Jak prowadzić fanpage gabinetu na Facebooku?

blank

Fanpage na Facebooku to kolejne po stronie www miejsce w sieci, którego potrzebujesz, rozwijając gabinet. To już z pewnością wiesz! W tym artykule opowiem Ci, jak go prowadzić. Dowiesz się, jakie treści zamieszczać, aby odbiorcy chcieli komentować, udostępniać, lajkować i korzystać z Twoich usług.

Facebook nie wspiera użycia profilu prywatnego do celów komercyjnych (może wręcz zablokować takie konto). Aby prowadzić działania promocyjne zgodnie z obowiązującymi zasadami, zakładasz osobny profil tzw. fanpage (dedykowany dla firm, instytucji, organizacji itp.) dla swojego gabinetu psychoterapeutycznego.

Dlaczego potrzebujesz mieć fanpage?

Jeśli stronisz od mediów społecznościowych i zastanawiasz się, po co Ci fanpage na Facebooku, oto kilka powodów, dla których warto go mieć:

  • są tam Twoi klienci
  • pozwala budować społeczność osób zainteresowanych Twoimi usługami
  • daje możliwość promocji usług (bezpłatnie i płatnie)
  • pozwala kontaktować się z potencjalnymi klientami i tworzyć relacje
  • pomaga budować pozycję eksperta
  • zwiększa ruch na stronie www i blogu
  • wspiera proces budowania marki osobistej.
blank

Facebook to trzecia najczęściej odwiedzana strona internetowa po Google i YouTube.*

Chyba nie muszę Cię dłużej przekonywać, dlaczego potrzebujesz mieć tam profil swojego gabinetu psychoterapeutycznego?

Fanpage – droga do celu

Zanim założysz fanpage na Facebooku, odpowiedz sobie na pytanie, jaki jest jego cel? Czy jest nim:

  • zwiększenie ruchu na stronie
  • budowanie relacji z potencjalnym klientem
  • informowanie o swoim gabinecie
  • kreowanie wizerunku eksperta
  • budowanie marki osobistej
  • trafienie do osób z całej Polski lub do Polonii

Każdy opublikowany post ma mieć cel.

Określ sobie dokładnie cele Twoich publikacji. Zrób listę i według niej twórz posty.

O czym pamiętać tworząc fanpage

  1. Przygotuj tzw. cover image, czyli zdjęcie w tle, najlepiej z logo gabinetu. Odpowiedni rozmiar stworzysz w prostym programie graficznym Canva. Więcej o nim przeczytasz tutaj.
  • Zastanów się, co wyróżnia Twój gabinet psychoterapeutyczny? Co sprawi, że fanpage będzie unikalny, budzący zainteresowanie, zachęcający do interakcji?
  • Przemyśl język komunikacji. Pisząc prosto, jasno, zrozumiale, językiem odbiorcy, skracasz dystans i budujesz relację.
  • Przygotuj identyfikację wizualną fanpage’a (zdecyduj o jego szablonie, kolorystyce oraz grafice. Zadbaj, by były spójne ze stroną www i logo). Dobrze, jeśli buduje zaufanie i świadomość marki. Możesz to zlecić grafikowi. Nasze grafiki np. wyglądają tak:
blank

Zaangażowanie miarą skuteczności w social mediach

Firma Universal McCann przeprowadziła badanie z serii „Wave”. Wynika z niego, że polscy internauci najbardziej cenią treści: użyteczne, edukujące, zawierające wskazówki i wnoszące coś do ich życia. Najchętniej dzielą się treściami, które wspierają ich własny punkt widzenia.**

Kluczem do skutecznego budowania marki osobistej w social mediach jest budowanie społeczności i aktywizowanie jej członków (fanów). Nie chodzi tylko o to, aby Twoi odbiorcy polubili fanpage, ale również, by komentowali wpisy i dzielili się treściami. Także, aby ufali Ci, polegali na Tobie i pamiętali, że jesteś rekomendowanym profesjonalistą w zakresie swojej wiedzy i wglądu.

Aktywność Twoich ludzi sprawi, że treści zobaczy więcej osób. Algorytm Facebooka (czyli odpowiedni mechanizm) sprawdza czy Twoje treści są – jak to nazywa – angażujące, jeśli tak, pozwala im docierać do szerokiego grona odbiorców.

