Jak koronawirus wpływa na prowadzenie gabinetów psychoterapeutycznych

Jak przystosować prowadzenie gabinetu w czasie kryzysu, podczas którego nie możesz wychodzić z domu? Zastanawiasz się z pewnością,  jak w dłuższej perspektywie aktualna sytuacja wpłynie na Twoje usługi. W tym artykule opisuję jak zareagować na sytuację zagrożenia Koronawirusem i jak ustalić warunki swojej pracy na nowo, tak byś mogła/mógł wyjść z tej sytuacji obronną ręką.

Wiem, że temat terapii online jest kontrowersyjny, że nie wszystkie nurty go wspierają i popierają. Ale czasem jest taki moment, takie okoliczności, taki czas, że już inaczej się nie da, że ta technologia nas wesprze, a nie będzie przeszkodą. Wcześniej w kontekście terapii online prawdopodobnie myśleliśmy tylko o ludziach na wsi, w małych miasteczkach czy o emigrantach bez znajomości języka obcego. Teraz z pewnością myślimy o każdym z nas.

Być może już zaczynasz odczuwać skutki sytuacji związanej z koronowirusem w swoim gabinecie psychoterapeutycznym. W związku z tym zdecydowanym i oczywistym rozwiązaniem jest przejście na terapię online!

Gabinet psychoterapii online

Terapia online to już nie – rozwiązanie przyszłości – to dzieje się dziś

Wielu terapeutów podkreśla, jak ważny jest dla nich bezpośredni kontakt z klientem podczas sesji. Dlatego wybierają spotkania na żywo, w gabinecie. Bezsprzecznie jednak w czasach, gdy terapia online staje się niejako koniecznością, dobrze jest przygotować się na taką formę pracy.

Badania pokazują, że sesje psychoterapeutyczne prowadzone on-line są pełnowartościową formą pomocy. Ich skuteczność jest taka sama, jak w przypadku spotkań na żywo.*

Jakie są zalety psychoterapii online?

Kobieta pracująca na komputerze
  • Wygoda (klient jest u siebie, czuje się swobodniej)
  • Poczucie bezpieczeństwa i komfort dla klienta
  • Możliwość świadczenia usług z dowolnego miejsca
  • Praca z klientami z całego świata
  • Oszczędność czasu na dojazdy do gabinetu i pieniędzy na wynajem/zakup lokalu/czynsz (jeśli prowadzisz tylko terapię online)
  • Wielu klientom łatwiej zdecydować się na terapię online i są w niej systematyczni, bo nie muszą dojeżdżać na sesje.

I przede wszystkim – obecnie – zminimalizowanie ryzyka zarażenia!

Nowe technologie w tej sytuacji ratują i Ciebie i Twoich klientów. 

Psychoterapia podczas Koronawirusa – potrzebne narzędzia

Aby prowadzić terapię online nie potrzebujesz specjalistycznego sprzętu. Niezbędne będą:

  • Komputer stacjonarny, laptop, tablet lub smartfon
  • Słuchawki z mikrofonem
  • Kamerka internetowa (wbudowana najczęściej w laptopie)
  • Dostęp do Internetu
  • Program do rozmów wideo (więcej na ten temat w dalszej części artykułu)

Programy do sesji online

Oto przydatne narzędzia, których możesz użyć:

Klient komunikujący się z psychoterapeutą w czasie pandemii Koronawirusa
  • Skype – popularna platforma dająca możliwość rozmów wideo również w kilka osób z opcją grupowego udostępniania ekranu (bezpłatna do 10 osób). Aby z niej korzystać – załóż konto.
  • Zoom – narzędzie do organizowania webinarów, wideokonferencji, szkoleń, czyli różnego rodzaju spotkań online. Wysokiej jakości audio i wideo HD. Godną uwagi funkcją jest udostępnianie ekranu i nagrywanie transmisji.
  • Whereby.com – anglojęzyczne narzędzie niezwykle proste w obsłudze. Nie wymaga instalacji czy pobierania programu przez klientów. Przesyłasz jedynie link, w który klikają o ustalonej godzinie, aby się z Tobą połączyć. Sami z niego korzystamy i bardzo polecamy!

A jeśli w sposób szczególny zależy Ci na bezpieczeństwie rozmów prowadzonych on-line, to poznaj trzy aplikacje umożliwiające maksymalne zabezpieczenie komunikacji:

  • Telegram – korzysta z własnego kodu źródłowego oraz szyfruje wszystkie rozmowy użytkowników, ma wiele funkcji, m.in. zakładanie kanałów tematycznych, nieograniczone miejsce na przechowywanie plików w chmurze, możliwość prowadzenia kanałów publicznych do kilkudziesięciu użytkowników. Minus jest taki, że funkcję szyfrowania trzeba włączyć ręcznie w ustawieniach.
  • Signal – aplikacja uważana jest obecnie za *najbezpieczniejszy komunikator na świecie*. Autorzy gwarantują bezpieczeństwo prywatności. Działa rozpoznając numery telefonów jako identyfikatory i używa odpowiedniego szyfrowania. Zaszyfrowane za jej pomocą wiadomości nie mogą być odczytane przez osoby trzecie.
  • Whatsapp – zdaniem twórców aplikacja całkowicie chroni wysyłane wiadomości. Jest on obecnie najbardziej popularnym, darmowym komunikatorem, z którego możemy korzystać w kraju i za granicą.

