Mindness
(0)
  • BLOG
  • PODCAST
  • KIM JESTEŚMY
  • OFERTA
    • Pakiet Reklama
    • Pakiet Poradnia
  • WYDARZENIA
  • SKLEP
    • Wyposażenie gabinetu
      • Gabinet
        • Meble do gabinetu
          • Dekoracje ścienne
          • Dywany i dywaniki
          • Biurka do gabinetu
          • Fotele do gabinetu
          • Kasetki i sejfy
          • Komody i regały
          • Krzesła do gabinetu
          • Lampy i oświetlenie
            • Lampy sufitowe
            • Lampy stołowe i biurkowe
            • Lampy podłogowe
          • Pojemniki na chusteczki
          • Stoliki kawowe i ławy
        • Plakaty do gabinetu
          • Plakaty o autyzmie
          • Plakaty o emocjach
          • Plakaty o psychologii i psychoterapii
          • Plakaty o uzależnieniach
          • Plakaty o zaburzeniach
          • Zestawy plakatów
        • Rzeźby i figurki dekoracyjne
        • Sztuczne rośliny
        • Świece zapachowe, olejki i perfumy
        • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • Łazienka
        • Dozowniki do mydła
        • Mydelniczki
      • Przedpokój i poczekalnia
        • Wieszaki i garderoby
      • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
      • Kalendarze i planery
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • Reklama gabinetu
      • E-booki
      • Konsultacje
      • Kursy online
      • Szkolenia
    • Rozwój gabinetu i poradni
      • Ebooki
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • Strona WWW gabinetu
      • E-booki
      • Kalendarze zapisów online
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • RODO i prawo
      • Konsultacje RODO
      • Kursy online
    • Media społecznościowe
      • E-booki
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • Bezpłatne materiały
  • KONTAKT
    6
  • BLOG
  • 6
  • PODCAST
  • 6
  • KIM JESTEŚMY
  • 6
  • OFERTA
      6
    • Pakiet Reklama
    • 6
    • Pakiet Poradnia
  • 6
  • WYDARZENIA
  • 6
  • SKLEP
      6
    • Wyposażenie gabinetu
        6
      • Gabinet
          6
        • Meble do gabinetu
            6
          • Dekoracje ścienne
          • 6
          • Dywany i dywaniki
          • 6
          • Biurka do gabinetu
          • 6
          • Fotele do gabinetu
          • 6
          • Kasetki i sejfy
          • 6
          • Komody i regały
          • 6
          • Krzesła do gabinetu
          • 6
          • Lampy i oświetlenie
              6
            • Lampy sufitowe
            • 6
            • Lampy stołowe i biurkowe
            • 6
            • Lampy podłogowe
          • 6
          • Pojemniki na chusteczki
          • 6
          • Stoliki kawowe i ławy
        • 6
        • Plakaty do gabinetu
            6
          • Plakaty o autyzmie
          • 6
          • Plakaty o emocjach
          • 6
          • Plakaty o psychologii i psychoterapii
          • 6
          • Plakaty o uzależnieniach
          • 6
          • Plakaty o zaburzeniach
          • 6
          • Zestawy plakatów
        • 6
        • Rzeźby i figurki dekoracyjne
        • 6
        • Sztuczne rośliny
        • 6
        • Świece zapachowe, olejki i perfumy
        • 6
        • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • 6
      • Łazienka
          6
        • Dozowniki do mydła
        • 6
        • Mydelniczki
      • 6
      • Przedpokój i poczekalnia
          6
        • Wieszaki i garderoby
      • 6
      • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
      • 6
      • Kalendarze i planery
      • 6
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • 6
    • Reklama gabinetu
        6
      • E-booki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
      • 6
      • Szkolenia
    • 6
    • Rozwój gabinetu i poradni
        6
      • Ebooki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Strona WWW gabinetu
        6
      • E-booki
      • 6
      • Kalendarze zapisów online
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • RODO i prawo
        6
      • Konsultacje RODO
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Media społecznościowe
        6
      • E-booki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Bezpłatne materiały
  • 6
  • KONTAKT

Dodał Szymon Gajewski

Jak zaistnieć w mediach cz. 1

Wywiad część 1

Nigdy za dużo czasu na risercz!

