Jeśli czytasz mojego bloga regularnie wiesz już, jak blogowanie pomaga w promocji Twojego gabinetu. Dziś opowiem Ci o tym skąd można czerpać inspiracje na teksty blogowe, gdy nie chcesz ciągle pisać o tym samym.
Z badań Hubspot wynika, że firmy, które prowadzą bloga zdecydowanie wyprzedzają konkurencję. Mają średnio 55% więcej odwiedzających na swoich stronach www.*
Jak widzisz blog to naprawdę skuteczne narzędzie marketingowe. Więcej o tym, jak używać marketingu internetowego w branży pomocowej przeczytasz TUTAJ. Aby jednak Twoje działania przyniosły oczekiwane efekty (czytaj: przyprowadziły nowych klientów do Twojego gabinetu psychoterapeutycznego), potrzebna jest systematyczność i regularność.
Dobrze, jeśli artykuły na Twoim blogu ukazują się w równych odstępach czasowych (np. raz w tygodniu), zawsze tego samego dnia. Jeżeli Twoi czytelnicy wiedzą, że publikujesz nowe wpisy na blogu, np. w każdą środę, właśnie w ten dzień zajrzą do Ciebie (wierz mi, oni naprawdę nie mają czasu, aby codziennie to sprawdzać, a czekają na nowe wpisy). Z czasem Twoi czytelnicy przyzwyczają się do rytmu publikacji. A jak pewnie wiesz, przyzwyczajenie to druga natura człowieka. 😉
Gdzie szukać inspiracji?
Aby regularnie publikować wpisy na swoim blogu potrzebujesz tematów na posty, dużo tematów! Co zrobić, gdy Twoje źródełko z pomysłami się wyczerpuje? Dziennikarze mówią czasem, że tematy leżą na ulicy. Za chwilę pokażę Ci, że nie tylko.
Inspiracje można czerpać wprost z kalendarza! Poniżej kilka przykładów.
Korzystając z kalendarza, już na początku roku zaplanuj sobie związane z nimi posty blogowe. Zastanów się, które spośród kalendarzowych okazji wykorzystasz jako inspiracje do tematów na Twojego bloga. Oto moje propozycje:
- Wszystkich Świętych – to dzień trudny zwłaszcza dla tych, którzy borykają się ze stratą bliskiej osoby. Jeśli prowadzisz terapię m.in. dla osób, które przeżywają śmierć członka rodziny, w okolicy 1 listopada napisz o tym, jak radzić sobie ze stratą.
- Boże Narodzenie – święta to rodzinny i radosny czas, jednak dla wielu osób również trudny. Zwłaszcza, jeśli mają problematyczne relacje rodzinne – są w trakcie separacji, rozwodu lub borykają się z uzależnieniem swoim lub kogoś bliskiego. Jeśli to Twoja grupa docelowa napisz artykuł np. o tym, jak przetrwać świąteczny czas, gdy mamy trudne kontakty w rodzinie.
- Walentynki – jeśli zajmujesz się terapią par w okolicy Dnia Zakochanych, napisz tekst o tym, jak dbać o partnera, aby uniknąć wypalenia w związku lub jak terapia małżeńska potrafi uratować uczucie.
- Nowy Rok to dla wielu osób nowy początek. Jeśli pracujesz z osobami, które chcą odnaleźć w swoim życiu harmonię, wyjść z kryzysu, zwłaszcza, jeśli prowadzisz coaching, napisz np. o tym, jak wykorzystać początek roku do zmiany swojego życia na lepsze lub jak zmienić swoje nawyki, aby osiągnąć zamierzone cele w nowym roku.
- Wakacje – typowy problem singli, osób samotnych – co zrobić, jeśli nie masz, z kim pojechać, jak poradzić sobie z dobijającym poczuciem samotności, gdy patrzysz na kolejne zdjęcia znajomych z rodziną, pod palmą. O złości, o frustracji i o rozwiązaniach.
- Dzień kobiet – jeśli prowadzisz terapię dla kobiet będących np. ofiarami przemocy napisz o tym, jak odbudować poczucie własnej wartości i uwierzyć w siebie. Jak mogą zaopiekować się sobą i o tym, jak wyjść z toksycznej relacji. Będąc coachem kobiecym możesz wykorzystać ten temat do świętowania kobiecości i wzmocnienia kompetencji zawodowych kobiet.
Przy okazji polecam książkę „Włącz się do gry” Sheryl Sandberg, gdzie znajdziecie mnóstwo informacji i statystyk na temat roli kobiet we współczesnym świecie zawodowym, zarówno, w jakiej stawiają je mężczyźni, jak i, w jakiej stawiają siebie same. Świetna inspiracja dla coacha na obszerny artykuł blogowy.
Szukając inspiracji na posty pamiętaj o tym, że:
„Każdy posiada ogromne pokłady kreatywności, które wynikają z faktu bycia człowiekiem. Wyzwanie polega na tym, by je rozwijać.”Ken Robinson
A zatem -> do bloga!:)
Jeśli masz już bloga, mam nadzieję, że ten post będzie dla Ciebie źródłem inspiracji na teksty. Koniecznie daj znać w komentarzu, jeśli tak jest. Podziel się proszę tym artykułem z osobami, którym może pomóc w rozwoju ich działalności terapeutycznej. Z góry bardzo dziękuję!
*Źródło: Stawarz B.: Content marketing po polsku, s. 80. Warszawa 2015.
Czytam Was i to, o czym i w jaki sposób piszecie, bardzo porządkuje moje myślenie o prowadzeniu gabinetu. Bardzo dziękuję 🙂
Bardzo dziękujemy. Cieszą nas takie komentarze i to, że inspirujemy 🙂