Mindness
(0)
  • BLOG
  • PODCAST
  • KIM JESTEŚMY
  • OFERTA
    • Pakiet Reklama
    • Pakiet Poradnia
  • WYDARZENIA
  • SKLEP
    • Wyposażenie gabinetu
      • Gabinet
        • Meble do gabinetu
          • Dekoracje ścienne
          • Dywany i dywaniki
          • Biurka do gabinetu
          • Fotele do gabinetu
          • Kasetki i sejfy
          • Komody i regały
          • Krzesła do gabinetu
          • Lampy i oświetlenie
            • Lampy sufitowe
            • Lampy stołowe i biurkowe
            • Lampy podłogowe
          • Pojemniki na chusteczki
          • Stoliki kawowe i ławy
        • Plakaty do gabinetu
          • Plakaty o autyzmie
          • Plakaty o emocjach
          • Plakaty o psychologii i psychoterapii
          • Plakaty o uzależnieniach
          • Plakaty o zaburzeniach
          • Zestawy plakatów
        • Rzeźby i figurki dekoracyjne
        • Sztuczne rośliny
        • Świece zapachowe, olejki i perfumy
        • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • Łazienka
        • Dozowniki do mydła
        • Mydelniczki
      • Przedpokój i poczekalnia
        • Wieszaki i garderoby
      • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
      • Kalendarze i planery
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • Reklama gabinetu
      • E-booki
      • Konsultacje
      • Kursy online
      • Szkolenia
    • Rozwój gabinetu i poradni
      • Ebooki
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • Strona WWW gabinetu
      • E-booki
      • Kalendarze zapisów online
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • RODO i prawo
      • Konsultacje RODO
      • Kursy online
    • Media społecznościowe
      • E-booki
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • Bezpłatne materiały
  • KONTAKT
    6
  • BLOG
  • 6
  • PODCAST
  • 6
  • KIM JESTEŚMY
  • 6
  • OFERTA
      6
    • Pakiet Reklama
    • 6
    • Pakiet Poradnia
  • 6
  • WYDARZENIA
  • 6
  • SKLEP
      6
    • Wyposażenie gabinetu
        6
      • Gabinet
          6
        • Meble do gabinetu
            6
          • Dekoracje ścienne
          • 6
          • Dywany i dywaniki
          • 6
          • Biurka do gabinetu
          • 6
          • Fotele do gabinetu
          • 6
          • Kasetki i sejfy
          • 6
          • Komody i regały
          • 6
          • Krzesła do gabinetu
          • 6
          • Lampy i oświetlenie
              6
            • Lampy sufitowe
            • 6
            • Lampy stołowe i biurkowe
            • 6
            • Lampy podłogowe
          • 6
          • Pojemniki na chusteczki
          • 6
          • Stoliki kawowe i ławy
        • 6
        • Plakaty do gabinetu
            6
          • Plakaty o autyzmie
          • 6
          • Plakaty o emocjach
          • 6
          • Plakaty o psychologii i psychoterapii
          • 6
          • Plakaty o uzależnieniach
          • 6
          • Plakaty o zaburzeniach
          • 6
          • Zestawy plakatów
        • 6
        • Rzeźby i figurki dekoracyjne
        • 6
        • Sztuczne rośliny
        • 6
        • Świece zapachowe, olejki i perfumy
        • 6
        • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • 6
      • Łazienka
          6
        • Dozowniki do mydła
        • 6
        • Mydelniczki
      • 6
      • Przedpokój i poczekalnia
          6
        • Wieszaki i garderoby
      • 6
      • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
      • 6
      • Kalendarze i planery
      • 6
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • 6
    • Reklama gabinetu
        6
      • E-booki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
      • 6
      • Szkolenia
    • 6
    • Rozwój gabinetu i poradni
        6
      • Ebooki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Strona WWW gabinetu
        6
      • E-booki
      • 6
      • Kalendarze zapisów online
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • RODO i prawo
        6
      • Konsultacje RODO
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Media społecznościowe
        6
      • E-booki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Bezpłatne materiały
  • 6
  • KONTAKT

Dodał Szymon Gajewski

Marketingowe przemyślenia początkującego coacha – wpis gościnny

Chyba każdy coach świeżo po studiach czy kursie zadaje sobie to pytanie: jak zdobyć pierwszych klientów (i: “A co, jeśli nie będę wiedzieć, jakie zadać pytanie klientowi?”, ale to temat na inny wpis 😉)? Nie inaczej było ze mną. Wiedziałam na pewno, że jakość nie obroni się sama – bez marketingu i sprzedaży nie będzie pieniędzy.

