Instagram w marketingu gabinetu – jak robić to dobrze? Cz. 2

Baner

O tym, dlaczego Instagram w marketingu gabinetu jest dobrym medium do budowania relacji i promowania usług pomocowych pisałam w pierwszej części tego artykułu (znajdziesz go tutaj). Dziś opowiem więcej o zasadach prowadzenia profilu na Instagramie i zainspiruję Cię do działania.

Czy wiesz, że w 2018 roku z Instagrama korzystało 8 mln Polaków?! Popularność tego medium nieustannie rośnie. Sprawdziłam! Wiele osób z Twojej branży już tam jest i dzięki swoim świetnym profilom zyskują nie tylko klientów, ale również pozycję eksperta! Też tak chcesz? To czytaj dalej!

Instagram w marketingu gabinetu pozwoli ci rozwinąć gbinet - na obrazie telefon z Instagramem na tle wysokich budynków jako symbol rozwoju firmy

Psycholog na Instagramie, czyli, co pokazywać?

Być może myśląc o dodawaniu zdjęć na Instagram, zastanawiasz się: „czy to wypada w moim zawodzie?”, „czy ludzie nadal będą traktować mnie poważnie?” Odpowiedź brzmi „tak”, Instagram w marketingu gabinetu psychologicznego jest zasadny, pod warunkiem, że umieszczane w serwisie fotografie będą oddawały to, czym się zajmujesz.

Oto, jakie zdjęcia możesz publikować, by budować pozycję pomocnego eksperta:

Kim jest mój psycholog? Prywatne oblicze psychoterapeuty
  • nawiązujące do tego, co znajduje się w Twoim bio, np. Ty w gabinecie, podczas konferencji, wykładów/warsztatów
  • pokazujące Twoje hobby, np. ciekawe książki (profil do inspiracji – @Czas_psychologa)
  • ukazujące Twoje otoczenie, np. parki, kawiarnie, ogród
  • przedstawiające to, co robisz poza gabinetem, np. slajd z Twoich warsztatów, Ty w słuchawkach z mikrofonem (jeśli nagrywasz podcasty) lub przy komputerze podczas pisania wpisów na bloga

 

Instagram w marketingu gabinetu jest ważny - pokazuje prawdziwe oblicze człowieka ukrytego za profilem
  • prezentujące Twoją codzienność (o ile pozwala Ci na to Twój nurt) – zobacz, jak robi to Joanna z @Dobrzejestnierycz.pl
  • nawiązujące do tego, co Cię inspiruje lub zachwyca, np. dzieła sztuki, instrumenty muzyczne
  • inspirujące do zabawy z dziećmi, jeśli jesteś psychologiem dziecięcym (jeśli chcesz, zobacz, jak wygląda to na koncie @Inspirujące Zabawy)
  • promujące Twoje produkty fizyczne, np. książki.

 

Oprócz zdjęć możesz dodać również grafiki z motywacyjnymi cytatami (tak robią m.in. psycholog Barbara Strójwąs z @trudnasztuka i Ewelina Brzostowska @Brzostowskaewelina).

Im częściej publikujesz, tym większa szansa, że dotrzesz do szerszego grona osób. Regularne dodawanie postów (przynajmniej raz dziennie) zwiększa zaangażowanie i sprawia, że Instagram w marketingu gabinetu daje realne efekty.

Instagram w marketingu gabinetu… O czym pisać?

 

„Fotografia nie jest związana z patrzeniem, lecz z czuciem. Jeżeli nie czujesz nic w tym, na co patrzysz, nigdy nie uda ci się sprawić, aby ludzie patrząc na twoje zdjęcia, cokolwiek odczuwali.”

Don McCullin

 

Dodając post do zdjęcia, odpowiedz sobie na 3 pytania:

  • dlaczego zrobiłem/zrobiłam to zdjęcie?
  • kto lub co jest na zdjęciu?
  • jaką wartość odbiorca otrzyma, widząc to zdjęcie?

Gdy znasz już odpowiedzi, opowiedz historię kryjącą się za fotografią.

Hashtag – jak to działa?

Pewnie wiesz, czym jest hashtag? Jeśli nie, to już wyjaśniam.

Hashtag to słowo lub wyrażenie poprzedzone symbolem # (ang. hash). Służy on do grupowania informacji na dany temat.

Jak to wygląda na konkretnym przykładzie? Klikając w lupkę na Instagramie i wpisując #psycholog zobaczysz ostatnio publikowane posty z tego tematu i profile osób mających to słowo w nazwie. Hashtagi zazwyczaj dodawane są do postów na Instagramie lub w komentarzach. Dzięki nim łatwiej Cię znaleźć – szczególnie, jeśli używasz ich z głową.

Hashtag w Instagram jako narzędzie w marketingu gabinetu

Dobry marketing gabinetu – jak skutecznie dobierać hashtagi?

