Jak reklamować gabinet przy pomocy plakatu

Jak zaplanowac dobry plakat gabinetu psychologicznego

Reklamujesz swoje usługi online? Świetnie! Jednak części Twoich klientów nie ma w sieci. Zastanawiasz się, jak ich poinformować o swoich usługach? Dobrą formą reklamy nadal jest plakat. Czy wiesz jak go zaplanować, aby był skuteczny i przyciągał klientów do Twojego gabinetu?

Wiele pisaliśmy już o działaniach marketingowych online, które dobrze jest podjąć rozwijając swój gabinet (przeczytasz o nich tutaj). Jednak skuteczna i nienachalna reklama w wersji papierowej nadal ma wielką moc.

Plakat jako forma reklamy

Plakat to forma reklamy znana od XIX wieku. Nadal nie traci na popularności, a dostępne narzędzia pozwalają tworzyć coraz ciekawsze projekty.

Projektant graficzny projektujący plakat dla gabinetu psychologicznego

 
Z pomocą zdolnego grafika z pewnością przygotujesz plakat oddający misję Twojego gabinetu i przyciągający klientów. Dlaczego plakat to dobra forma reklamy? Oto kilka powodów:

  • stosunkowo niedroga forma promocji w porównaniu z reklamą w czasopismach, na billboardach czy w mediach
  • pozwala dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów
  • dobrze zrobiony plakat przyciąga uwagę odbiorcy
  • plakat, jako forma reklamy, ma wysoki współczynnik kontaktu, ponieważ jest stale widoczny
  • pozwala docierać do grona osób na określonym terenie i przyciągać klientów z okolicy, co ma ogromne znaczenie w przypadku usług świadczonych stacjonarnie.

Plakat plakatowi nierówny

Aby potencjalni klienci zwrócili uwagę na Twój plakat, musi być naprawdę dobry. W czasach, kiedy reklama czai się wszędzie, niełatwo przykuć czyjąś uwagę.
 

Plakat powinien być przede wszystkim atrakcyjny wizualnie, aby przyciągać spojrzenie. Masz na to zaledwie kilka sekund! Badania pokazują, że ludzie potrafią przypomnieć sobie 65% treści wizualnych, które widzą prawie trzy dni później. (HubSpot, 2017)*

 
Dobry plakat to taki, który:

Kobieta oglądająca plakat w gabinecie psychologicznym
  • przykuwa uwagę odbiorcy
  • zawiera informację o tym, komu i w czym pomagasz
  • zawiera logo Twojej firmy
  • zawiera wszystkie potrzebne dane kontaktowe takie jak: imię i nazwisko, adres gabinetu, telefon, e-mail, adres strony www
  • jest przejrzysty, uporządkowany i zrozumiały w odbiorze dla potencjalnego klienta, ma dobrze rozplanowane treści, tytuły, hasła i grafiki
  • nie męczy oczu, np. zbyt intensywaną kolorystyką, ilością grafik, zdjęć, tekstu i informacji
  • pozwala w krótkim czasie zapoznać się z tematem
  • ma logiczną konstrukcję
  • napisany jest dużą, czytelną czcionką widoczną z odległości ok. 2-3 metrów
  • nie jest przeładowany treścią
  • ma kolorystykę, która ze sobą współgra.

Słowa mają moc… przyciągania

Nie bez znaczenia są również treści znajdujące się na plakacie.
 

„Kiedy zaczniesz od tego, co liczy się dla klienta, będziesz mieć prawo do jego uwagi”

Jake Sorofman

 
O czym potrzebujesz pamiętać tworząc treści na plakat?