Już parę miesięcy przed ukończeniem studiów coachingowych byłam obecna w sieci, budując swój wizerunek eksperta – założyłam bloga i fanpage na Facebooku. Miałam świadomość, że od obcej, nikomu nieznanej osoby na pewno nikt nic nie kupi. A już na pewno nie coś tak “ulotnego”, jak coaching, którego efekty nie zawsze pokazują się od razu i ciężko określić materialny zwrot z inwestycji.

Pamiętam, że jak ognia unikałam określania siebie mianem “coacha”, a to dlatego, że przecież jeszcze tyle nie wiedziałam, miałam tak mało doświadczenia! Dopiero po otrzymaniu dyplomu i błogosławieniu prowadzącego: “Teraz możecie się nazywać dyplomowanymi coachami” w końcu się przełamałam.

Klient zazwyczaj nie potrzebuje coacha

Nauczyłam się jednak jednej rzeczy: klient zazwyczaj nie potrzebuje coacha. Nie potrzebuje i nie szuka trenera, terapeuty, psychologa, doradcy. On szuka osoby, która jest w stanie pomóc mu rozwiązać jego problem!

To, w jaki sposób się tytułujesz, naprawdę jest sprawą drugorzędną (choć oczywiście nie wyobrażam sobie używać tytułu, do którego nie mam uprawnień). I tu pojawia się pytanie, które warto sobie zadać, zanim rozpocznie się jakiekolwiek działania marketingowe: komu i w czym chcę pomagać? Oczywiście, możesz pomagać każdemu i we wszystkim (coaching jest przecież narzędziem uniwersalnym), ale bardzo ciężko będzie Ci dać się zauważyć, reklamując się w taki sposób.

Wybór specjalizacji

Dla mnie wybór specjalizacji nie był ciężki. Moja dotychczasowa kariera wiązała się z rekrutacją i korporacjami. Widziałam na własne oczy, jak niewiele osób świadomie kieruje swoją karierą zawodową, jacy są w tym zagubieni. Kandydaci rzadko kiedy potrafili logicznie wyjaśnić, dlaczego zdecydowali się kandydować na dane stanowisko i jak dalej wyobrażają sobie swoją ścieżkę kariery.

Równocześnie obserwowałam swoich współpracowników, którzy, mimo młodego wieku, wyglądali, jakby nic ciekawego miałoby już ich nie spotkać w życiu zawodowym. Dlatego właśnie zdecydowałam się pomagać osobom, które czują, że utknęły na swojej ścieżce kariery w odkrywaniu nowych pomysłów na siebie, w przechodzeniu przez zmiany i świadomym kreowaniu swojej kariery.

Skąd brać tych klientów?

OK, mam dyplom, mam pierwsze bezpłatne doświadczenia z koleżankami i kolegami, mam pomysł na siebie, ale skąd teraz brać płacących klientów? W pierwszej kolejności poinformowałam bliższych i dalszych znajomych, czym się zajmuję i prosiłam o polecenia. Faktycznie, z tego “kanału” zebrałam kilku klientów i w dalszym ciągu co jakiś czas odzywa się ktoś, “bo mamy wspólnego znajomego”. Wiedziałam jednak, że nie mogę polegać tylko na tym źródle.

 

blankJak pozytywne było moje zaskoczenie, gdy dostałam któregoś dnia wiadomość z formularza kontaktowego na mojej stronie internetowej! Okazało się, że kilka miesięcy systematycznej pracy w końcu się opłaciło – mój blog jest odwiedzany, czytany i piszą do mnie potencjalni klienci. To tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że regularne dostarczanie wartościowych treści działa.

Co ważne, treści te autentycznie pomagają rozwiązać jakiś problem, a nie tylko go nakreślają i zachęcają do kontaktu, by otrzymać rozwiązanie już za pieniądze. Działa tu tzw. ekonomia wdzięczności – najpierw daj, przekonaj do siebie, potem poproś.

W moim przypadku działa też aktywność w social media. Nie tylko prowadzę fanpage i współprowadzę grupę na Facebooku, ale sama też udzielam się w innych grupach, reagując na zapytania związane z moją branżą.

