Mindness
(0)
  • BLOG
  • PODCAST
  • WYDARZENIA
  • SKLEP
    • Wyposażenie gabinetu psychologicznego
      • Plakaty do gabinetu
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
    • Narzędzia rozwoju gabinetu
      • Kursy online dla psychologów i psychoterapeutów
      • E-booki Mindness
      • Konsultacje marketingowe
      • Konsultacje RODO
      • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • Szkolenia dla psychologów i psychoterapeutów
    • Strona WWW dla psychoterapeuty
      • Kalendarze zapisów online
    • Bezpłatne materiały
  • KIM JESTEŚMY
  • KONTAKT
  • BLOG
  • PODCAST
  • WYDARZENIA
  • SKLEP
    • Wyposażenie gabinetu psychologicznego
      • Plakaty do gabinetu
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
    • Narzędzia rozwoju gabinetu
      • Kursy online dla psychologów i psychoterapeutów
      • E-booki Mindness
      • Konsultacje marketingowe
      • Konsultacje RODO
      • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • Szkolenia dla psychologów i psychoterapeutów
    • Strona WWW dla psychoterapeuty
      • Kalendarze zapisów online
    • Bezpłatne materiały
  • KIM JESTEŚMY
  • KONTAKT

Strona główna > Promowanie gabinetu psychologicznego > Psycholog w mediach
Dodał Szymon Gajewski

Psycholog w mediach

Dobra wiadomość: media potrzebują ekspertów. Więc jeśli nim jesteś, NIC nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystali na tym inni. Choćby cały świat!

Zdjęcia z wywiadu z Psychologiem w celach promocji gabinetuNawiązanie relacji z tradycyjnymi mediami to naturalna konsekwencja budowania wizerunku profesjonalisty i eksperta. Dlatego odrzuć wahania (jeśli je czujesz). I do dzieła!

Komunikacja – połączenie ludzi – jest kluczem do osobistego i zawodowego sukcesu
– Paul J. Meyer, biznesmen i autor prac o motywacji

Trzy ważne prawdy o PR

Kontakty z mediami należą do sfery działań PR (Public Relations).
Zanim zaczniesz je realizować, weź pod uwagę, że:

1. PR – a w jego obrębie media relations – to PROCES.

Nie wystarczą dorywcze, chaotyczne działania. Nie wystarczy także pojedyncza, nawet najbardziej profesjonalnie przygotowana kampania.

PR zajmujemy się stale – planowo i konsekwentnie. Możesz wynająć do tego specjalistów (freelancera lub agencję) lub samodzielnie stworzyć podstawową strategię komunikacji z mediami.

2. PR NIE SPRZEDAJE. A już na pewno nie wprost.

Jeśli więc spodziewasz się nagłego zrywu wśród klientów zaraz po tym, gdy wystąpisz na łamach prasy czy nawet w telewizji, możesz srogo się rozczarować.

Relacje z mediami to ważna część uwiarygadniania się w roli eksperta –  taki jest główny cel. Poza tym pojawienie się w mediach pomaga kreować markę osobistą, a o tym, dlaczego jest ona tak istotna, piszę tutaj.

Oczywiście, ten proces wspiera sprzedaż, ale nie jest to ani natychmiastowe, ani zazwyczaj szczególnie spektakularne czy łatwo mierzalne.

3. Zwróć uwagę na słowo RELACJE. Jest kluczowe.

Bo właśnie do tego warto dążyć – do nawiązania dobrych, partnerskich relacji z dziennikarzami, redaktorami, wydawcami.

Pracując nad swoją obecnością w mediach, zawsze bierz pod uwagę ich potrzeby (które tak naprawdę odzwierciedlają potrzeby ich odbiorców – czytelników i słuchaczy – czyli ludzi, do których chcesz dotrzeć ze swoim przesłaniem, poradą, ofertą).

Co lubią media?

Psychoterapeuta w mediach opowiada o swoim gabinecieKiedy będziesz porozumiewać się z dziennikarzami, którzy zajmują się tematami zbieżnymi z twoją specjalizacją, pamiętaj, co jest dla nich najbardziej istotne:

1. Najważniejszy jest TEMAT. Jego atrakcyjność dla odbiorców. Jego aktualność (newsy zawsze się obronią). Jego społeczna ważność. Jakiś szczególnie ciekawy kontekst. Nietuzinkowe, mało znane lub z jakiegoś innego powodu wartościowe dane.

