Jaki jest najważniejszy element treści na stronie?

Czy używasz tego ważnego elementu na stronie internetowej swojego gabinetu? Odgrywa on kluczową rolę! O czym mówię? O emocjach! 

blank

Dlaczego są takie ważne w marketingu usług pomocowych? O tym w dzisiejszym wpisie.

Jakiś czas temu zauważyłam, że wielu psychoterapeutów pomija element emocji w treściach na swoich stronach www. Zastanowiło mnie, dlaczego. Wszak są one jednym z najważniejszych elementów w obszarze usług pomocowych.

Z drugiej strony trudno oczekiwać, że każdy będzie wiedział, jak dodać emocje do tekstów. Zdarza się, że umiejętność ta jest niejako naturalna, wrodzona. Jednak często wymaga dodatkowej wiedzy z obszaru copywritingu. Tej niestety nie zdobywa się na studiach psychologicznych.

Rola emocji w przyciąganiu klientów

Każdego dnia pomagasz klientom radzić sobie z emocjami. Czy kiedy wchodzą na Twoją stronę internetową również coś odczują? To właśnie emocje budują relację z klientem od pierwszego wejrzenia w witrynę😊.

Emocje odgrywają ogromną rolę w przekształcaniu czytelników Twojej strony www/bloga w klientów. Jeśli w tekstach nie znajdą empatii, emocji, pójdą szukać dalej.

 
Chodzi o ten rodzaj emocji, jakiego każdy z nas czasem doświadcza. Krótka rozmowa, kilka przeczytanych słów i czujesz braterstwo dusz. Znasz ten stan? Właśnie to powinien poczuć potencjalny klient trafiający na Twoją stronę.
 

 

„Bratnia dusza to ktoś, kto wyzwala w nas najlepsze uczucia. Bratnie dusze nie są doskonałe, jednak są doskonałe dla nas.”

John Gray

 
Emocje a marketing Twojego gabinetu

O tym, że emocje odgrywają ogromną rolę w marketingu wiadomo nie od dziś. W obszarze sprzedaży produktów nie zawsze wykorzystywane są jednak w sposób etyczny. Dlatego połączenie emocje + marketing może wywoływać w Tobie mieszane uczucia.

Jednak marketing w obszarze działań pomocowych jest inny. Chodzi o pokazanie potencjalnemu klientowi, że rozumiesz jego problemy, a Twoim celem jest niesienie pomocy. Marketing treści (content marketing – więcej na jego temat przeczytasz tutaj) to jedynie narzędzie mające wskazać klientowi drogę do gabinetu. Gabinetu, w którym odnajdzie wsparcie, zrozumienie i specjalistyczną pomoc.

blank

„Firmy potrzebują promować doświadczenie i uczucie, a nie pojedynczy produkt.”*

W tym przypadku więc nie – sesje terapeutyczne, a to, czego czytelnik strony doświadcza i/lub doświadczy oraz jak się z tym czuje.
 
Dodaj emocje do tekstów

Zastanawiasz się, jak dodać emocje do tekstów? Potencjalni klienci odwiedzający Twoją stronę www często są w następującym miejscu:
 

„Aż trudno uwierzyć, że tak normalnie wyglądając jestem w środku wrakiem.”

Susanne Collins

 
Spraw, aby czytelnicy Twoich treści poczuli, że z nimi rezonujesz i rozumiesz ich potrzeby. Niech przeglądają się w Twoich tekstach jak w lustrze. Niech odnajdują w nich siebie. To pomaga budować więź. Im głębiej przekażesz zrozumienie problemu, tym silniejszą relację zbudujesz.

Wówczas, gdy potencjalny klient zdecyduje się na terapię, przyjdzie do Ciebie. Więcej o tym, jak napisać treści do witryny przeczytasz tutaj.

Pisząc treści na stronę:

  • skup się na tym, co dobrego wyniknie dla Twojego klienta z sesji
  • daj nadzieję
  • okaż swoje zrozumienie
  • dostosuj je do Twojej grupy docelowej
  • nazywaj emocje potencjalnych klientów
  • twórz obrazy mentalne w umysłach czytelników (pomogą Ci w tym metafory, analogie, przykłady); zamiast mówić, że klient czuje się przygnębiony powiedz, że „czuje, jak coś wysysa z niego energię”.

Dobrym przykładem strony, na której treści wzbudzają emocje, jest witryna psychoterapeutki i coachki Marty Hejnar – www.martahejnar.pl.

Pisanie emocjami wymaga pewnych umiejętności, wysiłku i praktyki, aby zrobić to dobrze. Pisz tak, by teksty angażowały, jak konwersacja. To, że zwracam się do Ciebie tak, jakbym właśnie z Tobą rozmawiała, to właśnie element wspomnianej konwencji. Jeśli masz problem z pisaniem, możesz też zlecić przygotowanie tekstów copywriterowi.

blank

Mam nadzieję, że ten artykuł pozwolił Ci lepiej zrozumieć rolę emocji w działaniach marketingowych Twojego gabinetu. A jak to wygląda na Twojej stronie www? Czy potencjalny klient odnajdzie na niej siebie i swoje problemy? Daj znać w komentarzu, co teraz dostrzegasz na swojej stronie i co planujesz zmienić.

Zapraszam Cię również do dołączenia do naszego newslettera. Raz w miesiącu napiszemy do Ciebie. Damy znać o ciekawych artykułach, nowych podcastach i innych podejmowanych przez nas działaniach wspierających budowę marki osobistej psychoterapeuty i coacha. Zapisz się poniżej lub w pasku po prawej stronie i dołącz do naszej społeczności.

*https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2018/02/26/lets-get-emotional-the-future-of-online-marketing/#5c274e7f4d0c

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    Logo Whatsapp