Nazwa firmy – kilka liter mówiących więcej niż tysiąc słów. Dobrze, jeśli oddaje Twoją misję, jest oryginalna i łączy się z Twoim obszarem działania. Co jeszcze potrzebujesz wiedzieć tworząc nazwę dla gabinetu? Oto krótki poradnik jak nazwać gabinet.
Nazwa gabinetu ma ogromne znaczenie. Wpadająca w ucho i trafiona, zapisuje się w umysłach ludzi i przychodzi na myśl dokładnie wtedy, gdy potrzebują Twoich usług. Odpowiednia nazwa promuje i pozwala obniżyć koszty informowania o gabinecie (o tym, jak jeszcze promować gabinet przeczytasz tutaj). Dlatego, jak mówi, amerykański specjalista od marketingu, Guy Kawasaki:

Jak nazwać gabinet – Co nieco o namingu
To specjaliści od namingu wymyślają nazwy, które przyciągają, sprzedają i sprawiają, że marki stają się znane. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby spróbować swoich sił. To co, zaczynamy?
Jedna nazwa – wiele możliwości
Tworząc nazwę swojego gabinetu masz wiele możliwości. Najczęściej spotykane na rynku są nazwy:
• opisowe – jasno komunikujące usługę, np. Dom Rozwoju, Bliskie miejsce
• skojarzeniowe – związane z produktem lub usługą, np. Wymagające.pl
• połączenia, np. Super-ego
• powstałe poprzez użycie przedrostków, np. E-psyche, In-Relatio
• od imion i nazwisk, np. www.martahejnar.pl, www.martinwalczak.pl
• abstrakcyjne – neologizmy Tredo
• skrótowce, czyli akronimy ATFC
Dwie ostatnie wymagają dużych nakładów finansowych na promocję marki, aby utrwaliła się w świadomości potencjalnych klientów, gdyż trudno je zapamiętać za pierwszym razem.
Jak rozpoznać dobrą nazwę dla gabinetu?
Wiesz już, jakie są możliwości tworzenia nazw. Kolejne, nasuwające się pytanie, brzmi – jaka powinna być dobra nazwa gabinetu?
Oto odpowiedź:
• prosta, łatwa do zapamiętania i wymówienia, wpadająca w ucho (rozbudowane, skomplikowane, zlepki słów nie są dobrym pomysłem)
• krótka – średnia długość nazw 100 największych marek świata wynosi zaledwie 6,84 litery!*
• oryginalna, charakterystyczna
• kojarząca się z dziedziną, w której działasz
• oddająca Twoją misję.
Jak nazwać gabinet – zainspiruj się!
Tworząc nazwę firmy szukaj źródeł inspiracji i czerp z nich. Co może być takim źródłem? Oferowana przez Ciebie usługa, niszowy obszar działania, synonimy, słownictwo związane z Twoją branżą, mitologia czy natura.
Zrób to sam!

Thomas Edison
Jak nazwać gabinet – wytyczne
Tworzenie nazwy dla firmy to złożony proces i praca na kilku polach – fonetycznym, lingwistycznym, psychologicznym i marketingowym. Oto kilka pomocnych wskazówek:
1. Na początkowy etapie zapisuj wszystko, co przychodzi Ci do głowy. Selekcją zajmiesz się na końcu.
2. Stwórz obraz idealnego klienta (o tym, kto to taki, przeczytasz tutaj). Zastanów się, jakie przymiotniki najlepiej go opisują? Czy któryś mógłby posłużyć do stworzenia nazwy Twojego gabinetu?
3. Pytaj osób z Twojego otoczenia (nie tylko rodzinę), którą z wymyślonych nazw by wybrali, a może mają jakieś własne propozycje?
4. Sprawdź czy Twoja nazwa jest zapamiętywalna – przedstaw ją swoim bliskim i sprawdź czy za kilka dni będą ją pamiętali.
5. „Baw się” w skojarzenia. Szukaj tych bliskich Twojemu obszarowi działania, Twojej misji. Wykorzystuj synonimy, testuj różne opcje.
6. Wymyśl hasło/slogan, oddający misję Twojego gabinetu, i spróbuj stworzyć nazwę na jego podstawie. Twoje usługi charakteryzuje poczucie bezpieczeństwa, zaufanie, wyciszenie? Stwórz nazwę z tym związaną.