Jeśli nie pozyskuję klientów bezpośrednio, staram się zachęcić do pozostawienia mi adresu mailowego, oferując im prezent w zamian za zapis do newslettera. Regularnie przypominam im o moim istnieniu, dzieląc się wyjątkowymi, nigdzie indziej niepublikowanymi treściami.

Po co tyle tego wszystkiego? Cóż, w świecie, w którym niemal każdy chce nam coś sprzedać, stajemy się nieufni. W dzisiejszych czasach klient podejmuje decyzję o zakupie dopiero po 12-14 kontakcie z nami i naszą ofertą. Raz przeczyta artykuł na blogu, raz zobaczy reklamę na Facebooku, dostanie newsletter, zapisze się na webinar… Czasami musi najzwyczajniej w świecie dojrzeć do tego, by skorzystać z naszej pomocy. Dlatego ważne jest też coś, co nazywam “sianiem”. Zasiewam ziarno, pojawiając się na spotkaniach networkingowych, szkoleniach, pisząc posty gościnne na innych blogach. Nie liczę na natychmiastowe zdobycie klienta, ale traktuję to jako inwestycję – gdy następnym razem dana osoba spotka się ze mną, także online, nie będę dla niej całkiem obca.

Rzucić czy nie rzucić, oto jest pytanie

Zakładając bloga i także parę miesięcy później, gdy otwierałam działalność gospodarczą, w dalszym ciągu byłam zatrudniona na etacie. Nie była to praca marzeń, ale wybrałam ją świadomie ze względu na dobre zarobki – już zatrudniając się wiedziałam, że założę w przyszłości firmę i muszę na ten cel odkładać oszczędności. Przez pierwsze miesiące łączyłam więc pracę na etacie z pracą we własnej firmie i… było to bardzo trudne. Wracając z biura nie miałam siły na nic, a czekały mnie maile, social media, praca z klientami. Czułam, że we własnej firmie nie daję z siebie wszystkiego. Zazwyczaj jak się w coś angażuję, to na 100%, a tu dawałam z siebie nawet mniej niż 50%. Przez to nie zarabiałam tyle, ile chciałam, ale jednocześnie nie miałam do tego jakiejś ogromnej motywacji – przecież miałam stały dopływ gotówki z etatu.

blankDopiero decyzja o rezygnacji z etatu (po ok. pół roku) pozwoliła mi rozwinąć skrzydła. Wiedziałam, że na początku nie utrzymam się z samej działalności, ale właśnie po to miałam odłożoną finansową poduszkę bezpieczeństwa. W podjęciu decyzji pomogły mi pogarszające się stosunki z szefową, ale nie pomagały doskonałe relacje ze współpracownikami. Człowiek to jednak zwierzę stadne – doskonale widzę to teraz, pracując sama z domu.

Na początku moja praca całkowicie “na swoim” była totalnie chaotyczna, dlatego musiałam dodatkowo nauczyć się organizacji, utrzymywania skupienia i radzenia sobie z pokusą wstawiania prania czy odkurzania. Teraz wyznaję zasadę “jak pracujesz – to pracuj!”. Pełne skupienie na własnej działalności daje mi też wolność – mogę uczestniczyć w szkoleniach czy konferencjach nie zastanawiając się, czy dostanę zgodę na urlop.

Jakość sama się obroni?

Rozpoczynający swoją działalność coachowie, terapeuci i inni przedstawiciele zawodów pomocowych często myślą, że wystarczy, że będą doskonale wykonywać swoją pracę, a zapełnią kalendarz kolejnymi sesjami. Że będą mogli tylko siedzieć i pomagać innym, a więc robić to, co naprawdę kochają. Prawda jest brutalna – jeśli nikt o Tobie nie usłyszy, nikt do Ciebie nie przyjdzie, szczególnie, że nie jesteś na tym rynku jedyny. Źródełko poleceń w końcu się wyczerpie.

Wiele osób ta perspektywa odrzuca, ale musisz sprzedawać – w końcu prowadzisz biznes. Ważny, potrzebny, pomagający ludziom naprawdę zmieniać życie, ale wciąż biznes – Twoje źródło dochodów. Dbaj o różne kanały pozyskiwania klientów i dziel się bezpłatnie swoją wiedzą – daj się poznać jako osoba godna zaufania. Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Nie musisz zdradzać szczegółów ze swojego prywatnego życia, ale nie zaszkodzi od czasu do czasu pokazać się zza kulis. W końcu ludzie kupują nie tylko Twoją usługę, ale też Ciebie. W Twoim zawodzie marka Twojej firmy to Twoja marka osobista. Wykorzystaj to – w końcu nie ma na rynku nikogo takiego jak Ty!

