Jak podsumować miniony rok i zaplanować nowy

Jak podsumować miniony rok i zaplanować nowy

Koniec roku – czas podsumowań i planów dotyczących Twojego gabinetu. Co udało Ci się osiągnąć w tym roku? Jakie masz plany na przyszłość związane z Twoją praktyką psychoterapeutyczną? Jeśli jeszcze nie znasz odpowiedzi na te pytania, zapraszam na ostatni wpis w tym roku – poukładajmy to razem.

Bilans zysków i strat to ważny element strategii każdej firmy. Dobrze jest go zrobić również w obszarze działań marketingowych Twojego gabinetu. Koniec roku to idealny moment, aby przyjrzeć się temu, jakie masz sukcesy i zastanowić się, nad czym jeszcze potrzebujesz popracować.
 

„Korzyści płynące z dobrego planowania są ogromne. Szacuje się, że każda minuta poświęcona na planowanie pozwala zaoszczędzić dziesięć minut pracy.”

Brian Tracy

 

 

Podsumuj swoje działania

Zastanawiasz się od czego zacząć swój bilans? Weź kartkę i długopis lub, jeśli wolisz, włącz komputer. Poniżej pytania, które przesłaliśmy niektórym z Was rok temu. Wypełniłaś/-eś tę listę? 😊 Jeśli nie, to może teraz? Znajdź chwilę czasu i na spokojnie spróbuj odpowiedzieć sobie:

  1. Jakie były Twoje główne sukcesy w 2018 roku? Wypisz je. Wizualizacja Twoich osiągnięć z pewnością da Ci motywację do podejmowania kolejnych działań.
  1. Jakie sposoby promocji gabinetu czy wskazówki biznesowe, które zastosowałaś/eś, sprawdziły się?
  1. Czy w tym roku komunikowałaś/eś swoją ofertę, usługi, terapię do Twojego klienta idealnego? Jeśli nie, to co było powodem? O tym, kim jest klient idealny przeczytasz tutaj.
  1. Jak duży ruch był na Twojej stronie internetowej i jak wygląda to w porównaniu z poprzednim rokiem? Informacje te znajdziesz w Google Analytics.
  1. Kto wspierał Twoje działania biznesowe: doradcy biznesu, marketingowcy, twórcy stron www, graficy, koledzy, przyjaciele i rodzina? A kogo zabrakło?
  1. Które elementy Twojego biznesu uważasz za dobrze działające?
  1. Które elementy Twojego biznesu uważasz za źle działające?
  1. Podsumuj swoje łączne przychody, wydatki biznesowe i zyski za ten rok. Jak kształtują się w porównaniu z ubiegłym?
  1. Czy osiągnęłaś/eś zaplanowaną kwotę przychodu na 2018 rok? Jeśli nie, to jaki był powód, dla którego nie udało Ci się osiągnąć twoich celów?
  1. Jakie jest Twoja największa lekcja z 2018 roku?
  1. Za co czujesz największą wdzięczność?
  1. Czy miałaś/eś plan marketingowy na 2018? Jeśli nie, to co uniemożliwiło Ci jego utworzenie?
  1. Co zrobisz, aby przygotować plan marketingowy na 2018 rok?

Psycholog podsumowujący rok w gabinecieOdpowiadając sobie na powyższe pytania uzyskasz jasny obraz tego, co udało Ci się osiągnąć, a co potrzebujesz uwzględnić w planach na przyszły rok. Spisanie odpowiedzi pomoże Ci również lepiej zwizualizować Twoje cele, a jak mówił Napoleon Hill:

„Cel jest to marzenie z datą wykonania.”

 

Dlatego, gdy określisz swoje cele, wpisz je do kalendarza. I pamiętaj! Każdy krok w stronę ich realizacji wspiera rozwój Twojego gabinetu.

Plan na nowy rok w gabinecie psychologicznym

Psychoterapeuta robiący plany na przyszły rokGdy zrobisz podsumowanie roku zacznij tworzyć plan działania na kolejny. Oto tematy do przemyślenia, które pomogą Ci go dobrze zaplanować:

  1. Zastanów się, jakie nowe działania marketingowe chciałabyś/łbyś podjąć w nadchodzącym roku? Podcasty? Konto na LinkedIn? Zaplanuj je. Inspiracje w tym temacie znajdziesz również tutaj.
  1. Jeśli prowadzisz bloga, przygotuj listę tematów na kilka miesięcy do przodu, pomyśl również o wpisach gościnnych – kiedy chcesz je zamieścić? A może zaprosisz kogoś do wpisu na Twojego bloga? Więcej o tym, gdzie szukać inspiracji na tematy blogowe przeczytasz tutaj.
  1. Zastanów się, jaka nowa umiejętność pomogłaby Ci obecnie w rozwoju Twojego gabinetu? Wybierz kurs lub szkolenie w tym temacie i zapisz sobie, kiedy wystartujesz.
  1. Sprawdź czy informacje na Twojej stronie www i w mediach społecznościowych są aktualne.
  1. Zastanów się, jakich form promocji jeszcze nie próbowałeś/łaś? Ulotki? Plakaty? Google AdWords? Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
  1. Zaplanuj swoją aktywność w mediach społecznościowych na najbliższe miesiące. Może założysz grupę? O tym, jak to zrobić w kilku krokach, przeczytasz tutaj. Na dole tekstu można pobrać poradnik.

 

Przeprowadzenie bilansu zysków i strat to swego rodzaju katharsis, które pozwoli Ci wejść w nowy rok ze świeżą energią i wykorzystać w pełni styczniowy „syndrom nowego początku”.

 

A jeśli w nowym roku planujesz otwarcie gabinetu, zachęcam Cię do lektury naszego vademecum. Znajdziesz je tutaj.

A może masz już plan działania na przyszły rok? Koniecznie podziel się w komentarzu. Zapraszam Cię do śledzenia mojego bloga. W nowym roku kolejne ciekawe artykuły, podcasty i e-booki do pobrania. A wszystko po to, aby wspierać działania marketingowe Twojej praktyki psychoterapeutycznej. Udanej zabawy Sylwestrowej i dużo energii do działania w Nowym Roku!

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.