Dochód pasywny – jak terapeuta może dorobić

blank

Jesteś początkującym psychoterapeutą i zastanawiasz się nad dodatkowym źródłem dochodu? Mam dobre wiadomości. Możliwości jest wiele! Oto, co przykładowo możesz zrobić, aby zwiększyć swoje zarobki.

 

blank

Jeśli Twój gabinet nie przyciąga jeszcze wystarczająco dużej liczby klientów, możesz potrzebować dodatkowego źródła dochodu. Mam kilka pomysłów, których mogłaś/-eś nie uwzględniać. Spokojnie, nie będę namawiała Cię do niczego, co nie byłoby związane z Twoim obszarem działania. Opisane przeze mnie sposoby pozwolą Ci rozwijać Twój gabinet psychoterapeutyczny, zdobywać nowe doświadczenia i zarabiać.

 

blank„Najważniejszy jest pomysł. Bez niego ani rusz. Potem potrzeba jest już tylko pewna doza inteligencji i konsekwencja, by go urzeczywistnić.”

Gunter Fritz

 

 1. E-Book

Stwórz własny E-book

 

Jesteś ekspertem – podziel się z innymi! Czym? Swoją wiedzą! Stwórz własny e-book. Może to być poradnik skierowany do Twoich potencjalnych klientów. Poruszaj w nim tematy/problemy Twojej grupy docelowej.

 

 

Pracujesz z osobami z problemami w związku? Napisz e-book na temat tego, jak dbać o dobre relacje z partnerem. Twoją grupą docelową są rodzice nastolatków? Stwórz e-booka o tym, jak rozmawiać z dziećmi w okresie dojrzewania lub jak wygląda świat oczami młodego człowieka. E-book nie musi być szczególnie długi. Wystarczy, że będzie wyczerpywał temat.

Zastanów się nad potrzebami Twojej grupy docelowej. Na pewno już ją trochę znasz. Spisz sobie listę pomysłów – burza mózgów, bez oceny. Potem wybierz 4 najlepsze i, jeśli prowadzisz fanpage, zrób ankietę, na jaki temat chcieli by poczytać Twoi fani.

Napisz przy każdej pozycji cyferkę. Poproś o wpisanie samej cyfry w komentarzu. To sekunda dla Twoich czytelników, a bardzo cenny moment dla Ciebie. Do tego – bonusowo – posty o dużej ilości komentarzy dają Facebookowi informację, aby zwiększyć Twoje zasięgi organiczne, czyli Twoje publikacje zobaczy po prostu więcej osób.

 

Jak napisać e-book

Jeśli już jakiś czas prowadzisz bloga, to zbierz tematy blogowe, ułóż z nich logiczną całość, dobierz jeden motyw przewodni i poprzerabiaj teksty, tak, aby dopełniały tematykę. To w końcu Twoje teksty, możesz z nimi robić, co tylko zechcesz. A Twoim klientom spodoba się skondensowany czy też zebrany w jedną całość materiał.blank

Pod e-booka trzeba jeszcze zrobić tzw. Landing Page. To osobna podstrona w Twojej witrynie dotycząca tylko Twojego e-booka. Z tego poziomu piszesz o jego zawartości. W punktach wymieniasz, dlaczego Twój czytelnik coś sobie uświadomi, co sobie uświadomi, co zmieni czytając ten materiał. Wierzę, że również słowem pisanym możemy wiele zmienić w życiu innych ludzi. Zgadzasz się ze mną?

blankSłowo jest wielką tajemnicą. Magiczna siła słowa tkwi w jego zdolności wywoływania obrazów. Jest ono niewidzialnym znakiem rzeczy postrzeganych zmysłami.

Jan Parandowski

 

Technikalia

Na końcu dodaj opcję płatności. Znajdź dostawcę płatności elektronicznych (jak PayU, Przelewy24, DotPay, TPay). Negocjuj stawkę procentową, którą pobiorą od Ciebie za płatności – da się, zawsze😊. I po podpisaniu umowy z nimi zainstaluj w swoim WordPressie odpowiedni kod. Na pewno człowiek z obsługi klienta powie Ci krok po kroku, jak to zrobić.

Rozumiem, może być trudno. Możesz poszukać specjalisty od wprowadzania e-booka na rynek. Zadba o wszystko – począwszy od projektu graficznego, okładki, zdjęć, przez landing page, aktywację  płatności, a skończywszy na kampanii promocyjnej. Możesz też podjąć wyzwanie samemu.

Jak już opanujesz temat, to wypuścisz kolejnego e-booka. Po kilku e-bookach, jeśli masz stronę WordPress, możesz postawić mały sklepik. Dodatek do WordPress z opcją zakupów to WooCommerce. I tam możesz sprzedawać stale swoje różne e-booki. Pamiętaj, piszesz raz, zarabiasz zawsze.

