Hashtagi w marketingu Twojego gabinetu

Służą do znakowania i porządkowania treści. Ułatwiają wyszukiwanie konkretnych postów i wpisów. Odgrywają również ważną rolę w działaniach promocyjnych marki w social mediach. O czym mowa? O hashtagach! Jeśli chcesz wiedzieć jak stosować hashtagi w marketingu Twojego gabinetu, czytaj dalej!

Hashtagi wymalowane na twarzy kobiety.

Z Facebooka korzysta obecnie 21,5 miliona internautów. YouTube ma 19,5 miliona użytkowników, a Instagram gromadzi ponad 8 milionów osób.* Z powodu ogromnej popularności social mediów zaczęliśmy tonąć w płynącej z nich komunikacji. Koniecznym stało się uporządkowanie i stąd też pojawiły się one!

Hashtagi swój początek mają na Twitterze, czyli medium chyba najbardziej nastawionym na newsy i konkretne informacje. Ponieważ przyjęły się tam szybko i zdobyły dużą popularność twórcy Instagrama, Facebooka, LinkedIna czy YouTuba – dostrzegli w nich potencjał i wprowadzili u siebie.

 

Hashtag to słowo, wyrażenie poprzedzone symbolem # (z ang. hash – kratka i tag – znacznik). Służy do grupowania i porządkowania informacji na dany temat.

 

Jak działa hashtag w marketingu gabinetu?

Krótkie hasła poprzedzone znakiem # w mediach społecznościowych są automatycznie zmieniane w aktywne linki. Ułatwiają więc przejście do listy treści, która dotyczy podobnego tematu – wystarczy w nie kliknąć. I tak, dajmy na to – wpisując w oknie wyszukiwania, np. na Instagramie, hasło #psycholog – wyszukiwarka tego medium przeniesie nas do listy postów oznaczonych takim hashtagiem, czyli psychologów bądź gabinetów psychologicznych.

Kolorowe kable umieszczone w konsoli. Symbolizują ogromną ilość i zawiłość informacji jakie są dostępne w sieci. Hashtagi w marketingu gabinetu pomagają usystematyzować te informacje.

Jeśli zastosujesz hashtagi w marketingu swojego gabinetu, ułatwisz życie potencjalnym klientom. Chyba nie muszę Cię przekonywać, że wszystko, co upraszcza wyszukiwanie i pomaga odnaleźć konkret w nadmiarze informacji, jest dziś na wagę złota. Dzięki temu pomagasz oszczędzać nieodnawialny surowiec – czas!

Po co stosować hashtagi w marketingu gabinetu?

Funkcja porządkująca hashtagów to nie wszystko. Ponieważ te umiejętnie dobrane i stosowane potrafią zdziałać dużo więcej! Hashtagi potężnym narzędziem marketingowym (jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat działania marketingu internetowego, przeczytaj nasz artykuł Jak działa marketing internetowy). Jeśli chcesz wiedzieć dlaczego dobrze jest ich używać rozkręcając gabinet psychologiczny, poniżej lista konkretów. Hashtagi w marketingu Twojego gabinetu:

Mnogość rzędów identycznych foteli - z wyjątkiem jednego - o odmiennym kolorze, symbolizują możliwość wyróżnienia się spośród tysięcy podobnych usług na rynku, możesz to osiągnąć jeśli zastosujesz hashtagi w marketingu gabinetu.
  • pomagają budować świadomość marki
  • pozwalają dotrzeć do szerszego grona odbiorców
  • wspierają budowanie profilu na Instagramie, czyli plemienia osób zainteresowanych Twoimi usługami
  • pomagają budować zaangażowanie użytkowników
  • zwiększają zasięgi publikowanych treści (łatwiej je odnaleźć po hashtagach) na Instagramie
  • pozwalają wyróżnić się i trafić do grupy najpopularniejszych hashtagów widocznych dla szerokiego grona odbiorców.

Hashtagi na Instagramie i Facebooku

Zasady używania hashtagów i ich popularność są różne w przypadku Instagrama i Facebooka. Na Instagramie są stosowane dużo chętniej. Dzięki dostępnym opcjom do jednego posta możesz dodać ich aż 30. Jednak, jak pokazują badania, 91% wpisów generujących największe zaangażowanie, posiada 7 lub mniej hashtagów (wynika stąd, że lepiej dodać kilka starannie dobranych niż 30 ogólnych).** Przeczytaj również Instagram w marketingu gabinetu – jak robić to dobrze? Cz. 1 i Instagram w marketingu gabinetu – jak robić to dobrze? Cz. 2

Przykładowy hashtag w marketingu gabinetu - #metoo, symbolizuje identyfikację

W przeciwieństwie do Instagrama, na Facebooku hashtagi nie przyjęły się aż w takim stopniu. Przyczyną może być to, że wiele osób z branży marketingowej uważa, że ich stosowanie obniża zasięg postów. Natomiast chętnie używane są podczas organizowania promocji, konkursów, wyzwań. Służą temu, aby ludzie tagowali hasło (najlepiej mniej popularne), by łatwo było dotrzeć, np. do postów konkursowych i nie zgubić się w masie innych treści.

