Tydzień temu pisaliśmy o tym, jak napisać ofertę prelekcji do firm zachęcającą do współpracy. Dziś opowiem Ci, jak stworzyć ofertę do instytucji. Taką, która ma dużo bardziej formalny charakter.
Współpraca z instytucjami korzystającymi z usług pomocowych to dobry sposób zdobywania doświadczenia zawodowego, marketingu gabinetu psychoterapeutycznego i źródło dodatkowego dochodu. Prowadząc szkolenia, warsztaty czy terapię poza gabinetem rozwijasz się, budujesz pozycję eksperta, docierasz do szerokiego grona potencjalnych klientów i motywujesz ich do zmian.
,,Doskonaląc siebie, inspirujesz innych ludzi. Inni widząc Twoje postępy, mają namacalny dowód na to, że osobisty rozwój daje efekty.”
Michał Pasterski
Współpraca psychologa z instytucjami
Z jakimi instytucjami możesz współpracować jako psycholog, psychoterapeuta lub coach? Jest ich wiele: szkoły (podstawowe, średnie i wyższe), przedszkola, szpitale, poradnie NFZ, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, domy dziecka, zakłady poprawcze, sądy, policja, więzienia, ośrodki leczenia uzależnień. W zależności od tego, komu pomagasz, stwórz własną listę miejsc, do których chcesz się zwrócić.
O czym pamiętać tworząc ofertę do instytucji?
Oferta to zaproszenie do współpracy, które ma przybliżyć Twoją osobę do potencjalnego klienta i zachęcić go do spotkania. Pierwsze wrażenie możesz zrobić tylko raz!
Zanim napiszesz ofertę współpracy zajrzyj na stronę www danej instytucji lub skontaktuj się telefonicznie i dopytaj, w jakiej formie należy ją złożyć. Niektóre instytucje mają własne formularze do pobrania na stronie lub wymagają przesłania oficjalnego pisma.
Tworząc ofertę do instytucji masz nieco ograniczone możliwości, jeśli chodzi o stronę wizualną. Jednak nic straconego, słowa również mają moc przyciągania. Jeśli dana instytucja wymaga oficjalnego pisma, zachowaj odpowiednią strukturę.
Z technicznego punktu widzenia radzę napisać w Wordzie, a potem zapisać jako pdf. Nie „rozjedzie” się wtedy w przesyłaniu czy otwieraniu. Instytucja może mieć inną wersję programu tekstowego niż my, a pdf otwiera się tak samo wszędzie. Jeśli nie masz opcji pdf, to zainstaluj darmowy program Acrobat Reader. Dzięki niemu dokumenty Word można zapisać w formacie pdf. Wybierz wówczas przy zapisywaniu „Zapisz jako pdf”.
A zatem, jak ma wyglądać oferta do instytucji
W standardowych pismach urzędowych piszemy dane instytucji, osobę lub dział w lewym górnym rogu. Poniżej swoje dane. Jeśli są to dane firmy, to warto dodać NIP, a także email i telefon.
W prawym górnym miejscowość i datę.
Na środku tytuł. Może być to:
OFERTA WSPÓŁPRACY
Potem:
Szanowni Państwo,
Chyba, że wiesz, do kogo personalnie piszesz. To lepsze niż ogólnie do wszystkich, więc dzwoniąc z pytaniem o możliwość przesłania oferty współpracy, zapytaj: – Do kogo personalnie najlepiej skierować ofertę?
Poniżej umieść treść. Nie komplikuj. Podobnie, jak w przypadku oferty do firmy, tutaj również dobrze jest zamieścić krótki i konkretny opis usługi, zastosować podział na akapity i wypunktowania w tekście.
Przedstaw swoje kompetencje, ale ponownie, jak w przypadku oferty do firm, napisz, jaką korzyść będą mieli ze współpracy z Tobą. Napisz o swojej misji, powołaniu. Możesz też wspomnieć o stawkach. W końcu nie chcesz pracować pro bono. Chyba, że akurat chcesz…😊
Na dole warto w prawym dolnym rogu napisać:
Z poważaniem
Podpisz się i podbij pieczątkę. Zachowaj formalny ton.
Jak złożyć ofertę – poczta lub osobiście.
Sposób dostarczenia oferty to kolejna informacja, którą potrzebujesz znać. Wiele instytucji daje już możliwość wysyłania ofert za pośrednictwem maila. Jednak lepiej się upewnić. Możesz wysłać na oba sposoby. Albo zawieźć samodzielnie. Oddanie do rąk własnych, z krótką autoprezentacją, zadziała więcej niż mail.
Autoprezentacja
W tym temacie rozumiem, że możesz mieć trudności. W końcu w Twoim zawodzie nie mówisz o sobie, ale rozmawiasz z klientem. Jeśli jednak ubiegasz się o wykłady czy prelekcje, to wierzę, że masz to przećwiczone. Jeśli nie masz… to poćwicz w domu przez kamerą. Kilkunastokrotne nagranie na pewno zmieni Twoją postawę wobec siebie. Takie nagrania nazywane są z angielskiego Elevator Speach. Poszukaj w Internecie, jak to się robi. To 1 – minutowe esencyjne autoprezentacje. Bardzo ważne dla każdego, kto ma własną firmę i musi w niej sprzedać siebie.
Oferta wysłana drogą mailową
Tworząc maila z propozycją współpracy napisz krótki temat wysycający Twoje zagadnienie. Przedstaw, co proponujesz, zaciekaw i zachęć do zapoznania się z Twoją propozycją. Wystarczą 3 zdania. I dołącz pismo w załączniku.
