Święta Bożego Narodzenia – czas rodzinny, magiczny czy trudny i obciążony wspomnieniami? Dla wielu Twoich klientów na pewno niełatwy. Dziś opowiem Ci o tym, jakie działania promocyjne warto podjąć w tym okresie.
Początek grudnia to czas, kiedy przygotowania do świąt ruszają pełną parą. Dobrze poczynić je również w obszarze działań marketingowych Twojego gabinetu psychoterapeutycznego. To dobry moment, aby pokazać klientom, że o nich pamiętasz, są dla Ciebie ważni i mogą liczyć na Twoje wsparcie.
„Otwórz szeroko oczy i rozejrzyj się
czy ktoś nie potrzebuje trochę czasu, trochę uwagi.
Może jest to człowiek samotny albo zgorzkniały,
albo chory, albo niedołężny.
Może starzec, a może dziecko.
Nie pomiń okazji, gdy możesz coś z siebie ludziom ofiarować jako człowiek.”
Albert Schweitzer
Zastanawiasz się czy i jak możesz promować swój gabinet w okresie przedświątecznym? Oto kilka pomysłów na działania marketingowe.
Blog gabinetu psychologicznego
Blog to doskonałe narzędzie content marketingowe, czyli marketingu treści. Wykorzystaj jego moc przed świętami! Zaplanuj posty blogowe lub podcasty (więcej na ich temat przeczytasz tutaj) związane z tematyką Bożego Narodzenia.
Jakie tematy możesz poruszyć? Jeśli Twoją grupą docelową są osoby samotne, mające skomplikowane relacje rodzinne, w trakcie rozwodu, z uzależnieniem, depresją napisz o tym, jak przetrwać trudny czas spotkań rodzinnych. Podpowiedz im, jak być też dobrym dla siebie samego. Więcej na temat kalendarzowych okazji w promocji gabinetu przeczytasz tutaj.
Radio, telewizja, prasa
Wymienione wyżej tematy możesz również poruszyć w radiu czy telewizji. Skontaktuj się z odpowiednim działem np. telewizji śniadaniowej, zaproponuj temat i swój udział jako eksperta. Napisz także do redakcji wybranego czasopisma i spytaj o możliwość publikacji Twojego artykułu na ich blogu.
Życzenia i podziękowania
Jeśli pozwala Ci na to Twój nurt, w okresie przedświątecznym, wyślij maile z życzeniami i podziękowaniami do byłych i obecnych klientów. Podziękuj im za to, że Ci zaufali i powierzyli swoje troski. To dobry sposób na umocnienie relacji. Dasz im poczucie, że nadal są dla Ciebie ważni, że o nich pamiętasz i zawsze mogą liczyć na Twoje wsparcie.
Pamiętaj również o czytelnikach Twojego bloga. Im również złóż życzenia i podziękuj za to, że są i czytają Twoje wpisy. Jeśli prowadzisz newsletter zrób to za jego pośrednictwem.
Życzenia i podziękowania zamieść również na swoich profilach w social mediach czy grupie na Facebooku, jeśli taką masz.
Zorganizuj wigilię
Jeśli Twoją grupą docelową są osoby samotne zorganizuj dla nich spotkanie przedwigilijne w swoim gabinecie lub innym miejscu. Możesz przygotować również spotkanie opłatkowe dla swojej grupy warsztatowej czy terapeutycznej, jeśli taką prowadzisz. Ogłoś to odpowiednio wcześniej. Możesz stworzyć mały plakat w programie Canva. Jak go obsługiwać pisaliśmy tu.
Podaruj prezent
Lubisz dostawać prezenty? Twoim klienci również! Pomyśl, co mogłoby nim być? Możesz np. przygotować darmowy produkt do pobrania online – krótki e-book, mini kurs, kalendarz samomobilizacji do druku. Inne opcje to gratisowa konsultacja lub promocyjna cena pierwszej wizyty. Kupon do pobrania, wygrania do świąt – realizacja np. w styczniu.
Opracowując przedświąteczną strategię działań marketingowych pamiętaj o tym, że:
„Przyszłość zależy od tego, co robimy w teraźniejszości.”
Mahatma Gandhi
Grudzień to specyficzny czas na działania marketingowe. Mam nadzieję, że moje propozycje Ci w tym pomogą. A może już stosujesz któreś z nich lub masz inne ciekawe pomysły? Koniecznie daj znać w komentarzu.
Będzie mi również bardzo miło, jeśli udostępnisz ten tekst na swoim fanpage na FB i w innych mediach. Z góry bardzo dziękuję.
* https://iab.org.pl/badania-i-publikacje/raport-iab-polska-content-marketing/