Zasady stosowania hashtagów

 

„Treść to powód, dla którego rozpoczęto wyszukiwanie”

Lee Odden

 

Mimo różnic, są jednak pewne uniwersalne zasady stosowania hashtagów w marketingu zarówno na Instagramie, jak i na Facebooku. Bez wątpienia ich umiejętne używanie pozwoli Ci wyróżnić Twój gabinet spośród innych. Jeśli nie wiesz jak je zastosować, podaję kilka zasad istniejących w tych mediach:

  • hashtagów nie oddzielaj spacją od słowa/wyrażenia
  • nie rozdzielaj spacjami hashtagów składających się z dwóch lub więcej słów (pisz ciągiem), np. #psychologdziecięcy lub bez polskich liter #psychologdzieciecy
Na wyświetlaczu telefonu wiele ikon mediów społecznościowych - symbolizuje mnogość informacji, jakimi jesteśmy zalewani w sieci. Dzięki stosowaniu hashtagów w marketingu gabinetu jesteś w stanie nakierować potencjalnych klientów na swój gabinet
  • stosuj hashtagi celnie oddające udostępnianą treść, unikalne, łatwe do zapamiętania.
  • unikaj stosowania wyłącznie popularnych hashtagów – ponieważ na Instagramie, używa ich wiele osób, powoduje to, że otagowane treści szybko znikają w wynikach wyszukiwania.
  • stwórz swój własny, autorski niepowtarzalny hashtag, umożliwiający klientom łatwe dotarcie do Twojego gabinetu, np. nazwa marki, szkolenia, kursu on-line, wyzwania, hasło konkursowe.
  • nie używaj ciągle tych samych hashtagów, skutkiem tego może być ograniczenie zasięgów publikowanych postów
  • jeśli Twój obszar działania obejmuje nasz kraj, stosuj hashtagi w języku polskim
  • w przypadku gdy prowadzisz lokalny gabinet psychoterapeutyczny, dodaj w hashtagu nazwę miasta, w którym działasz, np. #psychoterepeutaPoznań
  • podczas dobierania hashtagów, wykorzystaj trendy panujące w branży (nazwy nurtów, kierunków rozwoju)
Kolorowe szuflady ponumerowane kolejno - symbolizują usystematyzowanie informacji w sieci - które możesz osiągnąć dzięki stosowaniu hashtagów w marketingu swojego gabinetu
  • tworząc hashtagi, dobieraj je do grupy docelowej, np. #depresja, #smutek, #smutne, #smutnecytaty, #jestźle, #ból lub w drugą stronę #rozwojosobisty, #rozwojduchowy #rozwójdziecka #rozwojzawodowy #rozwojmowy #samorozwoj #pozytywnie #energia #inspiracja #coaching #działanie #motywacja #samoświadomość czy #świadomość

  • nie bazuj tylko na branżowych hastagach, dodawaj również inne określające zakres Twojej działalności, np. posty na daną okazję, ukazujące etap w życiu, zmianę, emocje. Dzięki temu dotrzesz do nowych odbiorców
  • jeśli czytasz lub oglądasz godne polecenia # książki, filmy – cytuj, recenzuj. Dzięki temu trafisz do osób o konkretnych zainteresowaniach

Podsumowując..

Choć hashtagi z małą popularnością (poniżej 100) mogą nie cieszyć się dużym zainteresowaniem, nie oznacza to, że wiele postów pod danym hashtagiem świadczy o tym, że dużo osób go śledzi. Dlatego szukaj i znajdź swój złoty środek!

 

Hashtagi w marketingu Twojego gabinetu są efektywnym narzędziem i cenną wskazówką dla Twoich odbiorców, drogowskazem pomagającym trafić im do celu (na Twój profil, fanpage, bloga, stronę www). Zatem stosując je umiejętnie, dotrzesz do nowych osób, które będą potencjalnymi klientami Twojego gabinetu psychoterapeutycznego.

Jeśli stawiasz pierwsze kroki i chcesz trafnie dobrać hashtagi, pomogą Ci w tym tzw. generatory tagów, np. TagsFinder lub Tagsets.

Jeśli masz pytania do tego tematu, pisz śmiało w komentarzu. Będzie mi również bardzo miło, jeśli podzielisz się artykułem w swoich social mediach. Z góry bardzo dziękuję.

Zapisz się do naszego newslettera. Kliknij w plusik poniżej i bądź na bieżąco z marketingiem swojego gabinetu psychoterapeutycznego.

*https://brand24.pl/blog/40-lat-minelo-jak-jeden-dzien-czyli-krotka-historia-mediow-spolecznosciowych/

**https://brand24.pl/blog/hashtag-co-to-znaczy-i-jak-z-niego-korzystac/

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.