Czyli media relations* krok po kroku

– rozmowa z Justyną Kozioł, specjalistką PR,
http://justynakoziol.com

Prowadzę działalność gospodarczą – mam mały gabinet, prywatną praktykę lub prowadzę niewielką firmę usług rozwojowych czy terapeutycznych. Czy taka niewielka działalność ma szansę zaprezentować się w „dużych mediach”? Czy to w ogóle realne?

Tak. Jeśli zajmiesz się tym systemowo, planowo, z głową – trafisz do mediów.

Musisz tylko zwracać się do nich z konkretnymi propozycjami.

Nie prosisz, nie żądasz, nie wykonujesz chaotycznych ruchów.

To ma być wymiana.

Masz zaoferować coś, co dziennikarzy zaciekawi; co im się naprawdę przyda.

Ale nawiązanie i podtrzymywanie relacji z mediami to proces. Trzeba to dobrze przygotować.

Od czego zacząć?
Zdecydowanie od autorefleksji: „Co ja właściwie robię?”. Usiąść, zastanowić się i spisać.

Kim jestem?

Do kogo i z czym chcę trafiać?

Jakie konkretnie rozwiązuję problemy?

A przede wszystkim – co jest we mnie unikalnego, oryginalnego, wyjątkowego?

W czym się specjalizuję?

Na czym się znam naprawdę świetnie? Może szczególnie zajmują mnie jakieś określone problemy i mam sukcesy w ich rozwiązywaniu?

A może posługuję się metodą, która jest słabo spopularyzowana?

Wypisać wszystko. Drobiazgowo. A potem skondensować. Ta formułka, autoprezentacja, musi być celna, konkretna, niezbyt rozwlekła. Warto się do tego przyłożyć, bo przyda się nie tylko do kontaktów z mediami.

Załóżmy, że już to mam. Wiem, co i dla kogo robię, i co mnie wyróżnia. Co dalej?

Teraz sprawdzasz tzw. kalendarz mediów.

blankPewne tematy pojawiają się cyklicznie – w rozmaitych ujęciach – zależy to od pory roku, świąt, obyczajów.

Warto się temu bliżej przyjrzeć. Uświadomić sobie te cykle. Sezonowość pewnych tematów. Że jak święta, to „chodliwe” są tematy rodzinne (o czym rozmawiać przy stole, żeby się nie pokłócić; jak czują się single itd.), na początku roku – podsumowania i postanowienia, wiosną – np. odchudzanie, wcześniej – Walentynki, a więc miłość, związki, przemiany w obyczajowości itd.

Warto uwzględniać ten kalendarz i wpisać w niego swoje własne tematy – zaplanować sobie w ten sposób cały rok. Co i kiedy z tego, co mam do przekazania światu z mojej branży, ma największe szanse zaciekawić dziennikarzy i ich czytelników.

Mam plan. Wpisany w kalendarz. Teraz pora na…

… na najważniejszy punkt. Risercz.

Gdybym miała udzielić tylko jednej rady na temat tego, jak się zabrać za kontakty z mediami, gdy nie ma się o tym pojęcia – to poleciłabym właśnie risercz, czyli drobiazgową analizę mediów.

Trzeba ustalić, co ukazuje się na rynku z naszej dziedziny. Jakie tytuły – specjalistyczne, branżowe, popularne, niszowe – wszystkie.

Ale sama lista tytułów to nadal za mało. Dlatego najlepiej jest po prostu wybrać się do Empiku lub jakiejś czytelni z prasą i wszystkie tytuły, które zajmują się naszą dziedziną obejrzeć, przekartkować, przeanalizować. I koniecznie zrobić notatki, bo łatwo się w tym pogubić.

Najważniejsze informacje, to tematyka – czy tematy, klimat, styl, linia danego pisma pasuje do tego, co robisz.

A po drugie – kto tam pisze. Imię, nazwisko – i czym się dana osoba najczęściej zajmuje, co ją interesuje. Bo jeśli nie zainteresujemy tematem odpowiedniej osoby, to go zwyczajnie nie sprzedamy.

blankWarto zrobić sobie tabelkę: nazwa pisma, nazwisko dziennikarza, krótka notatka, czym się zajmuje, dane kontaktowe.

Wyselekcjonowanych dziennikarzy, czyli tych, którzy zajmują się tematyką podobną do twojej, warto poznać bliżej. Przejrzeć jak najwięcej danych na ich temat.