Sprawdź przed wysłaniem maila czy dołączyłaś pismo, a najlepiej najpierw dołącz pismo, a potem pisz treść maila. To jeden z najczęściej popełnianych błędów w mailach, gdy jesteśmy bardzo przejęci. W stopce maila, po swoim imieniu i nazwisku napisz zawód, podaj swoje dane kontaktowe i stronę www, jeśli taką masz. Albo dedykowaną podstronę.
Skieruj do strony internetowej
Jeśli bardzo poważnie podchodzisz do współpracy zewnętrznej i chcesz przynajmniej częściowo na takich zleceniach oprzeć swoją pracę, zleć zaprojektowanie dodatkowej podstrony na swojej stronie www. W menu możesz ją zatytułować np.
Współpraca albo Dla Instytucji. W odróżnieniu od Dla klientów/osób indywidualnych
Tam umieść wszystkie standardowe informacje, jakie dotyczą Twojego zakresu współpracy. Dodaj też zdjęcia z wystąpień publicznych. Uwiarygodnij się jako ekspert. Możesz także umieścić cennik albo napisać, że ceny ustalane indywidualnie. Na pewno dana instytucja potraktuje Cię poważniej, jeśli zobaczy, że dedykujesz takiej współpracy część swojej strony, a nie, że to chwilowy impuls. Zawsze aktualizuj podstronę. Dopisuj instytucje, z którymi już współpracujesz lub współpracowałaś/-eś.
Życzę Ci wielu nowych i ciekawych możliwości współpracy i rozwoju, które pomogą rozkręcać Twój gabinet psychoterapeutyczny. Masz już doświadczenie w tym obszarze i chcesz się nim podzielić? Możesz to zrobić w komentarzu poniżej. Kolejny tekst na blogu już w najbliższy piątek. Zajrzysz?
Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe...
***
Do zobaczenia po drugiej stronie,
Agnieszka
Doskonałe umiejętności terapeutyczne stanowią zaledwie 50% tego, co jest potrzebne, by odnieść sukces mając prywatny gabinet. Marketing i kompetencje w budowaniu takiej praktyki to pozostałe 50%.
Podcast Mindness
Podcast Mindness
Od etatu do własnego gabinetu - wywiad z Martą Seweryńską
Od etatu do własnego gabinetu - wywiad z Martą Seweryńską
Jul 13, 2022 • 30:23
Z Martą Seweryńską znamy się od kilku dobrych lat. Marta będąc jeszcze na etacie i potrzebowała pomocy profesjonalisty w przejściu […]
Poradnia online - Wywiad z Magdaleną Jagiełło
Feb 24, 2021 • 32:30
Magdalena Jagiełło - psychoterapeutka w podejściu integratywnym, założycielka Fideratio - Centrum Psychoterapii i Coachingu Online w nurcie chrześcijańskim. W wywiadzie omawia początki związane z planowaniem poradni, moment kompletowania zespołu specjalistów i próby zaangażowania ich w projekt. Opowiada także o tym, jak aktualnie funkcjonuje poradnia i jakie są plany na przyszłość.
Gabinet zgodny z prawem - Wywiad z Anetą Liszewską-Mądrą - radcą prawnym
Jan 25, 2021 • 32:30
Z Anetą połączył nas wspólny obszar działalności. Co prawda my w Mindness zajmujemy się marketingiem oraz pomagamy wystartować z własnym […]
Wywiad z Ulą Korkmaz – specjalistką ds. rekrutacji
Jan 8, 2020 • 30:39
Moja znajomość z Ulą rozpoczęła się wiele lat temu na gruncie zawodowym. Cenię ją za umiejętność wglądu w drugiego człowieka, […]
Wywiad z Magdą Widłak-Langer założycielką Wirtualnego Gabinetu Psychologa
Dec 4, 2019 • 46:36
Z Magdą Widłak-Langer poznałyśmy się poprzez jedną z facebookowych grup dla kobiet przedsiębiorczych. Magda szukała osoby, dla której mogłaby napisać […]
Praktyk Uważności – wywiad z dr Joanną Lessing-Pernak
Oct 14, 2019 • 39:19
Dr Joanna Lessing-Pernak swoją przygodę z psychologią rozpoczęła już po ukończeniu prawa i Akademii Sztuk Pięknych. Wówczas odnalazła swój sens […]
Urządzamy gabinet terapeutyczny – Wywiad z architektką wnętrz Barbarą Strzębałą
Jun 6, 2019 • 36:03
Architektura i dekorowanie są mi bliskie od zawsze. Doceniam ładny design. Wchodząc do dowolnego wnętrza wsłuchuję się w jego energię, […]
Radio Odkrywca – wywiad z Sylwią Stachecką-Tomasiewicz psychoterapeutką i fotografką.
Mar 5, 2019 • 20:14
Sylwię poznałam rok temu podczas prowadzonych przeze mnie konsultacji dla psychoterapeutów. Szybko okazało się, że mamy podobne poglądy na temat […]
Radio Odkrywca - Psychoterapeutka z misją i wizją - wywiad z Katarzyną Kopczak
Jan 30, 2019 • 35:12
Wywiad z Katarzyną przeprowadzam online (polecam do tego program Cleenfeed). Dzieli nas kilkaset kilomentrów. Nie znamy się, ale z biegiem […]
Radio Odkrywca – wywiad z Magdaleną Komstą ekspertką od High Need Babies
Dec 21, 2018 • 23:46
W klimatycznej kawiarni podróżniczej „Tam i z Powrotem” w otoczeniu figurek buddów, świec i hamaków, umówiłam się na rozmowę […]
Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.
Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe…
***
Do zobaczenia po drugiej stronie,
Agnieszka
Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja Marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.