Marketing gabinetu psychologa dziecięcego

blank

blank

Jutro Dzień Dziecka, dlatego ten wpis dedykujemy tym z Was, którzy na co dzień pomagają małym ludziom w rozwiązywaniu wielkich problemów. Podpowiadamy, jak prowadzić skuteczny marketing gabinetu psychologa dziecięcego.

Dzieci to wyjątkowe istoty. Wyjątkowo szczere, prostolinijne i wrażliwe. Wyjątkowo łatwo je zranić, skrzywdzić, oszukać. Zwłaszcza, gdy nie ma się wiedzy na temat ich rozwoju psychicznego. Dlatego praca psychologa dziecięcego to szczególna misja. W tym artykule opowiem o tym, jakie działania potrzebujesz podjąć, aby dotrzeć do szerokiego grona dzieci i rodziców potrzebujących Twojego wsparcia.
 

„Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci – są ludzie.”Janusz Korczak

 
Komunikacja marketingowa psychologa dziecięcego

Skuteczna komunikacja marketingowa gabinetu ma ogromne znaczenie dla jego rozwoju. Składają się na nią treści znajdujące się:

  • na stronie www
  • w social mediach
  • na blogu
  • w newsletterze
  • w materiałach reklamowych.

Komunikacja marketingowa to również live’y, webinary czy podcasty.
 

Odpowiedz sobie na pytanie, co przekonałoby Cię, jako rodzica, do skorzystania z usług psychologa dziecięcego? Spytaj o to również potencjalnych klientów! Poznaj ich przekonania, obawy, lęki dotyczące wizyty w gabinecie psychologicznym. Dzięki temu dostosujesz swoje usługi do potrzeb i oczekiwań Twojej grupy docelowej.

 
Komunikacja marketingowa w obszarze usług pomocowych, skierowanych do dzieci i ich rodziców, jest specyficzna. Oto, na co potrzebujesz zwrócić uwagę:

  1. Wygląd gabinetu

Wygląd gabinetu psychologa dziecięcego ma ogromne znaczenie. Dlatego stwórz w nim przyjazny klimat, zachęcający do wejścia. Dobierz odpowiednią kolorystykę wnętrza (nie może być zbyt jaskrawa). Pastelowe odcienie będą jak najbardziej na miejscu.

Jeśli będziesz pracować z małymi dziećmi przydadzą się zabawki, meble dostosowane do ich wzrostu oraz pomoce edukacyjne.

  1. Strona www

Strona www to kluczowy element marketingu Twojego gabinetu. Dobrze, jeśli jej wygląd kojarzy się z tym, czym się zajmujesz. Tutaj również ważną rolę odgrywa kolorystyka, szablon strony i zdjęcia.

Aby witryna spełniała swoją rolę potrzebne są wysokiej jakości treści (o tym, jaki jest najważniejszy element treści na stronie przeczytasz tutaj). Bez nich nawet najładniejsza strona nie przyciągnie klientów. I cały czas pamiętaj, że Twoim klientem na stronie są de facto dorośli, więc nie może być dziecinna czy zbyt kolorowa.
 

Słowa mają wielką moc, wykorzystaj je w marketingu swojego gabinetu. Prosty i jasny język (język klienta) będzie najlepszy! Unikaj słownictwa branżowego. Sprawi ono, że odbiorca się zmęczy i opuści Twoją stronę.

 
Szukając pomocy psychologicznej potencjalny klient potrzebuje następujących informacji:

blank

  • kim jesteś
  • w czym i komu pomagasz
  • jak wygląda spotkanie z Tobą
  • jak pracujesz
  • z jakich pomocy korzystasz
  • jak wygląda Twój gabinet.

Daj klientowi odpowiedzi na te pytania na stronie www gabinetu. Dodaj profesjonalne zdjęcia (Twoje, gabinetu czy wspomnianych pomocy dydaktycznych). Jeśli planujesz prowadzić konsultacje rodzicielskie, napisz o tym, czym są.

  1. Blog

Blog jest pomocny w budowaniu pozycji eksperta. Pisz o problemach potencjalnych klientów, pomóż im je oswoić, zrozumieć. Przedstaw perspektywę dziecka. Zaproponuj książki dla najmłodszych wspierające terapię. Ucz rodziców, pokazuj im drogę, dawaj wskazówki. Im więcej dostaną od Ciebie informacji, tym chętniej zaufają Ci i przyprowadzą swojego malucha. O ile w standardowej terapii dorosły musi Ci zaufać, bo chodzi o jego psychikę, o tyle tutaj będzie weryfikował Twoją wiarygodność podwójnie. A zatem transparentność to Twój klucz do Internetu.

  1. Działania promocyjne

Rozwijając swój gabinet wykorzystuj różne formy promocji:

  • social media (Facebook, LinkedIn, obecność w grupach wsparcia dla rodziców, live’y, webinary, video stories)
  • newsletter
  • płatna reklama na Facebooku (94% marketerów wykorzystuje ją regularnie*) i w Google ADS
  • podcasty (więcej na ich temat przeczytasz tutaj)
  • plakaty/ulotki w miejscach, gdzie przebywają rodzice (przedszkola, żłobki, szkoły, kluby dla mam, przychodnie itp.)
  • prelekcje, warsztaty, spotkania z rodzicami
  • wpisy gościnne na innych blogach/stronach
  • artykuły w czasopismach branżowych.

Jak widzisz sporo jest do zrobienia, ale nawet małe kroki przybliżają Cię do celu. Daj znać w komentarzu, co sprawdza się u Ciebie. Z góry dziękuję za każde udostępnienie tego artykułu. To również działanie promocyjne, o które warto prosić swoich czytelników. 😉

A z okazji Dnia Dziecka życzymy wewnętrznemu dziecku w każdym z Was, Waszym małym podopiecznym, a także Waszym dzieciom, beztroski, lekkości życia, trafnych wyborów i miłości z każdej strony – takiej dobrej i rozpieszczającej.

Do przeczytania na blogu lub w Twojej skrzynce mailowej (dołącz do newslettera klikając w plusik poniżej).

* https://www.labber.pl/2019-vs-marketing-na-facebooku/

 

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    blank