Czy używasz tego ważnego elementu na stronie internetowej swojego gabinetu? Odgrywa on kluczową rolę! O czym mówię? O emocjach!
Dlaczego są takie ważne w marketingu usług pomocowych? O tym w dzisiejszym wpisie.
Jakiś czas temu zauważyłam, że wielu psychoterapeutów pomija element emocji w treściach na swoich stronach www. Zastanowiło mnie, dlaczego. Wszak są one jednym z najważniejszych elementów w obszarze usług pomocowych.
Z drugiej strony trudno oczekiwać, że każdy będzie wiedział, jak dodać emocje do tekstów. Zdarza się, że umiejętność ta jest niejako naturalna, wrodzona. Jednak często wymaga dodatkowej wiedzy z obszaru copywritingu. Tej niestety nie zdobywa się na studiach psychologicznych.
Rola emocji w przyciąganiu klientów
Każdego dnia pomagasz klientom radzić sobie z emocjami. Czy kiedy wchodzą na Twoją stronę internetową również coś odczują? To właśnie emocje budują relację z klientem od pierwszego wejrzenia w witrynę😊.
Chodzi o ten rodzaj emocji, jakiego każdy z nas czasem doświadcza. Krótka rozmowa, kilka przeczytanych słów i czujesz braterstwo dusz. Znasz ten stan? Właśnie to powinien poczuć potencjalny klient trafiający na Twoją stronę.
„Bratnia dusza to ktoś, kto wyzwala w nas najlepsze uczucia. Bratnie dusze nie są doskonałe, jednak są doskonałe dla nas.”
John Gray
Emocje a marketing Twojego gabinetu
O tym, że emocje odgrywają ogromną rolę w marketingu wiadomo nie od dziś. W obszarze sprzedaży produktów nie zawsze wykorzystywane są jednak w sposób etyczny. Dlatego połączenie emocje + marketing może wywoływać w Tobie mieszane uczucia.
Jednak marketing w obszarze działań pomocowych jest inny. Chodzi o pokazanie potencjalnemu klientowi, że rozumiesz jego problemy, a Twoim celem jest niesienie pomocy. Marketing treści (content marketing – więcej na jego temat przeczytasz tutaj) to jedynie narzędzie mające wskazać klientowi drogę do gabinetu. Gabinetu, w którym odnajdzie wsparcie, zrozumienie i specjalistyczną pomoc.
„Firmy potrzebują promować doświadczenie i uczucie, a nie pojedynczy produkt.”*
W tym przypadku więc nie – sesje terapeutyczne, a to, czego czytelnik strony doświadcza i/lub doświadczy oraz jak się z tym czuje.
Dodaj emocje do tekstów
Zastanawiasz się, jak dodać emocje do tekstów? Potencjalni klienci odwiedzający Twoją stronę www często są w następującym miejscu:
„Aż trudno uwierzyć, że tak normalnie wyglądając jestem w środku wrakiem.”
Susanne Collins
Spraw, aby czytelnicy Twoich treści poczuli, że z nimi rezonujesz i rozumiesz ich potrzeby. Niech przeglądają się w Twoich tekstach jak w lustrze. Niech odnajdują w nich siebie. To pomaga budować więź. Im głębiej przekażesz zrozumienie problemu, tym silniejszą relację zbudujesz.
Wówczas, gdy potencjalny klient zdecyduje się na terapię, przyjdzie do Ciebie. Więcej o tym, jak napisać treści do witryny przeczytasz tutaj.
Pisząc treści na stronę:
- skup się na tym, co dobrego wyniknie dla Twojego klienta z sesji
- daj nadzieję
- okaż swoje zrozumienie
- dostosuj je do Twojej grupy docelowej
- nazywaj emocje potencjalnych klientów
- twórz obrazy mentalne w umysłach czytelników (pomogą Ci w tym metafory, analogie, przykłady); zamiast mówić, że klient czuje się przygnębiony powiedz, że „czuje, jak coś wysysa z niego energię”.
Dobrym przykładem strony, na której treści wzbudzają emocje, jest witryna psychoterapeutki i coachki Marty Hejnar – www.martahejnar.pl.
Pisanie emocjami wymaga pewnych umiejętności, wysiłku i praktyki, aby zrobić to dobrze. Pisz tak, by teksty angażowały, jak konwersacja. To, że zwracam się do Ciebie tak, jakbym właśnie z Tobą rozmawiała, to właśnie element wspomnianej konwencji. Jeśli masz problem z pisaniem, możesz też zlecić przygotowanie tekstów copywriterowi.
Mam nadzieję, że ten artykuł pozwolił Ci lepiej zrozumieć rolę emocji w działaniach marketingowych Twojego gabinetu. A jak to wygląda na Twojej stronie www? Czy potencjalny klient odnajdzie na niej siebie i swoje problemy? Daj znać w komentarzu, co teraz dostrzegasz na swojej stronie i co planujesz zmienić.
Zapraszam Cię również do dołączenia do naszego newslettera. Raz w miesiącu napiszemy do Ciebie. Damy znać o ciekawych artykułach, nowych podcastach i innych podejmowanych przez nas działaniach wspierających budowę marki osobistej psychoterapeuty i coacha. Zapisz się poniżej lub w pasku po prawej stronie i dołącz do naszej społeczności.
*https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2018/02/26/lets-get-emotional-the-future-of-online-marketing/#5c274e7f4d0c
Brakuje Ci inspiracji do rozwoju gabinetu albo informacji do jego otwarcia? A może chcesz mieć więcej klientów? Jaki jest Twój cel?
Jeśli:
- Czujesz, że coś wiesz, ale to się nie składa w całość
- Ze wszystkich stron dostajesz informacje, jak otworzyć czy promować gabinet, ale żadna nie dotyczy tak naprawdę Twojej branży, nie jest Twoja, nie chcesz albo nie lubisz tego typu promocji
to posłuchaj naszego całkowicie bezpłatnego wykładu audio pt: Jak przyciągnąć więcej klientów.
Znajdziesz tam mnóstwo skutecznych wskazówek, jak odnaleźć swoją wewnętrzną misję, a następnie dotrzeć z nią do Twojego wymarzonego klienta. Myślisz o tym? Ale jeszcze nie wiesz do końca, jak to zrobić?
Pobierz bezpłatny podcast
Możesz słuchać tego nagrania biegając, spacerując i zmywając. Kiedy jedziesz do pracy. Albo po prostu, kiedy masz chwilę dla swojego rozwoju.