Instagram w marketingu gabinetu – jak robić to dobrze? Cz. 1

Baner

Instagram to kolejne ważne miejsce do budowania marki osobistej w internecie. Zamiast swoich selfie, fotografii z podróży, zdjęć jedzenia i innych kadrów z codzienności – można na nim zamieszczać obrazy i treści, które pozwolą przekazać innym, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Instagram w marketingu gabinetu – chcesz wiedzieć, jak to zrobić? Czytaj dalej.

Kobieta psychoterapeuta - pokazuje swój wizerunek na Instagramie

Instagram to trzeci pod względem częstotliwości korzystania serwis społecznościowy po Facebooku i YouTubie. Równocześnie wiele osób, których jeszcze tam nie ma, ma barierę przed startem – większą, niż w przypadku Facebooka. Jeśli jesteś jedną z nich – za moment przekonasz się, że Instagram wcale nie gryzie, a dodatkowo potrafi dodać skrzydeł promocji Twojego gabinetu.

 

Na tym musi właśnie polegać cały twój marketing: na pokazaniu innym, w jaki sposób możesz uczynić lepszych ich własne życie. Do tego się wszystko sprowadza. Zawsze!

Angus Mcleod

 

Instagram w marketingu gabinetu psychoterapeutycznego

Często wydaje się, że Instagram to dobre miejsce wyłącznie do promowania rzeczy ładnych. Bez trudu można powiązać go w głowie z marketingiem mody, restauracji, czy też nieruchomości, które są po prostu namacalne. Trudniej wymyślić, jak wypromować coś tak abstrakcyjnego, jak pomoc psychologiczna. Psychiki przecież nie widać.

Gdy jednak zajrzymy głębiej i pomyślimy, co tak naprawdę przyciąga followersów na poszczególne instagramowe profile, dostrzeżemy, że są to po prostu relacje.

 

Osoby na Instagramie utożsamiają się z ludźmi, miejscami i rzeczami, które widzą. Myślą sobie: „chciałbym być jak on!”, „chciałbym zobaczyć to piękne miejsce, w którym on jest!”, „chciałbym mieć to, co on!”, „chciałbym mieć jego wiedzę!”

 

Agnieszka Gajewska i Szymon Gajewski na szkoleniu nt. Instagram w marketingu gabinetu psychoterapeutycznego

Instagram w marketingu gabinetu – jak robić to dobrze? Jak wykorzystać Instagram w marketingu gabinetu psychoterapeutycznego? Jak pokazywać usługi psychologiczne? W jaki sposób dotrzeć do osób potrzebujących wsparcia terapeuty poprzez to i inne media społecznościowe? Odpowiedź na takie pytania jest prosta i brzmi: Trzeba być autentycznym. Odpowiedź choć prosta – nie wyczerpuje tematu. Kluczem sukcesu Twojej marki osobistej na Instagramie będzie zrozumienie narzędzi tego serwisu.

Galeria – najlepiej sprzedają zdjęcia, na których są ludzie

Jeśli budujesz markę osobistą – pokaż innym siebie. Pamiętaj, że to, co Ty udostępniasz światu, w przeciwieństwie do opinii innych i artykułów o Tobie, jest pod Twoją kontrolą. Pokazując twarz w sytuacjach codziennych, np. podczas prowadzenia szkoleń /

Psychoterapeutka w swoim gabinecie psychoterapii podczas sesji terapeutycznej

warsztatów, w swoim gabinecie czy podczas relaksu z książką sprawiasz, że ludzie zaczynają Cię poznawać, lubić, utożsamiać się z Tobą.

Tym samym budujesz w nich poczucie, że dajesz im swoją obecność. Dzielisz się z nimi swoim czasem. Zapraszasz ich do swojej codzienności.

Jeśli pozwala Ci na to Twój nurt, pokaż twarz. Opowiedz zdjęciami swoją historię. Jeżeli chcesz, żeby inni otworzyli się na Ciebie i podzielili się swoimi problemami, Ty też musisz się otworzyć. Z pewnością wiesz, jak silnie działa na nas reguła wzajemności.

 

Przed skorzystaniem z Twoich usług ludzie chcą wiedzieć, kim jesteś. Łatwiej im będzie przyjść do Twojego gabinetu, gdy już trochę Cię poznają, dowiedzą się jak wyglądasz i jaka jest Twoja historia. Dzięki temu oswoją się z Tobą jeszcze przed spotkaniem i szybciej będą potrafili Ci zaufać.