Ważne jest również regularne publikowanie postów. Zadbaj, by było to około 3 postów tygodniowo.

blank

O czym pisać, jak aktywizować

I tutaj pojawia się najważniejsze pytanie, które zadaje sobie wiele osób prowadzących firmowy fanpage: „O czym pisać w social mediach?” Poznanie odpowiedzi to gotowy przepis na budowanie świadomości marki Twojego gabinetu psychologicznego. Jak mówi J. Baer:

„Content jest ogniem, social media benzyną”.

Jak zatem zapalić odbiorców do aktywności na fanpage’u? Oto kilka sposobów:

  • Pytaj fanów o opinie na jakiś temat, o potrzeby, problemy, zainteresowania, pasje, nawyki, o czym chcieliby przeczytać, zadawaj zagadki (również te humorystyczne). Dzięki temu lepiej ich poznasz i pokażesz, że ich zdanie jest dla Ciebie ważne. Ludzie lubią rozmawiać i zadawać pytania, więc reaguj szybko. Nie zostawiaj ich bez odpowiedzi. Komunikacja na FB to dialog, a nie monolog.
  • Zachęcaj do działania. Nie czekaj, aż odbiorcy domyślą się, czego od nich oczekujesz. Wezwij do działania słowami „kliknij”, „polub”, „udostępnij”, „podziel się treścią”. Udostępniane posty są wysoko notowane w zasięgach Facebooka. Jednak zachowaj umiar, bo zbyt wiele próśb może być traktowane jako spam.
  • Wzbudzaj emocje. Wzruszaj. Rozśmieszaj. Skłaniaj do refleksji. Inspiruj. Motywuj. O tym, jak dodać emocje do tekstów przeczytasz tutaj.
  • Pokaż ludzką twarz dosłownie i w przenośni (jeśli pozwala Ci na to Twój nurt). Twarz skutecznie przyciąga uwagę i szybko staje się rozpoznawalna. Ludzie lubią oglądać kulisy pracy i życia. Możesz opowiedzieć o swoim hobby, sporcie.
  • Publikuj wartościowe treści – linki do inspirujących postów, wpisów na blogu, stron, porady eksperckie, cytaty, posty związane z kalendarzem (świętami itp.)

Podglądaj, jak robią to inni z Twojej branży. Nie namawiam Cię oczywiście do kopiowania treści, a raczej do inspirowania się. Zobacz jak ciekawie prowadzone są fanpejdże – Trudna Sztuka, dobrze jest. nie rycz., PsychoWsparcie Anita Rawa-Kochanowska, Psycholog Agnieszka Zapart – Psychoterapia Gestalt.

„O powodzeniu Twojej obecności w social mediach świadczy interakcja, wyrażona w polubieniach i komentarzach, ale głównie w udostępnianiu treści.”

„Biblia e-biznesu” Katarzyna Pełeszuk

Aby istnieć na Facebooku potrzebujesz aktywizować fanów. Nie czekaj na efekty i wypróbuj wymienione sposoby angażowania odbiorców. O efektach daj znać w komentarzu pod tym postem.

Jeśli ten artykuł jest dla Ciebie wartościowy, proszę, podziel się nim w swoich social mediach. Kliknij w plusik poniżej i zapisz się do listy subskrybentów newslettera, a kolejna porcja wiedzy marketingowej już wkrótce trafi do Twojej skrzynki.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej, zacząć działać na FB, już w poniedziałek będziesz mógł pobrać darmowy rozdział naszego e-booka, pt: „Facebook w marketingu gabinetu” i sprawdzić czy to jest Twój sposób na poszukiwanie klientów online. Przeprowadzimy Cię przez techniki pracy z tym narzędziem, które w dobie zasadności pracy online staje się wręcz koniecznością. Więcej informacji na naszej stronie i Facebooku.

* https://wearesocial.com/blog/2019/01/digital-2019-global-internet-use-accelerates

** http://www.universalmccann.pl/news/68/114/Wave-9-Polak-zapatrzony-w-Facebooka

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    blank