
Wiesz już, że skuteczna strona internetowa napędza rozwój twojego gabinetu, ale co z tym blogowaniem?
Nie jesteś pewien czy to jest warte zachodu, czy nie zmarnujesz czasu? Czy Twoja strona internetowa powinna mieć bloga? Co właściwie oznacza blogowanie dla Twojego gabinetu?
Treści
Content is the king
„Tradycyjny marketing mówi do ludzi. Content marketing z nimi rozmawia”
Doug Kessler
Dodatkowo, gdy ci użytkownicy wejdą na Twoją stronę, znajdą na niej szereg istotnych treści, których szukali, które pomogą im rozwiązać problemy, rozwiać wątpliwości. A także nawiązać dialog. Stwórz dla nich ważną przestrzeń do dyskusji – pole na komentarz. I zawsze odpowiadaj, gdy do Ciebie napiszą.
„53% marketerów stwierdza, że tworzenie treści do blogów jest ich priorytetem w zakresie planowania działań marketingowych”.
(HubSpot, 2017 r.) (Źródło: https://www.hubspot.com/marketing-statistics)
Jak to działa z tymi blogami na życiowym przykładzie
Te osoby, na których blogi trafię, u których przeczytam, jak postępować krok po kroku, pokażą mi się jako specjaliści. Kto wie czy do nich nie wrócę w odpowiednim momencie? A może adaptacja w przedszkolu okaże się jednak problematyczna? Może potrzebne będzie wsparcie z zewnątrz…
Chcę mieć jakiegoś specjalistę „na oku”. Na dodatek czuję wdzięczność, że ktoś poświęcił czas, aby napisać akurat o moim problemie.
A zatem: oferujesz potencjalnym klientom możliwość poznania Ciebie. To znaczenie zwiększa szanse na zapisanie się przez Twoich czytelników na terapię do Ciebie.
Co zamieścić na blogu psychoterapeutycznym?
- Zaproś potencjalnych klientów do działania.
Treść całej strony powinna zabierać czytelników i potencjalnych klientów w podróż. Możesz poprowadzić ich przez etapy znajomości Ciebie i Twoich usług. Możesz opowiedzieć w poszczególnych tekstach więcej o Twoich metodach pracy czy przemyśleniach. Ważne przy tym, aby pisać do swojego wybranego skrupulatnie idealnego klienta.
- Daj coś od siebie
Lista punktów działania, filmik edukacyjny, poradnik, krótki e-book lub zbiory porad pokazują potencjalnemu klientowi, że twoja wiedza i doświadczenie mogą coś zmienić.
W każdym poście na blogu spróbuj skupić się na konkretnej lekcji, umiejętnościach lub informacjach, które mogą pomóc potencjalnym klientom przezwyciężyć jakiś ból w ich życiu.
- Małe i duże kroki
Stwórz dla nich listę małych kroków, dzięki którym zmienią jakieś swoja działania, osiągną mały sukces. A w rezultacie przygotujesz ich na większe kroki, jak przyjście na terapię, dzięki której zmienią swoje życie.
Dodatkowo pozycjonowanie
Ciągłe tworzenie nowych treści na Twojej stronie www zwiększa liczbę potencjalnych klientów terapii, którzy odwiedzają Twoją witrynę z poziomu wyszukiwarki.
Dlaczego?
Automaty Google odczytują treści na Twojej stronie i przypisują je do zapytań o tej samej tematyce. Dodatkowo rejestrują one zmiany na stronie i odczytują jako cały czas aktualną, więc w przypadku wyszukiwania wskażą ją wyżej w wyszukiwarce niż strony pasywne.
To jest zatem element pozycjonowania. Robisz to naturalnie, bez żadnych sztucznych zabiegów. Sam pozycjonujesz swoją stronę.
Bloga warto także optymalizować, ale o tym będzie już osobny tekst.
Jeśli masz bloga i ciekawe doświadczenia, to może opowiesz o nich w komentarzu do tego tekstu? Może Twój blog komuś pomógł? A może udało Ci się znaleźć temat wpisu, który jest hitem w sieci?