Cieszą się ogromną popularnością, budują zaangażowanie, są chętnie udostępniane, komentowane i lajkowane. O czym mowa? O infografikach. Dziś opowiem Ci o tym, czym są, jak je tworzyć i jak wykorzystać moc infografiki w marketingu gabinetu psychoterapeutycznego.
Nie
ulega wątpliwości, że obrazy mają moc przyciągania i potrafią
na długo zapisać się w pamięci. Treści
wizualne są obecnie jednym z najważniejszych elementów content
marketingu (marketingu treści). Więcej na jego temat przeczytasz
tutaj.
Jedną z form komunikacji wizualnej są infografiki. Co to takiego?
Infografika to informacja graficzna przedstawiająca treść w prosty, zrozumiały i ciekawy sposób
Według danych HubSpot infografiki odnotowały największy wzrost wykorzystania przez marketerów w ciągu ostatnich czterech lat – obecnie na poziomie 65%.*
animowane (zawierają animacje niewymagające interakcji ze strony odbiorcy, mocno angażują poprzez ciekawą formę).
Najczęstsze elementy infografik to:
tekst,
obraz,
grafika,
diagram,
animacja.
Dla
kogo i po co tworzyć infografiki?
Treści
dostępnych w Internecie jest coraz więcej, a my żyjemy coraz
szybciej. Gdy nie mamy czasu na czytanie skanujemy teksty wzrokiem,
próbując „wyłapać” najistotniejsze informacje. Infografika
doskonale trafia w ten styl życia – przyciąga wzrok, szybko
przekazuje informacje, nie wymaga dużego zaangażowania i zostaje w
pamięci dłużej niż sam tekst. Po
prostu jest skuteczna!
Po
co tworzy się infografiki i czemu one służą? Najczęściej
wykorzystywane w on-line marketingu do:
edukowania potencjalnych klientów w prosty, zrozumiały i łatwy do zapamiętania sposób,
budowania pozycji eksperta,
wzmacniania świadomości marki i jej promocji,
budowania zaangażowania w social mediach,
przyciągania uwagi odbiorcy,
wizualizacji treści artykułów blogowych.
Dobra infografika jest jak wirus – rozprzestrzenia się w ekspresowym tempie
8
cech dobrej infografiki
Myślę,
że przekonałam Cię, że dobra infografika to skuteczne narzędzie
marketingowe. O
czym potrzebujesz pamiętać, tworząc dobrą infografikę?
Liczy się pomysł! Dobry pomysł to podstawa. To on pozwoli Ci się wyróżnić, zaciekawić i zaskoczyć odbiorcę.
Synteza tematu to główne zadanie infografiki. Już po krótkim kontakcie z nią klient powinien wiedzieć, czego dotyczy.
Walory estetyczne odgrywają ogromną rolę. Jeśli infografika jest przeładowana treścią, obrazem lub kolorami (maksymalnie 3) nie spełni swojej roli.
Po pierwsze informacja, po drugie promocja. Główny cel infografiki to informowanie, przybliżanie tematu, edukowanie, dopiero potem jest promocja. Infografika to nie ulotka reklamowa. Dobrze, jeśli przekazuje wartościowe informacje.
Znajdź swój styl! Tworząc infografiki znajdź swój niepowtarzalny styl i konsekwentnie się go trzymaj. Tylko w ten sposób zbudujesz świadomość marki. Jeśli każda infografika będzie w innej stylistyce, nie będzie kojarzyć się z Twoim gabinetem psychoterapeutycznym.
Dobre treści. Chwytliwy tytuł, wartościowe treści i krótkie zdania to obowiązkowe elementy infografiki. By uniknąć nadmiaru słów, wykorzystaj metafory wizualne (elementy graficzne zastępujące słowa), np. góra – metafora pokonywania trudności, wyciągnięta dłoń – wsparcie, labirynt – poszukiwanie własnej drogi.
Statystyki, autorytety, przykłady – wzmacniają przekaz i sprawiają, że jest bardziej wiarygodny. Koniecznie podaj materiały źródłowe.
Logo i adres strony www. Dają odbiorcy informację o tym, kto stworzył ten świetny projekt i ma wiedzę, której on potrzebuje.
Narzędzia do tworzenia infografiki
„Zacznij tam, gdzieś jesteś, użyj tego, co masz, zrób, co możesz.”
Artur Ashe
Jeśli chcesz spróbować stworzyć własną infografikę, pomocne będą narzędzia takie jak:
Canva – polskojęzyczny program do tworzenia projektów graficznych, w tym infografik. Więcej na jej temat przeczytasz tutaj,
Piktochart– narzędzie do tworzenia infografik w języku angielskim.
Prostsze
infografiki wykonasz również za pomocą programu PowerPoint.
Niech Twoja infografika będzie swego rodzaju historią, a treść i obraz wzajemnie się uzupełniają.
A
jeśli nie czujesz się na siłach, aby zrobić ją samodzielnie,
zleć jej stworzenie doświadczonemu grafikowi. Wtedy masz gwarancję
unikatowego projektu.
Postanowiliśmy przygotować
przykładową infografikę na temat zaproponowany przez czytelnika
bloga. Masz ciekawy pomysł? Podziel się w komentarzu pod tym
postem. Wybierzemy najciekawszy i dostaniesz go do używania w swoich
mediach społecznościowych. Spróbuj – może zrealizujemy właśnie
Twój koncept. Pomysły zbieramy do końca października 2019.