Inspiracje na teksty blogowe

blank

Jeśli czytasz mojego bloga regularnie wiesz już, jak blogowanie pomaga w promocji Twojego gabinetu. Dziś opowiem Ci o tym skąd można czerpać inspiracje na teksty blogowe, gdy nie chcesz ciągle pisać o tym samym.

 

Z badań Hubspot wynika, że firmy, które prowadzą bloga zdecydowanie wyprzedzają konkurencję. Mają średnio 55% więcej odwiedzających na swoich stronach www.*

 

blankJak widzisz blog to naprawdę skuteczne narzędzie marketingowe. Więcej o tym, jak używać marketingu internetowego w branży pomocowej przeczytasz TUTAJ. Aby jednak Twoje działania przyniosły oczekiwane efekty (czytaj: przyprowadziły nowych klientów do Twojego gabinetu psychoterapeutycznego), potrzebna jest systematyczność i regularność.

Dobrze, jeśli artykuły na Twoim blogu ukazują się w równych odstępach czasowych (np. raz w tygodniu), zawsze tego samego dnia. Jeżeli Twoi czytelnicy wiedzą, że publikujesz nowe wpisy na blogu, np. w każdą środę, właśnie w ten dzień zajrzą do Ciebie (wierz mi, oni naprawdę nie mają czasu, aby codziennie to sprawdzać, a czekają na nowe wpisy). Z czasem Twoi czytelnicy przyzwyczają się do rytmu publikacji. A jak pewnie wiesz, przyzwyczajenie to druga natura człowieka. 😉

 

Gdzie szukać inspiracji?

blankAby regularnie publikować wpisy na swoim blogu potrzebujesz tematów na posty, dużo tematów! Co zrobić, gdy Twoje źródełko z pomysłami się wyczerpuje? Dziennikarze mówią czasem, że tematy leżą na ulicy. Za chwilę pokażę Ci, że nie tylko.

Inspiracje można czerpać wprost z kalendarza! Poniżej kilka przykładów.

Korzystając z kalendarza, już na początku roku zaplanuj sobie związane z nimi posty blogowe. Zastanów się, które spośród kalendarzowych okazji wykorzystasz jako inspiracje do tematów na Twojego bloga. Oto moje propozycje:

  • Wszystkich Świętych – to dzień trudny zwłaszcza dla tych, którzy borykają się ze stratą bliskiej osoby. Jeśli prowadzisz terapię m.in. dla osób, które przeżywają śmierć członka rodziny, w okolicy 1 listopada napisz o tym, jak radzić sobie ze stratą.

 

  • Boże Narodzenie – święta to rodzinny i radosny czas, jednak dla wielu osób również trudny. Zwłaszcza, jeśli mają problematyczne relacje rodzinne – są w trakcie separacji, rozwodu lub borykają się z uzależnieniem swoim lub kogoś bliskiego. Jeśli to Twoja grupa docelowa napisz artykuł np. o tym, jak przetrwać świąteczny czas, gdy mamy trudne kontakty w rodzinie.

 

  • blankWalentynki – jeśli zajmujesz się terapią par w okolicy Dnia Zakochanych, napisz tekst o tym, jak dbać o partnera, aby uniknąć wypalenia w związku lub jak terapia małżeńska potrafi uratować uczucie.

 

  • Nowy Rok to dla wielu osób nowy początek. Jeśli pracujesz z osobami, które chcą odnaleźć w swoim życiu harmonię, wyjść z kryzysu, zwłaszcza, jeśli prowadzisz coaching, napisz np. o tym, jak wykorzystać początek roku do zmiany swojego życia na lepsze lub jak zmienić swoje nawyki, aby osiągnąć zamierzone cele w nowym roku.

 

  • blankWakacje – typowy problem singli, osób samotnych – co zrobić, jeśli nie masz, z kim pojechać, jak poradzić sobie z dobijającym poczuciem samotności, gdy patrzysz na kolejne zdjęcia znajomych z rodziną, pod palmą. O złości, o frustracji i o rozwiązaniach.

 

  • Dzień kobiet – jeśli prowadzisz terapię dla kobiet będących np. ofiarami przemocy napisz o tym, jak odbudować poczucie własnej wartości i uwierzyć w siebie. Jak mogą zaopiekować się sobą i o tym, jak wyjść z toksycznej relacji. Będąc coachem kobiecym możesz wykorzystać ten temat do świętowania kobiecości i wzmocnienia kompetencji zawodowych kobiet.

 

Przy okazji polecam książkę „Włącz się do gry”  Sheryl Sandberg, gdzie znajdziecie mnóstwo informacji i statystyk na temat roli kobiet we współczesnym świecie zawodowym, zarówno, w jakiej stawiają je mężczyźni, jak i, w jakiej stawiają siebie same. Świetna inspiracja dla coacha na obszerny artykuł blogowy.

Szukając inspiracji na posty pamiętaj o tym, że:

„Każdy posiada ogromne pokłady kreatywności, które wynikają z faktu bycia człowiekiem. Wyzwanie polega na tym, by je rozwijać.”Ken Robinson

A zatem -> do bloga!:)

 

Jeśli masz już bloga, mam nadzieję, że ten post będzie dla Ciebie źródłem inspiracji na teksty. Koniecznie daj znać w komentarzu, jeśli tak jest. Podziel się proszę tym artykułem z osobami, którym może pomóc w rozwoju ich działalności terapeutycznej. Z góry bardzo dziękuję!

 

*Źródło: Stawarz B.: Content marketing po polsku, s. 80. Warszawa 2015.

 

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    blank