
Koniec roku – czas podsumowań i planów dotyczących Twojego gabinetu. Co udało Ci się osiągnąć w tym roku? Jakie masz plany na przyszłość związane z Twoją praktyką psychoterapeutyczną? Jeśli jeszcze nie znasz odpowiedzi na te pytania, zapraszam na ostatni wpis w tym roku – poukładajmy to razem.
Bilans zysków i strat to ważny element strategii każdej firmy. Dobrze jest go zrobić również w obszarze działań marketingowych Twojego gabinetu. Koniec roku to idealny moment, aby przyjrzeć się temu, jakie masz sukcesy i zastanowić się, nad czym jeszcze potrzebujesz popracować.
„Korzyści płynące z dobrego planowania są ogromne. Szacuje się, że każda minuta poświęcona na planowanie pozwala zaoszczędzić dziesięć minut pracy.”
Brian Tracy
Podsumuj swoje działania
- Jakie były Twoje główne sukcesy w 2018 roku? Wypisz je. Wizualizacja Twoich osiągnięć z pewnością da Ci motywację do podejmowania kolejnych działań.
- Jakie sposoby promocji gabinetu czy wskazówki biznesowe, które zastosowałaś/eś, sprawdziły się?
- Czy w tym roku komunikowałaś/eś swoją ofertę, usługi, terapię do Twojego klienta idealnego? Jeśli nie, to co było powodem? O tym, kim jest klient idealny przeczytasz tutaj.
- Jak duży ruch był na Twojej stronie internetowej i jak wygląda to w porównaniu z poprzednim rokiem? Informacje te znajdziesz w Google Analytics.
- Kto wspierał Twoje działania biznesowe: doradcy biznesu, marketingowcy, twórcy stron www, graficy, koledzy, przyjaciele i rodzina? A kogo zabrakło?
- Które elementy Twojego biznesu uważasz za dobrze działające?
- Które elementy Twojego biznesu uważasz za źle działające?
- Podsumuj swoje łączne przychody, wydatki biznesowe i zyski za ten rok. Jak kształtują się w porównaniu z ubiegłym?
- Czy osiągnęłaś/eś zaplanowaną kwotę przychodu na 2018 rok? Jeśli nie, to jaki był powód, dla którego nie udało Ci się osiągnąć twoich celów?
- Jakie jest Twoja największa lekcja z 2018 roku?
- Za co czujesz największą wdzięczność?
- Czy miałaś/eś plan marketingowy na 2018? Jeśli nie, to co uniemożliwiło Ci jego utworzenie?
- Co zrobisz, aby przygotować plan marketingowy na 2018 rok?
„Cel jest to marzenie z datą wykonania.”
Dlatego, gdy określisz swoje cele, wpisz je do kalendarza. I pamiętaj! Każdy krok w stronę ich realizacji wspiera rozwój Twojego gabinetu.
Plan na nowy rok w gabinecie psychologicznym
- Zastanów się, jakie nowe działania marketingowe chciałabyś/łbyś podjąć w nadchodzącym roku? Podcasty? Konto na LinkedIn? Zaplanuj je. Inspiracje w tym temacie znajdziesz również tutaj.
- Jeśli prowadzisz bloga, przygotuj listę tematów na kilka miesięcy do przodu, pomyśl również o wpisach gościnnych – kiedy chcesz je zamieścić? A może zaprosisz kogoś do wpisu na Twojego bloga? Więcej o tym, gdzie szukać inspiracji na tematy blogowe przeczytasz tutaj.
- Zastanów się, jaka nowa umiejętność pomogłaby Ci obecnie w rozwoju Twojego gabinetu? Wybierz kurs lub szkolenie w tym temacie i zapisz sobie, kiedy wystartujesz.
- Sprawdź czy informacje na Twojej stronie www i w mediach społecznościowych są aktualne.
- Zastanów się, jakich form promocji jeszcze nie próbowałeś/łaś? Ulotki? Plakaty? Google AdWords? Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
- Zaplanuj swoją aktywność w mediach społecznościowych na najbliższe miesiące. Może założysz grupę? O tym, jak to zrobić w kilku krokach, przeczytasz tutaj. Na dole tekstu można pobrać poradnik.
Przeprowadzenie bilansu zysków i strat to swego rodzaju katharsis, które pozwoli Ci wejść w nowy rok ze świeżą energią i wykorzystać w pełni styczniowy „syndrom nowego początku”.
A jeśli w nowym roku planujesz otwarcie gabinetu, zachęcam Cię do lektury naszego vademecum. Znajdziesz je tutaj.
A może masz już plan działania na przyszły rok? Koniecznie podziel się w komentarzu. Zapraszam Cię do śledzenia mojego bloga. W nowym roku kolejne ciekawe artykuły, podcasty i e-booki do pobrania. A wszystko po to, aby wspierać działania marketingowe Twojej praktyki psychoterapeutycznej. Udanej zabawy Sylwestrowej i dużo energii do działania w Nowym Roku!