Gdzie popularyzować treści ze swojego bloga – krótki poradnik

Każdy nowo powstały blog potrzebuje czasu, aby zaczął być czytany i rozpoznawany, aby zdobył swoich wiernych czytelników. Czy wiesz, jak na początku możesz pomóc swoim czytelnikom go odnaleźć? Dzisiaj piszemy o tym, gdzie popularyzować treści ze swojego bloga, by nie tylko przyciągać czytelników, ale i zamieniać ich w klientów.

blankPoczątki blogowania

Pierwszy tekst przekopiowany z Worda, zdjęcia dodane. Wahasz się chwilę nad klawiaturą i trzęsącym się trochę palcem (w końcu zobaczy Cię cały Internet) klikasz Opublikuj. To Twój pierwszy tekst i z wypiekami na twarzy czekasz na komentarze. I fajerwerki. Znasz to? I czekasz. I czekasz.

Nawet podpinasz Google Analiytics, żeby sprytnie móc podejrzeć, ile osób przeczytało. A tu – cisza w eterze. Podsyłasz więc linka kilku znajomym i…! Robią się pierwsze statystyki. Masz 5 czytelników. Dobrze! Ale co dalej? Czy Twoja rodzina i przyjaciele to będą jedyni czytelnicy? Czy może znajdą się też bardziej profesjonalne i mniej pracochłonne sposoby niż podsyłanie linka w prywatnej wiadomości do każdego? Ano znajdą się😊. Mamy kilka podpowiedzi w zanadrzu.

Popularyzujemy bloga w sieci

53% marketingowców twierdzi, że tworzenie treści blogów jest ich priorytetem w zakresie marketingu przychodzącego. (HubSpot, 2017)*

Zakładam, że skoro czytasz ten tekst to albo masz już bloga, albo planujesz go założyć. Jeśli go już piszesz, to zapewne znajdują się tam wartościowe treści, napisane zrozumiałym językiem, odpowiadające na potrzeby i problemy Twoich potencjalnych klientów. Teraz pozostaje je spopularyzować, by dowiedzieli się oni o istnieniu Twojego bloga.

Oto kilka miejsc i sposobów promocji Twoich wpisów:

„Pisać możesz dla siebie. Bloguje się dla ludzi.”

Typewriterka

  1. Google

Tworząc treści blogowe z pewnością chcesz, aby znalazły się one jak najwyżej w wyszukiwarce Google. By poprawić pozycję bloga w wynikach wyszukiwania, konieczna jest tzw. optymalizacja strony. Zajmują się nią specjaliści od pozycjonowania.

Co Ty możesz zrobić w tym temacie? Twórz tytuły tekstów blogowych jak najbliższe frazom wpisywanym do wyszukiwarki przez potencjalnych klientów.

Wpisz na górze w wyszukiwarce swoje hasło dotyczące problematyki, z którą pracujesz, a na dole pokaże Ci się 8 podobnych wyszukiwań, które mogą stać się tematami Twoich tekstów. Masz pewność, że Twoi klienci szukają tych haseł.

W samej treści stosuj tzw. słowa kluczowe (najczęściej wyszukiwane słowa/zwroty związane z Twoją usługą). Pomoże Ci w tym Planer Słów Kluczowych od Google.

Planer Słów Kluczowych.png

Druga świetna wyszukiwarka słów kluczowych to: Uebersuggest

Ueber suggest.png

Wybierz język polski i wpisz fragment frazy, a dostaniesz w odpowiedzi najpopularniejsze tematy. Dla przykładu wpisaliśmy po rozwodzie. Po prawej stronie widzimy najpopularniejsze artykuły na ten temat z różnych blogów i portali.  Zainspiruj się.

blank

 

  1. Media społecznościowe i serwisy

Facebook to jedno z najlepszych narzędzi promocji treści blogowych.

Możesz je popularyzować poprzez:

  • stworzenie własnego fanpage’a na Facebooku – publikuj regularnie (1-2 x tygodniowo) zapowiedzi i linki do swoich tekstów.

Nie zapomnij o starszych tekstach, one są wciąż aktualne. Sprawdzaj, które są najczęściej czytane i przypominaj o nich czytelnikom. Często jest tak, że ktoś widział ten tytuł wcześniej u Ciebie, ale nie miał czasu przeczytać, albo dołączyło od tamtego czasu wielu nowych fanów, a tekst był np. rok temu i ciężko go odszukać.

