Jak napisać ofertę prelekcji do firm?

blank

blank

Czy wiesz jak napisać przekonującą i zachęcającą do współpracy ofertę do firmy? Jeśli nie – to w tym artykule przybliżę Ci, jak zaprezentować się na papierze i nie tylko. Jeśli masz do zaoferowania ciekawe szkolenie lub wykład i chcesz, aby dana firma skorzystała z Twoich usług – poczytaj.

 

W rozmowach z wieloma z Was spotykam się z pytaniem – Jak mam napisać ofertę? Pierwsza sprawa – o którą pytam – do kogo czy dla kogo ma być ta oferta? Odpowiadasz – ogólna. Hm…

Zachęcam Cię jednak do rozróżnienia, do podziału rodzajów ofert. Przyjrzyjmy się dwóm. Pierwszą – omówimy w dzisiejszym tekście. Skierujemy ją do firm prywatnych, gdzie potrzebują szkoleń prowadzonych przez osoby o Twoim zakresie umiejętności. Drugą do instytucji – o tym za tydzień.

Prywatne firmy

To, co zaoferujesz firmie prywatnej, może być wykładem bądź warsztatem. Firmy te chętnie inwestują w pracowników, zwłaszcza na dzisiejszym tzw. rynku pracownika. I mają na to fundusze. Nie bój się wycenić usługi zgodnie z Twoimi umiejętnościami. Możesz kierować swoje kroki zarówno do mniejszych firm zatrudniających od 10 osób w górę, aż po korporacje. Jedna kwestia jest super istotna – muszą zobaczyć w Tobie profesjonalistę.

Najpierw dowiedz się jednak, czego potrzebują. Jak? Zadzwoń! Sprawdź, jakie „deficyty” ma firma, do której chcesz się zwrócić. Przemyśli, w jakim obszarze można poprawić jej funkcjonowanie. To pozwoli Ci trafić z ofertą w potrzeby klienta. Może dział obsługi klienta potrzebuje lepiej zrozumieć naturę drugiego człowieka? A może warto pomóc w negocjowaniu wewnątrz danej firmy?

Nie pytaj jednakże sekretarki – czy mogę wysłać do Was ofertę? Załóż konto na LinkedIn, tam znajdziesz często kontakt osoby z działu kadr, szkoleń (HR – Human Recources) albo do dyrektora, managera czy osoby od tzw. zakupów.  Tu pisaliśmy Jak i po co założyć konto na LInkedIn. I napisz wiadomość z pytaniem o kontakt.

Zanim zaczniesz tworzyć ofertę prelekcji, warsztatów lub współpracy, opisz sobie dokładnie, kto będzie odbiorcą końcowym, a kto akceptantem Twojego wystąpienia. To często dwie różne grupy. Rozpisz sobie, jaką potrzebę pozwolą zaspokoić Twoje usługi, jaki problem pomogą firmie rozwiązać.

Pamiętaj!

Zgodnie z obowiązującymi przepisami o RODO nie można wysyłać oferty (niezamówionej informacji handlowej) do firm nie mając na to zgody. Jak ją uzyskać? Właśnie telefonicznie! Jeśli zrobisz to drogą mailową, zapytanie może zostać uznane za bezprawnie przesłaną informację handlową. W mailu znajdują się Twoje dane (imię i nazwisko, strona www lub nr telefonu) jest to pewna forma marketingu. Dodatkowo Twoja wiadomość może być potraktowana jak spam i usunięta. Nie wpłynie to korzystnie na Twój wizerunek.

Gdzie wysyłać oferty współpracy? 

Ofertę o współpracy dobrze jest wysłać tam, gdzie znajduje się grupa docelowa.

  • Jeśli Twoje usługi skierowane są np. do rodziców małych dzieci, dobrymi miejscami będą: kluby malucha, przedszkola, żłobki, świetlice terapeutyczne, kluby mam czy firmy organizujące wyjazdy wakacyjne dla dzieci i rodziców.
  • Pomagasz osobom z uzależnieniami? Wyślij swoją ofertę do prywatnych ośrodków leczenia uzależnień. Wykład osoby z zewnątrz może być wspierający dla pacjentów.
  • Twoją grupą docelową są kobiety stawiające na rozwój? Poszukaj stowarzyszeń, kobiecych kręgów, grup wsparcia, klubów lub organizatorów kobiecych spotkań czy warsztatów.

