Organizujesz warsztaty? Stwórz landing page!

Organizujesz lub planujesz warsztaty? Dedykowana strona pomoże Ci je efektywnie wypromować i przyciągnąć zainteresowane osoby. W tym artykule przybliżam tematykę tzw. landing page. Przeczytaj i sprawdź, czym jest strona lądowania, jaka jest jej rola i jak ją stworzyć, aby była efektywna.

Gdy organizujesz warsztaty, szkolenia, kursy z pewnością chcesz dotrzeć z informacją o nich do jak największego grona osób zainteresowanych. Możesz to zrobić na wiele sposobów m.in. poprzez reklamę na Facebooku, w Google Ads czy w newsletterze. Aby była efektywna, potrzebujesz również landing page.

Czym jest landing page?

Jeśli określenie ‘landing page’ nic Ci nie mówi, już wyjaśniam, o co chodzi.

Landing page (nazywana również stroną lądowania) to rodzaj witryny internetowej funkcjonującej poza stroną główną. Służy realizacji konkretnego celu marketingowego, np. kampanii sprzedażowej, promocyjnej lub budowaniu bazy mailingowej.

Użytkownik „ląduje” na stronie zwykle po kliknięciu w reklamę np. na Facebooku, w Google Ads czy umieszczoną w otrzymanym mailingu. Gdy to zrobi, może np. pobrać bezpłatny rozdział książki/e-booka, zapisać się na kurs, warsztaty, szkolenie bądź nabyć produkty fizyczne lub cyfrowe.

Landing page to niezwykle istotny element każdej kampanii reklamowej. Odpowiednio zaprojektowana korzystnie wpływa na tzw. współczynnik konwersji (przyciągania odbiorców na stronę). Pomaga przemieniać ich w klientów, zwiększając sprzedaż.

Dlaczego osobna strona lądowania?

Być może zastanawiasz się, po co osobna strona lądowania dla warsztatów, skoro informację o nich można zamieścić w istniejącej witrynie gabinetu, tworząc dedykowaną podstronę? Otóż cel jest jeden – skupienie uwagi odbiorcy!

Odpowiednio zaprojektowana landing page:

  • jest nakierowana ściśle na jedno zadanie, np. zapis na warsztaty, do newslettera, zakup produktu
  • nie zawiera odnośników prowadzących do innych podstron, mogących odwracać uwagę odbiorcy
  • zwykle nie ma menu (chyba że służące do poruszania się po stronie lądowania).

Podsumowując, na stronie lądowania nie ma „rozpraszaczy uwagi” w postaci odnośników do mediów społecznościowych, bloga, strony ‘O mnie’ czy pop-upów (wyskakujących okienek z informacją lub zachętą np. do zapisu do newslettera). Mogłyby one sprawić, że czytelnik przejdzie na inną stronę.

Landing page powinna prowadzić odbiorcę prosto do celu (zakupu, zapisu, pobrania). Nie pozwól, by cokolwiek zbiło go z tropu!

By landing page przyciągała jak magnes

Aby strona lądowania spełniała swoją funkcję (przyciągała odbiorców i przemieniała ich w klientów), potrzebujesz zadbać o kilka ważnych elementów:

  • wygląd – profesjonalny, spójny wizualnie buduje zaufanie
  • grafikę/zdjęcie – ciekawe, przyciągające spojrzenie wspierają przekaz
  • przycisk ‘Call To Action’ (wezwanie do działania) – kontrastowy, dobrze widoczny, klarowny, zawierający czasownik np. „Pobieram”, „Kupuję”, „Dołączam do kursu”
  • nagłówek wyjaśniający czego dotyczy strona (przyciąga uwagę)
  • śródtytuły (poprawiają czytelność)
  • wypunktowania komunikujące wartość dla odbiorcy
  • teksty – krótkie, konkretne, jasne bloki rozwiewające wszystkie wątpliwości (również, co do ceny)
  • formularz do zapisów – przejrzysty i zrozumiały
  • możliwość szybkiej płatności.

