Każdy nowo powstały blog potrzebuje czasu, aby zaczął być czytany i rozpoznawany, aby zdobył swoich wiernych czytelników. Czy wiesz, jak na początku możesz pomóc swoim czytelnikom go odnaleźć? Dzisiaj piszemy o tym, gdzie popularyzować treści ze swojego bloga, by nie tylko przyciągać czytelników, ale i zamieniać ich w klientów.
Początki blogowania
Pierwszy tekst przekopiowany z Worda, zdjęcia dodane. Wahasz się chwilę nad klawiaturą i trzęsącym się trochę palcem (w końcu zobaczy Cię cały Internet) klikasz Opublikuj. To Twój pierwszy tekst i z wypiekami na twarzy czekasz na komentarze. I fajerwerki. Znasz to? I czekasz. I czekasz.
Nawet podpinasz Google Analiytics, żeby sprytnie móc podejrzeć, ile osób przeczytało. A tu – cisza w eterze. Podsyłasz więc linka kilku znajomym i…! Robią się pierwsze statystyki. Masz 5 czytelników. Dobrze! Ale co dalej? Czy Twoja rodzina i przyjaciele to będą jedyni czytelnicy? Czy może znajdą się też bardziej profesjonalne i mniej pracochłonne sposoby niż podsyłanie linka w prywatnej wiadomości do każdego? Ano znajdą się😊. Mamy kilka podpowiedzi w zanadrzu.
Popularyzujemy bloga w sieci
53% marketingowców twierdzi, że tworzenie treści blogów jest ich priorytetem w zakresie marketingu przychodzącego. (HubSpot, 2017)*
Zakładam, że skoro czytasz ten tekst to albo masz już bloga, albo planujesz go założyć. Jeśli go już piszesz, to zapewne znajdują się tam wartościowe treści, napisane zrozumiałym językiem, odpowiadające na potrzeby i problemy Twoich potencjalnych klientów. Teraz pozostaje je spopularyzować, by dowiedzieli się oni o istnieniu Twojego bloga.
Oto kilka miejsc i sposobów promocji Twoich wpisów:
„Pisać możesz dla siebie. Bloguje się dla ludzi.”
Typewriterka
-
Google
Tworząc treści blogowe z pewnością chcesz, aby znalazły się one jak najwyżej w wyszukiwarce Google. By poprawić pozycję bloga w wynikach wyszukiwania, konieczna jest tzw. optymalizacja strony. Zajmują się nią specjaliści od pozycjonowania.
Co Ty możesz zrobić w tym temacie? Twórz tytuły tekstów blogowych jak najbliższe frazom wpisywanym do wyszukiwarki przez potencjalnych klientów.
Wpisz na górze w wyszukiwarce swoje hasło dotyczące problematyki, z którą pracujesz, a na dole pokaże Ci się 8 podobnych wyszukiwań, które mogą stać się tematami Twoich tekstów. Masz pewność, że Twoi klienci szukają tych haseł.
W samej treści stosuj tzw. słowa kluczowe (najczęściej wyszukiwane słowa/zwroty związane z Twoją usługą). Pomoże Ci w tym Planer Słów Kluczowych od Google.
Druga świetna wyszukiwarka słów kluczowych to: Uebersuggest
Wybierz język polski i wpisz fragment frazy, a dostaniesz w odpowiedzi najpopularniejsze tematy. Dla przykładu wpisaliśmy po rozwodzie. Po prawej stronie widzimy najpopularniejsze artykuły na ten temat z różnych blogów i portali. Zainspiruj się.
-
Media społecznościowe i serwisy
Facebook to jedno z najlepszych narzędzi promocji treści blogowych.
Możesz je popularyzować poprzez:
- stworzenie własnego fanpage’a na Facebooku – publikuj regularnie (1-2 x tygodniowo) zapowiedzi i linki do swoich tekstów.
Nie zapomnij o starszych tekstach, one są wciąż aktualne. Sprawdzaj, które są najczęściej czytane i przypominaj o nich czytelnikom. Często jest tak, że ktoś widział ten tytuł wcześniej u Ciebie, ale nie miał czasu przeczytać, albo dołączyło od tamtego czasu wielu nowych fanów, a tekst był np. rok temu i ciężko go odszukać.