Aby hashtagi spełniały swoją rolę (zwiększały widoczność Twoich postów) potrzebujesz odpowiednio je dobierać.

Instagramowe hashtagi nie „żyją” długo, zazwyczaj od kilku sekund do kilkunastu godzin. Jest to uzależnione od ich popularności oraz tego, jak szybko posty zdobywają polubienia i komentarze.

 

Jeśli chcesz, by Twoje hashtagi przyniosły oczekiwany efekt i pozwoliły uskrzydlić Twój profil – pamiętaj, by dopasowywać je do zdjęć i tego, co faktycznie chcesz przekazać.

Ikona aparatu - zdjęcia na Instagramie w marketingu gabinetu

Dobrze jest, gdy hasła, których używasz odzwierciedlają to, czym się zajmujesz, przy jednoczesnym nawiązaniu do obiektów prezentowanych na obrazach. Jeśli nie masz pomysłu lub wydaje Ci się, że te, które przychodzą Ci do głowy nie są dość dobre, możesz skorzystać z generatorów hastagów na Instagram – np. anglojęzycznego Ingramer’a lub polskojęzycznego Tagsfinder’a.

Popularnym hashtagom powiedz „nie”!

Jeśli Twoje konto na Instagramie nie ma zbyt wielu obserwujących czy reakcji pod postami „winne” temu mogą być zbyt popularne hashtagi.

Jeśli stosujesz takie same hasła, jak osoby, które mają większą liczbę obserwujących – możesz pozostać w cieniu, nawet jeśli ktoś wpisze hashtag, którego użyjesz.

Najlepiej przy każdym poście dodawać zarówno takie hashtagi, które cieszą się dużą popularnością, jak i te, których nikt jeszcze nie użył lub są używane przez niewiele osób.

Instagram w marketingu gabinetu – sposoby przyciągania obserwujących

Na koniec mam dla Ciebie kilka sprawdzonych sposobów na przyciąganie obserwujących. Oto one:

  • zacznij obserwować profile osób z Twojej grupy docelowej – szukaj ich poprzez hashtagi, których używają oraz sprawdzaj osoby uczestniczące w życiu profilów Twoich followersów
Instagram w marketingu gabinetu ma silne działanie - przyciąga zainteresowanie - na obrazie szereg ludzi robiących notatki z warsztatów prowadzonych w gabinecie psychoterapeutycznym
  • dbaj o interakcje na profilach osób z Twojej grupy docelowej – zagaduj, zostawiaj serduszka, okaż im zainteresowanie, a prawdopodobnie odwdzięczą się tym samym
  • odpowiadaj i reaguj na komentarze, które ktoś pozostawi na Twoim profilu
  • udostępniaj inspirujące posty innych osób
  • Korzystaj z płatnych kampanii reklamowych – pamiętaj, że można przy tym łączyć budżet z tym aktywnym na Facebooku.

 

Udało mi się przekonać Cię, że Inastagram to ważne narzędzie marketingowe i dodatkowy kanał, którym trafisz do grupy docelowej? Moim zdaniem Instagram potrafi zdziałać cuda! Ufam przy tym, że ten artykuł pomoże Ci rozkręcić profil i wyróżnić się w branży. (Przeczytaj również o tym, jak wyróżnić swój gabinet).

Chcesz więcej ciekawych treści w temacie marketingu gabinetu psychoterapeutycznego? Dołącz do newslettera, klikając w plusik poniżej. Jeśli masz pytania lub ten artykuł był szczególnie pomocny, daj znać w komentarzu. Zrobisz mi tym wielką przyjemność 🙂

Komentarze
  • Przyznam szczerze, że jest to jeden z moich ukochanych artykułów! Gdy po raz pierwszy Was odnalazłam – wzięłam zeszyt i wypisywałam w nim wszystkie lekcje jakie tylko mogłam wyciągnąć z Waszych tekstów! Dlaczego ten wpis jest moim ulubionym? Ponieważ jako psychoterapeuta w trakcie certyfikacji otrzymałam wsparcie, którego bardzo potrzebowałam stawiając pierwsze kroki w swoim biznesie. Tworzenie marki osobistej to prawdziwa przygoda! Instagram jest jednym z głównych narzędzi, dzięki którym możemy to robić – a jest dużo łatwiej, kiedy są osoby, które wspierają te działania – szczególnie – w tym dość specyficznym zawodzie (biorąc pod uwagę działania podejmowane na instagramie). Jestem pełna podziwu i jednoczenie nadziei, kiedy pomyślę sobie, że ktoś wpadł na pomysł – i co więcej – zaczął działać w kierunku pomocy rozwoju gabinetów innych! Gratulacje! 🙂

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Weronika Paruzel Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Weronika Paruzel - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    Logo Whatsapp