Kryształowe dzieci

Klient
Beata Lisowska
Poradnia
Centrum Diagnozy i Terapii Autyzmu Kryształowe Dzieci
Jak powstała marka Kryształowe Dzieci

Projekt, który pokazał, jak odpowiednie zrozumienie potrzeb klienta i profesjonalne podejście do każdego etapu tworzenia marki może przyczynić się do sukcesu nie tylko biznesowego, ale także społecznego, pomagając dzieciom z wyzwaniami neurorozwojowymi oraz ich rodzinom.

Kryształowe dzieci
Zakres

Mindness:

  • Kreacja marki
  • Strategia marketingowa
  • Identyfikacja wizualna
  • Projekt strony poradni
  • Konfiguracja kalendarza zapisów
  • Napisanie treści do strony
  • Reklama Google Ads
  • Dzierżawa hostingu i domeny

Krok po kroku

Najważniejsze punkty case study dotyczącego projektu brandingu dla Centrum Diagnozy i Terapii Autyzmu Kryształowe Dzieci:

1. Zaangażowanie zespołu Mindness

Projekt był realizowany przez zintegrowany zespół specjalistów, w tym strategów marki, analityków biznesowych, copywriterek i graficzek. Liderkami projektu były Aleksandra Pawelska, doświadczona managerka marketingu i psycholożka, oraz Agnieszka Gajewska, art director.

2. Zrozumienie potrzeb klientki

Beata Lisowska, założycielka centrum, spędziła wiele czasu na rozmowach z zespołem Mindness. Jej doświadczenie jako matki dziecka z autyzmem oraz terapeuty pozwoliło na idealne dopasowanie strategii marki do potrzeb rynku.

3. Decyzja o lokalizacji i wielkości placówki

Plan otwarcia centrum w małym mieszkaniu został zmieniony na korzyść większego obiektu w Gdyni, co było kluczowe dla sukcesu centrum.

4. Kreacja i identyfikacja wizualna

Stworzono unikalną nazwę „Kryształowe Dzieci” oraz spójną identyfikację wizualną, obejmującą stronę internetową, materiały promocyjne i wnętrze centrum.

5. Wsparcie w zarządzaniu i marketingu

Mindness wspierało Beatę nie tylko w tworzeniu marki, ale także w kwestiach finansowych, prawnych i marketingowych, co umożliwiło pomyślny start centrum.

6. Udane otwarcie i działanie placówki

Centrum „Kryształowe Dzieci” otwarto we wrześniu 2023 roku. Od razu zyskało popularność, a Mindness nadal wspiera jego działania marketingowe i reklamowe.

Geneza powstania

Jeśli spojrzysz przez kryształ na światło, zobaczysz wszystkie kolory tęczy. Każdy kolor ma swoje miejsce, kolejność i znaczenie.

Proces brandingowy jest tak samo złożony i wielowymiarowy jak kryształ. Służy do stworzenia marki – określa jej charakter, daje komunikacyjne ramy, a przede wszystkim tworzy mocny biznesowy fundament.

W Mindness przeprowadza go cały zespół – to efekt współpracy strategów marki, analityków biznesowych, ale też copywriterek i graficzek.

Procesem zarządzają dwie profesjonalistki: 

blank
Agnieszka Gajewska

założycielka Mindness, obecnie także art director i spiritus movens, która, opiekując się całością procesu, maksymalizuje efekty pracy zespołu.

Autorka tego tekstu
blank
Ola Pawelska

jestem marketingowcem z 20-letnim doświadczeniem, ale też psycholożką. W Mindness zajmuję się przede wszystkim procesami brandingowymi i startegią marketingu.

Podróż bohatera

To typowa „podróż bohatera” – od początku cel jest znany, ale po drodze bohater, czyli  nasz Klient, napotyka wiele wyzwań.

Często pierwszy raz musi wejść w nieznaną rolę biznesmena, szefa, przywódcy.

