Jak wstawić gabinet do mapy Google

Google nieustająco wiedzie prym wśród wyszukiwarek. Ponad 90% wyszukiwań przeprowadzanych jest za jej pośrednictwem.* Daje również duże możliwości promocji firmy w sieci. Jedną z nich jest wizytówka w mapach Google. Dlaczego Twój gabinet również jej potrzebuje ją i jak to się robi? Poniżej znajdziesz odpowiedź.

Nawigacja w samochodzie ułatwia dziś życie. Dobrze jeśli także skieruje potencjalnego klienta do Twojego gabinetu. Ale czy to zrobi, zależy od Ciebie. To Ty umieszczasz namiar na siebie w sieci. Mapa Google to zarówno wskazówka dojazdu, jak i element promocji Twojego gabinetu w wyszukiwarce. O innych sposobach promocji poradni psychologicznej pisaliśmy tutaj.

Oto, co mapy Google mogą zrobić dla Twojego gabinetu.

Mapy Google w promocji praktyki psychologicznej

Jeśli zastanawiasz się dlaczego potrzebujesz znaleźć się w mapach Google poniżej kilka powodów:

  • możliwość darmowej promocji gabinetu
  • większa widoczność firmy w wynikach wyszukiwania Google
  • ułatwienie kontaktu potencjalnym klientom
  • popularyzacja firmy na rynku lokalnym
  • możliwość gromadzenia pozytywnych opinii i komunikowania z klientami.

 

W obszarze marketingu Mapy Google służą zarówno firmom, które łatwiej zlokalizować, jak i klientom. Gdy wpiszesz w wyszukiwarkę, np. gabinet psychologiczny Kraków, w wynikach pojawi się mała mapka z zaznaczonymi lokalizacjami firm, pasującymi do Twojego zapytania. Pod mapką wyświetlą się nazwy firm, które Google oceni najwyższej.

Już chyba nie masz wątpliwości, że Twój gabinet potrzebuje znaleźć się na mapach Google? To zacznijmy tworzenie wizytówki!

 

 

Twój gabinet na mapach Google krok po kroku

Jeśli chcesz, aby Twój gabinet znalazł się na mapach Google potrzebujesz stworzyć wizytówkę firmy. To właśnie ona informuje roboty wyszukiwarki, gdzie zlokalizowany jest Twój gabinet, czym się zajmuje i w jakich godzinach jest otwarty.

 

Zanim jednak zaczniesz ją tworzyć, potrzebujesz konta w Google. Jeśli masz adres …@gmail.com, to już je posiadasz. Jeśli nie, możesz skorzystać z adresu e-mail we własnej domenie. Konieczne będzie jednak połączenia konta e-mail z Google. Wiem, wiem brzmi groźnie i skomplikowanie, jednak wcale takie nie jest. 😉 Zaraz się o tym przekonasz.

 

Krok 1 – Zakładanie konta Google

Aby założyć konto Google wejdź na stronę – https://accounts.google.com/. Wyświetli się strona logowania. Jeśli masz adres na Gmailu zaloguj się, jeśli nie kliknij „Utwórz konto”.


Wybierz opcję widoczną na niebiesko „Zamiast tego użyj mojego obecnego adresu e-mail”. Teraz możesz wpisać adres e-mail, którego używasz. Uzupełnij wszystkie niezbędne dane, zapoznaj się z regulaminem i zaakceptuj go.

Zajrzyj na podany wcześniej adres mailowy i potwierdź założenie konta. Gdy to zrobisz będzie ono aktywne.

Krok 2 – Dodanie wizytówki w mapach Google

Mając konto przejdź do kolejnego kroku, czyli stworzenia wizytówki Twojego gabinetu. Zrobisz to na stronie: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/. Zaloguj się na swoje konto Google i postępuj zgodnie z instrukcją. Uzupełnij:

  • pełną nazwę firmy
  • dane adresowe gabinetu – ulica, miasto, kod pocztowy. Na podany adres drogą pocztową wysłany zostanie list z kodem weryfikacyjnym. Jeśli nie zweryfikujesz swojej wizytówki za pomocą otrzymanego pinu nie będzie ona aktywna.
  • nr telefonu
  • adres www Twojej witryny.

Wypełniając pole „Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów” decydujemy czy adres naszej wizytówki będzie widoczny dla użytkowników Google. Jeśli zaznaczysz, że świadczysz usługi u klientów, kreator wizytówki przeniesie Cię do kolejnego okna. Tu określisz obszar działania. Może to być miasto, region lub odległość, w jakiej świadczysz usługi. Wizytówki z pełnym adresem są lepiej pozycjonowane (znajdują się na wyższych miejscach w Google).

Kolejny etap tworzenia wizytówki to potwierdzenie danych i określenie formy dostarczenia kodu weryfikacyjnego. Jeśli Google nie rozpoznaje jeszcze Twojej firmy to jedyną drogą, jaką możesz wybrać, jest doręczenie pocztą. Kod jest ważny 30 dni od daty otrzymania listu.

Krok 3 – Edycja wizytówki Google Moja Firma

Kolejny etap to edycja konta Google Moja Firma. Wypełnij rubryki takie jak:

  • Kategorie dodatkowe – tutaj możesz dookreślić w czym się specjalizujesz
  • Godziny pracy
  • Zdjęcie gabinetu, wystąpień publicznych
  • Zdjęcie profilowe (Twoje)
  • Lokalne adresy URL – kliknięcie w lokalny adres URL sprawi, że potencjalny klient zostanie przekierowany do odpowiedniej podstrony w Twojej witrynie, np. do zakładki ‘Umów się na spotkanie’. Aby dodać adresy przejdź do sekcji „Informacje” -> „Adresy URL” i tam uzupełnij linki w poszczególnych polach.

Krok 4 – Umieszczenie mapki w witrynie gabinetu

 

Na końcu potrzebujesz dodać mapkę na stronie www swojego gabinetu. Najczęściej umieszczana jest ona w zakładce „Kontakt”. Jak to zrobić?

  • Znajdź swój gabinet na mapach Google.
  • Kliknij w znaczek na mapie z nazwą Twojej firmy.
  • Wybierz opcję „Udostępnij” -> „Umieszczanie mapy” i skopiuj wygenerowany kod HTML.

Jeśli masz stronę na WordPressie i obsługujesz ją samodzielnie dodaj kod na podstronie „Kontakt” w edytorze tekstowym i zapisz zmianę.

Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, poproś o to administratora strony.

Bądź na bieżąco

Co jakiś czas sprawdzaj panel zarządzania firmą, ponieważ osoby oglądające Twoją wizytówkę mogą nanosić w niej zmiany i dodawać informacje.

 

Czytaj opinie dodawane przez klientów i odpowiadaj na nie. Im więcej ich zgromadzisz, tym lepiej, a Google nagrodzi Cię wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania. W końcu jak mówi Philip Kotler:

 

„Najlepszą reklamę robią zadowoleni klienci”

 

Widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania jest niezwykle ważna dla rozwoju Twojego gabinetu. Mapy Google są dla klientów cennym drogowskazem. Mam nadzieję, że z moją pomocą uda Ci się stworzyć własną wizytówkę. Koniecznie daj znać w komentarzu, jak poszło i czy instrukcja pomogła.

Chcesz być na bieżąco z wpisami na bloga? Zapisz się do newslettera, a z pewnością nic Cię nie ominie! Okienko zapisu znajdziesz w plusiku pod tym artykułem.

* https://www.visualcapitalist.com/this-chart-reveals-googles-true-dominance-over-the-web/

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.