
W zeszłym tygodniu pisałam, jak zbierać dane do e-mail marketingu, budować bazę adresową i tworzyć newsletter zgodny z RODO (artykuł przeczytasz tutaj). Dziś mam dla Ciebie 11 wskazówek, które pomogą Ci tworzyć e-mail marketing przyciągający klientów do gabinetu.
Gdy już zadbasz o wszystkie technikalia i formalności związane z tworzeniem newslettera, pozostaje jeszcze temat formatu i dobrych treści. To one decydują o tym czy e-mail marketing będzie przyciągał czytelników i przemieniał ich w klientów dla Twojego gabinetu psychoterapeutycznego.
„Jak sprawić, żeby konsument pamiętał o Tobie właśnie wtedy, kiedy jest gotowy do zakupu? Jednym z najlepszych narzędzi do utrzymania kontaktu okazuje się cykliczny newsletter. Jeśli nie wysyłasz go do swoich klientów (a nie funkcjonujesz w branży, w której widzisz ich codziennie), marnujesz szanse na regularne przypominanie o sobie. Newsletter jest tanim i efektywnym medium. Warto w niego zainwestować (zwłaszcza czas i kreatywne myślenie).”
P. Tkaczyk „Zakamarki Marki”
Pisanie czyni mistrza
Jest wiele aspektów, na które potrzebujesz zwrócić uwagę, tworząc e-mail marketing. Zanim zaczniesz pisać newsletter, dowiedz się, jak to robić. Oto 11 wskazówek, które pomogą Ci tworzyć przyciągające treści:

1. Określ cel newslettera. Może być nim nawiązanie lub umocnienie relacji z czytelnikiem, budowanie zaufania, przekazanie wiedzy lub sprzedaż Twoich produktów (e-book, pakiet coachingowy, warsztat).
2. Personalizuj treści z uwzględnieniem imienia, płci i innych zgromadzonych danych – to można ustawić tworząc grupy w Twoim narzędziu do pisania newslettera. Współczynnik otwarć spersonalizowanych maili w porównaniu do „zwykłych” wiadomości marketingowych jest wyższy o 70,5% a współczynnik kliknięć, aż o 152%.*
3. Wykorzystaj moc nagłówków. To tytuł maila decyduje o tym czy odbiorca go otworzy i przeczyta. Jak zatem tworzyć dobre nagłówki?

- obserwuj, jak robią to inni. Zapisz się na kilka inspirujących newsletterów. Czytając je, zastanów się, co sprawia, że przyciągają? Podaj w komentarzu tego tekstu przykłady Twoich inspiracji – warto dzielić się taką wiedzą
- zapisuj ciekawe tytuły, przekształcaj i umiejętnie z nich korzystaj, np. „Sposoby na długie i zdrowe życie” – „Sposoby na wyjście z depresji”, „Dlaczego przedsiębiorcy wykorzystują pracowników?” – „Dlaczego nie udaje Ci się realizować celów?”
Dobre tytuły zaciekawiają, zaskakują, dają namiastkę tego, co czytelnik znajdzie w mailu, nawołują do działania.
4. Stosuj zmienną długość e-maili, w zależności od ich celu.
5. Pisz językiem korzyści odpowiadającym na pytanie, pojawiające się w głowie czytelnika: „co ja z tego będę miał?”
6. Stosuj kontynuacje maili i zapowiadaj kolejne, budując zaciekawienie, np. „w poprzednim newsletterze pisałam Ci o…”, „w kolejnym mailu opowiem Ci co otrzymasz”.

7. Wykorzystuj postscriptum (PS). Pisz o tym, co zyskają klikając w zamieszczony link, pobierając darmowy pdf czy korzystając z usługi. Zachęć do podjęcia działania.
8. Powiedz, czego oczekujesz. Niech każdy e-mail zawiera jasną informację, np. „kliknij w ten link”, „przeczytaj artykuł”, „czekam na Twój komentarz”, „podziel się tą treścią z innymi”.

9. Twórz ciekawe treści:

- opowiadaj historie – storytelling pozwala tworzyć w umysłach odbiorców obrazy i wyjaśniać skomplikowane kwestie
- informuj o wydarzeniach i newsach
- opowiadaj o ciekawych komentarzach czytelników i nawiązuj do nich
- stosuj pytania i odpowiedzi, np. „Chcesz dowiedzieć się więcej? Zajrzyj na bloga!”
- pisz o kontrowersjach związanych z poruszanymi zagadnieniami
- inspiruj, udostępniaj materiały do pobrania lub ciekawe treści
- twórz checklisty do pobrania, np. wspierające terapię, do kształtowania dobrych nawyków
- udzielaj porad i wskazówek
- promuj swoje usługi.
10. Zadbaj o spójność. Czytelnik przyzwyczaja się do sposobu, w jaki do niego piszesz, do Twojego języka, poczucia humoru i formy wysyłanych maili. Dobrze, jeśli jest ona spójna.
Niech tytuł zaciekawia, „zaczepia” czytelnika, treść jasno komunikuje, link będzie łatwy do zlokalizowania.
11. Buduj relacje i zaufanie. O tym, jak robić to w realnym świecie – wiesz.
A jak budować relacje online:
- okaż empatię i zrozumienie w słowie pisanym
- stwórz obraz idealnego czytelnika i pisz do niego
- pokaż ludzką twarz, daj się poznać i polubić (o ile pozwala Ci na to Twój nurt)
- opowiadaj historie, np. o tym, dlaczego pomagasz innym; to nienachalna reklama i zachęta do skorzystania z Twoich usług
- przedstaw swoją misję i wartości
- okazuj entuzjazm w tym, co robisz
- jeśli popełniłeś błąd, przyznaj się, szczerość pomaga budować relacje również online.
Mam nadzieję, że moje artykuły o e-mail marketingu, pomogą Ci tworzyć inspirujący newsletter. Nie ma Cię jeszcze w mojej bazie adresowej? Dołącz, klikając w plusik poniżej i bądź na bieżąco z marketingiem swojego gabinetu psychoterapeutycznego.
Udostępnij proszę ten artykuł na swoim fanpage. Pomóż mi dotrzeć do szerszego grona. Z góry bardzo dziękuję!