Mindness
(0)
  • BLOG
  • PODCAST
  • KIM JESTEŚMY
  • OFERTA
    • Pakiet Reklama
    • Pakiet Poradnia
  • WYDARZENIA
  • SKLEP
    • Wyposażenie gabinetu
      • Gabinet
        • Meble do gabinetu
          • Dekoracje ścienne
          • Dywany i dywaniki
          • Biurka do gabinetu
          • Fotele do gabinetu
          • Kasetki i sejfy
          • Komody i regały
          • Krzesła do gabinetu
          • Lampy i oświetlenie
            • Lampy sufitowe
            • Lampy stołowe i biurkowe
            • Lampy podłogowe
          • Pojemniki na chusteczki
          • Stoliki kawowe i ławy
        • Plakaty do gabinetu
          • Plakaty o autyzmie
          • Plakaty o emocjach
          • Plakaty o psychologii i psychoterapii
          • Plakaty o uzależnieniach
          • Plakaty o zaburzeniach
          • Zestawy plakatów
        • Rzeźby i figurki dekoracyjne
        • Sztuczne rośliny
        • Świece zapachowe, olejki i perfumy
        • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • Gabinet psychologa dziecięcego
      • Łazienka
        • Dozowniki do mydła
        • Mydelniczki
      • Przedpokój i poczekalnia
        • Wieszaki i garderoby
      • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
      • Kalendarze i planery
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • Reklama gabinetu
      • E-booki
      • Konsultacje
      • Kursy online
      • Szkolenia
    • Rozwój gabinetu i poradni
      • Ebooki
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • Strona WWW gabinetu
      • E-booki
      • Kalendarze zapisów online
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • RODO i prawo
      • Konsultacje RODO
      • Kursy online
    • Media społecznościowe
      • E-booki
      • Konsultacje
      • Kursy online
    • Bezpłatne materiały
  • KONTAKT
    6
  • BLOG
  • 6
  • PODCAST
  • 6
  • KIM JESTEŚMY
  • 6
  • OFERTA
      6
    • Pakiet Reklama
    • 6
    • Pakiet Poradnia
  • 6
  • WYDARZENIA
  • 6
  • SKLEP
      6
    • Wyposażenie gabinetu
        6
      • Gabinet
          6
        • Meble do gabinetu
            6
          • Dekoracje ścienne
          • 6
          • Dywany i dywaniki
          • 6
          • Biurka do gabinetu
          • 6
          • Fotele do gabinetu
          • 6
          • Kasetki i sejfy
          • 6
          • Komody i regały
          • 6
          • Krzesła do gabinetu
          • 6
          • Lampy i oświetlenie
              6
            • Lampy sufitowe
            • 6
            • Lampy stołowe i biurkowe
            • 6
            • Lampy podłogowe
          • 6
          • Pojemniki na chusteczki
          • 6
          • Stoliki kawowe i ławy
        • 6
        • Plakaty do gabinetu
            6
          • Plakaty o autyzmie
          • 6
          • Plakaty o emocjach
          • 6
          • Plakaty o psychologii i psychoterapii
          • 6
          • Plakaty o uzależnieniach
          • 6
          • Plakaty o zaburzeniach
          • 6
          • Zestawy plakatów
        • 6
        • Rzeźby i figurki dekoracyjne
        • 6
        • Sztuczne rośliny
        • 6
        • Świece zapachowe, olejki i perfumy
        • 6
        • Książki dla psychoterapeutów i psychologów
      • 6
      • Gabinet psychologa dziecięcego
      • 6
      • Łazienka
          6
        • Dozowniki do mydła
        • 6
        • Mydelniczki
      • 6
      • Przedpokój i poczekalnia
          6
        • Wieszaki i garderoby
      • 6
      • Gadżety dla psychologa i psychoterapeuty
      • 6
      • Kalendarze i planery
      • 6
      • Zawieszki na drzwi gabinetu
    • 6
    • Reklama gabinetu
        6
      • E-booki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
      • 6
      • Szkolenia
    • 6
    • Rozwój gabinetu i poradni
        6
      • Ebooki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Strona WWW gabinetu
        6
      • E-booki
      • 6
      • Kalendarze zapisów online
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • RODO i prawo
        6
      • Konsultacje RODO
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Media społecznościowe
        6
      • E-booki
      • 6
      • Konsultacje
      • 6
      • Kursy online
    • 6
    • Bezpłatne materiały
  • 6
  • KONTAKT
Dodał Szymon Gajewski

Identyfikacja wizualna Twojego gabinetu

Identyfikacja wizualna jest ściśle związana z rozpoznawalnością marki. Dyktuje warunki komunikacji z odbiorcami. Ale co właściwie kryje się pod tym pojęciem?