Podsumowanie

blankW dalszym ciągu rozwijam siebie i moją firmę i wiem, że jeszcze wiele przede mną, ale gdy obserwuję swoje działania z początków i porównuję je z obecnymi, widzę ogromny postęp. Działam bardziej systematycznie, strategicznie i swobodnie. Lepiej znam swoich odbiorców i lepiej dostosowuję do nich swoje treści. Przełamuję kolejne bariery – niedawno zorganizowałam swoje pierwsze webinary. Zbieram plony z dawniej zasianych ziaren. I mimo wielu momentów słabości (pokusa znalezienia “normalnej” pracy w dalszym ciągu się pojawia), idę dalej, bo przede mną jeszcze wiele szczytów do zdobycia!

Bio

blankEmilia Wojciechowska – coach i projektant kariery. Wspiera innych w świadomym planowaniu kariery i w przechodzeniu z sukcesem przez procesy rekrutacji. Od 1,5 roku prowadzi bloga CareerUP.pl, na którym dzieli się eksperckimi wskazówkami z zakresu zarządzania własną karierą, szukania pracy i rekrutacji. Wierzy, że dobrze dobrana praca jest niezbędnym elementem szczęśliwego życia, a jej misja to „Pomagać innym polubić poniedziałki”. Czas wolny poświęca na długie spacery po Wrocławiu, rękodzieło i 3 świnki morskie 🙂

Potrzebujesz więcej bezpłatnych materiałów, które pomogą Ci rozwijać Twój gabinet?
  • Jak sprawić, że klient poczuje połączenie z Tobą przez internet zanim jeszcze Cię pozna?
  • Jak marka buduje zaufanie?
  • Dlaczego spójność marki jest tak ważna w budowaniu zaufania Twoich klientów?

Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym bezpłatnym e-booku o najważniejszych krokach do stworzenia marki psychoterapeuty w sieci.

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!

 

Rozpoznawalny Terapeuta.

 

blank

 

Pobierz e-booka

Jednoosobowy gabinet Planuję otworzyć gabinet
Poprzedni wpisJak budować silną markę osobistą
Następny wpisJak dodać emocje do tekstów – wpis gościnny

Będzie nam miło, jak napiszesz komentarz do tego tekstu albo podzielisz się refleksjami:). Dziękujemy z góry! Anuluj

Mindness

Jesteśmy pierwszym w Polsce blogiem marketingowym dla psychologów!

Jeżeli jesteś terapeutą, psychologiem, coachem czy mentorem rozwoju osobistego, masz swój gabinet albo poradnię lub planujesz otworzyć, chcesz profesjonalnie zaprezentować się w Internecie i pragniesz, aby Twoje miejsce było zachęcające dla klientów – dobrze trafiłeś.

KATEGORIE

  • Coaching
  • Finanse w gabinecie
  • Media społecznościowe
  • Mindness po godzinach
  • Prawo i księgowość w gabinecie
  • Promowanie gabinetu psychologicznego
  • Prywatna praktyka
  • Strategie
  • Strona WWW dla psychoterapeuty
  • Wywiady

Wyświetl wpisy dopasowane wg. stopnia rozwoju gabinetu:

Duży gabinet, Poradnia lub Ośrodek Jednoosobowy gabinet Planuję otworzyć gabinet

Polub nas na Facebooku

blank

Dołącz do naszych Grup na Facebooku

blank

blank

O NAS

Poprzez tego bloga chcemy pomóc tym, którzy pomagają.

Bo dla nas drugi człowiek jest ogromną wartością.

Pragniemy, aby każdy potrzebujący mógł dotrzeć do właściwego specjalisty i aby właściwy specjalista miał profesjonalne narzędzia, by dotrzeć do potrzebującego.

Zapraszamy do czytania!

Aga i Szymon

 
CZYTAJ WIĘCEJ

Współpracujemy z

blank

Nasze artykuły przeczytasz m.in. w:

–Psychologia w praktyce nr. 19 Styczeń 2020

blank

Nasz artykuł przeczytasz w:

-MARKETING W BRANŻY POMOCOWEJ – JAK UNIKNĄĆ „WCISKANIA KITU”

blank

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem. Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp. Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile. W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe... *** Do zobaczenia po drugiej stronie, Agnieszka

Rozpoznawalny psychoterapeuta

Pobierz bezpłatnego e-booka!

