LinkedIn w promocji Twojego gabinetu

LinkedIn – największa sieć społeczności zawodowej na świecie. Liczy ponad 546 milionów użytkowników z ponad 200 krajów.* Jeśli jeszcze Cię tam nie ma, z tego artykułu dowiesz się, dlaczego warto to zmienić i jak wykorzystać to medium do promocji Twojego gabinetu.
 

LinkedIn to serwis służący do budowania relacji biznesowych. Większość użytkowników korzysta z niego szukając informacji związanych ze sferą zawodową. Można tam znaleźć pracodawcę, pracownika, partnera biznesowego, ale również klienta do swojego gabinetu.

Twoja grupa docelowa już tam jest, a Ty?

Misja serwisu LinkedIn jest jasna – „skontaktować specjalistów na świecie, aby umożliwić im wzrost efektywności i osiągnięcie sukcesu.”**
Też tak chcesz? No to zaczynamy! Jesteś terapeutą, coachem? Kierujesz swoją ofertę do kadry managerskiej, do pracowników firm? LinkedIn to miejsce idealne dla Ciebie! Twoja grupa docelowa już tam jest.
 
 

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Gemius/PBI***, w Polsce ze strony
internetowej Linkedin.com korzysta 2,1 mln osób, czyli co trzynasty użytkownik sieci.

LinkedIn od czego zacząć?

Spotkanie biznesowe

Swoją aktywność na LinkedIn zacznij od odpowiedzi na pytanie – jaki jest Twój cel obecności na tej platformie?

LinkedIn służy głównie budowaniu relacji, które z czasem przełożą się na social selling, czyli zwiększenie skuteczności działań sprzedażowych. W Twoim przypadku przyprowadzą klientów do Twojego gabinetu. Aby jednak tak się stało trzeba rozwinąć profil!

Pokaż profil, a powiem Ci kim jesteś

Zakładając konto na LinkedIn zadbaj o uzupełnienie swojego profilu tak, aby osoba, która go ogląda od razu wiedziała, kim jesteś i czym się zajmujesz. Taka informacja powinna się również znaleźć w nagłówku, który znajduje się pod Twoim imieniem i nazwiskiem. Jego treść pojawi się, gdy będziesz komentować na LinkedIn.

I jeszcze jedno – Twój profil na LinkedIn nie jest o Tobie, ale o Twoim kliencie. Od pierwszych sekund powinien jasno odpowiadać na pytanie: „W czym ta osoba może mi pomóc?”. Opisz swoje usługi w krótkiej, jasnej formie. Ważne jest również dobre zdjęcie profilowe (Twoje własne – nie logo).
 

Jak wykorzystać LinkedIn w działalności psychoterapeutycznej i coachingowej

Nie chodzi tylko o to, by posiadać konto na LinkedIn, ale również o to, aby je prowadzić.

 
Jeśli zastanawiasz się, jakie wartości przyniesie dla Twojego gabinetu obecność na LinkedIn czytaj dalej:
 

  • Możliwość docierania do konkretnych klientów i budowania z nimi relacji – zapraszając do kontaktów osoby z Twojej grupy docelowej tworzysz bazę potencjalnych klientów dla swoich usług. Możesz to robić np. sprawdzając, kto odwiedzał Twój profil i zapraszając te osoby do znajomych. Dobrym sposobem budowania relacji jest również komentowanie na profilach osób z grupy docelowej, odpowiadanie na komentarze pod Twoimi wpisami lub bezpośredni kontakt poprzez wiadomości prywatne.
  • Możliwość publikacji treści – udostępniając treści ze swojego bloga lub pisząc unikalne teksty na LinkedIn, budujesz pozycję eksperta w swojej dziedzinie. Do publikowanych wpisów zawsze dodawaj linki do Twojej strony www, aby potencjalni klienci docelowo trafiali właśnie na nią.
  • Możliwość dodawania video, dzięki czemu dajesz się lepiej poznać i budujesz bliższe relacje z potencjalnymi klientami. Video nagrywasz na komputerze i zgrywasz do platformy.
  • Możliwość poznawania opinii i problemów Twojej grupy docelowej – LinkedIn świetnie sprawdza się do tzw. social listeningu, czyli śledzenia tego, co potencjalni klienci piszą na swoich profilach lub w komentarzach. Dzięki temu lepiej poznajesz ich problemy i potrzeby. Za pośrednictwem LinkedIn możesz również prosić np. o wypełnienie ankiety. Końcowym efektem wszystkich opisanych działań jest relacja w realu – telefoniczna, mailowa, a docelowo face to face w Twoim gabinecie.
„- Nie – odrzekł Mały Książę. – Szukam przyjaciół. Co znaczy „oswoić”?
– Jest to pojęcie zupełnie zapomniane – powiedział lis. – „Oswoić” znaczy „stworzyć więzy”.
– Stworzyć więzy?
– Oczywiście – powiedział lis. – Teraz jesteś dla mnie tylko małym chłopcem, podobnym do stu tysięcy małych chłopców. Nie potrzebuję ciebie. I ty mnie nie potrzebujesz. Jestem dla ciebie tylko lisem, podobnym do stu tysięcy innych lisów. Lecz jeżeli mnie oswoisz, będziemy się nawzajem potrzebować.”
Antoine de Saint-Exupéry – Mały Książę

Prowadzenie grupy na LinkedIn

Zakładanie konta LinkedIn

Jeszcze jedną fajną opcją stworzenia więzów i oswajania ludzi jest możliwość założenia grupy. Nie są one aż tak moderowane, jak grupy na Facebooku, bardziej przypominają fora, wypowiedzi na dany temat.

Jeśli dobrze określisz swoją grupę docelową i wybierzesz nazwę, to w następnym kroku możesz zacząć zapraszać ludzi. Jeśli masz już dużo znajomych, to po prostu zaproś ich do grupy.

Publikuj w niej linki, artykuły, ciekawostki. Pokaż się jako specjalista w swoim nurcie, problematyce.

Jeśli jesteś coachem to możesz skupić wokół siebie sporą społeczność. To przecież platforma zawodowa. Wisienką na torcie jest to, że możesz do osób z grupy docelowej wysyłać wiadomości prywatnej.

Grupa terapeutów

Zatem, jeśli np. napiszesz nowy artykuł i opublikujesz go tylko na LinkedIn, to możesz w wiadomości dać znać tym osobom o nowym tekście. To działa trochę jak newsletter, natomiast otwieralność wiadomości jest czterokrotnie wyższa****.

Aktualnie możesz dodać się do grupy np. Coaching i Psychologia Biznesu i zobaczyć jak to działa. A my na rzecz tego artykułu założyliśmy grupę Marketing dla Psychoterapeutów. Zapraszamy serdecznie do dodania się do niej, jak już zaczniesz działać na LinkedIn albo jeśli już tam jesteś :).

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci stworzyć dobry profil na LinkedIn, który będzie, wraz z Tobą pracował na rozwój Twojego gabinetu. A może masz już doświadczenia z LinkedIn i widzisz pierwsze efekty? Koniecznie daj znać w komentarzu.

* https://about.linkedin.com/pl-pl
** https://about.linkedin.com/pl-pl
*** https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/linkedin-najbardziej-popularny-
w-srodku-tygodnia.html
****https://www.napierb2b.com/2016/12/typical-metrics-linkedin-advertising-campaigns/

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.