Chcąc, by Twój gabinet i świadczone przez Ciebie usługi były rozpoznawalne, trafiały do odpowiedniego odbiorcy, w dodatku we właściwy sposób, musisz zadbać o identyfikację wizualną.

Identyfikacją wizualną nazywa się całokształt działań i elementów składowych, dzięki którym rośnie świadomość Twojej marki wśród odbiorców poprzez wywoływanie emocji i skojarzeń. Wielokrotna ekspozycja sprawia, że asocjacje te trwale zapisują się w pamięci. Dzięki temu podmiot zyskuje na wiarygodności w oczach swoich odbiorców.

Inaczej identyfikację można by nazwać tożsamością, gdyż jej elementy świadczą bezpośrednio o charakterze Twojej marki i oferowanych przez Ciebie usług. Składowe takiej tożsamości to: nazwa, logo, kolorystyka, typografia, strona internetowa, grafiki i związana z nimi kompozycja, a także wytyczne dotyczące ich wykorzystania. Celem tworzenia spójnej kreacji wizualnej są pozytywne skojarzenia z marką, czy z konkretną osobą i jej usługami.

„[Identyfikacja wizualna] To swoisty kod optyczny i estetyczny umożliwiający przedsiębiorstwu przekazywanie otoczeniu takich sygnałów, które budują i utrwalają jej pozytywny wizerunek w tym otoczeniu.”

Aneta Szymańska
Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Unimex, Wrocław 2004

Elementy identyfikacji wizualnej

1. Nazwa

Nazwę odbieramy dwoma zmysłami – wzorkiem i słuchem, dlatego właściwa nazwa Twojego gabinetu lub poradni powinna być oryginalna, łatwa do zapamiętania i do wymówienia, ale także rytmiczna. Nazwa to istotny atrybut marki. Wspiera jej wizerunek i ukazuje charakter oferowanych usług. Przed nadaniem nazwy swojej działalności, zrób rzetelny research konkurencji. Sprawdź, jakie słowo lub zestaw słów będą najbardziej reprezentatywne dla Twoich usług. Unikanie negatywnych konotacji jest niezmiernie ważne, dlatego pamiętaj, żeby przebadać reakcję społeczeństwa na Twój pomysł.

Jeśli jesteś na początku swojej przygody z własnym gabinetem i masz problem ze stworzeniem właściwej nazwy, przeczytaj wpis (https://mindness.pl/jak-nazwac-gabinet/), w którym wyjaśniam, jak to zrobić.

2. Logotyp / sygnatura

Kluczową rolę w tworzeniu identyfikacji wizualnej odgrywa logo. To ono jest wizytówką marki i definiuje zarówno kolorystykę jak i typografię całej kreacji. Logo musi być przede wszystkim ponadczasowe. Ma służyć Tobie przez lata. Logo powinno być tak zaprojektowane, by było możliwe do przeniesienia na wszelkiego typu powierzchniach. Dodatkowo, musi posiadać precyzyjnie określone parametry, by można było z łatwością posługiwać się nim w różnych formatach.

Logotyp to słowo lub kilka słów zapisanych przy użyciu konkretnego fonta, czyli czcionki. Wraz z logotypem często przedstawiany jest także symbol, znak, a wspólnie tworzą sygnaturę. Sygnatura nie może podlegać żadnym modyfikacjom.

blank

3. Kolorystyka

Psychologia kolorów ma ogromne znaczenie przy wyborze tego, z którym będzie utożsamiany Twój gabinet. Kolory nie tylko przywołują skojarzenia, ale także odpowiadają za konkretne reakcje fizjologiczne organizmu tj. wysokie lub niskie ciśnienie, czy przyspieszoną pracę serca. Teoretycznie wydaje się to proste – czerwony odpowiada za miłość, namiętność i siłę, a żółty to kolor optymizmu i szczęścia itd. W praktyce jest to nieco bardziej skomplikowane. Dochodzą liczne skojarzenia z innymi znanymi markami i osobiste doświadczenia odbiorców. Zmieniają się nastroje, które z kolei wywołują różne zachowania, także te konsumenckie. Pamiętaj, kolor zwiększa rozpoznawalność marki aż o 80%! Dlatego decyduj mądrze lub skorzystaj z naszej pomocy i dowiedz się więcej na ten temat z naszego artykułu (https://mindness.pl/co-mowi-kolor-w-marketingu/).