Dodatkowo na landing page dobrze jest:

  • dodać referencje od dotychczasowych klientów (jeśli je posiadasz)
  • umieścić krótkie bio
  • zadbać o responsywność strony – prawidłowe wyświetlanie na urządzeniach mobilnych (z raportu GUS-u „Polska w liczbach 2019” wynika, że prawie 50% osób w wieku 16-74 lata korzysta z Internetu na smartfonie – *źródło: https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/inne-opracowania/inne-opracowania-zbiorcze/polska-w-liczbach-2019,14,12.html)
  • zainstalować pixel Facebooka – umożliwi ponowienie reklamy do osób, które odwiedziły stronę lądowania i nie dokonały zakupu (o tym, czym jest pixel i jak go zainstalować przeczytasz więcej tutaj)
  • dodać klikalny numer telefonu – umożliwia szybkie wykonanie połączenia bezpośrednio z przeglądanej w telefonie witryny.

Poniżej przykłady odpowiednio zaprojektowanych stron lądowania.

Landing page z Twojej branży:

I dla porównania strona lądowania promująca książkę:

Landing page – zleć specjaliście lub zrób ją sam!

W zależności od długości strony lądowania jej zrobienie zajmuje mniej lub więcej czasu. Zanim zaczniesz ją tworzyć, potrzebujesz:

  1. Przeprowadzić research, by dowiedzieć się:
  2. jakie problemy i potrzeby mają osoby z grupy docelowej
  3. jakim językiem się posługują
  4. jakie warsztaty oferują osoby z Twojej branży.
  • Napisać teksty (lub zlecić ich stworzenie dobremu copywriterowi)
  • unikaj języka branżowego
  • pisz językiem klienta
  • opisz efekt końcowy tak, by pokazywał korzyść, np. „Dowiedz się, jak umocnić relacje w związku”, „Dołącz do warsztatów. Naucz się uważności i autoempatii”, „Przyjdź na warsztaty. Zbuduj swoją siłę”.

Narzędzia do tworzenia landing page

Stworzenie landing page możesz zlecić webmasterowi lub wykonać ją samodzielnie za pomocą dostępnych narzędzi. W sieci znajdziesz edytory typu ‘drag and drop’ – ‘przeciągnij i upuść’ proste i łatwe w obsłudze. Z ich pomocą bez szczególnych umiejętności, samodzielnie stworzysz stronę lądowania.

Przykładowe narzędzia polskojęzyczne do tworzenia landing page:

i anglojęzyczne:

Tworząc landing page, wykonaj tzw. testy porównawcze A/B. Polegają one na przygotowaniu dwóch wersji strony różniących się jednym elementem, np. kolorem przycisku wzywającego do działania. Opublikuj je w tym samym czasie i sprawdź, która lepiej konwertuje (przyciąga ruch).

Strona gotowa? Pora na testy!

Gdy Twoja strona będzie już gotowa, koniecznie sprawdź czy działa prawidłowo. Zwróć uwagę na to, czy:

  • formularz do zapisów jest aktywny
  • po wypełnieniu formularza, klient trafi na stronę z potwierdzeniem zapisu i podziękowaniem
  • po zapisie przez formularz klient otrzyma maila z informacjami na temat warsztatów/produktu
  • przycisk wzywający do działania jest odpowiednio podlinkowany
  • strona szybko się ładuje (ok. 2 sekund), możesz to sprawdzić za pomocą narzędzia Google, wpisując adres swojej strony tutaj
  • elementy strony wyświetlają się poprawnie w popularnych wyszukiwarkach.

Dobrze jest również uruchomić opcję śledzenia strony (poproś o to webmastera). Dzięki niej zyskasz wiele cennych informacji o zachowaniu klientów takich jak:

  • kliknięcia w przyciski
  • kliknięcia w numer telefonu
  • działania w obszarze formularza
  • przewijanie strony
  • kliknięcia w interaktywne elementy strony.

Mam nadzieję, że przekonałam Cię, że strona lądowania dedykowana pojedynczym warsztatom lub całej serii to niezwykle istotny element efektywnego marketingu. Powodzenia w tworzeniu! Efektami pochwal się, pisząc do mnie lub umieszczając link w komentarzu pod tym postem.

A teraz kliknij w plusik poniżej i dołącz do grona osób, które są na bieżąco z marketingiem swojego gabinetu psychoterapeutycznego.

Komentarze

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.