Mindness
(0)
  • BLOG
    • Promowanie gabinetu psychologicznego
    • Strategie
    • Prywatna praktyka
    • Strona WWW dla psychoterapeuty
    • Media społecznościowe
    • Coaching
    • Wywiady
    • Mindness po godzinach
  • PODCAST
  • WYDARZENIA
  • SKLEP
    • Wyposażenie gabinetu psychologicznego
      • Plakaty do gabinetu
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
    • Narzędzia rozwoju gabinetu
      • Kursy online dla psychologów i psychoterapeutów
      • E-booki Mindness
      • Konsultacje marketingowe
      • Konsultacje RODO
      • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • Szkolenia dla psychologów i psychoterapeutów
    • Strona WWW dla psychoterapeuty
      • Kalendarze zapisów online
    • Bezpłatne materiały
  • KIM JESTEŚMY
  • KONTAKT
  • BLOG
    • Promowanie gabinetu psychologicznego
    • Strategie
    • Prywatna praktyka
    • Strona WWW dla psychoterapeuty
    • Media społecznościowe
    • Coaching
    • Wywiady
    • Mindness po godzinach
  • PODCAST
  • WYDARZENIA
  • SKLEP
    • Wyposażenie gabinetu psychologicznego
      • Plakaty do gabinetu
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
    • Narzędzia rozwoju gabinetu
      • Kursy online dla psychologów i psychoterapeutów
      • E-booki Mindness
      • Konsultacje marketingowe
      • Konsultacje RODO
      • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • Szkolenia dla psychologów i psychoterapeutów
    • Strona WWW dla psychoterapeuty
      • Kalendarze zapisów online
    • Bezpłatne materiały
  • KIM JESTEŚMY
  • KONTAKT

Strona główna > Promowanie gabinetu psychologicznego > Jak nazwać gabinet?
Dodał Aga Gajewska

Jak nazwać gabinet?

Nazwa firmy – kilka liter mówiących więcej niż tysiąc słów. Dobrze, jeśli oddaje Twoją misję, jest oryginalna i łączy się z Twoim obszarem działania. Co jeszczePsycholog zastanawiający się jak nazwać gabinet potrzebujesz wiedzieć tworząc nazwę dla gabinetu? Oto krótki poradnik jak nazwać gabinet.

Nazwa gabinetu ma ogromne znaczenie. Wpadająca w ucho i trafiona, zapisuje się w umysłach ludzi i przychodzi na myśl dokładnie wtedy, gdy potrzebują Twoich usług. Odpowiednia nazwa promuje i pozwala obniżyć koszty informowania o gabinecie (o tym, jak jeszcze promować gabinet przeczytasz tutaj). Dlatego, jak mówi, amerykański specjalista od marketingu, Guy Kawasaki:

„Poświęć trochę czasu i wysiłku na stworzenie naprawdę dobrej nazwy – to ułatwi ci wejście na rynek.”

Jak nazwać gabinet – Co nieco o namingu

Naming – dział marketingu zajmujący się projektowaniem nazw dla produktów i marek.

To specjaliści od namingu wymyślają nazwy, które przyciągają, sprzedają i sprawiają, że marki stają się znane. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby spróbować swoich sił. To co, zaczynamy?

Jedna nazwa – wiele możliwości

Tworząc nazwę swojego gabinetu masz wiele możliwości. Najczęściej spotykane na rynku są nazwy:
• opisowe – jasno komunikujące usługę, np. Dom Rozwoju, Bliskie miejsce
• skojarzeniowe – związane z produktem lub usługą, np. Wymagające.pl
• połączenia, np. Super-ego
• powstałe poprzez użycie przedrostków, np. E-psyche, In-Relatio
• od imion i nazwisk, np. www.martahejnar.pl, www.martinwalczak.pl
• abstrakcyjne – neologizmy Tredo
• skrótowce, czyli akronimy ATFC

Dwie ostatnie wymagają dużych nakładów finansowych na promocję marki, aby utrwaliła się w świadomości potencjalnych klientów, gdyż trudno je zapamiętać za pierwszym razem.

Jak rozpoznać dobrą nazwę dla gabinetu?

Dobra nazwa jest jak magnes – przyciąga!

Wiesz już, jakie są możliwości tworzenia nazw. Kolejne, nasuwające się pytanie, brzmi – jaka powinna być dobra nazwa gabinetu?

Oto odpowiedź:

Maszyna do pisania w gabinecie psychologicznym• prosta, łatwa do zapamiętania i wymówienia, wpadająca w ucho (rozbudowane, skomplikowane, zlepki słów nie są dobrym pomysłem)
• krótka – średnia długość nazw 100 największych marek świata wynosi zaledwie 6,84 litery!*
• oryginalna, charakterystyczna
• kojarząca się z dziedziną, w której działasz
• oddająca Twoją misję.

