Jak wygląda współpraca z projektantem stron internetowych

Planujesz otwarcie własnego gabinetu psychoterapeutycznego? A może właśnie go otwierasz? Jednym z pierwszych działań, jakie potrzebujesz podjąć jest stworzenie strony www dla Twojej praktyki. Jeśli zamierzasz zlecić jej wykonanie specjaliście, najpierw przygotuj się do rozmowy. O tym, jak to zrobić, opowiem Ci w tym wpisie.

Myśląc o stworzeniu strony www Twojego gabinetu pewnie zastanawiasz się jak powinna wyglądać, co zawierać oraz jak przebiega współpraca z projektantem stron www. Postanowiłam przybliżyć Ci temat i napisać o tym artykuł.

Jak Cię widzą, tak Ci ufają

Chyba nie muszę Cię przekonywać, że dobra strona www to must have dzisiejszych czasów. Jak podaje GUS 2/3 firm w kraju ma własną stronę www.*

Własna witryna to Twoja wizytówka, narzędzie marketingowe i ważny element komunikacji marki. Nieodpowiednio wykonana potrafi skutecznie zniechęcić.

Zanim zlecisz wykonanie strony, zadaj sobie kilka pytań:

  • Czemu będzie służyć Twoja strona? Przedstawieniu Twoich usług? Sprzedaży? Psychoedukacji? Prezentacji swoich dokonań naukowych? Swoich szkoleń, warsztatów? Pokazaniu linków do mediów, w których jesteś ekspertem?
  • Kim są/będą Twoi klienci? Określ precyzyjnie grupę docelową. Trudno zrobić dobrą stronę i napisać do niej treści, jeśli nie wiesz, do kogo ją kierujesz. Pamiętaj, to nie musi być grupa związana z typem terapii czy zaburzeń. Grupą mogą być też po prostu kobiety.
  • Co stanowi o atrakcyjności Twojej oferty? Co Cię odróżnia od konkurencji lub będzie odróżniać? Znajdź swoją niszę.
  • Co jest najważniejsze w Twojej ofercie? Twój wyróżnik.
  • Dlaczego chcesz mieć stronę www? Przecież nie dlatego, że tak należy?

Współpraca z webmasterem krok po kroku

Webmaster to nikt inny jak projektant stron www. Współpraca z nim składa się z kilku etapów.

Na początku spyta Cię o Twoje oczekiwania, potrzeby i koncepcje. Jeśli nie do końca masz wyobrażenie tego, jak ma wyglądać Twoja strona www, nic się nie martw. Webmaster zaproponuje Ci różne rozwiązania.

Pomocne będzie również:

  • Obejrzenie stron konkurencji (minimum 3) i wynotowanie, co Ci się na nich podoba, a co nie i dlaczego
  • Narysowanie „mapki” strony, w celu lepszej wizualizacji Twojej koncepcji
  • Przemyślenie, co powinno się znaleźć na każdej podstronie witryny
  • Zastanowienie się czy masz teksty i nagłówki do każdego z działów? (Pisanie tekstów możesz zlecić copywriterowi)
  • Określenie kolorystyki strony (spójnej z logo)
  • Przemyślenie czy będziesz prowadzić firmowego bloga.

Jeśli zdecydujesz się na współpracę, kolejnym etapem będzie podpisanie umowy. Projektant może poprosić o zaliczkę.

Czas realizacji trwa zazwyczaj od 2 tygodni do miesiąca. Jeśli ktoś obieca Ci stronę w 3 dni, to bądź pewny, że będzie sztampowa i wykonana bez precyzji. Nad stroną trzeba trochę popracować, przemyśleć ją. To proces kreatywny. Nie dzieje się od razu.

Wybór szablonu

Kolejna ważna decyzja, jaką będzie trzeba podjąć, to wybór szablonu, np. WordPress. Możesz go wybrać samodzielnie lub zdać się na projektanta. Przy wyborze szablonu znaczenie ma zarówno strona wizualna, jak i funkcjonalna.

Poproś o szablony stron psychoterapeutów, gabinetów, poradni. Są takie w Internecie, np. ten:

Szablon WordPress

W celu obejrzenia po wejściu w link kliknij przycisk Live Preview

Hosting i domena

Aby Twoja witryna pojawiła się w sieci potrzebujesz hostingu (serwera – przestrzeni w sieci, w której ją umieścisz) i domeny (adresu strony). Jeśli nie bardzo wiesz, jak je nabyć, zdaj się na projektanta.

Na tym etapie webmaster będzie potrzebował od Ciebie:

  • nazwę domeny i jej końcówkę (.pl lub .com)
  • adres skrzynki mailowej, np. kontakt@twojadomena.pl lub imię.nazwisko@twojadomena.com
  • informację czy dostarczysz mu treści.

Niezbędne materiały

Po akceptacji projektant poprosi Cię o materiały niezbędne do wykonania strony. Oto lista najważniejszych:

  1. Zdjęcia – Twojego gabinetu psychoterapeutycznego lub Twoje własne (zrobione przez profesjonalnego fotografa). Fotografie możesz również pobrać z banków zdjęć (więcej na ich temat przeczytasz tutaj) lub zlecić to zadanie projektantowi.
  2. Informacje o nagrodach, certyfikatach, publikacjach, wystąpieniach publicznych.
  1. Znaki firmowe, logo.
  2. Loga partnerów i linki do ich stron (np. współpracujący z Twoim gabinet psychiatry)
  3. Referencje, rekomendacje od zadowolonych klientów. Jeśli jeszcze ich nie masz – przeprowadź kilka bezpłatnych sesji i poproś o opinie.
  4. Treści na podstrony (jeśli tworzysz je sam). Odgrywają one jedną z kluczowych ról w witrynie. Jak mówi prof. Jerzy Bralczyk:
„Język nie tylko opisuje rzeczywistość, ale ją tworzy”.

 

O tym, jak napisać tekst na stronę, przeczytasz tutaj.

Efekt końcowy

Po wykonaniu strony projektant przedstawi Ci ją do akceptacji. To moment, w którym możesz zgłosić swoje uwagi i poprawki.

 

Jak widzisz, współpraca na linii projektant stron – zamawiający to ważny element tworzenia witryny. Odpowiednie przygotowanie do rozmowy z pewnością ułatwi współpracę i pozwoli stworzyć stronę na miarę Twoich potrzeb.

Jeśli ten artykuł jest dla Ciebie przydatny, daj znać w komentarzu i udostępnij go u siebie.

Zostańmy w kontakcie. Dołącz do naszego newslettera i otrzymuj informacje o nowych tekstach na blogu.

*https://e-biznes.pl/co-trzecia-firma-w-polsce-nie-ma-strony-internetowej/

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.