Stoją przed nim decyzje, wybory, nowe koncepcje, zderzenie z własnymi przekonaniami.

Naszą rolą jest zapobiec błędom, które inni już popełnili.

Jesteśmy przewodnikami, wspieramy i pokazujemy opcje, rozwiązania, drogi. Przede wszystkim układamy precyzyjnie proces brandingu, czyli tworzenia marki.

W tym procesie kolejne kroki są ze sobą powiązane. Nasza wiedza i doświadczenie pomogły nam je ułożyć – to daje nam poczucie bezpieczeństwa i świadomość dynamiki zmian jakie czekają naszych klientów w tej podróży.

Chciałabym przedstawić jedną z tych podróży.

Spotykamy Beatę

Oto historia powstawania wyjątkowej marki – Centrum Diagnozy i Terapii Autyzmu Kryształowe Dzieci, którą stworzyliśmy razem z jego właścicielką – Beatą Lisowską. 

Kiedy spotykamy się z Beatą po raz pierwszy, opowiada nam o sobie: Jest terapeutką, pedagogiem, muzykiem, ale przede wszystkim mamą i żoną. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z wyzwaniami neurorozwojowymi. Widzi i wie, jakie są potrzeby na tym rynku, czego brakuje nauczycielom, terapeutom, pedagogom. Pomaga im, tworząc materiały do pracy terapeutycznej, które sprzedaje w swoim e-sklepie. Przed nami staje więc zmotywowana do działania i rozwoju kobieta, która dobrze wie, co chce zrobić i komu chce pomóc.

Beata ma spore doświadczenie w pracy terapeutycznej, dobrze zna lokalny rynek. Mieszka na przedmieściach Gdyni i tam chce otworzyć swoje centrum. Kiedy się poznajemy, jest w momencie składania wniosku o dofinansowanie na powstanie placówki terapeutycznej. Ma dwupokojowe mieszkanie, które chce dostosować do założenia poradni. To jest punkt wyjściowy dla naszej wspólnej pracy.

Szkolenie o finansach

Po pierwszych rozmowach lepiej poznajemy klientkę, czujemy pokłady energii, które od niej biją, pozytywną siłę i głęboką motywację.

Beata też czuje, że do nowej roli jaką ma objąć potrzebuje nowej wiedzy, bierze udział w organizowanym przez nas akurat szkoleniu “Finanse w gabinecie teraputy”, gdzie pogłębia swoją wiedzę o księgowości, finansowych aspektach prowadzenia poradni, ale też inspiruje się nowo poznanymi opcjami na uzyskanie pasywnego dochodu. My cieszymy się ogromnie, wiemy jak ta wiedza pomaga na starcie i zmniejsza stres, który towarzyszy otwieraniu nowego biznesu.

Kawałki sklejają się w całość

Dowiadujemy się również, że Beata ma synka, który też jest w spektrum autyzmu. Zaczynamy rozumieć, jak ważne jest to, aby biznes, który razem projektujemy, dawał właścicielce również możliwość spędzania z synem odpowiedniego czasu.Tutaj work-life balance wpisany jest w strategię.

Beata dzieli się z nami kawałkami siebie:

„Moją misją jest pomoc dzieciom w spektrum autyzmu i ich rodzinom. Pokazanie im drogi do rozwoju. Odpowiedź na nurtujące ich pytania od pierwszych symptomów, poprzez wątpliwości dotyczące terapii, aż po pomoc w trudnościach życia codziennego z dzieckiem w spektrum. Chcę, by wiedzieli, że diagnoza to nie koniec drogi, to dopiero jej początek. Chcę, by dostrzegali każdy postęp swojego dziecka, poprzez terapie pozwolili dziecku uwolnić jego potencjał i doceniali nawet najmniejsze osiągnięcia.”

