Wyobraź sobie, że klienci sami trafiają do Twojego gabinetu. Nie potrzebujesz ich szukać. Znają Cię, ufają, wiedzą komu i w czym pomagasz, więc wybierają Twoje usługi. A teraz pomyśl, że jest narzędzie pozwalające zrealizować tę wizję: e-mail marketing! Dziś o tym, jak robić e-mail marketing.
„Elektroniczne publikacje to zwykle najlepsze produkty do sprzedaży w internecie (bardzo niskie koszty produkcji, magazynowania i dystrybucji) oraz najlepsze nośniki reklamy internetowej (bardzo niskie koszty dotarcia do klientów).”
Majewski „Czas na e-biznes”
E-mail marketing to ważne i skuteczne narzędzie, którego potrzebuje każda rozwijająca się firma. Przyniesie on wiele korzyści dla Twojego gabinetu psychoterapeutycznego.Pomoże:
stworzyć bliższą relację z odbiorcą
personalizować komunikację
trafiać do zainteresowanych osób
budować pozycję eksperta i marki osobistej.
Dane do e-mail marketingu
Zasadniczo do prowadzenia e-mail marketingu potrzebujesz jedynie adresów e-mail potencjalnych klientów. A następnie wysyłasz do nich maila. Adresy zbieraj legalnie, uzyskuj zgodę na korespondencję. Przydatne mogą okazać się również inne dane, takie jak:
Imię – możesz je umieścić w powitaniu Twojego newslettera. Pozwoli to skrócić dystans i zbudować relację. Po pewnym czasie „znajomości” odbiorca będzie miał wrażenie, że dobrze Cię zna. Znając imię możesz również personalizować treści wg płci.
Numer telefonu – jeśli chcesz dodać to pole, obok adresu e-mail i imienia, to najlepiej, aby jego wypełnienie było nieobowiązkowe.
Miasto – jeżeli świadczysz usługi stacjonarnie, miasto zamieszkania Twoich subskrybentów również będzie miało znaczenie. Prośbę o jego podanie uzasadnij tym, że kierujesz swoje usługi do lokalnej społeczności.
Inne szczegółowe informacje – zainteresowania, wiek, wykształcenie, stan cywilny, potomstwo to informacje, które również mogą być przydatne. Pomyśl, co jeszcze potrzebujesz wiedzieć o swoich subskrybentach? Jednak nie wymagaj zbyt wielu danych, to zniechęca odbiorcę.
Zbuduj bazę!
Baza adresów e-mail to prawdziwy skarb! Pozwala trafiać bezpośrednio do osób zainteresowanych Twoją usługą i zamieniać ich w klientów dla Twojego gabinetu psychoterapeutycznego.
Według Raportu „Email marketing w liczbach” przygotowanego przez Freshmail największe zaangażowanie odbiorców osiągniesz w weekend. Twoi subskrybenci mają wtedy mniej nowych wiadomości w skrzynce.*
Najlepszym modelem budowania bazy adresów e-mail jestdouble opt-in. Polega on na tym, że osoba zapisująca się do newslettera otrzymuje na podany adres maila z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (zapisu) poprzez kliknięcie w link.
Jak robić e-mail marketing zgodnie z RODO
W ubiegłym roku weszło w życie unijne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Określa ono wymogi, jakie trzeba spełnić, budując bazę danych. Zanim uruchomisz zapis do newslettera, potrzebujesz stworzyć tzw. politykę prywatności. Jest to dokument informujący subskrybenta, kto jest właścicielem danych, jakie dane zbiera i do jakich celów będzie je wykorzystywał. Co jeszcze powinna zawierać polityka prywatności?
Twoje imię i nazwisko oraz dane kontaktowe firmy
podstawę prawną do przetwarzania danych
zamiar przekazania danych innemu podmiotowi (jeśli będziesz je w jakimś celu udostępniać)
czas przechowywania danych
informację o prawach odbiorcy: do wglądu w swoje dane, ich zmiany lub usunięcia z bazy, wycofania zgody na ich przetwarzanie lub ich przeniesienia, do wniesienia skargi.
Osoba zapisująca się do newslettera powinna zgodzić się z treścią polityki prywatności i zezwolić na przetwarzanie danych.
Potrzebujesz również stworzyć osobne okno ze zgodą na przesyłanie ofert handlowych i do zapisu do newslettera. Do każdego maila dodaj linki: do rezygnacji z zapisu oraz do edycji danych i zadeklarowanych zgód.
Planujesz dawać prezenty za zapis do newslettera (np. e-book albo listę)? Poinformuj swoich odbiorców, że warunkiem jego otrzymania jest zapis na listę mailingową.
Więcej na temat RODO w gabinecie psychologicznym przeczytasz tutaj.
