Osiem kroków do skutecznej promocji wydarzenia

Utworzenie wydarzenia na fanpage’u w social mediach i brak jego promocji, to jak pierwsza randka bez pocałunku na pożegnanie – nie zwiastuje niczego dobrego. 

Reklamą Facebook stoi, z czego najlepiej zdaje sobie sprawę Mark Zuckerberg. W związku z tym oferowany jest tam naprawdę szeroki wachlarz możliwości promocji eventu, warsztatów, czy szkolenia. Ale zacznijmy od początku… 

Samo utworzenie wydarzenia na Facebooku jest prostą czynnością. Wystarczy wypełnić krótki formularz. Następnie należy zaprosić do wzięcia udziału jak największą ilość potencjalnie zainteresowanych osób. Proste?

Pierwszym prawdziwym wyzwaniem jest identyfikacja wizualna związana z wydarzeniem. 

1. Zaprojektuj identyfikację wizualną wydarzenia

Kluczowe znaczenie w skutecznej promocji wydarzenia ma spójna identyfikacja wizualna. Pod pojęciem tym kryją się wszystkie elementy graficzne, będące częścią wizerunku i strategii zarówno firmy jak i konkretnych jej przedsięwzięć. W tym przypadku związane z konkretnym wydarzeniem, które są częścią komunikacji z odbiorcami i pozwalają utworzyć w  ich głowach pewne asocjacje. Może to być logo lub hasło, a także konkretny czcionka czy kolorystyka. W czasach, gdy ludzie przeglądając Facebooka, poruszają palcem po telefonie w tempie konia wyścigowego, budowanie pozytywnych skojarzeń wzrokowych prędzej czy później zaowocuje większym zainteresowaniem odbiorców. Warto stworzyć też hashtag związany z organizowanym wydarzeniem, który pomoże w rozprzestrzenieniu informacji. Zastanawiasz się, czy warto? Jasne! 

Tutaj sprawdź dlaczego.

Co prawda najskuteczniejsza reklama na Facebooku to płata reklama, jednak na początku warto skorzystać z kilku bezpłatnych opcji, które wpłyną na nasz zasięg organiczny. Od czego więc zacząć promocję wydarzenia na Facebooku?

2. Stwórz materiały reklamowe

Napisz e-mail do swoich odbiorców (newsletter), w którym możesz zawrzeć dodatkowe informacje. W tym celu możesz skorzystać z platformy MailerLite. Jeśli posiadasz stronę www – stwórz landing page, czyli podstronę poświęconą wydarzeniu. Pozwoli to na przekierowanie ruchu z fanpage’a na Facebooku na Twoją stronę www i przekazanie kilku dodatkowych informacji. Jeśli zastanawiasz się, jak stworzyć odpowiedni landing page, tutaj znajdziesz wskazówki.

3. Zaplanuj post na Facebooku

Stwórz krótki, ale chwytliwy post informujący o wydarzeniu i zachęcający do wzięcia w nim udziału. Pamiętaj o odnośniku do wydarzenia! Taki post dobrze jest potem przypiąć na górze fanpage’a.

4. Zadbaj o udostępnienia

Teraz, kiedy post prezentujący wydarzenie znalazł się już na fanpage’u, zadbaj o udostępnienia. Udostępnienia to jedna z lepszych i bezpłatnych metod poszerzania zasięgów organicznych. Według najnowszych danych dotyczących postów na Facebooku, średni zasięg organiczny posta – czyli ilość osób, która zobaczy ten post bez płatnej reklamy – wynosi 5,5%. Jest niesamowicie ważne, by zadbać o dotarcie do znacznie szerszego grona. Oczywiście dobrze skomponowany post sam skłoni ludzi do dzielenia się nim, ale nie zaszkodzi poprosić o to także znajomego, czy kogoś z rodziny. Jeśli współpracujesz z kimś przy organizacji wydarzenia, warto by ta osoba lub instytucja również udostępniła post na swoim fanpage’u. O wydarzeniu możesz również poinformować osoby przynależące do różnych grup związanych z tematyką wydarzenia.

5. Zorganizuj konkurs

Jeśli wzięcie udziału w wydarzeniu jest płatne, dobrą metodą na skupienie zainteresowania wokół wydarzenia jest zorganizowanie konkursu, w którym do wygrania będzie darmowe uczestnictwo. Poinformuj obserwujące Cię osoby o zasadach obowiązujących w trakcie konkursu. Pamiętaj, by, podczas ustalania zasad, stosować się do wszystkich wytycznych Facebooka dotyczących planowania konkursu. 

6. Zmień zdjęcie w tle

Kolejna kwestia to zamiana zdjęcia w tle na fanpage’u na to z utworzonego wydarzenia. W ten sposób każdy, kto odwiedzi fanpage, w pierwszej kolejności zostanie poinformowany o warsztatach bądź szkoleniu.

7. Na stronie wydarzenia musi się dziać! 

Publikuj posty ukazujące backstage z przygotowań, materiały skupiające się wokół tematyki wydarzenia, czy instrukcje dla osób zainteresowanych dotyczące tego, jak mogłyby się przygotować do warsztatów. 

8. Zaplanuj kampanię reklamową

Ostatnim, ale jednak kluczowym, krokiem jest stworzenie kampanii reklamowej na Facebooku. Samodzielnie, bądź przy pomocy osoby w tym doświadczonej. Warto stworzyć kilka kampanii reklamowych różnicując je w zależności od kategorii wiekowej, miejsca zamieszkania, zainteresowań, czy innych czynników, które mogą determinować chęć uczestnictwa w warsztatach. Obserwuj z każdym dniem, jak prezentują się wyniki każdej z kampanii, po czym największy budżet przeznacz na tę, która jest najefektywniejsza. Dobra wiadomość na koniec – średnia cena reklamy na Facebooku spadła o 4% pod koniec 2019 roku, z kolei liczba wyświetleń reklamy wzrosła o 33%.

Jak widać, jest wiele sposób na bezpłatną i skuteczną reklamę wydarzenia. Kiedy jednak chcesz skorzystać z okazji i poszerzyć świadomość odbiorców w temacie funkcjonowania swojego gabinetu, czy instytucji, warto przeznaczyć na to pewien budżet, wysokością uzależniony od efektu, jaki chcemy uzyskać. Reklama na Facebooku charakteryzuje się efektem śnieżnej kuli. Im więcej nowych odbiorców zgromadzisz promując jedno wydarzenie, tym więcej osób będzie stanowiło Twój zasięg organiczny w momencie tworzenia kolejnej kampanii.

Jeśli masz jakieś uwagi, którymi chciałbyś się podzielić, chętnie przeczytam o nich w komentarzu. Wyjaśnię, jeśli jakaś kwestia wciąż nie do końca jest zrozumiała. A jeśli uważasz, że przygotowany przeze mnie materiał jest wartościowy i przyda Ci się w planowaniu wydarzenia, poinformuj o nim innych! 

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.