Zaczynamy Branding

Pracę zaczynamy od bardzo głębokiej analizy. Mamy nakreślone wytyczne, znamy już potrzeby i możliwości klientki – teraz badamy dokładnie rynek, na którym chce działać. Oglądamy konkurencyjne placówki o podobnym profilu, oceniamy ich położenie, wielkość, a także jakość ich komunikacji.

Na tym etapie zgłębiamy charakterystykę branży na wybranym obszarze:

  • na co jest gotowy,
  • jakie ma zasoby,
  • czego tam brakuje.

Po przeprowadzeniu tej analizy wyciągamy wnioski, które jasno pokazują, gdzie na rynku proponowanych usług są nisze, które warto zaopiekować.

Okazało się, że Gdynia potrzebowała o wiele większej placówki niż poradnia w dwóch pokojach w mieszkaniu. Poznałyśmy Beatę na tyle dobrze, żeby mieć przekonanie, że ma wszelkie zasoby, aby poprowadzić o wiele większe miejsce. Razem z utworzeniem mocnej, wyrazistej marki, nie będzie miała problemu z zapełnieniem kalendarzy.

Mieszanina strachu i ekscytacji

Kiedy powiedziałyśmy o tym Beacie, zobaczyłyśmy w jej oczach mieszaninę strachu i ekscytacji. Poprosiła nas o kilka dni do namysłu. Widziałyśmy, jak zapala się do wizji większego miejsca, ale też doskonale rozumiałyśmy, jakie lęki mogą temu towarzyszyć. Dla wielu naszych klientów to skok w nadprzestrzeń. Beata zdecydowała się pójść za naszą radą, zaczęła szukać większego lokalu, który nie ograniczy jej rozwoju i potencjału.

Od decyzji do realizacji to był już moment i na horyzoncie pojawiło się piękne, klimatyzowane poddasze z 6 pokojami. A co! Raz się żyje:).

A my kreujemy pomysł na komunikację

My tymczasem przeszliśmy do tworzenia kreacji. Ta część pracy to kreatywna burza mózgów. Najpierw zespołowo opracowujemy motywy, wokół których tkamy wizualną i słowną opowieść o marce. Powoli wykluwają się tutaj obrazowe i kontekstowe idee przewodnie, palety kolorystyczne, odpowiednie słowa. Rodzi się marka – to, co w niej najbardziej widoczne i to, co klient widzi jako pierwsze.

Nasza rola to “wejście w buty” klienta końcowego, osoby która przyjdzie do poradni. Najpierw wyszuka pomocy w internecie, kliknie w  stronę, a może poleci jej to miejsce znajomy? Przy projektowaniu strategii i komunikacji to są najważniejsze kwestie. W jaki sposób potencjalny pacjent podejmie decyzję o tym, żeby tu przyjść? Co go przekona, że właśnie tu znajdzie pomoc?

To jest specyfika naszego podejścia. Odchodzimy od myślenia o tym, aby przekonać pacjenta o profesjonalizmie terapeuty czy pokazaniu mu, ile szkół i kursów skończył.To nie są dla niego aż tak ważne kwestie. Wszyscy terapeuci piszą to samo – O SOBIE, ale jak wybrać tego, który zrozumie MNIE? Tak myśli klient, szukając informacji na stronie, a my podążamy za nim.

Język, jakim mówi klient

Nazwa „Kryształowe Dzieci” pojawia się właśnie na tym etapie. Agnieszka znalazła ją jako charakterystykę dzieci o wyjątkowych potrzebach, wrażliwych i delikatnych. Dzieciach, które potrzebują być blisko natury i źle znoszą przebodźcowanie. To był strzał w dziesiątkę!

Nasza praca na tym etapie polega na dopilnowaniu spójności kreacji na każdym jej poziomie. To znaczy, że:

  • strona www
  • materiały na niej
  • materiały w social mediach
  • szyld
  • wnętrze placówki
  • i inne grafiki

– wszystkie będą wizualnie dopracowane w tej samej stylistyce.