 

Instastory – autentyczność przekazana w chwilach z codzienności

Wystarczy raz dziennie pomyśleć o osobach, które śledzą Cię na Instagramie, żeby pokazać im, że są dla Ciebie ważni. Instastory to opcja na Instagramie pozwalająca dodać zdjęcia lub video, które znikają po 24 godzinach. Możesz za ich pośrednictwem dodać fragmenty szkoleń, zaproszenie do obserwowania profilu, video o planach zawodowych, zdjęcia Twojego otoczenia lub motywacyjne cytaty zaprezentowane w estetycznej ramce.

Kobieta psychoterapeuta - przyjazna i uśmiechnięta

Jeśli trudno Ci się przekonać do nagrywania video, powiem jedno: jak we wszystkim i tutaj trening czyni mistrza. Ja również się tego uczę. Póki co na Facebooku. 😉 Jeżeli chcesz wiedzieć, jak odbierają Cię inni, pokaż swoje nagranie rodzinie, znajomym i poproś o wskazówki.

Instagram to bardziej lifestyle niż miejsce do sprzedaży bezpośredniej, jednak jeśli dasz się poznać, polubić, opowiesz o swoich pasjach, zainteresowaniach ludzie pójdą za Tobą dalej. Trafią na stronę www Twojego gabinetu. Stąd już tylko krok do bezpośredniej relacji.

 

Jak wybrać nazwę profilu na Instagramie dla gabinetu psychoterapeutycznego?

Nazwa to pierwsza rzecz, którą musisz wymyślić, zanim zaczniesz aktywnie prowadzić profil na Instagramie. Jeśli jest dostępne Twoje imię i nazwisko – przy budowaniu marki osobistej będzie ono najlepszym wyborem

(Przeczytaj również o tym jak budować silną markę osobistą).

Aplikacja Instagram w marketingu gabinetu psychoterapeutycznego - jako doskonałe narzędzie do promowania marki osobistej

Jeśli Twój gabinet posiada nazwę, z której korzystasz w innych miejscach i to tę nazwę chcesz promować – skorzystaj z niej. Jeśli nazwa nie kojarzy się z psychologią – dodaj słowo: psycholog, psychoterapeuta, gabinet lub inne słowo, które nakieruje odbiorców na to, czym się zajmujesz.

Pamiętaj, że nazwa powinna być jak najprostsza. Nie stosuj powielonych liter ani znaków. Postaraj się, by nie była też zbyt długa. Szczególnie nie dawaj ich więcej niż dwie, bo osoby zainteresowane obserwowaniem Ciebie mogą się pogubić, gdy będą chciały Cię odnaleźć.

Co powinno być na zdjęciu profilowym gabinetu terapeuty na instagramie?

Kolejna kwestia, na którą potrzebujesz zwrócić uwagę, zakładając profil na Instagramie, to wybór zdjęcia profilowego. I tutaj znowu – budujesz markę osobistą? Dodaj swój portret, najlepiej zrobiony przez profesjonalnego fotografa. Nie zakrywaj twarzy włosami, okularami słonecznymi. Nie dodawaj zdjęć z daleka, z tyłu, z boku – ludzie pomyślą, że masz coś do ukrycia.

Kobieta psychoterapeuta robi Instagram marketing  gabinetu psychoterapeutycznego

Inną opcją jest dodanie logo w miejscu zdjęcia profilowego. Jeśli jest ono już rozpoznawalne, w gabinecie przyjmuje więcej niż jedna osoba lub po prostu – wokół niego budujesz swoją markę – wykorzystaj je. Pamiętaj jednak, że wizerunki osób przyciągają bardziej i szybciej stają się bliskie odbiorcom. Jeśli zależy Ci na silnych relacjach – dodaj zdjęcie swoje lub całego zespołu. 

Opis gabinetu psychologicznego na Instagramie

Tworząc konto na Instagramie, uzupełnij opis. Zawrzyj w nim swój biogram. Napisz w ciekawy i oryginalny sposób, kim jesteś, w czym i komu pomagasz, co wnosisz do życia swoich klientów. Koniecznie dodaj link do strony www Twojego gabinetu.

Aplikacja Instargram w marketingu gabinetu psychoterapeutycznego - jako ważne narzędzie

Udało mi się trochę rozwiać wątpliwości, czy Instagram może Ci się przydać? Jeśli tak – cieszę się bardzo i zapraszam już za dwa tygodnie na drugą część tego artykułu… Jeśli jeszcze nie masz pewności, że chcesz mieć swoje miejsce na Instagramie, to Ciebie również zapraszam 🙂 Dzięki temu dowiesz się, jakie zdjęcia dodawać jako terapeuta, jakich hashtagów używać i jak przyciągać obserwujących. Koniecznie wróć tutaj.

Jeśli ten artykuł był dla Ciebie pomocny, podziel się nim w swoich social mediach. Z góry dziękuję. 

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.