2. PRZEJRZYSTOŚĆ – liczy się prawie tak samo mocno jak temat. Jeśli chcesz czymś zainteresować media, ale podasz to w formie trudnej do przebrnięcia (długiej, zawiłej, najeżonej niezrozumiałą terminologią, żargonem lub piętrowymi wywodami), jest duża szansa, że uderzysz w mur. Skrzynka mailowa przeciętnego dziennikarza dosłownie pęka w szwach. Spróbuj go zrozumieć – i nie zaczynaj tej relacji od serwowania drugiej stronie czegoś, co nie nadaje się do czytania…

3. ZWIĘZŁOŚĆ – siostra Przejrzystości. Im krócej, tym lepiej. Przynajmniej na początku. Nie martw się. Gdy relacja zostanie zbudowana, pojawi się okazja do dłuższych form (które w tematyce psychologicznej są często jak najbardziej uzasadnione).

A czego lepiej unikać?

Z badań wiemy, że dziennikarze zdecydowanie preferują kontakt mailowy (80% z nich tak deklaruje).

Ale tylko 29% dziennikarzy czyta prawie wszystko, co wpada do ich skrzynek. Dlaczego? Być może dlatego, że jedynie 42% materiałów przygotowywanych przez wyspecjalizowane agencje czy firmowe działy PR odpowiada tematycznie zawodowym zainteresowaniom dziennikarzy!

Efekt? Dziennikarze wykorzystują jedynie 18% z nich. A najbardziej irytuje ich pytanie (nota bene: nagminne) o datę publikacji tego, co do nich wysłano (choć prawie nikt nie pyta, czy w ogóle chcieli to dostać).

Najważniejsze wady materiałów PR w odczuciu dziennikarzy:
1. Ich zbyt reklamowy charakter (82%)
2. Niedopasowanie wiadomości do charakteru medium (61%)
3. Niekompletne informacje (38%)
(Źródło: Between the Signs dla Komu Komunikacja/2015)

W innym badaniu sondażowym, dziennikarze skarżyli się, że informacje, które trafiają do nich są zdecydowanie za długie (43%), osoby kontaktujące się z nimi – zbyt natarczywe (38%) i to pomimo tego, że nie znają dziennikarzy, z którymi się kontaktują – ich specjalizacji, tematów, nad którymi pracują czy planów związanych z publikacjami (22%).
(Źródło: Edelman Polska/2013)

Fotograf robiący zdjęcie psychoterapeucieNie powtarzaj takich błędów. Wysyłanie dziesiątków identycznych maili do przypadkowych dziennikarzy będzie absolutnie przeciwskuteczne. Lepiej wykorzystać tę energię na precyzyjny dobór mediów i tematów, by z laserową wręcz dokładnością trafić do odpowiednich osób, w odpowiednim czasie, w odpowiedni sposób.

Takie strategiczne podejście do PR wymaga trochę zachodu – w krótkiej strategii PR dla specjalistów pokazujemy ci krok po kroku, jak się za to zabrać.

Złote zasady PR

1. Chcesz zaistnieć w mediach – zadbaj o relacje z dziennikarzami
2. Szczególnie zwracaj uwagę na dobór tematów i jak najlepsze ich przedstawienie.
3. Pytaj dziennikarzy o potrzeby.
4. Bądź przygotowany merytorycznie.
5. Dotrzymuj obietnic.
6. Pamiętaj o zdjęciach. W swojej strategii zaplanuj punkt pt. profesjonalna sesja zdjęciowa.
7. Pamiętaj, że w mediach społecznościowych publikujemy własne treści, ale nie zaczepiamy tam dziennikarzy.

Już wkrótce na naszym blogu wywiad z profesjonalistką Public Relations. Czyli o współpracy z mediami ciąg dalszy.

Będzie dużo o tym, jakie działania podjąć krok po kroku, jak zaplanować strategię i jak osiągnąć rozpoznawalność.

Jeśli Cię to interesuje, damy Ci znać mailowo – zapisz się w bocznym okienku.