Klient wybiera motyw – to osnowa, na której budujemy wspólną komunikację. Nazwa, hasła, kolory, ale też dalsze skojarzenia z marką – to wszystko musi być spójne. To daje klientowi końcowemu (lub pacjentowi) poczucie bezpieczeństwa, poczucie że wszędzie, gdzie styka się z marką, ona mówi do niego jednym, spójnym językiem.

Pracują nad tym nasze graficzki i copywriterki, a Ola i Aga czuwają nad spójnością.

Zwieńczeniem tego etapu pracy jest pełna identyfikacja wizualna: piękna strona www z profesjonalnie zaprojektowaną architekturą treści, świetnymi tekstami i komunikacją, która przede wszystkim pozwala przyszłemu klientowi zaufać tej marce. Prowadzi go też, jak po ścieżce, do zapisu. Gotowe formatki do prowadzenia działań w mediach społecznościowych, layouty do pisania bloga, ale też drobne projekty do druku: ulotki, wizytówki, szyld – słowem, wszystko, co potrzebne, aby wystartować.

Czas na plan

Kiedy kreacja jest gotowa, czas na plan, czyli strategię działania z biznesowej i marketingowej strony. Na tym etapie pracy tworzymy precyzyjny i szczegółowy plan działania, razem z wytycznymi do reklam. Układamy wszystkie te aktywności tak, abyśmy razem z klientem szybko osiągnęli nasz cel. Zapełnione kalendarze placówki i jej stabilne funkcjonowanie po starcie.

Pomagamy dopiąć i finansowe aspekty funkcjonowania poradni. Na tym etapie pracujemy w jeszcze szerszym zespole; dajemy naszym klientom możliwość konsultacji prawnych, ale też niejako coachingowych – dedykowanych właścicielom placówek.

Zwieńczeniem naszej pracy jest ponad stustronicowy dokument – księga marki, w której klient otrzymuje wszystkie informacje, wiedzę, wytyczne, szczegółowe plany. Spotykamy się wtedy i wspólnie omawiamy to, co przygotowaliśmy. To zawsze wzruszające momenty.

Na tym etapie wiele procesów dzieje się równolegle: kiedy klient szykuje placówkę do otwarcia, prowadzi rekrutacje, kupuje meble i dopina różne formalności. A my jesteśmy gotowi, by dalej go wspierać. Nasza wspólna droga nie kończy się w momencie otwarcia placówki.

blank

Reklama poradni Kryształowe dzieci

Jednym z ostatnich etapów jest wsparcie w przygotowaniu dobrej kampanii reklamowej.

Wraz z gotowością strony startujemy z dedykowaną kampanią Google Ads i stale monitorujemy jej przebieg, tak, aby na bieżąco móc ją optymalizować.

Często okazuje się, że komunikacja jest tak dobra i skuteczna, że kalendarze są zapełnione szybciej, a dodatkowe nakłady na reklamę nie są potrzebne.

START!

Centrum Diagnozy i Terapii Autyzmu Kryształowe Dzieci otworzyło się we wrześniu 2023 roku. Najpierw pracowało w nim kilku terapeutów i diagnosta, niedługo potem wystartowały zajęcia Integracji sensorycznej. Beata stworzyła unikalną ofertę w okolicy: zainwestowała w salę doświadczania świata Snoezelen. Dostajemy od niej już w pierwszym miesiącu sygnały, że kalendarz systematycznie zapełnia się, a ona powoli poszerza zakres działania placówki.

Przez ten czas Beata pilnie i drobiazgowo realizuje wskazówki zawarte w księdze marki: systematycznie prowadzi media społecznościowe, rozwija stronę www, dodaje materiały dla rodziców.Zachęcamy Beatę również do tego, aby odważnie dzieliła się swoją historią. Sama jest mamą Kryształowego Dziecka, to ogromny zasób – właścicielka poradni, która tak doskonale rozumie potrzeby dzieci z wyzwaniami neurorozwojowymi.