Skuteczna oferta – jak ją stworzyć?

blankNa to czy oferta jest skuteczna i przekonująca, wpływa zarówno jej treść, jak i strona wizualna. Tworząc ją masz okazję zaprezentować swoją kreatywność. Ciekawe ujęcie tematu, nieszablonowa formuła oferty czy innowacyjne metody prowadzenia wykładów/warsztatów bądź szkoleń, z pewnością będą działały na plus i wzbudzą zainteresowanie. Oto, czym jeszcze charakteryzuje się dobrze stworzona oferta:

  • jest przejrzysta
  • zawiera konkrety (minimum słów, maksimum treści)
  • napisana jest prostym i zrozumiałym (dla klienta) językiem (unikaj słownictwa branżowego – Twój klient nie musi go znać)
  • zawiera nagłówki, wypunktowania i jest podzielona na przejrzyste akapity
  • mówi językiem korzyści, odpowiada na pytania klienta: „co ja z tego będę miał?”, „co na tym zyskam?”, „w czym mi to pomoże?”
  • zawiera opinie zadowolonych klientów
  • zawiera profesjonalne zdjęcie autora nawiązujące do tego, co przedstawia oferta, np. podczas prowadzenia szkolenia czy warsztatów
  • jest ciekawa wizualnie
  • zawiera Twoje dane kontaktowe (adres e-mail, telefon, adres strony www)

Strona wizualna oferty

Zatrzymajmy się na chwilę przy stronie wizualnej oferty. W związku z tym, że 80 % wrażeń dociera do naszego mózgu poprzez zmył wzroku, ma ona ogromne znaczenie. Co zrobić, gdy nie masz umiejętności graficznych? Skorzystaj z prostego i intuicyjnego programu do tworzenia grafik online – Canvy. Więcej na jej temat przeczytasz tutaj.

Tworząc szablon, unikaj zbyt krzykliwych kolorów. Zdjęcia możesz pobrać np. z darmowych banków zdjęć. O tym, jak z nich korzystać przeczytasz tutaj. Tekst do oferty napisany np. w Wordzie, z łatwością przekopiujesz do Canvy.

Pisząc ofertę, myśl o czytelniku. Autoprezentacja jest ważna, pokazuje Twoje doświadczenie i umiejętności, ale najważniejszy jest klient. Nie chowaj się za certyfikatami. Pokaż ludzką twarz. Oferta to nie CV!

Wysyłamy ofertę!

Wiesz już, jak stworzyć przekonującą, pod względem treści i szaty graficznej, ofertę. Pozostaje tylko ją wysłać, ale i tutaj dobrze jest uwzględnić kilka kwestii:

  • Odpowiedni nagłówek maila ma ogromne znaczenie, to on robi pierwsze wrażenie. Decyduje o tym czy potencjalny klient przeczyta Twojego maila, czy nie zwróci na niego uwagi.

„Nagłówki to absolutnie życiowa sprawa we wszelkim marketingu. Na witrynie, w mailach, w newsletterze, gdziekolwiek – nagłówek łapie czytelnika niczym haczyk, ściąga go, w końcu zamienia go w klienta.”Angus Mcleod

  • Ofertę najlepiej wysyłać z adresu znajdującego się we własnej domenie, biuro@jankowalski.pl. Wysłana z dziwnie brzmiącego adresu, może zostać uznana za spam i trafić do kosza.
  • W stopce maila dodaj adres www Twojej witryny, aby klient mógł szybko sprawdzić, kim jesteś i czym się zajmujesz.

Nawiązywanie ciekawych form współpracy to dokonały sposób na rozwój i budowanie swojej marki osobistej. Każde nowe doświadczenie zawodowe wzbogaca nas

jako ekspertów w swojej dziedzinie.

blank

Jeśli ten artykuł jest dla Ciebie pomocny, daj znać w komentarzu i podziel się nim w social mediach. Twoja opinia to dla mnie motywacja do dalszej pracy. Za tydzień opowiem Ci, jak napisać ofertę do instytucji.

Chcesz rozwijać ze mną swój gabinet psychologiczny? Dołącz do newslettera, klikając w plusik poniżej, a nic ciekawego Cię nie ominie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    blank