Co komentują? W jaki sposób? Czy są raczej bezpośredni czy niekoniecznie?

W dobie mediów społecznościowych można naprawdę bez trudu przyjrzeć się osobom, do których chcemy dotrzeć.

Nigdy za dużo czasu na risercz!

Dziękuję.

Definicja

* Media Relations (MR) – termin oznaczający budowanie obustronnie korzystnych relacji z mediami. Celem MR jest ukształtowanie więzi z dziennikarzami w taki sposób, aby możliwe było skuteczne przekazywanie za ich pomocą określonych informacji do grup docelowych. MR zawiera się w grupie działań Public Relations.

blankJustyna Kozioł – PR-owiec z ponad 10-letnim doświadczeniem. Pomaga swoim klientom nawiązywać kontakty z dziennikarzami, prowadzi autorskie warsztaty i kurs online „Małe biznesy w dużych mediach”. Uważa, że wyjątkowi ludzie, dobre historie i ciekawe newsy zawsze zdołają przebić się do mediów. Nauczycielka i entuzjastka jogi. www.justynakoziol.com
Potrzebujesz więcej bezpłatnych materiałów, które pomogą Ci rozwijać Twój gabinet?
  • Jak sprawić, że klient poczuje połączenie z Tobą przez internet zanim jeszcze Cię pozna?
  • Jak marka buduje zaufanie?
  • Dlaczego spójność marki jest tak ważna w budowaniu zaufania Twoich klientów?

Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym bezpłatnym e-booku o najważniejszych krokach do stworzenia marki psychoterapeuty w sieci.

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!

 

Rozpoznawalny Terapeuta.

 

blank

 

Pobierz e-booka

Jednoosobowy gabinet
Poprzedni wpisJak dodać emocje do tekstów – wpis gościnny
Następny wpisJak zaistnieć w mediach cz. 2

Będzie nam miło, jak napiszesz komentarz do tego tekstu albo podzielisz się refleksjami:). Dziękujemy z góry! Anuluj

Mindness

Jesteśmy pierwszym w Polsce blogiem marketingowym dla psychologów!

Jeżeli jesteś terapeutą, psychologiem, coachem czy mentorem rozwoju osobistego, masz swój gabinet albo poradnię lub planujesz otworzyć, chcesz profesjonalnie zaprezentować się w Internecie i pragniesz, aby Twoje miejsce było zachęcające dla klientów – dobrze trafiłeś.

KATEGORIE

  • Coaching
  • Finanse w gabinecie
  • Media społecznościowe
  • Mindness po godzinach
  • Prawo i księgowość w gabinecie
  • Promowanie gabinetu psychologicznego
  • Prywatna praktyka
  • Strategie
  • Strona WWW dla psychoterapeuty
  • Wywiady

Wyświetl wpisy dopasowane wg. stopnia rozwoju gabinetu:

Duży gabinet, Poradnia lub Ośrodek Jednoosobowy gabinet Planuję otworzyć gabinet

Polub nas na Facebooku

blank

Dołącz do naszych Grup na Facebooku

blank

blank

O NAS

Poprzez tego bloga chcemy pomóc tym, którzy pomagają.

Bo dla nas drugi człowiek jest ogromną wartością.

Pragniemy, aby każdy potrzebujący mógł dotrzeć do właściwego specjalisty i aby właściwy specjalista miał profesjonalne narzędzia, by dotrzeć do potrzebującego.

Zapraszamy do czytania!

Aga i Szymon

 
CZYTAJ WIĘCEJ

Współpracujemy z

blank

Nasze artykuły przeczytasz m.in. w:

–Psychologia w praktyce nr. 19 Styczeń 2020

blank

Nasz artykuł przeczytasz w:

-MARKETING W BRANŻY POMOCOWEJ – JAK UNIKNĄĆ „WCISKANIA KITU”

blank

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem. Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp. Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile. W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe... *** Do zobaczenia po drugiej stronie, Agnieszka

Rozpoznawalny psychoterapeuta

Pobierz bezpłatnego e-booka!

Zbuduj silną markę osobistą, przyciągnij więcej klientów i sam(a) decyduj o cenie swoich usług! Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!