Zbuduj silną markę osobistą, przyciągnij więcej klientów i sam(a) decyduj o cenie swoich usług! Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!

Popularne na blogu

  • plany-mindness-2019-rok
    Plany Mindness na 2019 rok
  • zalozenie-poradni-psychologicznej-biznes
    Założenie poradni psychologicznej – łatwy czy trudny biznes?
  • RODO
    RODO w gabinecie psychologicznym – wpis gościnny
  • mocne_i slabe strony otwierania poradni
    Mocne i słabe strony otwierania poradni specjalistycznej
  • Co zamiast konta na Znanym Lekarzu(1)
    Wpis gościnny: Co zamiast konta na Znanym Lekarzu?

Najnowsze produkty

  • blank Webinar Zakładanie poradni psychologicznej - jak zacząć? 39.00zł
  • blank Tryptyk pakiet 3 plakatów do gabinetu dziecięcego — wersja turkusowa 138.00zł – 198.00zł
  • blank Tryptyk pakiet 3 plakatów do gabinetu dziecięcego - wersja roślinna 138.00zł – 198.00zł
  • blank Notatnik psychoterapeuty Notatki z sesji
    Oceniony 5.00 na 5.
    109.00zł
Doskonałe umiejętności terapeutyczne stanowią zaledwie 50% tego, co jest potrzebne, by odnieść sukces mając prywatny gabinet. Marketing i kompetencje w budowaniu takiej praktyki to pozostałe 50%.

Mindnessik

blank

Dla naszych klientów i przyszłych klientów, dla tych których spotykamy na żywo, mamy prezent. Magnes na lodówkę do kuchni przy Twoim gabinecie:)

Najnowsze nagrania

  • Poradnia online – Wywiad z Magdaleną Jagiełło
  • Gabinet zgodny z prawem – Wywiad z Anetą Liszewską-Mądrą – radcą prawnym
  • Wywiad z Ulą Korkmaz – specjalistką ds. rekrutacji
  • Wywiad z Magdą Widłak-Langer założycielką Wirtualnego Gabinetu Psychologa
  • Praktyk Uważności – wywiad z dr Joanną Lessing-Pernak

SPOTKAJMY SIĘ

blank
Porozmawiajmy o Twoich projektach, pomysłach i spróbujmy wspólnie znaleźć odpowiedź na pytanie: jak rozkręcić Twój gabinet psychologiczny albo coachingowy.

kontakt@mindness.pl

796 764 660

ul. Racjonalizacji 5 lok. 120, I Piętro, 02-673 Warszawa

Kategorie produktów

  • Bez kategorii
  • Bezpłatne materiały
  • Gabinet psychologa dziecięcego
  • Kursy online dla psychologów i psychoterapeutów
  • Media społecznościowe
  • Reklama gabinetu
  • RODO i prawo w gabinecie
  • Rozwój gabinetu i poradni
  • Strona WWW gabinetu i poradni
  • Webinary
  • Wyposażenie gabinetu psychologicznego

Informacje

  • Reklamacje i zwroty
  • Dostawa
  • Formy płatności
  • Regulamin sklepu
  • Polityka prywatności

Wybrane produkty

  • blank Prezent Świąteczny dla Psychologa i Psychoterapeuty - Merry Box 199.00zł
  • blank Dozownik na mydło Alev Grey 300 ml 28.46zł
  • blank Dywan jutowy okrągły Boho 80 cm 85.80zł
  • Blog
  • Podcast
  • Wydarzenia
  • Sklep
  • Kim jesteśmy
  • Kontakt

Mindness © 2017 | Wszelkie prawa zastrzeżone

blank

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem.

Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp.

Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile.

W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl

Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe…

***

Do zobaczenia po drugiej stronie,

Agnieszka

Rozpoznawalny psychoterapeuta

Pobierz bezpłatny e-book!

Zbuduj silną markę osobistą, przyciągnij więcej klientów i sam(a) decyduj o cenie swoich usług!

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!



Twój koszyk
Twój koszyk jest pustyKontynuuj zakupy
  • blank
    Fotel Stella Gold Blue
    908.70zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Palma sztuczna w donicy 40 cm wzór 2
    62.39zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Sztuczna Szeflera w doniczce 135 cm
    286.00zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Krzesło model K70C popielate
    310.70zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Okrągły dywan jutowy 120 cm wzór 1
    234.00zł +Dodaj do koszyka
Kontynuuj zakupy
Calculate Shipping