Zasięgi

Jedno małe ALE. Zanim to wszystko zrobisz, zadbaj o tzw. zasięgi. Stwórz społeczność, miej na tym Facebooku chociaż 2000 fanów. Miej newsletter, przez którego powiesz im, że są takie a takie produkty. A do ludzi zapisanych na newsletterze, możesz wysłać rabat.

Jeśli wypuścisz płatne produkty mając 100 fanów, to skończy się to frustracją i poczuciem bezsensu.

A zatem buduj, buduj, buduj społeczność.

W następnym kroku:

 

2. Stwórz kurs online

blankCoraz większą popularnością cieszą się również kursy online. Pomyśl nad stworzeniem własnego. Kurs nawiązywania bliskich relacji partnerskich dla singli? Kurs motywowania pracowników dla managerów wyższego szczebla? Opcji jest wiele. Co najważniejsze, tak, jak z e-bookiem, tworzysz go tylko raz, a sprzedajesz wielokrotnie! W przyszłości poświęcimy obszerniejszy materiał tworzeniu kursów online.

Ha! Bo o tym, jak go zrobić można by w zasadzie zrobić cały kurs online😊. Dajcie znać czy ktoś z Was zastanawiał się nad taką opcją, jak kurs online. Jakie pojawiają Wam się pytania?

 

3. Pisz bloga i zarabiaj na programach partnerskich

O tym, dlaczego potrzebujesz założyć bloga pisaliśmy już tutaj. Regularnie prowadzony, z dobrymi treściami, ma szansę stać się miejscem, do którego trafiają rzesze czytelników.

Własny blog również można zamienić w pasywne źródło dochodu. Zarabiać możesz m.in. na programach partnerskich, np. promując książki, e-booki, szkolenia, warsztaty z Twojego obszaru działalności. Za każdym razem, gdy ktoś kupi produkt, za pośrednictwem Twojej witryny, otrzymasz jakiś procent od dochodu. Skontaktuj się np. z wydawnictwem Złote Myśli i zamieść u siebie na blogu linka do nich.

Tu ponownie wracamy do kwestii bloga. Twórz społeczność wokół Twojego bloga. Firmy, która umożliwiają dodatkowy zarobek na nim, często pytają o tzw. unikalnych użytkowników UU, czy po prostu Użytkowników. Aby to ustalić, zainstaluj sobie Google Analytics (darmowe narzędzie od Google’a). Ustaw skalę miesiąca i zobacz, jaka liczba się pojawia. Dobrze mieć kilka tysięcy. Więc warto popularyzować treści ze swojego bloga dalej niż na własnym fanpage’u.

 

4. Zorganizuj szkolenie

Pracodawcy przywiązują coraz większą wagę do troski o zdrowie psychiczne pracowników. Zależy im na wysokim poziomie motywacji, co sprzyja innowacyjności. Jako specjalista od zdrowia psychicznego zaproponuj korporacjom poprowadzenie szkolenia z tego obszaru. Dasz się poznać, jako ekspert, w swojej dziedzinie. Może nawiążesz dłuższą współpracę. Jak napisać taką ofertę do korporacji, napiszemy za jakiś czas.

Możesz zrobić darmowy wykład w dowolnym miejscu. Na targach, na konferencji. Zaproś profesjonalnego kamerzystę.  Następnie opublikuj go na You Tubie. Podaj tam swoje dane, dane swojego gabinetu. Podepnij je pod swoją stronę www. Będzie na Ciebie pracować.

 

5. Nagrywaj podcasty

blank

Podcasty cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Tylko w zeszłym roku liczba podcastów na popularnej platformie Spotify wzrosła 5 krotnie!* Jeśli nie wiesz, co to podcast, przeczytaj ten artykuł. W branży pomocowej jest, w tym obszarze, wspaniała nisza do zagospodarowania. A gdy rozwiniesz swój podcast i zdobędziesz grono wiernych słuchaczy zaproś firmy do współpracy i zacznij na tym zarabiać.

 

Więcej o doświadczeniach z podcastami posłuchasz w wywiadzie z Katarzyną Kopczak w naszym Radiu Odkrywca

 

