Gabinet psychoterapii a święta

Święta Bożego Narodzenia – czas rodzinny, magiczny czy trudny i obciążony wspomnieniami? Dla wielu Twoich klientów na pewno niełatwy. Dziś opowiem Ci o tym, jakie działania promocyjne warto podjąć w tym okresie.

Początek grudnia to czas, kiedy przygotowania do świąt ruszają pełną parą. Dobrze poczynić je również w obszarze działań marketingowych Twojego gabinetu psychoterapeutycznego. To dobry moment, aby pokazać klientom, że o nich pamiętasz, są dla Ciebie ważni i mogą liczyć na Twoje wsparcie.

„Otwórz szeroko oczy i rozejrzyj się
czy ktoś nie potrzebuje trochę czasu, trochę uwagi.
Może jest to człowiek samotny albo zgorzkniały,
albo chory, albo niedołężny.
Może starzec, a może dziecko.
Nie pomiń okazji, gdy możesz coś z siebie ludziom ofiarować jako człowiek.”

Albert Schweitzer

Zastanawiasz się czy i jak możesz promować swój gabinet w okresie przedświątecznym? Oto kilka pomysłów na działania marketingowe.

Blog gabinetu psychologicznego

Narzędzia content marketingu wykorzystywane przez polskie firmy służą przede wszystkim do budowania wizerunku i świadomości marki. Korzysta z nich już przeszło 80% badanych.*

Blog to doskonałe narzędzie content marketingowe, czyli marketingu treści. Wykorzystaj jego moc przed świętami! Zaplanuj posty blogowe lub podcasty (więcej na ich temat przeczytasz tutaj) związane z tematyką Bożego Narodzenia.

Jakie tematy możesz poruszyć? Jeśli Twoją grupą docelową są osoby samotne, mające skomplikowane relacje rodzinne, w trakcie rozwodu, z uzależnieniem, depresją napisz o tym, jak przetrwać trudny czas spotkań rodzinnych. Podpowiedz im, jak być też dobrym dla siebie samego. Więcej na temat kalendarzowych okazji w promocji gabinetu przeczytasz tutaj.

Radio, telewizja, prasa

Wymienione wyżej tematy możesz również poruszyć w radiu czy telewizji. Skontaktuj się z odpowiednim działem np. telewizji śniadaniowej, zaproponuj temat i swój udział jako eksperta. Napisz także do redakcji wybranego czasopisma i spytaj o możliwość publikacji Twojego artykułu na ich blogu.

Życzenia i podziękowania

Jeśli pozwala Ci na to Twój nurt, w okresie przedświątecznym, wyślij maile z życzeniami i podziękowaniami do byłych i obecnych klientów. Podziękuj im za to, że Ci zaufali i powierzyli swoje troski. To dobry sposób na umocnienie relacji. Dasz im poczucie, że nadal są dla Ciebie ważni, że o nich pamiętasz i zawsze mogą liczyć na Twoje wsparcie.

Pamiętaj również o czytelnikach Twojego bloga. Im również złóż życzenia i podziękuj za to, że są i czytają Twoje wpisy. Jeśli prowadzisz newsletter zrób to za jego pośrednictwem.

Życzenia i podziękowania zamieść również na swoich profilach w social mediach czy grupie na Facebooku, jeśli taką masz.

Zorganizuj wigilię

Jeśli Twoją grupą docelową są osoby samotne zorganizuj dla nich spotkanie przedwigilijne w swoim gabinecie lub innym miejscu. Możesz przygotować również spotkanie opłatkowe dla swojej grupy warsztatowej czy terapeutycznej, jeśli taką prowadzisz. Ogłoś to odpowiednio wcześniej. Możesz stworzyć mały plakat w programie Canva. Jak go obsługiwać pisaliśmy tu.

Podaruj prezent

Lubisz dostawać prezenty? Twoim klienci również! Pomyśl, co mogłoby nim być? Możesz np. przygotować darmowy produkt do pobrania online – krótki e-book, mini kurs, kalendarz samomobilizacji do druku. Inne opcje to gratisowa konsultacja lub promocyjna cena pierwszej wizyty. Kupon do pobrania, wygrania do świąt – realizacja np. w styczniu.

Opracowując przedświąteczną strategię działań marketingowych pamiętaj o tym, że:

„Przyszłość zależy od tego, co robimy w teraźniejszości.”

Mahatma Gandhi

Grudzień to specyficzny czas na działania marketingowe. Mam nadzieję, że moje propozycje Ci w tym pomogą. A może już stosujesz któreś z nich lub masz inne ciekawe pomysły? Koniecznie daj znać w komentarzu.

Będzie mi również bardzo miło, jeśli udostępnisz ten tekst na swoim fanpage na FB i w innych mediach. Z góry bardzo dziękuję.

* https://iab.org.pl/badania-i-publikacje/raport-iab-polska-content-marketing/

Dodaj komentarz

Zasady publikacji treści są opisane w regulaminie. Pamiętaj, że przesyłane treści muszą być zgodne z wymogami regulaminu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.