Odpowiednio zarządzana księgowość, znajomość przepisów prawa dotyczących prowadzenia prywatnej praktyki, promocja działalności czy wreszcie eksperckość terapeuty bądź coacha to podstawowe i jednocześnie najważniejsze elementy, o których powinien pomyśleć każdy, kto planuje rozpocząć prowadzenie własnego gabinetu. Sprawdź, w jaki sposób możesz wpłynąć na powodzenie tego przedsięwzięcia.
Wielkimi krokami zbliżamy się do naszego szkolenia, które odbędzie się online w dniach 26-27 września. Może już wiesz o nim? Może rozważasz uczestnictwo, ale jeszcze nie podjęłaś/podjąłeś decyzji? W tym wpisie chciałabym opowiedzieć więcej na temat szkolenia i podejmowanych na nim tematów.

Najtrudniej jest zacząć…
Zakładając własny gabinet, już na samym wstępie musisz mierzyć się z wieloma niewiadomymi. Czy konieczne jest posiadanie kasy fiskalnej? Jaką formę działalności wybrać? Jaki formularz rejestracyjny wypełnić w ZUS-ie? Być VAT-owcem czy nie? To tylko kilka z najczęściej zadawanych pytań. I nie bezzasadnie. W końcu od tych wyborów zależeć będzie funkcjonowanie gabinetu i koszty ponoszone za jego prowadzenie. Niestety ilość formalności przeraża osoby pracujące w branży pomocowej i często wpływa na rezygnację z realizacji planów.
Jak uniknąć błędów i tym samym dodatkowych kosztów związanych z prowadzeniem działalności, przeczytasz w naszym wpisie.

Pomoc dla wszystkich czy dla wybranych? O tym, dlaczego powinieneś wybrać konkretną grupę docelową.
To Ty wiesz, w czym czujesz się najlepiej. Z jakimi osobami lubisz pracować i w rozwiązywaniu jakich problemów czujesz się wykwalifikowany. Wybranie grupy docelowej jest ważne chociażby z tego względu, że pozwala Ci skupić się na jednym zagadnieniu i specjalizować tylko w tym obszarze. Rola eksperta jest istotna w budowaniu zaufania wśród potencjalnych klientów oraz w wyróżnieniu się spośród sporej konkurencji. Praca z konkretną grupą – której problemy leżą dodatkowo w sferze Twoich zainteresowań – przynosi też niemałą satysfakcję.
O tym, jak wybrać odpowiednią grupę docelową, piszę tutaj. Natomiast więcej o grupie docelowej i zaletach płynących ze skupienia się na konkretnym problemie opowiem na szkoleniu.

Dlaczego musisz zadbać o promocję swojego gabinetu?
Żeby dotrzeć do wąskiej grupy docelowej, należy zadbać o odpowiednią reklamę. I wcale nie mam tutaj na myśli płatnych działań. Częścią promocji gabinetu jest posiadanie profesjonalnej strony internetowej. Nowoczesnej i funkcjonalnej, która zaprezentuje Ciebie jako eksperta i odpowie na potrzeby Twoich potencjalnych klientów. Strona internetowa to Twoja wizytówka w Internecie. Bez niej będziesz mało wiarygodna/y i stracisz możliwość zainteresowania użytkowników sieci swoją osobą.
Duża konkurencyjność wpływa na konieczność reklamowania się i dotarcia do właściwych klientów, na których problemy jesteś w stanie odpowiedzieć.
Kolejnym narzędziem do własnej promocji są oczywiście media społecznościowe. To właśnie tam możesz uwiarygodnić swoją pozycję eksperta. Dzieje się to zarówno poprzez dzielenie się wiedzą w postach na fanpage’u, ale też udzielając się na różnych grupach, doradzając w kwestii wyboru nurtu psychoterapeutycznego czy po prostu udzielając wskazówek, jak radzić sobie z konkretnym problemem.
RODO w gabinecie – nowy panel na naszym szkoleniu
RODO – zaraz obok zawiłych formalności związanych z rozpoczęciem działalności gospodarczej – jest kwestią, która przysparza najwięcej problemów. Bardzo łatwo tutaj o błąd, który z kolei nie jest już taki łatwy do naprawienia. Co więcej, wiążą się z nim konsekwencje prawne. Aby umożliwić Wam ich uniknięcie, zaprosiliśmy do wzięcia udziału w naszym szkoleniu wykwalifikowaną osobę. Sylwia Templin-Świtała jest Inspektorem Ochrony Danych i specjalizuje się w doradzaniu podmiotom medycznym i farmaceutycznym. Na koniec panelu będzie oczywiście możliwość zadawania pytań, których z pewnością będzie wiele. Być może na niektóre z nich znajdziecie odpowiedź we wpisie blogowym, który Sylwia napisała specjalnie dla nas, a który znajdziecie tutaj.
Na panelu poruszone zostaną kwestie:
- obowiązku właściciela gabinetu jako administratora danych,
- zasad przetwarzania danych dotyczących stanu zdrowia,
- zgody pacjenta na przetwarzanie danych – kiedy jest potrzebna i jak ją pozyskać,
- informacji RODO dla pacjenta – kiedy, o czym i jak informować,
- RODO na stronie www gabinetu.
Więcej o naszym szkoleniu możecie przeczytać tutaj.
Zapraszamy na szkolenie wszystkich, którzy poważnie myślą o otworzeniu własnego gabinetu i rozpoczęciu w pełni satysfakcjonującej i gratyfikującej pracy.
Brakuje Ci inspiracji do rozwoju gabinetu albo informacji do jego otwarcia? A może chcesz mieć więcej klientów? Jaki jest Twój cel?
Jeśli:
- Czujesz, że coś wiesz, ale to się nie składa w całość
- Ze wszystkich stron dostajesz informacje, jak otworzyć czy promować gabinet, ale żadna nie dotyczy tak naprawdę Twojej branży, nie jest Twoja, nie chcesz albo nie lubisz tego typu promocji
to posłuchaj naszego całkowicie bezpłatnego wykładu audio pt: Jak przyciągnąć więcej klientów.
Znajdziesz tam mnóstwo skutecznych wskazówek, jak odnaleźć swoją wewnętrzną misję, a następnie dotrzeć z nią do Twojego wymarzonego klienta. Myślisz o tym? Ale jeszcze nie wiesz do końca, jak to zrobić?
Pobierz bezpłatny podcast
Możesz słuchać tego nagrania biegając, spacerując i zmywając. Kiedy jedziesz do pracy. Albo po prostu, kiedy masz chwilę dla swojego rozwoju.