[button unique_id=”6ee6f8e0ffdbfebf58ab27656018ba82″ style=”{‹²›selected‹²›:‹²›fw-btn-1‹²›,‹²›fw-btn-1‹²›:{‹²›border_radius‹²›:‹²›0‹²›},‹²›fw-btn-2‹²›:{‹²›border_radius‹²›:‹²›0‹²›,‹²›border_size‹²›:‹²›1‹²›},‹²›fw-btn-3‹²›:{‹²›border_size‹²›:‹²›1‹²›}}” normal_color=”{‹²›id‹²›:‹²›fw-custom‹²›,‹²›color‹²›:‹²›‹²›}” hover_color=”{‹²›id‹²›:‹²›fw-custom‹²›,‹²›color‹²›:‹²›‹²›}” label_advanced_styling=”{‹²›text‹²›:{‹²›google_font‹²›:true,‹²›subset‹²›:‹²›latin-ext‹²›,‹²›variation‹²›:‹²›regular‹²›,‹²›family‹²›:‹²›Quicksand‹²›,‹²›style‹²›:false,‹²›weight‹²›:false,‹²›size‹²›:‹²›12‹²›,‹²›line-height‹²›:‹²›30‹²›,‹²›letter-spacing‹²›:‹²›0‹²›,‹²›color-palette‹²›:{‹²›id‹²›:‹²›fw-custom‹²›,‹²›color‹²›:‹²›‹²›},‹²›is_saved‹²›:false},‹²›hover_text_color‹²›:{‹²›color‹²›:‹²›‹²›,‹²›id‹²›:‹²›fw-custom‹²›}}” label=”POSŁUCHAJ WYWIADU” link=”https://mindness.pl/podcast/radio-odkrywca-psychoterapeutka-z-misja-i-wizja-wywiad-z-katarzyna-kopczak/” target=”_blank” nofollow=”no” open_in_popup=”{‹²›selected‹²›:‹²›no‹²›}” size=”{‹²›selected‹²›:‹²›fw-btn-md‹²›,‹²›custom‹²›:{‹²›width‹²›:‹²›‹²›,‹²›height‹²›:‹²›‹²›}}” full_width=”{‹²›selected_type‹²›:‹²›default‹²›,‹²›default‹²›:{‹²›btn_alignment‹²›:‹²›text-center‹²›}}” icon_type=”{‹²›tab_icon‹²›:‹²›icon-class‹²›,‹²›icon-class‹²›:{‹²›icon_class‹²›:‹²›‹²›},‹²›upload-icon‹²›:{‹²›upload-custom-img‹²›:‹²›‹²›}}” icon_position=”pull-left-icon” icon_size=”12″ animation_group=”{‹²›selected‹²›:‹²›no‹²›,‹²›yes‹²›:{‹²›animation‹²›:{‹²›animation‹²›:‹²›fadeInUp‹²›,‹²›delay‹²›:‹²›200‹²›}}}” responsive=”{‹²›desktop_display‹²›:{‹²›selected‹²›:‹²›yes‹²›},‹²›tablet_landscape_display‹²›:{‹²›selected‹²›:‹²›yes‹²›},‹²›tablet_display‹²›:{‹²›selected‹²›:‹²›yes‹²›},‹²›smartphone_display‹²›:{‹²›selected‹²›:‹²›yes‹²›}}” class=”” _array_keys=”{‹²›style‹²›:‹²›style‹²›,‹²›normal_color‹²›:‹²›normal_color‹²›,‹²›hover_color‹²›:‹²›hover_color‹²›,‹²›label_advanced_styling‹²›:‹²›label_advanced_styling‹²›,‹²›open_in_popup‹²›:‹²›open_in_popup‹²›,‹²›size‹²›:‹²›size‹²›,‹²›full_width‹²›:‹²›full_width‹²›,‹²›icon_type‹²›:‹²›icon_type‹²›,‹²›animation_group‹²›:‹²›animation_group‹²›,‹²›responsive‹²›:‹²›responsive‹²›}” _fw_coder=”aggressive” __fw_editor_shortcodes_id=”d3cda83f71149913d0133c3cf7ccf6a0″][/button] 

 

Za czasem dostęp do podcastów można spieniężyć tworząc płatne abonamenty lub po porstu pobierając opłatę za wysłuchanie odcinka. Ale znowu – najpierw stań się ekspertem od podcastów w swojej niszy. Kiedy dojdziesz do momentu, że słuchacze będą co tydzień chłonęli Twoja słowa, zastanowisz się nad pasywnym dochodem.

Tego typu dochód z podcastów w Polsce jeszcze nie jest bardzo popularny. Co jest tym lepsze, bo masz czas osiągnąć pewną pozycję. W Stanach podcasty już zawojowały rynek.

 

Masz inne pomysły na dochód pasywny dla psychoterapeuty? Podziel się proszę w komentarzu.

Zostań z nami na dłużej. Dołącz do subskrybentów newslettera i bądź na bieżąco z tym, co dzieje się na blogu. Okienko zapisu znajdziesz w plusiku pod tym artykułem.

* http://wyborcza.pl/7,156282,23976589,podcasty-w-polsce-kto-je-robi-a-kto-ich-slucha.html?disableRedirects=true

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skontaktuj się

Ewa Goś Jeśli interesuje Cię współpraca z Mindness, to opisz nam swoje potrzeby w poniższym formularzu, a my damy Ci znać, jak możemy pomóc. Jeśli wolisz rozmawiać - na Twój telefon czeka Ewa Goś - nasza asystentka, która udzieli wszelkich informacji.




     

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Agencja marketingowa Agnieszka Gajewska. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.

    blank