Potrzebujesz więcej bezpłatnych materiałów, które pomogą Ci rozwijać Twój gabinet?

Brakuje Ci inspiracji do rozwoju gabinetu albo informacji do jego otwarcia? A może chcesz mieć więcej klientów? Jaki jest Twój cel?

 

Jeśli:

  • Czujesz, że coś wiesz, ale to się nie składa w całość
  • Ze wszystkich stron dostajesz informacje, jak otworzyć czy promować gabinet, ale żadna nie dotyczy tak naprawdę Twojej branży, nie jest Twoja, nie chcesz albo nie lubisz tego typu promocji

 

to posłuchaj naszego całkowicie bezpłatnego wykładu audio pt: Jak przyciągnąć więcej klientów.

 

 

Znajdziesz tam mnóstwo skutecznych wskazówek, jak odnaleźć swoją wewnętrzną misję, a następnie dotrzeć z nią do Twojego wymarzonego klienta. Myślisz o tym? Ale jeszcze nie wiesz do końca, jak to zrobić?

 

Pobierz bezpłatny podcast

 

Możesz słuchać tego nagrania biegając, spacerując i zmywając. Kiedy jedziesz do pracy. Albo po prostu, kiedy masz chwilę dla swojego rozwoju.

Poprzedni wpisCzy budować markę osobistą?
Następny wpisPowiedz TAK mediom społecznościowym

Będzie nam miło, jak napiszesz komentarz do tego tekstu albo podzielisz się refleksjami:). Dziękujemy z góry! Anuluj

Mindness

Jesteśmy pierwszym w Polsce blogiem marketingowym dla psychologów!

Polub nas na Facebooku

Dołącz do naszych Grup na Facebooku

O NAS

Poprzez tego bloga chcemy pomóc tym, którzy pomagają.

Bo dla nas drugi człowiek jest ogromną wartością.

Pragniemy, aby każdy potrzebujący mógł dotrzeć do właściwego specjalisty i aby właściwy specjalista miał profesjonalne narzędzia, by dotrzeć do potrzebującego.

Zapraszamy do czytania!

Aga i Szymon

 
CZYTAJ WIĘCEJ

Współpracujemy z

Nasze artykuły przeczytasz m.in. w:

–Psychologia w praktyce nr. 19 Styczeń 2020

Nasz artykuł przeczytasz w:

-MARKETING W BRANŻY POMOCOWEJ – JAK UNIKNĄĆ „WCISKANIA KITU”

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem.

Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp.

Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile.

W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl



Jak przyciągnąć więcej klientów

Naucz się autentycznie przyciągać więcej klientów!

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego szkolenia!

Popularne na blogu

  • facebook-ads-krok-po-kroku
    Facebook Ads krok po kroku
  • osiem-krokow-do-skutecznej-promocji-wydarzenia
    Osiem kroków do skutecznej promocji wydarzenia
  • EMOCJE
    Jaki jest najważniejszy element treści na stronie?
  • JAK NAZWAĆ
    Jak nazwać gabinet?
  • tajemnica_zawodowa_psychologa
    Tajemnica zawodowa psychologa

KATEGORIE

  • Coaching
  • Media społecznościowe
  • Mindness po godzinach
  • Promowanie gabinetu psychologicznego
  • Prywatna praktyka
  • Strategie
  • Strona WWW dla psychoterapeuty
  • Wywiady

ARCHIWUM

Najnowsze produkty

  • Prezent dla psychologa i psychoterapeuty Blue Box
    Oceniony 0 na 5.
    189.00zł
  • Prezent Świąteczny dla Psychologa i Psychoterapeuty - Merry Box
    Oceniony 0 na 5.
    199.00zł
  • Terapeutnik - dedykowany kalendarz dla psychologa i psychoterapeuty z miejscem na notatki Terapeutnik - dedykowany kalendarz dla psychologa i psychoterapeuty
    Oceniony 5.00 na 5.
    89.00zł
  • Prezent dla Psychologa i psychoterapeuty składający się z Kubka, Zawieszki na drzwi i Torby bawełnianej z autorskimi nadrukami Mindness Prezent dla psychologa i psychoterapeuty Eco Box
    Oceniony 0 na 5.
    135.00zł
Doskonałe umiejętności terapeutyczne stanowią zaledwie 50% tego, co jest potrzebne, by odnieść sukces mając prywatny gabinet. Marketing i kompetencje w budowaniu takiej praktyki to pozostałe 50%.

