Klient
Kamila Lis-Wika
Gabinet
Klinika Lis-Wika
Opis
Pani Kamila – psycholożka, psychoterapeutka i muzykoterapeutka; dziś właścicielka Kliniki Lis-Wika, gabinetu stacjonarnego oraz online, specjalizującego się w psychoterapii indywidualnej dorosłych oraz we wsparciu leczenia niepłodności i bezpłodności.
Z panią Kamilą po raz pierwszy spotkaliśmy się na szkoleniach stacjonarnych Mindness: „Gabinet jako działalność gospodarcza” (2018), a następnie podczas jego kontynuacji zatytułowanej „Marka Osobista Psychoterapeuty” (2019). U schyłku pandemii skontaktowała się z nami ponownie – gotowa zacząć budować własny biznes.
W trakcie konsultacji wyłoniliśmy zagrożenie: dużą nieświadomość społeczeństwa na temat możliwości wsparcia leczenia bezpłodności psychoterapią – co mogło przełożyć się na niskie zainteresowanie jej pomocą. Postawienie wszystkiego na jedną kartę wiązałoby się z dużym nakładem pracy na edukacyjną część działalności gabinetu i być może od początku zaangażowanie specjalistów innych dziedzin, na które pani Kamila nie miała w tym czasie przestrzeni. Zdecydowała się więc rozszerzyć ofertę o psychoterapię dedykowaną także standardowo osobom w kryzysie, z depresją, nie radzącym sobie z emocjami.
Na tak określonych fundamentach oparł się plan pracy – i wystartowaliśmy.
Zakres działań
Mindness:
- Strona internetowa: szata graficzna, korekta treści,
- Media społecznościowe: zdjęcie w tle, edytowalne grafiki na Facebook’a
- Bieżąca administracja strony,
- Konfiguracja kalendarza zapisów,
- Hosting i domena,
- Konfiguracja skrzynki pocztowej,
- Reklama Google Ads (utworzenie, bieżąca optymalizacja),
- Wizytówka Google.
Po stronie klienta:
- Logo (dostarczone przez klientkę).
Co się zmieniło
Przed:
Mimo bardzo skrupulatnego przygotowania do założenia działalności i wyjątkowej, wąskiej specjalizacji, pani Kamila była niepewna kierunku swojej drogi i podejmowanych decyzji.
Po:
Dziś prowadzi w Warszawie świetnie prosperujący gabinet nie tylko online, ale też stacjonarnie – a dzięki ogromnemu zainteresowaniu jej pomocą, nie potrzebuje już korzystać z płatnych reklam i polega wyłącznie na poleceniach. Których jest aż nadto!
Droga do sukcesu
Ten etap prac rozpoczęliśmy od przygotowania keywizuala (motywu przewodniego i kolorystycznego), a także dostosowania szablonu strony do potrzeb klientki.
Mimo początkowego planu- samodzielnego przygotowania treści do strony www (na podstawie instrukcji Mindness), ostatecznie pani Kamila zleciła napisanie jej nam. Sama skupiła się na organizacji pracy gabinetu i wykonaniu poleconej przez nas profesjonalnej sesji wizerunkowej (zgodnej z założeniami wizualnymi), a także na przygotowaniu treści artykułów na bloga. Jej specjalizacja -związana z tematów leczenia niepłodności – wymagała bardzo profesjonalnej wiedzy, jaką tylko sama posiadała.
Ostatnim krokiem było wdrożenie i skonfigurowanie serwerów oraz adresów email w domenie oraz podjęcie działań reklamowych w Google.
Po etapie pytań i odpowiedzi – spotkaniu i wymianie korespondencji, w trakcie których wspólnie z klientką zdefiniowaliśmy priorytety i koncepcję wizualną projektu – podwinęliśmy rękawy do pracy.
Strategia komunikacji zakładała utwierdzenie przyszłych pacjentów w poczuciu bezpieczeństwa – pracy z terapeutą, który jest nie tylko specjalistą, ale przede wszystkim człowiekiem. Prawdziwym, ludzkim i ciepłym. A także zapewnienie dostępu do wiedzy i instrukcje, jak skorzystać z pomocy.
Na tej podstawie stworzyliśmy ostateczną strukturę strony, wytyczne treści oraz plan działań reklamowych.
Wyniki
Efektem naszej pracy był nie tylko niezwykle spójny wizerunek kliniki (w Internecie i stacjonarnie), ale też ilość osób, do których udało się dotrzeć z ofertą pomocy pani Kamili.
- Zaledwie w 2 miesiące uzyskaliśmy aż 65 konwersje: 44 rezerwacje w kalendarzu i 21 kontaktów telefonicznych lub mailowych. To znaczy, że w tym czasie zapisywała się średnio 1 nowa osoba dziennie.
- Współczynnik konwersji wyniósł 6,94% – to znaczy, że na każde 100 kliknięć, 7 osób dokonywało rezerwacji lub podejmowało bezpośredni kontakt.
- Po tym czasie, ze względu na wypełniony po brzegi kalendarz, pani Kamila zdecydowała się przerwać reklamę – a kolejni pacjenci zjawiali się u niej już z polecenia.
- Koszt zapełnienia harmonogramu wyniósł raptem 1660 zł/ 2 miesiące. A koszt każdej konwersji (czyli pozyskania jednego klienta) – 25,51 zł. Jak na reklamę w Warszawie (która jest o wiele droższa niż w innych częściach Polski) – to niska kwota i świetny wynik!