4. Typografia

Typografia, czyli użyty w logotypie font oraz wszystkie pozostałe kroje pisma zastosowane w kreacji. Muszą one być czytelne i spójne, a także posiadać trwały charakter. Każdy tworzony później projekt graficzny powinien zawierać odpowiednie wytyczne związane z wielkością, rozmieszczeniem i stylem fonta.

5. Dokumenty / grafika

Kolejną ze składowych identyfikacji wizualnej są wszystkie papierowe „narzędzia”, które wykorzystuje się w pracy jak wizytówki, papier firmowy czy koperty oraz elementy graficzne jak bannery, layouty itd. Wszystkie powinny być spójne i uwzględniać kolorystykę firmową.

6. Strona Internetowa

Tego elementu chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć. Jeśli chcesz, by Twoja firma wyglądała wiarygodnie w oczach jej potencjalnych odbiorców, koniecznie musisz mieć stworzoną stronę www odpowiadającą najnowszym trendom w Internecie. Strona powinna być estetyczna, funkcjonalna i oczywiście utrzymana w tej samej stylistyce co reszta składowych kreacji wizualnej Twojej marki.

blank

7. Komunikacja

Komunikacja, czyli inaczej określony styl przekazu i informowania odbiorców. Jest on ściśle związany z grupą docelową Twojej działalności. Komunikacja może być prowadzona w sposób prosty, prezentująca swobodne podejście do wykonywanej działalności, co sprawdza się np. w komunikacji między restauracją a jej klientami. Z kolei poważne, merytoryczne informowanie swoich odbiorców, bez zbędnych dodatków w postaci emotikonów czy zabawnych elementów graficznych, może cechować komunikację kancelarii prawniczej.

Elementów identyfikacji wizualnej jest tak naprawdę dużo więcej. Mogą to być także pojazdy firmowe, ubrania pracowników, budynki czy ich oznaczenia. Wszystko zależy on charakteru prowadzonej działalności i – oczywiście – posiadanego budżetu. Zapisy dotyczące poszczególnych składowych identyfikacji znajdują się w księdze marki, czyli tzw. brand booku. Wykonanie identyfikacji wizualnej najlepiej jest zlecić profesjonalnej firmie,  która za Ciebie zrobi rzetelny banchmarking, czyli przegląd Twojej konkurencji. Łącząc posiadaną wiedzę na temat marketingu  i budowania pozytywnego wizerunku firmy, wskaże odpowiedni kierunek rozwoju Twojej marki i nada jej unikalną jakość.

Cechy skutecznej identyfikacji wizualnej

Skuteczna identyfikacja wizualna to taka, która przywołuje pozytywne skojarzenia w odbiorcach i skłania ich do dalszej eksploracji Twojej marki. Zatem jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby można było mówić o sukcesie?

– Oryginalność, która pozwala wyróżnić Twoją markę na tle innych, jednocześnie umożliwia lepsze zapamiętywanie elementów kreacji;

– Spójność, czyli ujednolicenie przekazu wizualnego, w którym każdy element logicznie ze sobą współgra i w konsekwencji budzi zaufanie wśród odbiorców;

blank

– Prostota, by każdy zrozumiał przekaz oraz intencję całokształtu komunikacji, ale też by uniknąć niepotrzebnych błędnych interpretacji;

– Zgodność z prezentowanymi przez podmiot ideami, jej charakterem;

– Rozpoznawalność – statystyki mówią, że odbiorca zapamiętuje markę po 5-7zetknięciu się z nią, dlatego zaleca się korzystanie z różnego rodzaju opcji reklamowych. Zapoznaj się z nimi czytając ten (https://mindness.pl/jak-promowac-gabinet-psychologiczny/) artykuł lub od razu sprawdź, jak dobrze zareklamować swój gabinet przy użyciu Google Ads (https://mindness.pl/skuteczna-reklama-gabinetu-w-google-ads/).