Mindnessik

Dla naszych klientów i przyszłych klientów, dla tych których spotykamy na żywo, mamy prezent. Magnes na lodówkę do kuchni przy Twoim gabinecie:)

Najnowsze nagrania

  • Mindness – Jak przyciągnąć więcej klientów
  • Wywiad z Ulą Korkmaz – specjalistką ds. rekrutacji
  • Wywiad z Magdą Widłak-Langer założycielką Wirtualnego Gabinetu Psychologa
  • Praktyk Uważności – wywiad z dr Joanną Lessing-Pernak
  • Urządzamy gabinet terapeutyczny – Wywiad z architektką wnętrz Barbarą Strzębałą

SPOTKAJMY SIĘ


Porozmawiajmy o Twoich projektach, pomysłach i spróbujmy wspólnie znaleźć odpowiedź na pytanie: jak rozkręcić Twój gabinet psychologiczny albo coachingowy.

kontakt@mindness.pl

796 764 660

ul. Racjonalizacji 5 lok. 124 i 125, I Piętro, 02-673 Warszawa

Kategorie produktów

  • Bez kategorii
  • Bezpłatne materiały
  • E-booki Mindness
  • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
  • Kalendarze zapisów online
  • Konsultacje marketingowe
  • Konsultacje RODO
  • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
  • Kursy online dla psychologów i psychoterapeutów
  • Narzędzia rozwoju gabinetu
  • Plakaty do gabinetu
  • Różne
  • Strona WWW dla psychoterapeuty
  • Szkolenia dla psychologów i psychoterapeutów
  • Wyposażenie gabinetu psychologicznego
  • Zawieszki na drzwi gabinetu

Informacje

  • Reklamacje i zwroty
  • Dostawa
  • Formy płatności
  • Regulamin sklepu
  • Polityka prywatności

Wybrane produkty

  • Prezent dla Psychologa i psychoterapeuty składający się z Kubka, Zawieszki na drzwi i Torby bawełnianej z autorskimi nadrukami Mindness Prezent dla psychologa i psychoterapeuty Eco Box
    Oceniony 0 na 5.
    135.00zł
  • Prezent Świąteczny dla Psychologa i Psychoterapeuty - Merry Box
    Oceniony 0 na 5.
    199.00zł
  • Ceramiczny Kubek dla Psychologa i Psychoterapeuty z humorystycznym nadrukiem Kubek dla psychologa i psychoterapeuty
    Oceniony 0 na 5.
    37.90zł
  • Blog
  • Podcast
  • Wydarzenia
  • Sklep
  • Kim jesteśmy
  • Kontakt

Mindness © 2017 | Wszelkie prawa zastrzeżone

Już Prawie Masz Pierwszy Rozdział…

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem.

Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp.

Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile.

W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl

Otrzymaj Natychmiastowy Dostęp Do Pełnego Rozdziału Książki i Zacznij Budować Swoją Społeczność



Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem.

Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp.

Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile.

W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl

Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe…

***

Do usłyszenia po drugiej stronie,

Agnieszka

Jak przyciągnąć więcej klientów

Pobierz bezpłatne nagrania!

Naucz się autentycznie przyciągać więcej klientów!

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego szkolenia!



0
Twój koszyk
Twój koszyk jest pustyKontynuuj zakupy
Kontynuuj zakupy
  • Plakat Samobójstwa młodzieży
    66.75zł +Dodaj do koszyka
  • Ekologiczna Bawełniana Torba dla psycholożki i psychoterapeutki
    Torba dla psychologa i psychoterapeuty
    29.00zł +Dodaj do koszyka
  • Co się dzieje z tym dzieckiem? Interwencje psychoanalityczne w pracy z rodzinami z małymi dziećmi
    48.00zł +Dodaj do koszyka
  • Prezent dla psychologa i psychoterapeuty Blue Box
    189.00zł +Dodaj do koszyka
  • Prezent Świąteczny dla Psychologa i Psychoterapeuty - Merry Box
    199.00zł +Dodaj do koszyka
Calculate Shipping