Sesja fotograficzna do Twojej strony www

Zdjęcie warte więcej niż 1000 słów – 6 wskazówek, jak dobrze wyglądać na profesjonalnej sesji zdjęciowej

Mówi się, że obraz jest wart tysiąca słów. Jednak jeśli mówimy o wrażeniach jakie wywołują zdjęcia na stronie internetowej terapeuty, to może się okazać, że są warte nawet więcej. To, w jaki sposób zaprezentujesz swoją osobę, będzie mocno oddziaływać na proces decyzyjny Twojego potencjalnego klienta. Zakłada się, że aż 65% społeczeństwa to wzrokowcy. Oznacza to, że odwiedzający Twoją stronę automatycznie skupi się na grafice i pominie komunikaty tekstowe. Oczywiście, nie oznacza to, że treść jest nieistotna, co to, to nie 😉 Jednak zdjęcia służą zupełnie innym celom, niż treść pisemna. Jeśli połączysz profesjonalną sesję, z dobrej jakości copywritingiem, wtedy dzieje się magia!

Obraz i treść zawarte na Twojej stronie powinny być spójne i współpracować ze sobą tak, aby zbudować profesjonalny i godny zaufania wizerunek terapeuty. Powinien się on opierać na kilku podstawowych elementach, które odnoszą się do tego: co robisz, jaka jest Twoja misja i dlaczego wyróżniasz się na tle pozostałych psychoterapeutów lub coachów. A więc, jak zrobić zdjęcia, aby przekazać w nich swoją wyjątkową historię i równocześnie podkreślić najmocniejsze strony?

Przygotowaliśmy dla Ciebie 6 wskazówek, które pomogą Ci przygotować się do sesji, która wzmocni Twoją markę i przyciągnie klientów!

blank

1. Opowiedz swoją historię

Zwróć się do swojego wewnętrznego narratora i zastanów się co chcesz przekazać osobie z zewnątrz. Zachowuj się naturalnie i bądź sobą, nie zwracając uwagi na aparat. Jeśli robisz sesję w swoim gabinecie, postaraj się oddać atmosferę, którą tam czuć. Ważne, żeby zdjęcie pokazywało to, co dla Twoich klientów jest najważniejsze. Pamiętaj, że często istotniejsze niż 100% profesjonalizm, jest wzbudzenie poczucia bezpieczeństwa, zaufania i ciepło, które przekażesz za pomocą zdjęć. Pomyśl też o tym, jakie emocje budzą Twoje usługi i spróbuj się do nich odnieść. Ludzie lubią wiedzieć, kto stoi za daną marką czy firmą. W końcu Twoi klienci przychodzą do Ciebie, a nie do Twojego gabinetu.

blank

2. Mowa ciała

O tym, ile potrafi powiedzieć mowa ciała pisano już całe książki, a Ty jako terapeuta zadajesz sobie z tego sprawę zdecydowanie bardziej niż inni. Wykorzystaj swoją wiedzę przygotowując się do sesji i zaprezentuj pewną siebie postawę również na zdjęciach biznesowych:

  • rozłóż ciężar ciała na obu nogach,
  • ściągnij łopatki żeby się nie garbić,
  • unikaj wymyślnych pozycji, niech zdjęcia będą naturalne,
  • uśmiechaj się szczerze całą twarzą.

Badania nad uśmiechem wykazały, że wyznacznikiem szczerości nie jest sam uśmiech, a uniesione kąciki oczu. Więc śmiejąc się całą twarzą, śmiejemy się prawdziwie.

blank

3. Nie chowaj rąk

To najczęstszy błąd jaki popełniają osoby pozujące. Nie wiedząc, co zrobić z rękoma mamy tendencje do chowania ich za plecami, bądź ciasnego oplatania się nimi w efekcie tworząc postawę zamkniętą i niepewną. Jak tego uniknąć? Postaraj się nie zaplatać rąk na poziomie klatki piersiowej. Jeśli jednak koniecznie chcesz zdjęcie w tej pozycji, to zamiast chować dłonie, oprzyj je luźno na ramionach, tak aby były dobrze wyeksponowane.

