Jak wyróżnić swój gabinet?

Baner

Gdy otwierasz prywatną praktykę psychologiczną, w Twojej głowie może pojawić się pytanie: „czy uda się ją rozwinąć mimo konkurencji?” Nie bój się go! Idź tym tropem i zadaj sobie kolejne pytanie: „Co zrobię, aby mój gabinet był inny niż wszystkie? Czym się wyróżnię?”

USP, czyli powiew świeżości

Przyjrzyjmy się marketingowemu wyróżnikowi zwanemu USP (ang. unique selling proposition). To unikatowa propozycja sprzedaży, czyli element wyróżniający markę. Myśl, skojarzenie pojawiające się w kontakcie z nią.

 

„Zacznij od tego, czego chcesz i kim jesteś, zbuduj na tej podstawie wiarygodność i dostarcz ją w atrakcyjny sposób online.”

Krista Neher

 

Co może być Twoim wyróżnikiem?

Sposobów na wyróżnienie się wśród konkurencji jest wiele. Jednym z nich jest oryginalny slogan. Twój własny, który utrwali się w świadomości odbiorcy i będzie kojarzył z Tobą, Twoją filozofią.

Baner

Są również inne sposoby pozwalające się wyróżnić. Możesz to zrobić poprzez:

  • Nowatorski produkt lub usługę zaspokajającą potrzebę klientów, np. terapia dla dzieci z problemami wynikającymi z nadużywania nowych technologii – fonoholizmem, siecioholizmem, karty wspierające terapię ze wskazówkami dla rodziców, zajęcia z medytacji, relaksacji lub jogi wspierające terapię, podcasty dla dzieci i młodzieży; portal dla samotnych matek.
  • Personalizację – stworzenie unikatowego produktu lub usługi dopasowanej do konkretnej grupy odbiorców. O tym, jak znaleźć swoją niszę przeczytasz tutaj.
Ciekawy wystrój najlepszego gabinetu psychoterapii w Warszawie
  • Udogodnienia dla klientów, których nie znajdzie w innych gabinetach, np. klimatyczna kawiarenka z książkami, miejsce do relaksacji przy muzyce, wyjątkowa atmosfera, oryginalne wnętrza.
  • Nietypowe miejsce terapii, np. oferta wakacyjnych warsztatów terapeutycznych / rozwojowych dla młodzieży z rozbitych rodzin, terapia grupowa dla młodych mam połączona z kilkudniowym wyjazdem w odosobnione miejsce, terapia w domu klienta, terapia w trakcie spaceru.

 

Znajdź wartość dodaną, która pozwoli Ci się wyróżnić. Unikatowy, niepowtarzalny element sprawiający, że klienci zapragną przyjść właśnie do Ciebie. Gdy go odkryjesz, to będzie „eureka!”, która sprawi, że Twój gabinet nie będzie jednym z wielu, ale jedynym w swoim rodzaju!

 

Przeczytaj również, jak promować gabinet psychologiczny.

Jak to wygląda na przykładach?

Teoria teorią, ale pewnie chcesz wiedzieć, jak to wygląda w praktyce? Oto przykłady marek z branży pomocowej posiadających swój USP:

Dom Rozwoju

Wyjątkowy wystrój w polecanym gabinecie psychoterapii

To poradnia psychologiczna wyróżniająca się wyjątkowym klimatem – tapeta w palmy, kawiarnia, książki, kanapy. Przyjazne wnętrza mają sprawić, jak wskazuje nazwa gabinetu, że klient poczuje się niemalże jak w domu. Domowe ciasto i pyszna kawa sprawiają, że przechodnie mogą wejść po prostu posiedzieć. Czekając na sesję, klient też może napić się czegoś ciepłego i zjeść pyszne ciasto. Mnie ten pomysł bardzo się podoba, a Tobie? 😊

Trudna Sztuka

Gabinet psychologiczny oferujący usługi terapii on-line. Świadczenie pomocy przez Internet to pierwszy wyróżnik. Jego pomysłodawczyni pisze o sobie „psycholog miłości” i to jest kolejny USP! Rzadko spotykane prawda? Usługi są skierowane do kobiet – singielek, żon, partnerek, rozwódek, czyli mamy tu personalizację. Unikatowe jest również zdjęcie w zakładce ‘O mnie’. Nie ma tam poważnej pani psycholog, budującej dystans. Jest za to uśmiechnięta, energetyczna osoba, budząca sympatię. A trudna sztuka miłości – no cóż – jakże to prawdziwe…

Kobieta uśmiecha się do siebie w lustrze w ramach terapii w renomowanym gabinecie psychoterapeutycznym

Michał Pasterski

Coach i trener rozwoju osobistego. Czym się wyróżnia? Innowacyjnym spojrzeniem na rozwój osobisty i unikatowymi pomysłami. Jest autorem projektu „Life Architekt”. Jego cel to „wspieranie ludzi w życiu świadomym, szczęśliwym i spełnionym poprzez tworzenie alternatywnych i innowacyjnych narzędzi edukacji, rozwoju osobistego.” Michał planuje stworzyć nowy, otwarty model edukacji z programami nauczania dla ludzi w każdym wieku i autoterapii.

Angrytherapist

Na koniec przykład dla odważnych. Terapeuta, który nie boi się pokazywać ludzkiej twarzy i w mocnych słowach nazywa rzeczy po imieniu. Szczerość i wkurzenie to jego znak rozpoznawczy. W tej stylistyce zbudowany jest cały marketing tej męskiej marki. Prawdziwy facet pomagający wściekłym facetom.

Mężczyzna krzyczący na sesji psychoterapii

Konkurencja istnieje w każdej branży i nie da się jej uniknąć. Zamiast stresować się jej istnieniem, lepiej skupić się na działaniu i poświęcić energię na stworzenie unikalnego miejsca, niepowtarzalnej oferty lub innowacyjnych produktów. A może masz już własne USP? Daj znać w komentarzu. Jestem bardzo ciekawa.

Pomóż mi dotrzeć z tym tekstem do szerszego grona osób, udostępniając go u siebie. Z góry wielkie dzięki!

Nie chcesz, aby coś Cię ominęło? Dołącz do naszego newslettera, klikając w plusik poniżej.

Komentarze
    • Dziękujemy za komentarz. Cieszę się, że inspirujemy naszymi tekstami, to nas motywuje do dalszej pracy 🙂

  • Dzięki za inspirujący artykuł!
    Robert Kiyosaki, amerykański przedsiębiorca (a ja naiwnie przez całe lata myślałam, że facet jest Japończykiem;)), autor poczytnych książek, powiedział kiedyś, że: „W prawdziwym świecie często jest tak, że to nie mądrzy idą do przodu, ale umiejący się wyróżnić.”
    Całkowicie się z tym zgadzam. Budując markę osobistą w każdym zawodzie – również jako psycholog czy psychoterapeuta – warto postawić na autentyczność i wartości, które nas wyróżniają.
    ps. przez ten Wasz artykuł teraz nie zasnę tylko będę rozmyślać;)
    Pozdrawiam ciepło!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    blank