Dobra nazwa wzbudza emocje i skojarzenia wpływające na decyzję o skorzystaniu z usług. Zawiera w sobie korzyść. Sugeruje, a nie opisuje wprost.

Jak nazwać gabinet – zainspiruj się!

Tworząc nazwę firmy szukaj źródeł inspiracji i czerp z nich. Co może być takim źródłem? Oferowana przez Ciebie usługa, niszowy obszar działania, synonimy, słownictwo związane z Twoją branżą, mitologia czy natura.
Zrób to sam!

„Geniusz to 1% inspiracji i 99% potu.”
Thomas Edison

Jak nazwać gabinet – wytyczne

Tworzenie nazwy dla firmy to złożony proces i praca na kilku polach – fonetycznym, lingwistycznym, psychologicznym i marketingowym. Oto kilka pomocnych wskazówek:

1. Na początkowy etapie zapisuj wszystko, co przychodzi Ci do głowy. Selekcją zajmiesz się na końcu.
2. Stwórz obraz idealnego klienta (o tym, kto to taki, przeczytasz tutaj). Zastanów się, jakie przymiotniki najlepiej go opisują? Czy któryś mógłby posłużyć do stworzenia nazwy Twojego gabinetu?
3. Pytaj osób z Twojego otoczenia (nie tylko rodzinę), którą z wymyślonych nazw by wybrali, a może mają jakieś własne propozycje?
4. Sprawdź czy Twoja nazwa jest zapamiętywalna – przedstaw ją swoim bliskim i sprawdź czy za kilka dni będą ją pamiętali.
5. „Baw się” w skojarzenia. Szukaj tych bliskich Twojemu obszarowi działania, Twojej misji. Wykorzystuj synonimy, testuj różne opcje.
6. Wymyśl hasło/slogan, oddający misję Twojego gabinetu, i spróbuj stworzyć nazwę na jego podstawie. Twoje usługi charakteryzuje poczucie bezpieczeństwa, zaufanie, wyciszenie? Stwórz nazwę z tym związaną.
7. Unikaj nazw zbyt oczywistych, pewnie nie jesteś pierwszą osobą, której przyszły do głowy.
8. Zrób analizę konkurencji. Sprawdź, jakie nazwy najczęściej się pojawiają w Twojej branży, przejrzyj Internet i koniecznie sprawdź czy jest wolna domena .pl np. na stronie dostawcy domen Ovh.
9. Zastanów się z czym kojarzy Ci się Twój gabinet. Kolor? Zwierzę? Ocean? Droga? Wizualizacja jest bardzo pomocna w tworzeniu nazw.
10. Zapożycz zwrot z języka potocznego i spróbuj stworzyć nazwę nawiązującą do niego.
11. Zainspiruj się nazwą anglojęzyczną. Wpisz w wyszukiwarce Google, np. gabinet psychoterapeutyczny w języku angielskim i sprawdź, co pojawi się w wynikach.

Psychoterapeuta zastanawiający się jak nazwać gabinetJeśli planujesz promować swoje usługi, nie tylko na rynku lokalnym, sprawdź co oznacza, wybrana nazwa Twojego gabinetu psychoterapeutycznego w kilku innych językach. Może się okazać, że coś negatywnego lub obraźliwego.

Angielskie neologizmy

Jeśli chcesz mieć nazwę anglojęzyczną opartą na przystępnym i łatwym do zapamiętania neologizmie skorzystaj z tzw. Generatora nazw. Możesz do niego wpisać słowo lub kawałek słowa i zobaczyć automatyczne wyniki. Nawet, jeśli nie wybierzesz tego konkretnego, to może on dać inspirację do dalszej zabawy słowem. Dla przykładu wpisałam do generatora słowo psycholog.
I mimo, że jest to anglojęzyczny portal, można znaleźć parę ciekawostek językowych. Dodatkowo generują się od razu inspiracje do logo.
Zobacz tutaj: Namelix.
Polecam pobawić się na nim nazwami. Ja uwielbiam to robić.
Jeśli już wpadniesz na jakieś fajne słowo, to dodaj do tego tzw. tagline tłumaczący, czym Twoje miejsce jest np. Centrum psychoterapii, Gabinet Psychoterapii i pomocy rodzinie, Pracownia Terapii i Rozwoju itp.

Sprawdź domenę!

A gdy już wiesz jak nazwać gabinet i wybrałeś odpowiednią nazwę, konieczniesprawdź również w Urzędzie Patentowym czy ktoś już jej nie zastrzegł.