– Budzenie pozytywnych skojarzeń, czyli tworzenie zachęcających materiałów i treści.

Identyfikacja wizualna to dobra inwestycja w Twoją markę, która zwróci się w szybkim czasie, jeśli przestrzegane będą wszystkie zapisy z brand booka. Stworzenie takiej rozbudowanej kreacji jest istotne z tego względu, iż spójna jakość wzbudza zaufanie wśród odbiorców.  Jednocześnie jest to świetna instrukcja postępowania odnosząca się do wielu obszarów firmy. Zatem stanowi ułatwienie zarówno dla Twoich pracowników, ale i zatrudnianych podwykonawców.

Potrzebujesz więcej bezpłatnych materiałów, które pomogą Ci rozwijać Twój gabinet?
  • Jak sprawić, że klient poczuje połączenie z Tobą przez internet zanim jeszcze Cię pozna?
  • Jak marka buduje zaufanie?
  • Dlaczego spójność marki jest tak ważna w budowaniu zaufania Twoich klientów?

Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym bezpłatnym e-booku o najważniejszych krokach do stworzenia marki psychoterapeuty w sieci.

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!

 

Rozpoznawalny Terapeuta.

 

blank

 

Pobierz e-booka

Jednoosobowy gabinet Planuję otworzyć gabinet
Poprzedni wpisOsiem kroków do skutecznej promocji wydarzenia
Następny wpisFacebook Ads krok po kroku

Będzie nam miło, jak napiszesz komentarz do tego tekstu albo podzielisz się refleksjami:). Dziękujemy z góry! Anuluj

Mindness

Jesteśmy pierwszym w Polsce blogiem marketingowym dla psychologów!

Jeżeli jesteś terapeutą, psychologiem, coachem czy mentorem rozwoju osobistego, masz swój gabinet albo poradnię lub planujesz otworzyć, chcesz profesjonalnie zaprezentować się w Internecie i pragniesz, aby Twoje miejsce było zachęcające dla klientów – dobrze trafiłeś.

KATEGORIE

  • Coaching
  • Finanse w gabinecie
  • Media społecznościowe
  • Mindness po godzinach
  • Prawo i księgowość w gabinecie
  • Promowanie gabinetu psychologicznego
  • Prywatna praktyka
  • Strategie
  • Strona WWW dla psychoterapeuty
  • Wystrój gabinetu
  • Wywiady

Wyświetl wpisy dopasowane wg. stopnia rozwoju gabinetu:

Duży gabinet, Poradnia lub Ośrodek Jednoosobowy gabinet Planuję otworzyć gabinet

Polub nas na Facebooku

blank

Dołącz do naszych Grup na Facebooku

blank

blank

O NAS

Poprzez tego bloga chcemy pomóc tym, którzy pomagają.

Bo dla nas drugi człowiek jest ogromną wartością.

Pragniemy, aby każdy potrzebujący mógł dotrzeć do właściwego specjalisty i aby właściwy specjalista miał profesjonalne narzędzia, by dotrzeć do potrzebującego.

Zapraszamy do czytania!

Aga i Szymon

 
CZYTAJ WIĘCEJ

Współpracujemy z

blank

Nasze artykuły przeczytasz m.in. w:

–Psychologia w praktyce nr. 19 Styczeń 2020

blank

Nasz artykuł przeczytasz w:

-MARKETING W BRANŻY POMOCOWEJ – JAK UNIKNĄĆ „WCISKANIA KITU”

blank

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem. Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp. Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile. W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe... *** Do zobaczenia po drugiej stronie, Agnieszka

Rozpoznawalny psychoterapeuta

Pobierz bezpłatnego e-booka!

Zbuduj silną markę osobistą, przyciągnij więcej klientów i sam(a) decyduj o cenie swoich usług! Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!

