Infografiki w budowaniu marki osobistej psychoterapeuty

Infografiki to narzędzie, które pomoże Ci, gdy otwierasz własny gabinet psychoterapeutyczny i rozpoczynasz proces budowania marki osobistej. W tym artykule opowiem o tym, jak wykorzystać infografiki przy tworzeniu i rozkręcaniu własnej praktyki.

W świecie nieustającego pędu, gonitwy i niedoczasu coraz częściej mówi się o tym, że internauci nie czytają, a jedynie skanują teksty wzrokiem, próbując wychwycić te dające im realną wartość. To daje ogromne pole do popisu dla formy komunikacji, jaką jest infografika. Przedstawia kluczowe treści za pomocą informacji graficznych i zwięzłych tekstów, dzięki czemu jest idealnym narzędziem na dzisiejsze czasy. Przeczytaj również: Infografiki czym są i jak je tworzyć.

blank

Infografika w procesie budowania marki

Jako psychoterapeuta z pewnością chcesz, by postrzegano Cię jako eksperta w swojej dziedzinie, aby tak się stało, potrzebujesz tworzyć wartościowe treści. Do dyspozycji masz wiele kanałów i form komunikacji m.in. blog, newsletter, profile w social mediach, podcast, kanał na YouTubie czy wspomnianą infografikę, która jest warta więcej niż tysiąc słów!

Ludzie to stworzenia wizualne. Od zarania dziejów wykorzystują obraz do opowiadania historii, komunikowania się i wpływania na innych. Posługujemy się obrazem, chcąc podzielić się naszą wiedzą, danymi, spostrzeżeniami, wizją lub emocjami.

M. Zimniak-Rucińska „Infografika. Sztuka atrakcyjnego prezentowania treści.”

 

Infografiki wspierają proces budowania marki psychoterapeuty poprzez:

blank
  • atrakcyjną formę – łączą w sobie obraz i treść, przez co skutecznie przyciągają uwagę odbiorcy, co nie jest łatwe w dobie wysypu nowych treści
  • umacnianie pozycji pomocnego eksperta, który dzieli się swoją wiedzą, przekazując ją w sposób przystępny, zrozumiały dla odbiorcy szanując jego czas
  • wywoływanie emocji (radości, smutku, refleksji) dzięki odpowiedniemu połączeniu obrazu, fotografii, koloru, ikony i tekstu
  • poprawę pozycjonowania (widoczności) strony www gabinetu w wynikach wyszukiwania Google – coraz więcej osób wyszukuje informacje w wyszukiwarce obrazów, dlatego Google bierze je pod uwagę przy pozycjonowaniu strony, jednocześnie jest tu mniejsza konkurencja niż w przypadku treści słownych
  • potencjał viralowy (wirusowy) – ludzie chętnie udostępniają infografiki, dzięki czemu szybko rozprzestrzeniają się one w sieci i przyciągają potencjalnych klientów na stronę www gabinetu
  • różne zastosowania – infografikę możesz wykorzystać na wiele sposobów: na stronie www, blogu, w social mediach czy newsletterze, ale równie dobrze wydrukować jako ulotkę czy plakat o charakterze edukacyjnym
  • utrwalanie jej w świadomości odbiorcy – umieszczając na infografice logo, adres strony www gabinetu, stosując spójną identyfikację wizualną (m.in. kolorystykę, czcionkę), utrwalasz markę w świadomości odbiorców.

Twoja osobista marka to obietnica dla twoich klientów… obietnica jakości, spójności, kompetencji i niezawodności.

Jason Hartman

 

Przeczytaj również: Jak budować silną markę osobistą.

Pomysły na przyciągające infografiki

Wiesz już, w jaki sposób infografiki wspierają budowanie marki osobistej gabinetu psychoterapeutycznego, więc pora na garść inspiracji. Oto, jakie infografiki tworzyć rozwijając własny gabinet:

  • Przybliżające obszar/tematykę, w których działasz (możesz to zrobić podobnie jak my na jednym z naszych plakatów Coaching vs Psychoterapia)
  • Przedstawiające ciekawe i istotne dla odbiorcy informacje o Twoim gabinecie
  • Pokazujące Twój produkt fizyczny (jeśli go posiadasz) i korzyści dla klienta
  • Ukazujące wartość dla klienta, gdy skorzysta z Twoich usług
  • Ukazujące problematykę poruszoną w artykułach blogowych
  • Przedstawiające Twoją historię, drogę, wyjaśniające, dlaczego wybrałeś zawód psychoterapeuty/psychologa/coacha
  • Pokazujące problemy, w których pomagasz
  • Odpowiadające na najczęstsze pytania klientów
  • Przedstawiające ciekawe dla odbiorców statystyki z branży, w której działasz
  • Checklisty przedstawiające kolejne kroki/rozwój jakiegoś procesu, choroby, zaburzenia
  • Zbiór inspirujących cytatów znanych osób z branży związanych z obszarem działania.

Możliwości jest wiele, wystarczy uruchomić wyobraźnię i zacząć działać.

Gdzie jeszcze wykorzystać infografikę?

Budując swoją markę osobistą, wykorzystaj moc infografiki dodając ją również do:

blank
  • Oferty współpracy (z pewnością zwróci uwagę osoby, do której ją kierujesz)
  • Prezentacji (urozmaici przedstawione treści)
  • Dokumentu do pobrania za zapis do newslettera (zwiększysz w ten sposób liczbę subskrybentów)
  • Książki lub e-booka (jeśli je tworzysz)
  • Kursu on-line (to dodatkowy bonus dla klienta)
  • Reklamy w prasie, na Facebooku i innych miejscach.

Według danych HubSpot infografiki odnotowały największy wzrost wykorzystania przez marketerów w ciągu ostatnich czterech lat – obecnie na poziomie 65%.*

Obudź swoją kreatywność – twórz niepowtarzalne treści!

Tworzenie infografik początkowo może sprawiać trudność. Z czasem stanie się przyjemnością dającą ogromne pole do popisu dla Twojej kreatywności. Jej stworzenie możesz również zlecić specjaliście.

Mam nadzieję, że przekonałam Cię, że infografiki mają tę moc i odgrywają ogromną rolę w budowaniu marki osobistej. Efektami swojej pracy możesz pochwalić się, pisząc do mnie na agnieszka.gajewska@mindness.pl.

Znasz kogoś, kto rozwija własny gabinet psychoterapeutyczny? Podziel się z nim tym artykułem. Z góry dziękuję.

Kliknij w plusik poniżej, dołącz do newslettera i dowiaduj się jako pierwszy o nowych treściach, szkoleniach i promocjach.

* https://blog.hubspot.com/marketing/visual-content-marketing-strategy#infographic

Komentarze
  • „To bardzo przydatne informację”, gdyż markę osobistą budujemy całe życie skupiając się na pokazaniu własnych kompetencji, biznesie opartym na zaufaniu, uważnosci oraz lojalności#Mindness- Rozkrecamy gabinet psychologiczny – pomaga w podkreśleniu wartości także silniejszej marki, bazujacej również na tym co zostało już osiągnięte.

    • Tak, z naszej perspektywy ważne są też narzędzie jakich używa się do budowania własnej marki. Jeśli jej budowa polega jedynie na kameralnej prezentacji siebie w najbliższym otoczeniu, to wyczerpuje to obecnych możliwości rynku i technologii.

  • Myślę,że bez tego moja marka osobista nie rozwinęłaby się tak bardzo. Pokazanie swojej osoby innym w takiej formie – przemawia do mnie. Dzięki!

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    blank