Google Ads daje dużo większe możliwości. Dzięki temu pozwala na dodanie m.in. adresu firmy, telefonu, cennika usług, informacji o godzinach otwarcia.
W rezultacie, odpowiednio zoptymalizowana:
- dociera precyzyjnie do grupy docelowej m.in. dzięki odpowiednio dobranym frazom kluczowym (wyrażeniom wpisywanym do wyszukiwarki przez użytkowników)
- zwiększa liczbę odwiedzin na stronie i zapisów na wizyty (pomaga w tym również kalendarz zapisów online umieszczony w witrynie umożliwiający umówienie wizyt o każdej porze dnia i nocy, o którym piszemy w artykule System rezerwacji online – jak usprawni Twój gabinet)
- zapewnia stabilną pozycję witryny w wynikach wyszukiwania
- pozwala znaleźć się w czołówce wyników wyszukiwania
- wyświetla się dokładnie wtedy, gdy użytkownicy szukają podobnych usług
- poprawia widoczność witryny w wyszukiwarce Google
- ułatwia kontakt telefoniczny z poziomu reklamy poprzez opcję „Kliknij, aby połączyć”
- pozwala łatwo odnaleźć gabinet na mapie Google
- jest niedroga (płacisz, gdy ktoś kliknie reklamę i odwiedzi Twoją stronę www lub zadzwoni do Ciebie z pozycji reklamy).
Reklama w Google Ads w praktycznym przyciąganiu klientów do Twojego gabinetu
Narzędzie Google Ads umożliwia tworzenie zaawansowanych strategii promocji dopasowanych do potrzeb użytkowników i branży. Dzięki temu pozwala m.in. na:
- wybór celu promocji, np. ruch na stronie
- określenie obszaru działania (globalnie, w kraju, lokalnie w regionie)
- ustalenie budżetu, jaki chcesz przeznaczyć na promocję.
Jednakże chcąc korzystać z tej formy promocji gabinetu psychoterapeutycznego, potrzebujesz wiedzieć, jak robić to skutecznie. Niewątpliwie, bez znajomości tematu trudno stworzyć dobrze działającą kampanię, a dodatkowo stracisz mnóstwo czasu. Sztuką jest odpowiednia optymalizacja, aby promocja nie była droga i przynosiła oczekiwane efekty.
W sieci znajdziesz systemy automatyzujące proces tworzenia reklamy w Google Ads, jednak przynoszą one słabe rezultaty i są drogie, więc nie polecam. Dlatego najlepiej zwróć się do specjalisty w tym temacie, który nauczy Cię obsługiwać i kontrolować kampanie lub zrobi to za Ciebie. Konsultacje z Google Ads są do nabycia w naszym sklepie tutaj: Google Ads – Reklama w Google krok po kroku . Dzięki temu możesz skorzystać z nich stacjonarnie lub on-line.
Dobra strona – lepsze efekty
Ponieważ ważnym elementem wpływającym na skuteczność reklamy gabinetu w Google Ads jest przyjazna dla użytkownika strona www, dobrze aby Twoja strona:
- była przyjemna dla oka
- prowadziła użytkownika „za rękę”
- dawała możliwość szybkiego umówienia się na wizytę
- była intuicyjna (czyli pozwalała łatwo odnaleźć poszukiwane treści)
- odpowiadała na pytania, komu i w czym pomagasz oraz jak wygląda terapia w Twoim gabinecie.
„Kiedy zaczniesz od tego, co liczy się dla klienta, będziesz mieć prawo do jego uwagi”
Jake Sorofman
Jeśli witryna nie jest przyjazna, efekt może być taki, że, mimo dobrze działającej promocji w Google Ads, użytkownicy szybko ją opuszczą. Przyczyną tego może być to, że strona nie podoba się im wizualnie lub nie potrafią się na niej odnaleźć. Ponieważ jest to bardzo istotny aspekt, dlatego opisaliśmy już wcześniej ten temat w artykule 5 powodów, dla których Twoja strona www nie przyciąga klientów.
Jestem bardzo ciekawa, jakie działania promocyjne gabinetu Ty podejmujesz. Dlatego daj proszę znać w komentarzu.
Chcesz być na bieżąco z marketingiem gabinetu? Zaglądaj na bloga i dołącz do newslettera, klikając w plusik poniżej.
* https://www.artefakt.pl/blog/seo/wyszukiwarka-google-nadal-bezkonkurencyjna-2019