Mam nadzieję, że z moją pomocą tworzenie nazwy dla Twojej poradni stanie się łatwiejsze. O efektach koniecznie daj znać w komentarzu. Pochwal się swoją nazwą, jako autor😊 Czekamy z niecierpliwością. Dodaj też linka do swojej domeny, chętnie zajrzymy na Twoją stronę.

Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco z marketingiem gabinetu.

* https://www.forbes.pl/pierwszy-milion/cos-tak-prostego-jak-jablko/ybqfh0d

Potrzebujesz więcej bezpłatnych materiałów, które pomogą Ci rozwijać Twój gabinet?

Brakuje Ci inspiracji do rozwoju gabinetu albo informacji do jego otwarcia? A może chcesz mieć więcej klientów? Jaki jest Twój cel?

 

Jeśli:

  • Czujesz, że coś wiesz, ale to się nie składa w całość
  • Ze wszystkich stron dostajesz informacje, jak otworzyć czy promować gabinet, ale żadna nie dotyczy tak naprawdę Twojej branży, nie jest Twoja, nie chcesz albo nie lubisz tego typu promocji

 

to posłuchaj naszego całkowicie bezpłatnego wykładu audio pt: Jak przyciągnąć więcej klientów.

 

 

Znajdziesz tam mnóstwo skutecznych wskazówek, jak odnaleźć swoją wewnętrzną misję, a następnie dotrzeć z nią do Twojego wymarzonego klienta. Myślisz o tym? Ale jeszcze nie wiesz do końca, jak to zrobić?

 

Pobierz bezpłatny podcast

 

Możesz słuchać tego nagrania biegając, spacerując i zmywając. Kiedy jedziesz do pracy. Albo po prostu, kiedy masz chwilę dla swojego rozwoju.

Poprzedni wpisBanki zdjęć – jak z nich korzystać?
Następny wpis5 powodów, dla których Twoja strona www nie przyciąga klientów

2 komentarze

  1. Iza 27 marca 2019 Odpowiedz

    Fajny tekst. Na pewno pomoże wielu osobom. Też lubię się bawić słowami i nad swoją nazwą pracowałam dokładnie w opisany sposób. Wynik tej pracy to ANTYSTRESOWNIA STOP&SMILE / http://www.antystresownia.pl Pozdrawiam i czekam na dalsze fajne artykuły 😊

    • Aga Gajewska 28 marca 2019 Odpowiedz

      Super! Cieszę się, że mamy podobną ścieżkę myślową:). Nazwa bardzo fajna, od razu się uśmiechnęłam:)

Będzie nam miło, jak napiszesz komentarz do tego tekstu albo podzielisz się refleksjami:). Dziękujemy z góry! Anuluj

Mindness

Jesteśmy pierwszym w Polsce blogiem marketingowym dla psychologów!

Polub nas na Facebooku

Dołącz do naszych Grup na Facebooku

O NAS

Poprzez tego bloga chcemy pomóc tym, którzy pomagają.

Bo dla nas drugi człowiek jest ogromną wartością.

Pragniemy, aby każdy potrzebujący mógł dotrzeć do właściwego specjalisty i aby właściwy specjalista miał profesjonalne narzędzia, by dotrzeć do potrzebującego.

Zapraszamy do czytania!

Aga i Szymon

 
CZYTAJ WIĘCEJ

Współpracujemy z

Nasze artykuły przeczytasz m.in. w:

–Psychologia w praktyce nr. 19 Styczeń 2020

Nasz artykuł przeczytasz w:

-MARKETING W BRANŻY POMOCOWEJ – JAK UNIKNĄĆ „WCISKANIA KITU”

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem.

Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp.

Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile.

W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl



Jak przyciągnąć więcej klientów

Naucz się autentycznie przyciągać więcej klientów!

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego szkolenia!

Popularne na blogu

  • EMOCJE
    Jaki jest najważniejszy element treści na stronie?
  • JAK NAZWAĆ
    Jak nazwać gabinet?
  • oferta
    Jak napisać ofertę do instytucji
  • Baner "Czy na macierzyńskim można prowadzić gabinet psychoterapii"
    Czy na macierzyńskim można prowadzić gabinet psychoterapii?
  • Jak podsumować miniony rok i zaplanować nowy
    Jak podsumować miniony rok i zaplanować nowy

KATEGORIE

  • Coaching
  • Media społecznościowe
  • Mindness po godzinach
  • Prawo i księgowość w gabinecie
  • Promowanie gabinetu psychologicznego
  • Prywatna praktyka
  • Strategie
  • Strona WWW dla psychoterapeuty
  • Wywiady