Popularne na blogu

  • Baner Jak robić e-mail marketing
    Jak robić e-mail marketing cz. 2 – 11 pomocnych wskazówek
  • plany-mindness-2019-rok
    Plany Mindness na 2019 rok
  • zalozenie-poradni-psychologicznej-biznes
    Założenie poradni psychologicznej – łatwy czy trudny biznes?
  • RODO
    RODO w gabinecie psychologicznym – wpis gościnny
  • mocne_i slabe strony otwierania poradni
    Mocne i słabe strony otwierania poradni specjalistycznej

Najnowsze produkty

  • blank Tryptyk pakiet 3 plakatów do gabinetu dziecięcego — wersja turkusowa 172.00zł – 247.00zł
  • blank Tryptyk pakiet 3 plakatów do gabinetu dziecięcego - wersja roślinna 172.00zł – 247.00zł
  • blank Notatnik psychoterapeuty Notatki z sesji
    Oceniony 5.00 na 5.
    109.00zł
  • blank Plakat Twoje odpowiedzialne dziecko - wersja roślinna 69.00zł – 99.00zł
Doskonałe umiejętności terapeutyczne stanowią zaledwie 50% tego, co jest potrzebne, by odnieść sukces mając prywatny gabinet. Marketing i kompetencje w budowaniu takiej praktyki to pozostałe 50%.

Mindnessik

blank

Dla naszych klientów i przyszłych klientów, dla tych których spotykamy na żywo, mamy prezent. Magnes na lodówkę do kuchni przy Twoim gabinecie:)

Najnowsze nagrania

  • Poradnia online – Wywiad z Magdaleną Jagiełło
  • Gabinet zgodny z prawem – Wywiad z Anetą Liszewską-Mądrą – radcą prawnym
  • Wywiad z Ulą Korkmaz – specjalistką ds. rekrutacji
  • Wywiad z Magdą Widłak-Langer założycielką Wirtualnego Gabinetu Psychologa
  • Praktyk Uważności – wywiad z dr Joanną Lessing-Pernak

SPOTKAJMY SIĘ

blank
Porozmawiajmy o Twoich projektach, pomysłach i spróbujmy wspólnie znaleźć odpowiedź na pytanie: jak rozkręcić Twój gabinet psychologiczny albo coachingowy.

kontakt@mindness.pl

796 764 660

ul. Racjonalizacji 5 lok. 120, I Piętro, 02-673 Warszawa

Kategorie produktów

  • Bez kategorii
  • Bezpłatne materiały
  • Gabinet psychologa dziecięcego
  • Kursy online dla psychologów i psychoterapeutów
  • Media społecznościowe
  • Reklama gabinetu
  • RODO i prawo w gabinecie
  • Rozwój gabinetu i poradni
  • Strona WWW gabinetu i poradni
  • Wyposażenie gabinetu psychologicznego

Informacje

  • Reklamacje i zwroty
  • Dostawa
  • Formy płatności
  • Regulamin sklepu
  • Polityka prywatności

Wybrane produkty

  • blank Dywan z frędzlami Jacquard 120x170 cm 266.49zł
  • Ceramiczny Kubek dla Psychologa i Psychoterapeuty z humorystycznym nadrukiem Kubek dla psychologa i psychoterapeuty 37.90zł
  • blank Krzesło Tyka Velvet niebieskie 221.00zł
  • Blog
  • Podcast
  • Wydarzenia
  • Sklep
  • Kim jesteśmy
  • Kontakt

Mindness © 2017 | Wszelkie prawa zastrzeżone

blank

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem.

Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp.

Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile.

W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl

Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe…

***

Do zobaczenia po drugiej stronie,

Agnieszka

Rozpoznawalny psychoterapeuta

Pobierz bezpłatny e-book!

Zbuduj silną markę osobistą, przyciągnij więcej klientów i sam(a) decyduj o cenie swoich usług!

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!



Twój koszyk
Twój koszyk jest pustyKontynuuj zakupy
  • blank
    Krzesło Tori Black Yellow
    362.70zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Magnes terapeutyczny - Jak przyciągnąć więcej klientów
    77.00zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Lampa wisząca BerlinStil 20 cm czarna
    84.51zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Juka sztuczna w donicy 120 cm zielona
    245.70zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Plakat psychologiczny "Od nawyku do uzależnienia" - wersja roślinna
    69.00zł +Dodaj do koszyka
Kontynuuj zakupy
Calculate Shipping