  • udzielanie się w grupach tematycznych (np. na Facebooku czy LinkedIn) – aktywność w grupach służy budowaniu pozycji eksperta i przyciąga innych do Twojego bloga; pytaj administratorów grup o możliwość promocji tekstów blogowych dających wartość jej członkom. Polecaj linki do swoich tekstów w odpowiedzi na zapytania dotyczące Twojej tematykiblank
  • założenie własnej grupy na Facebooku – tam nadal możesz linkować do swoich tekstów
  • komentowanie pod wpisami na profilach innych osób (blogerów, ekspertów, firm) wszędzie tam, gdzie znajduje się Twoja grupa docelowa i odsyłanie do teksów z bloga powiązanych z tematem dyskusji
  • płatną reklamę na Facebooku – stwórz post na swoim fanpage’u, a następnie wciśnij promowanie. Do tego celu załóż Managera Reklam i podepnij swoją kartę debetową. Możesz ustawić limity, powyżej których Facebook nie pobierze więcej. Na początek może to być np. 50 zł.
  • założenie konta na LinkedIn – więcej na temat tego serwisu przeczytasz w naszym tekście tutaj
  • networking (budowanie i podtrzymywanie relacji) – pomyśl, z kim potrzebujesz nawiązać współpracę? A może ktoś ze znanych Ci osób prowadzi własny fanpage i mógłby zareklamować Twojego bloga, a Ty zareklamujesz jego?
  • Facebook Live’y, czyli transmisje na żywo, podczas nich również możesz polecać lekturę tekstów z Twojego bloga.
  • Bot Many Chat – wpisanie tam adresu swojego bloga oraz fanpage’a powoduje, że każdy, kto do Ciebie wyśle choć raz wiadomość, dostaje potem automatyczne powiadomienie na Messengera o kolejnej publikacji. Warto jednak umieścić tam jakąś wiadomość uprzedzającą te osoby, że będą dostawać powiadomienia, oraz że mogą się wypisać. Stopień trudności technicznych – dla zaawansowanych.

 

  1. Inne blogi

Komentuj wpisy na innych blogach, powiązanych z Twoim obszarem działania. Robiąc to, masz możliwość zostawienia linku do swojej witryny. Niech Twoje komentarze będą rzeczowe, wówczas inni chętniej zajrzą do Ciebie.

W popularyzowaniu treści blogowych pomogą Ci również wpisy gościnne na blogach, które czytają Twoi potencjalni klienci. Jeśli opublikujesz ciekawy artykuł na innym blogu, z dużym ruchem, jego czytelnicy zajrzą również do Ciebie.

 

  1. Fora

Z tych samych powodów potrzebujesz być aktywnym na forach tematycznych. One również dają możliwość dodawania linku do Twojej witryny.

Zostawianie linków pomaga w pozycjonowaniu bloga. Im więcej komentarzy zostawisz, tym więcej linków zyskasz do Twojej strony.

Choć idea forów trochę podumiera, to nadal spora grupa, zwłaszcza starszych użytkowników korzysta głównie z tych sposobów na pozyskiwanie wiedzy w sieci.

 

  1. Newsletter

To kolejny kanał popularyzowania treści z bloga. Najpierw jednak potrzebujesz zbudować bazę mailową. Darmowy produkt do pobrania za zapis z pewnością Ci w tym pomoże. Stwórz minikurs, e-book lub zaproponuj rabat na pierwszą sesję. O tym, jak skutecznie prowadzić newsletter przeczytasz tutaj.

 

  1. Audio i Wideo

blankWłasny kanał na YouTubie, webinary (internetowe seminaria) czy podcasty to również dobre miejsca popularyzowania treści z bloga. Odsyłaj słuchaczy do ciekawych treści w Twojej witrynie.

Linki dodaj w opisie nagrań audio bądź wideo. Nawiąż do treści z bloga, poleć rozwinięcie tematu w danym tekście.

„Bloguj z pasją. Pasja się rozprzestrzenia.”
Scott Stratten

A kiedy już ktoś jest u Ciebie na blogu, poleć mu w trakcie czytania tekstu inne Twoje artykuły na dany temat. Tak jak my zrobiliśmy w tekście powyżej. Możesz to robić przez słowo tutaj albo poprzez wplecenie tematu do treści i dodanie linka.

Spraw, aby Twój blog był jak dom pełen ludzi, zrozumienia, wsparcia i wymiany myśli. W takich miejscach po prostu chce się być.

Dziękuję Ci, że zaglądasz do nas po inspiracje do rozwoju swojego gabinetu psychoterapeutycznego. Daje nam to ogrom satysfakcji. Będzie nam również bardzo miło, jeśli udostępnisz ten wpis i pomożesz w popularyzacji naszych treści. My również tego potrzebujemy. J Z góry bardzo dziękujemy.

P.S.

I nie zapomnij o tym sposobie popularyzacji treści – poproś czytelnika na końcu, aby był Twoim ambasadorem i jeśli podoba mu się to, co piszesz, aby udostępnił to swoim znajomym. Dodaj facebookowy przycisk Udostępnij.

* https://www.eurogospodarka.pl/

 

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    blank