Poczekalnia w Twoim gabinecie – czym zająć klienta

Baner

Twoja poczekalnia to pierwsza szansa pokazania klientowi, jak ważny jest dla Ciebie. To ona robi pierwsze wrażenie, „wita”, zaciekawia. Poprzez tę przestrzeń klient może kojarzyć Twoją poradnię. Czy będzie to chłód, przytulność, troska, czy może nuda – wszystko zależy od Ciebie. Ale niezależnie od tego poczekalnia po prostu służy do czekania.

A jak wygląda czekanie po stronie klienta? Zobaczmy, co pisze na ten temat kontrowersyjny wszak, ale za to dosadny pisarz Charles Bukowski:

„Czekaliśmy i czekaliśmy. Wszyscy. Czy ten łapiduch nie wie, że od czekania ludziom odbija szajba? Ludzie czekają przez całe życie. Czekają na lepsze czasy, czekają na śmierć. Czekają w kolejce, żeby kupić papier toaletowy. Czekają w kolejce po pieniądze. A jak nie mają szmalu, to czekają w jeszcze dłuższych kolejkach po zasiłek. Człowiek czeka, żeby położyć się spać, i czeka, żeby się obudzić. Czeka, żeby się ożenić, i czeka, żeby się rozwieść. Czeka na deszcz, czeka, aż przestanie padać. Czeka na posiłek, a kiedy go zje, czeka na następny. Czeka w poczekalni u psychiatry razem z bandą pomyleńców i sam nie wie, czy jest jednym z nich”.

Czekając na… wizytę

blank

„Czekanie to nie tylko cierpliwość, ale przede wszystkim ogromna wiara, że warto.”

Kamila Kampa

Jak więc umilimy to doświadczenie klientowi? Kilka niewielkich dodatków w poczekalni może znacznie poprawić wrażenie klienta i pomóc wyróżnić Twoje miejsce na tle konkurencji. Pytanie brzmi, co robisz, aby klient miał wrażenie, że czekając na sesję, miło spędza czas.

5 sposobów na zajęcie klienta w poczekalni

Storczyk - wystrój poczekalni w gabinecie psychoterapeuty
  • wygodny fotel i czasopisma (w przypadku Twojej branży warto położyć jednak czasopisma psychologiczne, a nie – dołujące zasadniczo Cosmopolitany)
  • relaksująca muzyka (muzyka dodatkowo trochę zagłusza to, co po drugiej stronie drzwi)
  • zieleń kwiatów (jeśli jednak nie masz do nich ręki, to suszki nie robią dobrego wrażenia. Lepszy będzie ładny sztuczny, cytrynowy storczyk)
Kawa i ciastko dostępne w poczekalni gabinetu psychoterapeuty
 
  • kawa i pyszne ciasto (to wtedy, jeśli wspiera nas Pani w recepcji, a nasi klienci nie są uzależnieni od cukru)
  • telewizor z uspokajającymi krajobrazami
 

A tu jeszcze kilka bardziej innowacyjnych pomysłów:

  • Stwórz kilka oddzielnych przestrzeni np. kącik dla dzieci, kącik czytelniczy, kącik kawowy lub do pracy. Niech klient sam zdecyduje, gdzie i jak chce spędzić czas. Nie „skazuj” go na niewygodne krzesło i miejsce w szeregu.
  • Umieść w poczekalni foldery, ulotki informujące o najbliższych wydarzeniach z Twojej okolicy. Ludzie lubią wiedzieć, co się dzieje w ich miejscu zamieszkania.
  • Stwórz miejsce, stojak, witrynę do zakupów.
Sofa i kwiat doniczkowy w poczekalni terapeuty

Co możesz sprzedawać? Ciekawe książki pomagające klientom lepiej zrozumieć problemy, z którymi przychodzą, Twoje kursy, szkolenia na DVD, Twoje własne książki, karty z inspiracjami (np. „Karty Inwencji -rozbudzenie kreatywności”), gry (np. gra relacyjna dla par Jupitajni lub Gra na emocjach). Warto nawiązać współpracę z producentami lub dystrybutorami

  • Edukuj klientów poprzez dodatkowe materiały np. plakaty psychologiczne

Czekam – czytam

Czy też tak macie, że czekając gdzieś na coś czytacie wszystko, co jest naokoło? Nawet najgłupsze reklamy i ogłoszenia i to wielokrotnie? Kto czytał instrukcję obsługi gaśnicy ręka w górę😊.

Może warto dać ludziom do czytania coś rozwojowego. Powieś w poczekalni np. plakaty edukacyjne opisujące problemy, z którymi przychodzi.

Plakat edukujący dla klientów psychoterapeuty

Ciekawe wizualnie plakaty, napisane prostym, zrozumiałym językiem (językiem klienta), tłumaczące skomplikowane kwestie i odpowiadające na pytania klienta, z pewnością wzbogacą jego wiedzę na temat zaburzeń, z którymi się mierzy on lub jego rodzina. Nawet czytane wielokrotnie – nie szkodzą.

Więcej o tym, czym jeszcze charakteryzuje się dobry plakat, przeczytasz tutaj.

Sposób ten sprawdzi się również, jeśli pracujesz z dziećmi. Stwórz dla nich w poczekalni kącik zabaw, a rodzicom daj porcję wartościowej wiedzy na temat problemów ich dzieci w postaci plakatów.

Zrób go sam lub zamów w naszym sklepie!

Plakaty możesz zaprojektować samodzielnie (np. w prostym programie Canva) lub, już wkrótce, kupić w naszym sklepie! Wielkie otwarcie 30 lipca 2019! Oprócz plakatów edukacyjnych z różnych obszarów dostępne będą także rozwiązania wspierające działalność gabinetu psychoterapeutycznego, jak planery, kalendarze, książki, gry itp. Zajrzyj koniecznie i sprawdź, co dla Ciebie przygotowaliśmy!

Masz inne sprawdzone sposoby na to, jak zająć klienta w poczekalni? Proszę, podziel się w komentarzu.

Zachęcam Cię również do dołączenia do naszego newslettera (zrobisz to, klikając w plusik poniżej). Otrzymasz do swojej skrzynki ciekawe treści w temacie rozwoju gabinetu psychoterapeutycznego i już wkrótce szansę na wygranie jednego z plakatów w konkursie z okazji otwarcia naszego sklepu.

Plakaty z dwóch liniii wizualnych znajdziesz w naszych sklepie:

Linia kolorystyki Mindness

Linia roślinna

Komentarze

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Weronika Paruzel Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Weronika Paruzel - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    Logo Whatsapp