7. Unikaj nazw zbyt oczywistych, pewnie nie jesteś pierwszą osobą, której przyszły do głowy.
8. Zrób analizę konkurencji. Sprawdź, jakie nazwy najczęściej się pojawiają w Twojej branży, przejrzyj Internet i koniecznie sprawdź czy jest wolna domena .pl np. na stronie dostawcy domen Ovh.
9. Zastanów się z czym kojarzy Ci się Twój gabinet. Kolor? Zwierzę? Ocean? Droga? Wizualizacja jest bardzo pomocna w tworzeniu nazw.
10. Zapożycz zwrot z języka potocznego i spróbuj stworzyć nazwę nawiązującą do niego.
11. Zainspiruj się nazwą anglojęzyczną. Wpisz w wyszukiwarce Google, np. gabinet psychoterapeutyczny w języku angielskim i sprawdź, co pojawi się w wynikach.
Jeśli planujesz promować swoje usługi, nie tylko na rynku lokalnym, sprawdź co oznacza, wybrana nazwa Twojego gabinetu psychoterapeutycznego w kilku innych językach. Może się okazać, że coś negatywnego lub obraźliwego.
Angielskie neologizmy
Jeśli chcesz mieć nazwę anglojęzyczną opartą na przystępnym i łatwym do zapamiętania neologizmie skorzystaj z tzw. Generatora nazw. Możesz do niego wpisać słowo lub kawałek słowa i zobaczyć automatyczne wyniki. Nawet, jeśli nie wybierzesz tego konkretnego, to może on dać inspirację do dalszej zabawy słowem. Dla przykładu wpisałam do generatora słowo psycholog.
I mimo, że jest to anglojęzyczny portal, można znaleźć parę ciekawostek językowych. Dodatkowo generują się od razu inspiracje do logo.
Zobacz tutaj: Namelix.
Polecam pobawić się na nim nazwami. Ja uwielbiam to robić.
Jeśli już wpadniesz na jakieś fajne słowo, to dodaj do tego tzw. tagline tłumaczący, czym Twoje miejsce jest np. Centrum psychoterapii, Gabinet Psychoterapii i pomocy rodzinie, Pracownia Terapii i Rozwoju itp.
Sprawdź domenę!
A gdy już wiesz jak nazwać gabinet i wybrałeś odpowiednią nazwę, konieczniesprawdź również w Urzędzie Patentowym czy ktoś już jej nie zastrzegł.
Mam nadzieję, że z moją pomocą tworzenie nazwy dla Twojej poradni stanie się łatwiejsze. O efektach koniecznie daj znać w komentarzu. Pochwal się swoją nazwą, jako autor😊 Czekamy z niecierpliwością. Dodaj też linka do swojej domeny, chętnie zajrzymy na Twoją stronę.
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco z marketingiem gabinetu.
* https://www.forbes.pl/pierwszy-milion/cos-tak-prostego-jak-jablko/ybqfh0d
Brakuje Ci inspiracji do rozwoju gabinetu albo informacji do jego otwarcia? A może chcesz mieć więcej klientów? Jaki jest Twój cel?
Jeśli:
- Czujesz, że coś wiesz, ale to się nie składa w całość
- Ze wszystkich stron dostajesz informacje, jak otworzyć czy promować gabinet, ale żadna nie dotyczy tak naprawdę Twojej branży, nie jest Twoja, nie chcesz albo nie lubisz tego typu promocji
to posłuchaj naszego całkowicie bezpłatnego wykładu audio pt: Jak przyciągnąć więcej klientów.
Znajdziesz tam mnóstwo skutecznych wskazówek, jak odnaleźć swoją wewnętrzną misję, a następnie dotrzeć z nią do Twojego wymarzonego klienta. Myślisz o tym? Ale jeszcze nie wiesz do końca, jak to zrobić?
Pobierz bezpłatny podcast
Możesz słuchać tego nagrania biegając, spacerując i zmywając. Kiedy jedziesz do pracy. Albo po prostu, kiedy masz chwilę dla swojego rozwoju.
Fajny tekst. Na pewno pomoże wielu osobom. Też lubię się bawić słowami i nad swoją nazwą pracowałam dokładnie w opisany sposób. Wynik tej pracy to ANTYSTRESOWNIA STOP&SMILE / http://www.antystresownia.pl Pozdrawiam i czekam na dalsze fajne artykuły 😊
Super! Cieszę się, że mamy podobną ścieżkę myślową:). Nazwa bardzo fajna, od razu się uśmiechnęłam:)