ARCHIWUM

Najnowsze produkty

  • Plakat "Zaburzenia ze spektrum autyzmu"
    Oceniony 0 na 5.
    89.00zł
  • Jak otworzyć i rozkręcić gabinet - Kurs Online
    Oceniony 0 na 5.
    350.00zł
  • Prezent dla psychologa i psychoterapeuty Blue Box
    Oceniony 0 na 5.
    189.00zł
  • Terapeutnik - dedykowany kalendarz dla psychologa i psychoterapeuty z miejscem na notatki Terapeutnik - dedykowany kalendarz dla psychologa i psychoterapeuty
    Oceniony 5.00 na 5.
    89.00zł
Doskonałe umiejętności terapeutyczne stanowią zaledwie 50% tego, co jest potrzebne, by odnieść sukces mając prywatny gabinet. Marketing i kompetencje w budowaniu takiej praktyki to pozostałe 50%.

Mindnessik

Dla naszych klientów i przyszłych klientów, dla tych których spotykamy na żywo, mamy prezent. Magnes na lodówkę do kuchni przy Twoim gabinecie:)

Najnowsze nagrania

  • Mindness – Jak przyciągnąć więcej klientów
  • Wywiad z Ulą Korkmaz – specjalistką ds. rekrutacji
  • Wywiad z Magdą Widłak-Langer założycielką Wirtualnego Gabinetu Psychologa
  • Praktyk Uważności – wywiad z dr Joanną Lessing-Pernak
  • Urządzamy gabinet terapeutyczny – Wywiad z architektką wnętrz Barbarą Strzębałą

SPOTKAJMY SIĘ


Porozmawiajmy o Twoich projektach, pomysłach i spróbujmy wspólnie znaleźć odpowiedź na pytanie: jak rozkręcić Twój gabinet psychologiczny albo coachingowy.

kontakt@mindness.pl

796 764 660

ul. Racjonalizacji 5 lok. 124 i 125, I Piętro, 02-673 Warszawa

Kategorie produktów

  • Bez kategorii
  • Bezpłatne materiały
  • E-booki Mindness
  • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
  • Kalendarze zapisów online
  • Konsultacje marketingowe
  • Konsultacje RODO
  • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
  • Kursy online dla psychologów i psychoterapeutów
  • Narzędzia rozwoju gabinetu
  • Plakaty do gabinetu
  • Różne
  • Strona WWW dla psychoterapeuty
  • Szkolenia dla psychologów i psychoterapeutów
  • Wyposażenie gabinetu psychologicznego
  • Zawieszki na drzwi gabinetu

Informacje

  • Reklamacje i zwroty
  • Dostawa
  • Formy płatności
  • Regulamin sklepu
  • Polityka prywatności

Wybrane produkty

  • Ekologiczna Bawełniana Torba dla psycholożki i psychoterapeutki Torba dla psychologa i psychoterapeuty
    Oceniony 5.00 na 5.
    29.00zł
  • Facebook w marketingu gabinetu branży pomocowej
    Oceniony 0 na 5.
    49.00zł
  • Pakiet 9 plakatów do gabinetu
    Oceniony 0 na 5.
    od 801.00zł712.00zł
  • Blog
  • Podcast
  • Wydarzenia
  • Sklep
  • Kim jesteśmy
  • Kontakt

Mindness © 2017 | Wszelkie prawa zastrzeżone

Już Prawie Masz Pierwszy Rozdział…

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem.

Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp.

Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile.

W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl

Otrzymaj Natychmiastowy Dostęp Do Pełnego Rozdziału Książki i Zacznij Budować Swoją Społeczność



Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem.

Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp.

Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile.

W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl

Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe…

***

Do usłyszenia po drugiej stronie,

Agnieszka

Jak przyciągnąć więcej klientów

Pobierz bezpłatne nagrania!

Naucz się autentycznie przyciągać więcej klientów!

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego szkolenia!



0
Twój koszyk
Twój koszyk jest pustyKontynuuj zakupy
Kontynuuj zakupy
  • Plakat "Zaburzenia ze spektrum autyzmu"
    89.00zł +Dodaj do koszyka
  • Facebook w marketingu gabinetu branży pomocowej
    49.00zł +Dodaj do koszyka
  • 3-godzinna Konsultacja - Media społecznościowe
    590.00zł +Dodaj do koszyka
  • Plakat "Coaching versus Psychoterapia"
    66.75zł +Dodaj do koszyka
  • Prezent dla psychologa i psychoterapeuty Blue Box
    189.00zł +Dodaj do koszyka
Calculate Shipping