Jak ustalać stawkę godzinową

Czy czujesz się nieswojo, gdy musisz ustalić cenę za swoje usługi? Nie jesteś sam. Wielu terapeutów i psychologów ma trudności z określeniem właściwej stawki za swoją pracę, co często prowadzi do zaniżania jej wartości. Jednakże, niskie ceny mogą szkodzić Twojej pracy i sabotować ją.

Z moich wieloletnich obserwacji związanych z codzienną pracą z psychologami i psychoterapeutami wynikł ten oto powyższy temat. Większość osób ma problem ze swoimi stawkami godzinowymi. Nieraz pytają nas – NAS! – jaka ma być ich stawka albo specjalistów zatrudnianych w poradni. Większość osób wie, że ją zaniża.

Zaniżona stawka może wprowadzać Twojego klienta w błąd co do wartości Twojej pracy i odbić się na jakości terapii. Wiele osób uznaje, że cena za usługi musi być adekwatna do lat pracy i wykształcenia. Ale czy tylko i czy na pewno?

Już wiesz, że praca w państwowej placówce czy w fundacji może wiązać się niskim wynagrodzeniem i nieracjonalnie dużą liczbę klientów, choćby pracownik był nadzwyczajnie kompetentny.

blank

Co Cię hamuje przez podniesieniem stawek?

Otwierając gabinet mierzysz się z wieloma wyzwaniami. Musisz poradzić sobie ze swoimi problemami związanymi z inwestycją, zarządzaniem pieniędzmi i całym Twoim biznesem, w tym jego przyszłością finansową. Ta przyszłość obejmuje plany biznesowe, marketing, zdobywanie nowych klientów i walkę z samograniczącymi się przekonaniami na temat pieniędzy, które mogą utrudnić Twój rozwój.

Być może jesteś terapeutą z kredytem studenckim lub innymi dużymi kosztami życia, jak kredyt hipoteczny. Wycena Twojej pracy ma kolosalny wpływ na jakość Twojego życia. Zgadza się? Czy terapeuta zestresowany i zalękniony, zapracowany i martwiący się o byt może być skuteczny? Więc, czemu zarabiasz za mało?

blank

Tymczasem jako społeczeństwo potrzebujemy wsparcia w zakresie zdrowia psychicznego bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, a TY – tak, ty – jesteś potrzebny. Jednocześnie Twoja praca jest unikalna i wartościowa. Nikt inny nie prowadzi terapii tak jak Ty, nikt tak dobrze nie trafia do tego właśnie klienta, z którym łapiesz to wyjątkowe połączenie. On chce do Ciebie przychodzić i parę złotych w te czy we wte z jego perspektywy nie ma znaczenia, skoro zmieniasz mu całe życie.

blank

…”bo inni tak mają”

Jak słyszę to zdanie, to się wściekam. Dlaczego Twoja stawka ma być taka, jak czyjaś? Co masz wspólnego z tym człowiekiem? Czy macie identyczne kompetencje, podejście, doświadczenie, osobowość… Acha.

No już wiesz, że to absurdalnie nierealne. To inność jest w zasadzie niewycenialna, więc co wyceniasz? No właśnie, co wyceniasz w swojej pracy? Skąd bierze się stawka godzinowa?

blank

Jeśli czujesz, że czas na zmiany, to posłuchaj swojej intuicji.

Nie musisz radzić sobie z tymi odpowiedziami sam/a. Możesz przepracować temat wyceniania swojej pracy wraz z podobnymi sobie. Może problem jest osadzony gdzieś w Twojej przeszłości, w przekazie rodzinnym, w poczuciu misji bezpłatnej pomocy, w wysoko rozwiniętej empatii? Nie wiemy, ale możemy to obejrzeć razem. 

Podczas szkolenia w Mindness poprowadzę wykład, z elementami warsztatowymi, który pomoże Ci popracować w temacie spojrzenia na wycenę własnej pracy. Chcę, byś miała pewność, że podejmujesz właściwe decyzje finansowe i wiesz, jak wygląda przyszłość Twojej działalności. Oprócz mnie pochyli się na tematem specjalistka od coachingu finansowego.

Nie bój się ustalić adekwatnej ceny za swoją pracę. Jesteś warta/warty więcej, niż myślisz. Bądź pewny siebie i pokaż swoją wartość swoim klientom. W ten sposób będziesz mógł pomóc większej ilości ludzi i zbudować silną i zrównoważoną praktykę terapeutyczną.

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Weronika Paruzel Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Weronika Paruzel - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    Logo Whatsapp