Popularne na blogu

  • plany-mindness-2019-rok
    Plany Mindness na 2019 rok
  • zalozenie-poradni-psychologicznej-biznes
    Założenie poradni psychologicznej – łatwy czy trudny biznes?
  • RODO
    RODO w gabinecie psychologicznym – wpis gościnny
  • Czy korzystać z mediów społecznościowych (2)
    Czy korzystać z mediów społecznościowych?
  • Dokumentacja-psychologiczna-–-co-powinna-zawierac-1
    Dokumentacja psychologiczna – co powinna zawierać

Najnowsze produkty

  • blank Fotel Hug Grey Black 1,350.71zł
  • blank Fotel Brakumi Olive Gold 1,441.70zł
  • blank Pojemnik na chusteczki beżowy Living 49.39zł
  • blank Pojemnik na chusteczki czarny Living 49.39zł
Doskonałe umiejętności terapeutyczne stanowią zaledwie 50% tego, co jest potrzebne, by odnieść sukces mając prywatny gabinet. Marketing i kompetencje w budowaniu takiej praktyki to pozostałe 50%.

Mindnessik

blank

Dla naszych klientów i przyszłych klientów, dla tych których spotykamy na żywo, mamy prezent. Magnes na lodówkę do kuchni przy Twoim gabinecie:)

Najnowsze nagrania

  • Poradnia online – Wywiad z Magdaleną Jagiełło
  • Gabinet zgodny z prawem – Wywiad z Anetą Liszewską-Mądrą – radcą prawnym
  • Wywiad z Ulą Korkmaz – specjalistką ds. rekrutacji
  • Wywiad z Magdą Widłak-Langer założycielką Wirtualnego Gabinetu Psychologa
  • Praktyk Uważności – wywiad z dr Joanną Lessing-Pernak

SPOTKAJMY SIĘ

blank
Porozmawiajmy o Twoich projektach, pomysłach i spróbujmy wspólnie znaleźć odpowiedź na pytanie: jak rozkręcić Twój gabinet psychologiczny albo coachingowy.

kontakt@mindness.pl

796 764 660

ul. Racjonalizacji 5 lok. 120, I Piętro, 02-673 Warszawa

Kategorie produktów

  • Bez kategorii
  • Bezpłatne materiały
  • Media społecznościowe
  • Moodle
  • Reklama gabinetu
  • RODO i prawo w gabinecie
  • Rozwój gabinetu i poradni
  • Strona WWW gabinetu i poradni
  • Wyposażenie gabinetu psychologicznego

Informacje

  • Reklamacje i zwroty
  • Dostawa
  • Formy płatności
  • Regulamin sklepu
  • Polityka prywatności

Wybrane produkty

  • blank Krzesło tapicerowane Marselo Gold Gray 687.70zł
  • blank Składana szafka do pokoju dziecka różowa 208.00zł
  • blank Olejek zapachowy malina 500 ml 39.00zł
  • Blog
  • Podcast
  • Wydarzenia
  • Sklep
  • Kim jesteśmy
  • Kontakt

Mindness © 2017 | Wszelkie prawa zastrzeżone

Dziękujemy!

Zanim zamkniesz tę stronę, sprawdź swoją pocztę e-mail i zobacz, czy dotarło do Ciebie potwierdzenie z linkiem.

Jeśli nie ma, zobacz foldery: Spam, Promocje, Oferty itp.

Jeśli nigdzie nie ma tej wiadomości, może oznaczać, że Twoja poczta blokuje takie maile.

W takiej sytuacji napisz o tym na adres kontakt@mindness.pl

Zasługujesz na kalendarz wypełniony zapisami! I co najważniejsze? Spraw, by było to lekkie i łatwe…

***

Do zobaczenia po drugiej stronie,

Agnieszka

Rozpoznawalny psychoterapeuta

Pobierz bezpłatny e-book!

Zbuduj silną markę osobistą, przyciągnij więcej klientów i sam(a) decyduj o cenie swoich usług!

Wpisz swoje imię i adres e-mail poniżej, aby uzyskać natychmiastowy dostęp do bezpłatnego e-booka!



Twój koszyk
Twój koszyk jest pustyKontynuuj zakupy
  • blank
    Komplet półek Rada 3 sztuki wzór 2
    207.87zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Plakat osobiste granice Twojego dziecka - wersja roślinna
    89.00zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Zestaw 6 olejków zapachowych w szkatułce
    78.00zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Sztuczne drzewko Bonsai w donicy wzór 2
    38.87zł +Dodaj do koszyka
  • blank
    Dywan do pokoju dziecięcego 80x150 cm
    247.00zł +Dodaj do koszyka
Kontynuuj zakupy
Calculate Shipping