Robiąc zdjęcie portretowe unikaj pokazywania dłoni na pierwszym planie np. łapiąc za oprawki okularów. Przy tego typu zdjęciach Twoja twarz jest najważniejsza, więc chcąc wyeksponować również dłonie, postaraj się nie łapać nimi za elementy takie jak włosy czy odzież i pamiętać, aby nie wychodziły na pierwszy plan. Wciąż czujesz się nienaturalnie? Możesz użyć rekwizytu, który będziesz trzymać w dłoni. Może to być kalendarz lub Terapeutnik 😉

blank

4. Kontakt wzrokowy

To, że warto uśmiechać się oczami, wiemy już z poprzedniego punktu, jednak równie istotne jest to, w jaki sposób patrzymy w obiektyw. Oczy powinny być otwarte naturalnie. Często zdarza się, że zamykamy oczy na zdjęciu. Jeśli masz tendencję do mrugania lub przymykania oczu, możesz umówić się z fotografem, że da Ci znać na chwilę przed zrobieniem zdjęcia. W dobie wszechobecnych filtrów powiększających oczy, sporo osób stara się szerzej je otworzyć do zdjęcia. Nie rób tego, będziesz wyglądać nienaturalnie, a uniesione brwi sprawiają, że osoba wygląda na zdziwioną lub zaskoczoną.

Na zdjęciu portretowym staraj się patrzeć w obiektyw na wprost, nigdy z dołu ani z góry. Oczywiście nie musisz stać na baczność, możesz eksperymentować z pochyleniem głowy czy postawą ciała, o ile wygląda to naturalnie. Zasady te dotyczą przede wszystkim zdjęcia, które pojawi się w zakładce „O mnie”. To miejsce na stronie, w którym skupiasz się przede wszystkim na swojej osobie i zakresie pomocy, jaki udzielasz, więc niech zdjęcie będzie spójne z Twoim przekazem. W pozostałych możesz nieco zaszaleć i nie ma tu konieczności ciągłego patrzenia w obiektyw.

5. Wzbudzaj zaufanie

Czy da się pokazać na zdjęciu, że potrafisz słuchać i można Ci zaufać? Tak, na to również są sposoby. Jednym z nich, jest delikatne pochylenie głowy w bok i do przodu. Jest to nasza naturalna poza podczas rozmowy z drugą osobą. Raczej nie patrzymy wtedy na wprost, tylko delikatnie pochylamy się w stronę rozmówcy. Warto odtworzyć taką postawę i uchwycić ją na zdjęciu.

blank

6. Bądź sobą

Słysząc hasło sesja zdjęciowa, większość osób odruchowo zastanawia się jak się do niej ubrać i często nieco przesadza. Najlepiej zastanowić się, jak wyglądasz na co dzień, spotykając się z klientami i na tej podstawie dobrać stylizacje. Nie nosisz garnituru czy garsonki na co dzień? To nie zakładaj jej na sesje. Będziesz przez to czuć się nienaturalnie i zbyt oficjalnie, co od razu będzie widoczne na zdjęciach.

Oczywiście wszystko też jest kwestią wcześniejszych ustaleń z fotografem, ale warto przygotować sobie 3-4 stylizacje. Dzięki temu, nie tylko będziesz mieć, w czym wybierać, ale zostanie Ci zapas zdjęć do wykorzystania np. w social mediach, czy przy współpracach, takich jak gościnne nagrywanie podcastu.

Na koniec wskazówka kierowana do Pań: nie należy przesadzać z makijażem! Makijaż do zdjęć powinien być nieco bardziej wyrazisty, ponieważ aparat zawsze kradnie trochę koloru, ale wszystko z umiarem. Jeśli podkreślacie oczy, nie szalejcie już z kolorem szminki i na odwrót.

Moglibyśmy jeszcze pisać o wielu innych aspektach, jak dobór koloru tła, ale to już jest rola fotografa, który (jeśli dobrze dobrany) będzie doskonale wiedział, jak przygotować całą aranżację. Pokaż mu, jakie masz kolory logo, jaka jest paleta do strony i wybierzcie pasujące tło. Warto też do tych palet, jeśli je masz, dobrać kolory stroju.,

A zatem trochę powagi, szczypta uważności i masa ciepła, a klienci Cię „poczują”.

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    blank