Jak szybko i skutecznie przejść na psychoterapię online podczas pandemii Koronawirusa?

Wiesz już, jakich narzędzi potrzebujesz do prowadzenia sesji online. Kolejny krok to poinformowanie obecnych i potencjalnych klientów o zmianie formuły spotkań. Zrób to:

  • Na swojej stronie www
  • W newsletterze
  • W swoich kanałach w social mediach
  • Kontaktując się z obecnymi klientami mailowo lub przez smsa z propozycją zmiany formatu
Laptop służący do przeprowadzania psychoterapii online

Rozważ również usprawnienie zapisów na sesje poprzez uruchomienie systemu rezerwacji online. Bez wątpienia jego największym plusem jest to, że zwiększa znacząco ilość zapisów dokonywanych przez stronę www i ułatwia zarządzanie wizytami.

Dodatkowo system ten umożliwi płatności online, co znacząco usprawni cały proces w przeciwieństwie do podawania konta, sprawdzania czy przelew doszedł itd…

Zaistniej w sieci

Nie masz jeszcze strony dla gabinetu? Pomyśl o jej stworzeniu – klienci będą Cię przez nią chcieli sprawdzić i zidentyfikować! W Mindness zaprojektowaliśmy wiele stron z opcją zakupu sesji terapii online zarówno dla terapeutów pracujących stacjonarnie, jak i w sieci. Chętnie Ci pomożemy. Napisz na kontakt@mindness.pl i wyślij swój brief.

Pod tym artykułem załączamy brief do pobrania, czyli ankietę do wypełnienia, w celu ustalania parametrów wyceny strony www.

Reklama gabinetu w sieci

Psychoterapeuta podczas pandemii Koronawirusa prowadzi psychoterapię online

Pytacie nas, jak szybko rozpromować się zatem w sieci, kiedy już przejdziecie na terapię online. Z naszej perspektywy są dwie drogi.

Gabinetom posiadającym dobrze skonfigurowaną i dopracowaną stronę www sugerujemy zainwestowanie w Google Ads, gabinetom z działającym fanpage ’m polecamy FB Ads.

W obu przypadkach zapraszamy do współpracy. Zaprojektujemy i zrealizujemy kampanie. Mamy w tym spore doświadczenie.

Dlaczego strona musi być dobra?

Bo, jeśli nawet zainwestujesz w reklamę Google, dzięki której klienci trafią na Twoją stronę, a nie będzie ona przyjazna i łatwa w obsłudze oraz mówiąca językiem klienta, to po prostu z niej wyjdą i przejdą na kolejną.

Inwestując w Google Ads miej na uwadze dwie kwestie finansowe. Jedna to obsługa kampanii przez profesjonalną firmę, druga to budżet dla Google za kliknięcia w Twój link. Na początek warto zainwestować w Google więcej środków (ok. 700-1000 zł), aby sprawdzić, na jakie frazy warto reklamować Twój gabinet. Zastanów się, czym się charakteryzuje, co jest w nim specjalnego i specyficznego.

Działający fanpage

Psychoterapia w czasie koronawirusa

I jeszcze dwa słowa. Co mam na myśli pisząc działający fanpage. To taki, na którym jest już paręset fanów,  na którym publikujesz ze dwa razy w tygodniu posty i na którym są wszystkie ważne informacje o Twoim gabinecie. Pod taki fanpage podpina się reklamę swoich usług, a najlepiej jakiegoś tekstu blogowego. Dobrze, jeśli masz chociaż ze cztery, w których przybliżasz swoje metody pracy, swój punkt widzenia, specyfikę zaburzeń wytłumaczoną językiem klienta, pokazujesz siebie jako eksperta.

Jeśli chcesz nawiązać z nami współpracę w kwestii wdrożenia psychoterapii online w Twoim gabinecie, napisz do nas na kontakt@mindness.pl lub wypełnij poniższy brief:


Podziel się artykułem

Udostępnij proszę ten artykuł osobom z Twojej branży. Mam nadzieję, że pomoże im przygotować się do pracy online.

Klikając w plusik poniżej, dołączysz do newslettera i otrzymasz na maila więcej ciekawych treści.

* https://psychotherapy-on-line.com/files/2011/05/On-line-psychotherapy-MetaAnalysisInterventionsBarak1.pdf

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Weronika Paruzel Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Weronika Paruzel - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    Logo Whatsapp