Stwórz okno do zapisów
Wiesz już, jakie dane zbierać, co zrobić, aby e-mail marketing był zgodny z RODO, pozostaje kwestia okna do zapisów. Będzie to również Twoje okno do świata potencjalnych klientów. 😊
Odwiedzając strony www, możesz zauważyć wyskakujące okienko z prośbą o zapis do newslettera. Jest to tzw. pop-up, a dokładnie top-layer, czyli warstwa, której nie blokują przeglądarki. Pozwala on skutecznie budować bazę mailingową. Aby tak było, potrzebny jest dopracowany wygląd graficzny formularza i ograniczenie ilości wyświetleń jednemu użytkownikowi (np. raz w tygodniu). Jeśli nie wiesz jak to zrobić, poproś administratora strony.
Okno do zapisów dobrze jest umieścić w widocznym miejscu, np. w pasku bocznym na stronie. Piszesz bloga? Umieść go także pod każdym artykułem. Zwiększysz szanse, że klient zostawi swój adres, w jednym z miejsc do zapisów.
Więcej informacji o tym jak robić e-mail marketing
W najbliższy piątek na blogu druga część artykułu o e-mail marketingu. Opowiem Ci, jak tworzyć inspirujący newsletter, który chce się czytać. Zajrzyj koniecznie!
Jeśli ten tekst dał Ci wartość, podziel się nim w social mediach, niech inni też skorzystają. Ja również raz w miesiącu wysyłam newsletter! Zapisz się, klikając w plusik poniżej.
Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe...
***
Do zobaczenia po drugiej stronie,
Agnieszka
Doskonałe umiejętności terapeutyczne stanowią zaledwie 50% tego, co jest potrzebne, by odnieść sukces mając prywatny gabinet. Marketing i kompetencje w budowaniu takiej praktyki to pozostałe 50%.
Podcast Mindness
Podcast Mindness
Od etatu do własnego gabinetu - wywiad z Martą Seweryńską
Od etatu do własnego gabinetu - wywiad z Martą Seweryńską
Jul 13, 2022 • 30:23
Z Martą Seweryńską znamy się od kilku dobrych lat. Marta będąc jeszcze na etacie i potrzebowała pomocy profesjonalisty w przejściu […]
Poradnia online - Wywiad z Magdaleną Jagiełło
Feb 24, 2021 • 32:30
Magdalena Jagiełło - psychoterapeutka w podejściu integratywnym, założycielka Fideratio - Centrum Psychoterapii i Coachingu Online w nurcie chrześcijańskim. W wywiadzie omawia początki związane z planowaniem poradni, moment kompletowania zespołu specjalistów i próby zaangażowania ich w projekt. Opowiada także o tym, jak aktualnie funkcjonuje poradnia i jakie są plany na przyszłość.
Gabinet zgodny z prawem - Wywiad z Anetą Liszewską-Mądrą - radcą prawnym
Jan 25, 2021 • 32:30
Z Anetą połączył nas wspólny obszar działalności. Co prawda my w Mindness zajmujemy się marketingiem oraz pomagamy wystartować z własnym […]
Wywiad z Ulą Korkmaz – specjalistką ds. rekrutacji
Jan 8, 2020 • 30:39
Moja znajomość z Ulą rozpoczęła się wiele lat temu na gruncie zawodowym. Cenię ją za umiejętność wglądu w drugiego człowieka, […]
Wywiad z Magdą Widłak-Langer założycielką Wirtualnego Gabinetu Psychologa
Dec 4, 2019 • 46:36
Z Magdą Widłak-Langer poznałyśmy się poprzez jedną z facebookowych grup dla kobiet przedsiębiorczych. Magda szukała osoby, dla której mogłaby napisać […]
Praktyk Uważności – wywiad z dr Joanną Lessing-Pernak
Oct 14, 2019 • 39:19
Dr Joanna Lessing-Pernak swoją przygodę z psychologią rozpoczęła już po ukończeniu prawa i Akademii Sztuk Pięknych. Wówczas odnalazła swój sens […]
Urządzamy gabinet terapeutyczny – Wywiad z architektką wnętrz Barbarą Strzębałą
Jun 6, 2019 • 36:03
Architektura i dekorowanie są mi bliskie od zawsze. Doceniam ładny design. Wchodząc do dowolnego wnętrza wsłuchuję się w jego energię, […]
Radio Odkrywca – wywiad z Sylwią Stachecką-Tomasiewicz psychoterapeutką i fotografką.
Mar 5, 2019 • 20:14
Sylwię poznałam rok temu podczas prowadzonych przeze mnie konsultacji dla psychoterapeutów. Szybko okazało się, że mamy podobne poglądy na temat […]
Radio Odkrywca - Psychoterapeutka z misją i wizją - wywiad z Katarzyną Kopczak
Jan 30, 2019 • 35:12
Wywiad z Katarzyną przeprowadzam online (polecam do tego program Cleenfeed). Dzieli nas kilkaset kilomentrów. Nie znamy się, ale z biegiem […]
Radio Odkrywca – wywiad z Magdaleną Komstą ekspertką od High Need Babies
Dec 21, 2018 • 23:46
W klimatycznej kawiarni podróżniczej „Tam i z Powrotem” w otoczeniu figurek buddów, świec i hamaków, umówiłam się na rozmowę […]
Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.
Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe…
***
Do zobaczenia po drugiej stronie,
Agnieszka
Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja Marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.