Jak otworzyć i rozkręcić gabinet – o szkoleniu

Odpowiednio zarządzana księgowość, znajomość przepisów prawa dotyczących prowadzenia prywatnej praktyki, promocja działalności czy wreszcie eksperckość terapeuty bądź coacha to podstawowe i jednocześnie najważniejsze elementy, o których powinien pomyśleć każdy, kto planuje rozpocząć prowadzenie własnego gabinetu. Sprawdź, w jaki sposób możesz wpłynąć na powodzenie tego przedsięwzięcia.

Wielkimi krokami zbliżamy się do naszego szkolenia, które odbędzie się online w dniach 26-27 września. Może już wiesz o nim? Może rozważasz uczestnictwo, ale jeszcze nie podjęłaś/podjąłeś decyzji? W tym wpisie chciałabym opowiedzieć więcej na temat szkolenia i podejmowanych na nim tematów.

Najtrudniej jest zacząć…

Zakładając własny gabinet, już na samym wstępie musisz mierzyć się z wieloma niewiadomymi. Czy konieczne jest posiadanie kasy fiskalnej? Jaką formę działalności wybrać? Jaki formularz rejestracyjny wypełnić w ZUS-ie? Być VAT-owcem czy nie? To tylko kilka z najczęściej zadawanych pytań. I nie bezzasadnie. W końcu od tych wyborów zależeć będzie funkcjonowanie gabinetu i koszty ponoszone za jego prowadzenie. Niestety ilość formalności przeraża osoby pracujące w branży pomocowej i często wpływa na rezygnację z realizacji planów.

Jak uniknąć błędów i tym samym dodatkowych kosztów związanych z prowadzeniem działalności, przeczytasz w naszym wpisie.

Pomoc dla wszystkich czy dla wybranych? O tym, dlaczego powinieneś wybrać konkretną grupę docelową.

To Ty wiesz, w czym czujesz się najlepiej. Z jakimi osobami lubisz pracować i w rozwiązywaniu jakich problemów czujesz się wykwalifikowany. Wybranie grupy docelowej jest ważne chociażby z tego względu, że pozwala Ci skupić się na jednym zagadnieniu i specjalizować tylko w tym obszarze. Rola eksperta jest istotna w budowaniu zaufania wśród potencjalnych klientów oraz w wyróżnieniu się spośród sporej konkurencji. Praca z konkretną grupą – której problemy leżą dodatkowo w sferze Twoich zainteresowań – przynosi też niemałą satysfakcję.

O tym, jak wybrać odpowiednią grupę docelową, piszę tutaj. Natomiast więcej o grupie docelowej i zaletach płynących ze skupienia się na konkretnym problemie opowiem na szkoleniu.

Dlaczego musisz zadbać o promocję swojego gabinetu?

Żeby dotrzeć do wąskiej grupy docelowej, należy zadbać o odpowiednią reklamę. I wcale nie mam tutaj na myśli płatnych działań. Częścią promocji gabinetu jest posiadanie profesjonalnej strony internetowej. Nowoczesnej i funkcjonalnej, która zaprezentuje Ciebie jako eksperta i odpowie na potrzeby Twoich potencjalnych klientów. Strona internetowa to Twoja wizytówka w Internecie. Bez niej będziesz mało wiarygodna/y i stracisz możliwość zainteresowania użytkowników sieci swoją osobą.

Duża konkurencyjność wpływa na konieczność reklamowania się i dotarcia do właściwych klientów, na których problemy jesteś w stanie odpowiedzieć.

Kolejnym narzędziem do własnej promocji są oczywiście media społecznościowe. To właśnie tam możesz uwiarygodnić swoją pozycję eksperta. Dzieje się to zarówno poprzez dzielenie się wiedzą w postach na fanpage’u, ale też udzielając się na różnych grupach, doradzając w kwestii wyboru nurtu psychoterapeutycznego czy po prostu udzielając wskazówek, jak radzić sobie z konkretnym problemem.

RODO w gabinecie – nowy panel na naszym szkoleniu

RODO – zaraz obok zawiłych formalności związanych z rozpoczęciem działalności gospodarczej – jest kwestią, która przysparza najwięcej problemów. Bardzo łatwo tutaj o błąd, który z kolei nie jest już taki łatwy do naprawienia. Co więcej, wiążą się z nim konsekwencje prawne. Aby umożliwić Wam ich uniknięcie, zaprosiliśmy do wzięcia udziału w naszym szkoleniu wykwalifikowaną osobę. Sylwia Templin-Świtała jest Inspektorem Ochrony Danych i specjalizuje się w doradzaniu podmiotom medycznym i farmaceutycznym. Na koniec panelu będzie oczywiście możliwość zadawania pytań, których z pewnością będzie wiele. Być może na niektóre z nich znajdziecie odpowiedź we wpisie blogowym, który Sylwia napisała specjalnie dla nas, a który znajdziecie tutaj

Na panelu poruszone zostaną kwestie:

  • obowiązku właściciela gabinetu jako administratora danych,
  • zasad przetwarzania danych dotyczących stanu zdrowia,
  • zgody pacjenta na przetwarzanie danych – kiedy jest potrzebna i jak ją pozyskać,
  • informacji RODO dla pacjenta – kiedy, o czym i jak informować,
  • RODO na stronie www gabinetu.

Więcej o naszym szkoleniu możecie przeczytać tutaj.

Zapraszamy na szkolenie wszystkich, którzy poważnie myślą o otworzeniu własnego gabinetu i rozpoczęciu w pełni satysfakcjonującej i gratyfikującej pracy.

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.