Jak napisać e-booka?

0
(0)

Pomysł napisania e-booka kiełkuje w Twojej głowie już od jakiegoś czasu? A może ta myśl, nigdy nie zaprzątała Twojej głowy i zastanawiasz się właściwie: po co? Nieważne, czy należysz do pierwszej czy drugiej grupy, są rzeczy, które warto wiedzieć zanim podejmiesz rękawice lub na dobre odpuścisz ten pomysł. Zastanów się teraz przez chwilę, co możesz zyskać, jako terapeuta, decydując się na wydanie własnego dzieła.

blank

Dlaczego warto wydać e-booka?

Ten pomysł praktycznie nie ma wad! Jego największym atut to fakt, że jest to produkt wirtualny i odchodzą Ci koszty produkcji. Co za tym idzie, jego nakład się nigdy nie kończy, czyli możesz sprzedawać go cały czas.

Efektem braku kosztów, jest wysoka marża, która w 100% ląduje w Twojej kieszeni. Chyba, że zdecydujecie się skorzystać z wydawnictwa e-bookowego, ale to już nieco inny przypadek. Na razie, skoncentrujemy się na dystrybucji własnej.

E-booki są znacznie krótsze od tradycyjnych książek, więc cena za stronę jest wyższa. Taki komfort, pozwala Ci na testowanie rodzajów promocji i praktycznie niewyczerpany potencjał marketingowy. Możesz organizować konkursy, promocje, rozdania – co tylko przyjdzie Ci do głowy. Zabieg ten pozwala Ci na skuteczne promowanie swojego wizerunku i roli eksperta w danej dziedzinie.

Ponadto e-book trafia w ręce Twojego odbiorcy niemal natychmiastowo, a dostawa jest również darmowa, bo odbywa się zazwyczaj za pomocą poczty e-mail. Jeśli dodatkowo, proces zostanie odpowiednio zautomatyzowany, to może się odbywać bez potrzeby Twojego udziału w nim.

I najważniejsze: napiszesz i wydasz go raz, a dochód za jednorazowo wykonaną pracę może płynąć do Ciebie cały czas.

blank

Jakie są minusy wydania e-booka?

Jest ich zdecydowanie mniej niż zalet, ale warto mieć je z tyłu głowy. Pierwszym z nich jest ryzyko, że osoba, która zakupiła e-book będzie go udostępniać osobom, które za niego nie zapłaciły. Można się przed tym zabezpieczyć, stosując szereg zabezpieczeń jak znak wodny czy klucz DRM. Możliwości jest wiele, więc można przygotować się również na tą ewentualność.

Drugim minusem jest nieco mniejszy prestiż w przypadku e-booka, jeśli porównamy go z książką papierową. Wciąż forma papierowa jest lepiej postrzegana przez część osób, ale wygoda zabrania ze sobą e-booka, zdobywa coraz większą rzeszę zwolenników. I w przypadku poradników ten format sprawdza się doskonale.

Skoro już ustaliliśmy, że wydanie własnego e-booka niesie za sobą więcej zalet niż wad, pozostaje nam przejść do części, jak to zrobić tak, aby czytelnik powiedział: „Wow, to jest coś na co czekałem”!

Większość osób w pierwszej kolejności zastanawia się nad aspektami technicznymi wydania e-booka, a tak naprawdę to, co znajduje się w środku, jest jego prawdziwą wartością. Jeśli chcesz napisać coś, co rzuci ludzi na kolana, to poniżej wymienię kilka zasad, których warto się trzymać.

blank

Jak napisać e-booka?

Nie komplikuj

Albert Einstein kiedyś powiedział: „Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić – to znaczy, że nie wystarczająco to rozumiesz”. I coś jest w tej starej prawdzie. Posiadasz fachową wiedzę z danej dziedziny i chcąc się nią podzielić musisz założyć, że osoby, które czytają Twój poradnik są kompletnie zielone w tym temacie. Dlatego właśnie sięgają po Twój poradnik 😉 Jak pisać żeby chcieli Cię czytać?

Po pierwsze: nie ma rzeczy oczywistych. Tylko dlatego, że słyszysz o danym zagadnieniu po raz setny, bo studia, bo sympozjum, bo rozmowa z innymi terapeutami czy coachami, nie oznacza, że jest to wiedza ogólnodostępna. Jeśli temat wymaga wprowadzenia, nie miej oporów, by to zrobić, nawet, jeśli dla Ciebie będzie najbardziej oczywiste na świecie.