  • Tytuł powinien akcentować tematykę, której dotyczy. Może mieć formę stwierdzenia lub pytania. Powinien zainteresować lub zaintrygować odbiorcę i skłonić do zapoznania się z treścią całego plakatu.
  • Hasło, cytat lub motto najlepiej takie, które oddaje misję i wartości, jakimi kierujesz się w swojej pracy.
  • Krótkie, hasłowe zdania – zasada „minimum słów, maksimum treści”. Celem plakatu nie jest szczegółowe omówienie tego, czym się zajmujesz, a jedynie hasłowe przedstawienie obszaru Twojego działania. Ma być on zachętą do zajrzenia na Twoją stronę www lub do kontaktu z Tobą. Kluc­zowe infor­ma­cje, jakie chcesz prze­ka­zać potencjalnemu klien­towi, powinny zna­leźć się już w pier­wszych zdaniach.
  • Wypunktowania ułatwiają odbiór treści i sprawiają, że jest ona bardziej czytelna dla odbiorcy
  • Call to action, czyli wezwanie do działania. Ważne, aby jego forma była zachęcająca, a nie nachalna. Sformułowania takie jak: „Zapraszam do kontaktu”, „Spotkajmy się w moim gabinecie”, „Chętnie pomogę – zadzwoń”, „Szukasz wsparcia? Skontaktuj się ze mną pod nr tel.” są jak najbardziej na miejscu.

I pamiętaj:
 

„Po najlepszym marketingu nie widać, że jest marketingiem”
Tom Fishburne

Kliknij poniżej, aby zobaczyć infografikę zawierającą porady dotyczące projektowania plakatów:

Pobierz infografikę

Spotkanie z grafikiem

Plakat szkicowany przez grafika

Zanim udasz się do grafika, aby stworzyć plakat, przemyśl kilka kwestii i przygotuj niezbędne materiały. Zastanów się:

  • Jakiego formatu ma być plakat – A3, A2, A1, A0, B3, B2? Aby określić odpowiedni wymiar zmierz przestrzeń, jaką ma zajmować i sprawdź, jaki to format.
  • Jak wyobrażasz sobie swój plakat? Jeśli trudno Ci odpowiedzieć na to pytanie, poszukaj inspiracji w Internecie np. na portalu Pinterest. Pomoże to grafikowi lepiej zrozumieć Twoje oczekiwania.

Do stworzenia plakatu, grafik będzie również potrzebował od Ciebie materiałów takich jak:

  • Logo (w bardzo dużej rozdzielczości) – sprawdź czy osoba, która je tworzyła, przesłała Ci je w jednym z tych formatów: .pdf, .ai, .cdr, .eps, .svg.
  • Zdjęcia lub grafiki – jeśli chcesz zamieścić na plakacie swoje materiały upewnij się, że mają wysoką rozdzielczość oraz, że posiadasz prawo do ich wykorzystywania. Jeśli nie, skorzystaj z internetowych banków zdjęć, gdzie znajdziesz również darmowe fotografie do pobrania na tzw. licencji CCO (Creative Commons). Oznacza to, że możesz je w sposób dowolny zmieniać, rozpowszechniać, również w celu komercyjnym, bez pytania o zgodę.

Gdzie reklamować się za pomocą plakatu?

Jeśli zastanawiasz się, gdzie reklamować się za pomocą plakatu odpowiedź jest prosta – wszędzie tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci! Oczywiście wcześniej uzyskaj na to odpowiednie zgody.

  • Jesteś psychologiem dziecięcym? Spytaj o możliwość umieszczenia Twojego plakatu w szkołach, przedszkolach, bawialniach czy kącikach dla mam z dziećmi. A może uzyskasz zgodę na przyklejenie swojego plakatu w poradni dziecięcej?
Lekarz trzymający plakat dla poradnii dziecięcej
  • Kierujesz swoje usługi do osób mających problemy w związkach? Zamieść swój plakat w komunikacji miejskiej czy w większych firmach w Twojej miejscowości.
  • Jesteś psychologiem/coachem i pomagasz managerom wyższego szczebla? Dobrze, jeśli Twoje plakaty znajdą się w korporacjach czy miejscach, gdzie są sale konferencyjne na spotkania biznesowe lub w holu

To tylko kilka propozycji. Możliwości jest naprawdę wiele.

Mam nadzieję, że udało mi się przekonać Cię formy reklamy, jaką jest plakat. Czekam na Twoją opinię w komentarzu. Będzie mi również bardzo miło, jeśli udostępnisz mój wpis. Z góry dziękuję.

* https://www.hubspot.com/marketing-statistics

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.