Jakie pierwsze wrażenie robi Twoja strona www?

Pierwsze wrażenie a strona internetowa

Co przyciąga klientów do Twojej strony lub… ich odpycha? Z tego tekstu dowiesz się:

  • Jaka jest najważniejsza rzecz, której twoja strona naprawdę potrzebuje
  • Jaki jest prawdziwy cel twojej strony głównej

Co chcesz osiągnąć za pomocą strony internetowej?

Zakładasz firmę. Następny krok – wiadomo. Trzeba mieć stronę. Ale co ma się na niej znaleźć, jak napisać na nią treści, jakie dać zdjęcia? Patrzysz na kilka stron w Google’u. Wszystkie podobne – neutralne informacje branżowe. Zdjęcie miłej zieleni, krajobrazu. Aha. Czyli tyle.

I to zlecasz człowiekowi od stron. Proszę zrobić mniej więcej tak, jak mają wszyscy.

Ale! Dlaczego?

  • Dlaczego wstawiamy takie, a nie inne zdjęcia?
  • Dlaczego takie treści?
  • Komu ta strona ma służyć?
  • Czy pokazaniu ludziom z branży, że też jestem?
  • Czy mojemu potencjalnemu klientowi?
  • Czy ma być tylko wizytówka z adresem?
  • Czy ma wzbudzać zaufanie?
  • Czy buduję na niej pozycję eksperta?
  • Czy przyjaciela, który może pomóc?
  • Czy autorytetu?

Te wszystkie pytania trzeba sobie zadać.  I przemyśleć, co ja właściwie chcę osiągnąć poprzez tę stronę. Reprezentacja w Internecie w dzisiejszych czasach często bywa naszym biznesowym być albo nie być. Czy mój biznes – gabinet terapeutyczny – też potrzebuje marketingu? Też potrzebuje dobrej strony www?

Pierwszy krok to strona główna

Zacznijmy od strony głównej. Nie da się ukryć, że jest najważniejsza. To na niej klient się zatrzyma albo pójdzie dalej. Przypomnij sobie, jak wchodzisz na czyjąś stronę i szukasz czegoś.

Jak wyglądają Twoje poszukiwania? Czego oczekujesz? Co sprawia, że jesteś zadowolony z tego, co widzisz, a co sprawia, że chcesz od razu wyjść?

Mając dobre doświadczenie ze stroną pomyśl, co zaważyło? Może były miłe zdjęcia? Może dobrze się wyświetlała na komórce, może były od razu przydatne informacje?

Psychoterapeuta odwiedzający stronę internetową

A kiedy byłeś niezadowolony? Może wszystko było za malutkie na komórce? Albo ciężko czytało się trudny tekst czy było go strasznie dużo? Nawigacja nie była oczywista i spędziłeś dużo czasu klikając bez sensu.

Czyli szukamy takiej strony, która sprawia, że użytkownik łatwo i szybko znajduje to, czego szuka. Załóżmy, że nie każdy, kto wejdzie na Twoją stronę szuka od razu zakładki kontakt. Nie każdy  jest od razu zdecydowany przyjść do Ciebie na terapię. Na razie jesteś obcym człowiekiem. Na razie Ci jeszcze nie ufa. Czego więc szuka na stronie? Potwierdzenia, dlaczego ma Ci zaufać. Trochę chce przełamać lody, trochę zmniejszyć dystans…

Twoja strona główna ma być miejscem, gdzie się zatrzyma i zastanowi nad następnym krokiem. Ma się przekonać, że jest we właściwym miejscu. Ma zdecydować, że chce iść dalej. To jest początek jego podróży wraz z Tobą. To pierwszy krok, po którym wejdzie w jakąkolwiek interakcję z Twoją praktyką. Albo nie.

Zatrzymanie klienta na chwilę na stronie głównej, to podstawa do dalszych kliknięć.

Zrób wrażenie – czyli jak to widzi mózg

Znasz teorie i badania dotyczące pierwszego wrażenia? Na pewno. To przekłada się również na wrażenie – odbiór Twojej strony internetowej. Wrażenie trudno zmienić. Strona nie jest człowiekiem, ale jednak postrzegamy ją wzrokiem i transportujemy informacje do mózgu.

Do tego dochodzi efekt Halo. Mówi o tym, że to wrażenie rzutuje na całość opinii na Twój temat. A więc dbałość o odpowiednie zaprezentowanie siebie i swojej oferty ma znaczenie.

Kolory mają znaczenie i schludność, i zdjęcia, i układ treści.

 

Mężczyzna mrugający okiem

Wyobraź sobie, że samo Google przebadało czas robienia wrażenia. I wyszło, że czytelnik Twojej strony – internauta wyrabia sobie o niej opinię w ciągu 50 milisekund. Mrugniecie trwa 400 milisekund. Szaleństwo, prawda?

Twój potencjalny klient mając pozytywne wrażenie uzna, że za stroną stoi osoba godna zaufania. Takie są fakty, to jest nauka. Czy warto z tym walczyć? Czy będziemy teraz specjalnie robić brzydkie strony, żeby przekonać klienta, że w zakładce oferta są jednak wartościowe treści? Pytanie jest podchwytliwe😊

Znane – bliższe

I kolejne badania – a jakże -> psychologiczne – mówią, że to co znamy, wydaje nam się bliższe. Do czego użyjemy tej informacji na stronie głównej?

Kreatywny mężczyzna malujący mural

Zadbamy o to, aby nie wychodziła poza pewne normy i standardy w projektowaniu stron. Klient ma się poczuć bezpiecznie, znajomo. Jakie elementy o to zadbają?

  • menu strony ma się znaleźć się pod logo albo obok niego
  • w logo można kliknąć
  • treść mamy pośrodku strony, często podzieloną na kolumny
  • z boku jest słupek różnych dodatkowych informacji
  • na dole widzimy stopkę – parę dodatkowych informacji, często adres
  • poniżej tekstów są przyciski wzywające do działania

Zwróć zatem uwagę na to czy Twoja strona nie jest zbyt kreatywna. Może to wzbudzić niepokój u odbiorcy. A przecież nie chcesz nikogo wystraszyć. Oczywiście radosne wyrażanie siebie jest ważne, ale trzymanie się pewnych zasad ważniejsze, jeśli zależy Ci na właściwym odbiorze.

Jeśli podoba Ci się ten lub inne teksty, to nie chowaj tego tylko dla siebie. Pomóż nam dotrzeć do innych osób, którym nasze artykuły mogą w jakimś stopniu pomóc. Może wśród znajomych masz kogoś, komu warto podesłać ten artykuł?

Jeśli ten tekst był dla Ciebie pomocny, to kliknij poniżej w udostępnij na Facebooku. Będzie to dla mnie sygnał, że ten czas spędzony na pisaniu miał sens.  Z góry bardzo dziękuję.

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.