Kolejnym błędem jest stworzenie tekstu, który jest naszpikowany fachową terminologią i językiem naukowym. Wiem, że bardzo ciężko jest się czasem przestawić z zawodowej nomenklatury, ale najlepiej czyta się to, co jest przedstawione lekko i prosto. Lekkość przekazu sprawia, że ludzie łatwiej zrozumieją treść i będą chętniej po nią sięgać.

blank

Opowiedz historię

Ludzie uwielbiają słuchać historii i odnajdywać wspólne cechy z ich bohaterami. One wywołują prawdziwy wachlarz emocji. Czasem jest to entuzjazm, kiedy pomyślimy sobie: „O matko! Ja też tak mam!”, a czasem westchnienie ulgi, kiedy czytamy, że ktoś popełniał te same błędy, co my i robił to nawet w bardziej spektakularny sposób. Nie chodzi o to, żeby Twój e-book był zbiorem opowiadań (chociaż oczywiście może, jeśli masz na to fajny pomysł), raczej żeby mieć na uwadze, że to nie wyniki i dane z badań najczęściej zapadają w głowie czytelnika, tylko to, co wywołuje w nim emocje.

Określ wartość i cel e-booka

Jeśli przyjrzymy się najbardziej poczytnym książkom i topowym autorom to znajdziemy jeden, istotny punkt wspólny. Oparte są one na jednym celu, jednej idei, która najczęściej jest już zawarta w tytule.

Musisz, naprawdę to jest podstawowa, wiedzieć, o czym chcesz pisać. To nie może być wiedza ogólnikowa czy „wszystko, co można powiedzieć o…”. Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego i tak samo jak książka porusza wiele tematów, to czytelnik pod koniec zostaje z niczym. Żeby nie pobłądzić w myślach i słowach (bo o to przy pisaniu łatwo), warto trzymać się poniższych kroków:

  1. Ustal, o czym chcesz pisać i kto ma być odbiorcą.
  2. Określ cel. Pomogą Ci w tym następujące pytania:
    Jaki problem ma rozwiązać mój e-book?
    Jaki rezultat ma osiągnąć mój czytelnik?
    Czy ma rozwiązywać problem, inspirować czy edukować?
  3. Zbierz wszystkie pomysły oraz informacje i ułóż z nich konspekt. Ostateczny tytuł przychodzi do nas najczęściej po napisaniu treści.

Czym jest konspekt w przypadku e-booka? To ułożenie w sensownej kolejności wszystkich zagadnień, które znajdą się w treści. Taki e-book w pigułce, w której opisujesz co znajdzie się w danym rozdziale, żeby już na pierwszy rzut oka móc określić, co będzie w danym rozdziale.

Jeśli potrzebujesz inspiracji, to możesz zajrzeć na profil instagramowy Basi Strojwąs. Basia jest psychologiem i pisze o miłości, rozstaniach, związkach, singlach i o wszystkim, co z tym tematem związane.

Pod koniec 2022 roku wydała e-booka „ Przyciągnij do siebie miłość w 2023”. Świetne zagranie marketingowe, bo nie dość, że temat bardzo aktualny i związany z jej specjalizacją, to jeszcze z tzw. datą przydatności. W końcu jak czytelnik ma podjąć skuteczne działania w 2023 roku to powinien zacząć już na początku, w styczniu lub lutym, a nie w połowie roku. W wyróżnionych relacjach znajdziecie historię początków działań Basi, która zaczynała od zera, a dziś ma już 169 tys. obserwujących!

Teraz, kiedy pisanie dobrych treści nie ma już przed Tobą tajemnic, pozostaje mi tylko życzyć Ci powodzenia i trzymać kciuki za sukces Twojego dzieła

blank

Sposoby na dodatkowe dochody

Pisząc o e-booku mówimy często o dochodzie pasywnym, czyli takim, gdzie, jak wcześniej wspomniałam, raz włożona praca, wciąż przynosi zysk, podczas gdy Ty… odpoczywasz albo pomagasz i zarabiasz jednocześnie. Czyli – zarabiasz podwójnie w tym samym czasie. Sesja z klientem trwa, a inny klient kupuje e-booka. Fajne? Chcesz tak? Jeśli interesują Cię tego typu narzędzia rozwoju swojego zakresu działań, a tym samym wzrost zarobków, zapraszamy na szkolenie „Finanse w gabinecie terapeutycznym”.

Już teraz możemy Ci zdradzić, że odbędzie się w Warszawie 19 maja 2023. Więcej szczegółów będziemy wysyłać osobom zapisanym na osobny newsletter. Jeśli to coś dla Ciebie, dopisz się do tej listy mailingowej:

.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij w gwiazdkę, by dodać opinię

Średnia ocena 0 / 5. Ilość głosów: 0

Jeszcze nikt nie dodał opinii. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Weronika Paruzel Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Weronika Paruzel - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    Logo Whatsapp