- udzielanie się w grupach tematycznych (np. na Facebooku czy LinkedIn) – aktywność w grupach służy budowaniu pozycji eksperta i przyciąga innych do Twojego bloga; pytaj administratorów grup o możliwość promocji tekstów blogowych dających wartość jej członkom. Polecaj linki do swoich tekstów w odpowiedzi na zapytania dotyczące Twojej tematyki
- założenie własnej grupy na Facebooku – tam nadal możesz linkować do swoich tekstów
- komentowanie pod wpisami na profilach innych osób (blogerów, ekspertów, firm) wszędzie tam, gdzie znajduje się Twoja grupa docelowa i odsyłanie do teksów z bloga powiązanych z tematem dyskusji
- płatną reklamę na Facebooku – stwórz post na swoim fanpage’u, a następnie wciśnij promowanie. Do tego celu załóż Managera Reklam i podepnij swoją kartę debetową. Możesz ustawić limity, powyżej których Facebook nie pobierze więcej. Na początek może to być np. 50 zł.
- założenie konta na LinkedIn – więcej na temat tego serwisu przeczytasz w naszym tekście tutaj
- networking (budowanie i podtrzymywanie relacji) – pomyśl, z kim potrzebujesz nawiązać współpracę? A może ktoś ze znanych Ci osób prowadzi własny fanpage i mógłby zareklamować Twojego bloga, a Ty zareklamujesz jego?
- Facebook Live’y, czyli transmisje na żywo, podczas nich również możesz polecać lekturę tekstów z Twojego bloga.
- Bot Many Chat – wpisanie tam adresu swojego bloga oraz fanpage’a powoduje, że każdy, kto do Ciebie wyśle choć raz wiadomość, dostaje potem automatyczne powiadomienie na Messengera o kolejnej publikacji. Warto jednak umieścić tam jakąś wiadomość uprzedzającą te osoby, że będą dostawać powiadomienia, oraz że mogą się wypisać. Stopień trudności technicznych – dla zaawansowanych.
-
Inne blogi
Komentuj wpisy na innych blogach, powiązanych z Twoim obszarem działania. Robiąc to, masz możliwość zostawienia linku do swojej witryny. Niech Twoje komentarze będą rzeczowe, wówczas inni chętniej zajrzą do Ciebie.
W popularyzowaniu treści blogowych pomogą Ci również wpisy gościnne na blogach, które czytają Twoi potencjalni klienci. Jeśli opublikujesz ciekawy artykuł na innym blogu, z dużym ruchem, jego czytelnicy zajrzą również do Ciebie.
-
Fora
Z tych samych powodów potrzebujesz być aktywnym na forach tematycznych. One również dają możliwość dodawania linku do Twojej witryny.
Zostawianie linków pomaga w pozycjonowaniu bloga. Im więcej komentarzy zostawisz, tym więcej linków zyskasz do Twojej strony.
Choć idea forów trochę podumiera, to nadal spora grupa, zwłaszcza starszych użytkowników korzysta głównie z tych sposobów na pozyskiwanie wiedzy w sieci.
-
Newsletter
To kolejny kanał popularyzowania treści z bloga. Najpierw jednak potrzebujesz zbudować bazę mailową. Darmowy produkt do pobrania za zapis z pewnością Ci w tym pomoże. Stwórz minikurs, e-book lub zaproponuj rabat na pierwszą sesję. O tym, jak skutecznie prowadzić newsletter przeczytasz tutaj.
-
Audio i Wideo
Własny kanał na YouTubie, webinary (internetowe seminaria) czy podcasty to również dobre miejsca popularyzowania treści z bloga. Odsyłaj słuchaczy do ciekawych treści w Twojej witrynie.
Linki dodaj w opisie nagrań audio bądź wideo. Nawiąż do treści z bloga, poleć rozwinięcie tematu w danym tekście.
Scott Stratten
A kiedy już ktoś jest u Ciebie na blogu, poleć mu w trakcie czytania tekstu inne Twoje artykuły na dany temat. Tak jak my zrobiliśmy w tekście powyżej. Możesz to robić przez słowo tutaj albo poprzez wplecenie tematu do treści i dodanie linka.
Dziękuję Ci, że zaglądasz do nas po inspiracje do rozwoju swojego gabinetu psychoterapeutycznego. Daje nam to ogrom satysfakcji. Będzie nam również bardzo miło, jeśli udostępnisz ten wpis i pomożesz w popularyzacji naszych treści. My również tego potrzebujemy. J Z góry bardzo dziękujemy.
P.S.
I nie zapomnij o tym sposobie popularyzacji treści – poproś czytelnika na końcu, aby był Twoim ambasadorem i jeśli podoba mu się to, co piszesz, aby udostępnił to swoim znajomym. Dodaj facebookowy przycisk Udostępnij.
* https://www.eurogospodarka.pl/