Efekty

Prowadziliśmy długie rozmowy, które dały nam szansę lepiej się poznać, a rezultatem jest marka, która jest spójna, autentyczna i zwyczajnie, po ludzku, ciepła.
Sercem tej marki jest Beata – jej historia, jej wiedza i doświadczenie.
Wykorzystujemy jej markę osobistą do tego, aby podkreślić “ludzką stronę” marketingowego przekazu.
Tak wyglądały nasze rozmowy, na podstawie których tworzymy komunikację marki i zakładaliśmy ramy budowy jej marki:

Agnieszka

Kim jesteś? Czyli jaka jest Twoja osobowość, jakie są Twoje mocne strony?

Beata

Jestem otwarta, energiczna, pozytywnie patrzę na świat i w każdym szukam dobra, zwłaszcza w dzieciach. Skupiam się na jasnej stronie życia.

Agnieszka

Co powie o Tobie Twój najlepszy przyjaciel?

Beata

Wesoła, zawsze w działaniu, idę do przodu nie zważając na przeszkody, w każdej chwili chętnie udzielam pomocy.

Agnieszka

Czym jest to, czego nauczyłaś się w swoim życiu, o swoim życiu, co chcesz, aby inni się dowiedzieli?

Beata

Nauczyłam się, że nigdy nie ma sytuacji bez wyjścia. Każde zdarzenie prowadzi nas do czegoś nowego.

Agnieszka

Jaka jest Twoja misja?

Beata

Moją misją jest pomoc dzieciom w spektrum autyzmu i ich rodzinom. Pokazanie im drogi do rozwoju. Odpowiedź na nurtujące ich pytania od pierwszych symptomów, poprzez wątpliwości dotyczące terapii, aż po pomoc w trudnościach życia codziennego z dzieckiem w spektrum.

Agnieszka

Co chcesz, aby ludzie się dowiedzieli?

Beata

Chcę, by wiedzieli, że diagnoza to nie koniec drogi, to dopiero jej początek. Chcę, by dostrzegali każdy postęp swojego dziecka, poprzez terapie pozwolili dziecku uwolnić jego potencjał i doceniali nawet najmniejsze osiągnięcia.

Zależało nam, żeby w przekazie marki ta szczera, ciepła komunikacja wybrzmiała od pierwszego momentu zetknięcia się z marką. Udało się to wyśmienicie!

Ciąg dalszy historii

Po ośmiu miesiącach od otwarcia placówki…

Beata pisze do nas:

„Dziękuję, że mnie z Olą przekonałyście do dużej powierzchni pierwszego centrum; gdyby nie to, zablokowała bym się na tak duży rozwój. Jesteście super i róbcie to dalej, bo klient nie zawsze ma odwagę, by uświadomić sobie pewne kwestie i potencjał samodzielnie.”

Mieszkanie, w którym początkowo miała być poradnia, stanie się osobną placówką, tylko na diagnozy. A na horyzoncie rysują się plany kolejnej, nowej dużej placówki.

Nie możemy się doczekać!

Wywiad z Beatą

Ciekawość zżera nas do tego stopnia, że zapraszamy Beatę do wywiadu i nagrywamy go, aby mogła swoją historią zainspirować innych.

Posłuchaj i zobacz

Posłuchaj i zobacz podcast z Beatą

Na pytanie - jak dałaś radę ogarnąć to wszystko? - Beata w wywiadzie powiedziała:
“Pewna bardzo mądra osoba powiedziała mi - bój się i rób! - i tą osobą była Agnieszka Gajewska”

Aleksandra Pawelska

 

 

 

Autorka tekstu: Aleksandra Pawelska
Managerka marketingu w Mindness, psycholożka, ekspertka ds strategii

Skontaktuj się

Weronika Paruzel Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Weronika Paruzel - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    Logo Whatsapp