Infografiki czym są i jak je tworzyć

Skuteczność stosowania infografiki

Cieszą się ogromną popularnością, budują zaangażowanie, są chętnie udostępniane, komentowane i lajkowane. O czym mowa? O infografikach. Dziś opowiem Ci o tym, czym są, jak je tworzyć i jak wykorzystać moc infografiki w marketingu gabinetu psychoterapeutycznego.

Infografika - narzędzie wyszukiwania

Nie ulega wątpliwości, że obrazy mają moc przyciągania i potrafią na długo zapisać się w pamięci. Treści wizualne są obecnie jednym z najważniejszych elementów content marketingu (marketingu treści). Więcej na jego temat przeczytasz tutaj. Jedną z form komunikacji wizualnej są infografiki. Co to takiego?

 

Infografika to informacja graficzna przedstawiająca treść w prosty, zrozumiały i ciekawy sposób

 

Według danych HubSpot infografiki odnotowały największy wzrost wykorzystania przez marketerów w ciągu ostatnich czterech lat – obecnie na poziomie 65%.*

Infografika w formie grafiki

Wyróżniamy infografiki:

  • statyczne (obraz + tekst),
  • interaktywne (zawierają ruchome obrazy, wymagają interakcji odbiorcy),
  • animowane (zawierają animacje niewymagające interakcji ze strony odbiorcy, mocno angażują poprzez ciekawą formę).

Najczęstsze elementy infografik to:

  • tekst,
  • obraz,
  • grafika,
  • diagram,
  • animacja.

Dla kogo i po co tworzyć infografiki?

Treści dostępnych w Internecie jest coraz więcej, a my żyjemy coraz szybciej. Gdy nie mamy czasu na czytanie skanujemy teksty wzrokiem, próbując „wyłapać” najistotniejsze informacje. Infografika doskonale trafia w ten styl życia – przyciąga wzrok, szybko przekazuje informacje, nie wymaga dużego zaangażowania i zostaje w pamięci dłużej niż sam tekst. Po prostu jest skuteczna!

Tworzenie infografiki

Po co tworzy się infografiki i czemu one służą? Najczęściej wykorzystywane w on-line marketingu do:

  • edukowania potencjalnych klientów w prosty, zrozumiały i łatwy do zapamiętania sposób,
  • budowania pozycji eksperta,
  • wzmacniania świadomości marki i jej promocji,
  • budowania zaangażowania w social mediach,
  • przyciągania uwagi odbiorcy,
  • wizualizacji treści artykułów blogowych.
 

Dobra infografika jest jak wirus – rozprzestrzenia się w ekspresowym tempie

 

8 cech dobrej infografiki

Myślę, że przekonałam Cię, że dobra infografika to skuteczne narzędzie marketingowe. O czym potrzebujesz pamiętać, tworząc dobrą infografikę?

  • Liczy się pomysł! Dobry pomysł to podstawa. To on pozwoli Ci się wyróżnić, zaciekawić i zaskoczyć odbiorcę.
  • Synteza tematu to główne zadanie infografiki. Już po krótkim kontakcie z nią klient powinien wiedzieć, czego dotyczy.
  • Walory estetyczne odgrywają ogromną rolę. Jeśli infografika jest przeładowana treścią, obrazem lub kolorami (maksymalnie 3) nie spełni swojej roli.
Infografika - diagramy
  • Po pierwsze informacja, po drugie promocja. Główny cel infografiki to informowanie, przybliżanie tematu, edukowanie, dopiero potem jest promocja. Infografika to nie ulotka reklamowa. Dobrze, jeśli przekazuje wartościowe informacje.
  • Znajdź swój styl! Tworząc infografiki znajdź swój niepowtarzalny styl i konsekwentnie się go trzymaj. Tylko w ten sposób zbudujesz świadomość marki. Jeśli każda infografika będzie w innej stylistyce, nie będzie kojarzyć się z Twoim gabinetem psychoterapeutycznym.
Narzędzia do tworzenia infografiki
  • Dobre treści. Chwytliwy tytuł, wartościowe treści i krótkie zdania to obowiązkowe elementy infografiki. By uniknąć nadmiaru słów, wykorzystaj metafory wizualne (elementy graficzne zastępujące słowa), np. góra – metafora pokonywania trudności, wyciągnięta dłoń – wsparcie, labirynt – poszukiwanie własnej drogi.
  • Statystyki, autorytety, przykłady – wzmacniają przekaz i sprawiają, że jest bardziej wiarygodny. Koniecznie podaj materiały źródłowe.
  • Logo i adres strony www. Dają odbiorcy informację o tym, kto stworzył ten świetny projekt i ma wiedzę, której on potrzebuje.

Narzędzia do tworzenia infografiki

„Zacznij tam, gdzieś jesteś, użyj tego, co masz, zrób, co możesz.”

Artur Ashe

Jeśli chcesz spróbować stworzyć własną infografikę, pomocne będą narzędzia takie jak:

  • Canva – polskojęzyczny program do tworzenia projektów graficznych, w tym infografik. Więcej na jej temat przeczytasz tutaj,
  • Piktochart – narzędzie do tworzenia infografik w języku angielskim.

Prostsze infografiki wykonasz również za pomocą programu PowerPoint.

 

Niech Twoja infografika będzie swego rodzaju historią, a treść i obraz wzajemnie się uzupełniają.

 

A jeśli nie czujesz się na siłach, aby zrobić ją samodzielnie, zleć jej stworzenie doświadczonemu grafikowi. Wtedy masz gwarancję unikatowego projektu. 

Infografika - narzędzie

Postanowiliśmy przygotować przykładową infografikę na temat zaproponowany przez czytelnika bloga. Masz ciekawy pomysł? Podziel się w komentarzu pod tym postem. Wybierzemy najciekawszy i dostaniesz go do używania w swoich mediach społecznościowych. Spróbuj – może zrealizujemy właśnie Twój koncept. Pomysły zbieramy do końca października 2019.

*https://blog.hubspot.com/marketing/visual-content-marketing-strategy#infographic

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    blank