Jak robić e-mail marketing cz. 2 – 11 pomocnych wskazówek

Baner Jak robić e-mail marketing

W zeszłym tygodniu pisałam, jak zbierać dane do e-mail marketingu, budować bazę adresową i tworzyć newsletter zgodny z RODO (artykuł przeczytasz tutaj). Dziś mam dla Ciebie 11 wskazówek, które pomogą Ci tworzyć e-mail marketing przyciągający klientów do gabinetu.

Gdy już zadbasz o wszystkie technikalia i formalności związane z tworzeniem newslettera, pozostaje jeszcze temat formatu i dobrych treści. To one decydują o tym czy e-mail marketing będzie przyciągał czytelników i przemieniał ich w klientów dla Twojego gabinetu psychoterapeutycznego.

„Jak sprawić, żeby konsument pamiętał o Tobie właśnie wtedy, kiedy jest gotowy do zakupu? Jednym z najlepszych narzędzi do utrzymania kontaktu okazuje się cykliczny newsletter. Jeśli nie wysyłasz go do swoich klientów (a nie funkcjonujesz w branży, w której widzisz ich codziennie), marnujesz szanse na regularne przypominanie o sobie. Newsletter jest tanim i efektywnym medium. Warto w niego zainwestować (zwłaszcza czas i kreatywne myślenie).”

P. Tkaczyk „Zakamarki Marki”

 

Pisanie czyni mistrza

Jest wiele aspektów, na które potrzebujesz zwrócić uwagę, tworząc e-mail marketing. Zanim zaczniesz pisać newsletter, dowiedz się, jak to robić. Oto 11 wskazówek, które pomogą Ci tworzyć przyciągające treści:

Komputer,  koperta i kartka z napisem E-mail marketing na biurku
 

1. Określ cel newslettera. Może być nim nawiązanie lub umocnienie relacji z czytelnikiem, budowanie zaufania, przekazanie wiedzy lub sprzedaż Twoich produktów (e-book, pakiet coachingowy, warsztat).

2. Personalizuj treści z uwzględnieniem imienia, płci i innych zgromadzonych danych – to można ustawić tworząc grupy w Twoim narzędziu do pisania newslettera. Współczynnik otwarć spersonalizowanych maili w porównaniu do „zwykłych” wiadomości marketingowych jest wyższy o 70,5% a współczynnik kliknięć, aż o 152%.*

3. Wykorzystaj moc nagłówków. To tytuł maila decyduje o tym czy odbiorca go otworzy i przeczyta. Jak zatem tworzyć dobre nagłówki?

Na biurku leży kalendarz i kapelusz, kobieta robi notatki
  • obserwuj, jak robią to inni. Zapisz się na kilka inspirujących newsletterów. Czytając je, zastanów się, co sprawia, że przyciągają? Podaj w komentarzu tego tekstu przykłady Twoich inspiracji – warto dzielić się taką wiedzą
  • zapisuj ciekawe tytuły, przekształcaj i umiejętnie z nich korzystaj, np. „Sposoby na długie i zdrowe życie” – „Sposoby na wyjście z depresji”, „Dlaczego przedsiębiorcy wykorzystują pracowników?” – „Dlaczego nie udaje Ci się realizować celów?”
 

Dobre tytuły zaciekawiają, zaskakują, dają namiastkę tego, co czytelnik znajdzie w mailu, nawołują do działania.

 

4. Stosuj zmienną długość e-maili, w zależności od ich celu.

5. Pisz językiem korzyści odpowiadającym na pytanie, pojawiające się w głowie czytelnika: „co ja z tego będę miał?”

6. Stosuj kontynuacje maili i zapowiadaj kolejne, budując zaciekawienie, np. „w poprzednim newsletterze pisałam Ci o…”, „w kolejnym mailu opowiem Ci co otrzymasz”.

 
Entuzjastyczna kobieta siedzi przy biurku i komputerze, pisze
 

7. Wykorzystuj postscriptum (PS). Pisz o tym, co zyskają klikając w zamieszczony link, pobierając darmowy pdf czy korzystając z usługi. Zachęć do podjęcia działania.

8. Powiedz, czego oczekujesz. Niech każdy e-mail zawiera jasną informację, np. „kliknij w ten link”, „przeczytaj artykuł”, „czekam na Twój komentarz”, „podziel się tą treścią z innymi”.

Napis FOLLOW US uożony z pojedynczych liter
 

9. Twórz ciekawe treści:

Otwarty laptop, kobieta z tyłu wskazuje palcem na element na monitorze
  • opowiadaj historie – storytelling pozwala tworzyć w umysłach odbiorców obrazy i wyjaśniać skomplikowane kwestie
  • informuj o wydarzeniach i newsach
  • opowiadaj o ciekawych komentarzach czytelników i nawiązuj do nich
  • stosuj pytania i odpowiedzi, np. „Chcesz dowiedzieć się więcej? Zajrzyj na bloga!”
  • pisz o kontrowersjach związanych z poruszanymi zagadnieniami
  • inspiruj, udostępniaj materiały do pobrania lub ciekawe treści
  • twórz checklisty do pobrania, np. wspierające terapię, do kształtowania dobrych nawyków
  • udzielaj porad i wskazówek
  • promuj swoje usługi.

10. Zadbaj o spójność. Czytelnik przyzwyczaja się do sposobu, w jaki do niego piszesz, do Twojego języka, poczucia humoru i formy wysyłanych maili. Dobrze, jeśli jest ona spójna.

Niech tytuł zaciekawia, „zaczepia” czytelnika, treść jasno komunikuje, link będzie łatwy do zlokalizowania.

   

11. Buduj relacje i zaufanie. O tym, jak robić to w realnym świecie – wiesz.

A jak budować relacje online:

  • okaż empatię i zrozumienie w słowie pisanym
  • stwórz obraz idealnego czytelnika i pisz do niego
  • pokaż ludzką twarz, daj się poznać i polubić (o ile pozwala Ci na to Twój nurt) Trzech mężczyzn z ogromnym entuzjazmem patrzy w monitor laptopa
  • opowiadaj historie, np. o tym, dlaczego pomagasz innym; to nienachalna reklama i zachęta do skorzystania z Twoich usług
  • przedstaw swoją misję i wartości
  • okazuj entuzjazm w tym, co robisz
  • jeśli popełniłeś błąd, przyznaj się, szczerość pomaga budować relacje również online.

Mam nadzieję, że moje artykuły o e-mail marketingu, pomogą Ci tworzyć inspirujący newsletter. Nie ma Cię jeszcze w mojej bazie adresowej? Dołącz, klikając w plusik poniżej i bądź na bieżąco z marketingiem swojego gabinetu psychoterapeutycznego.

Udostępnij proszę ten artykuł na swoim fanpage. Pomóż mi dotrzeć do szerszego grona. Z góry bardzo dziękuję!

* http://www.marketing-automation.pl/11-email-marketingowych-statystyk-ktore-kazdy-marketer-powinien-poznac-w-2018/

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.