Patrzysz na projekt swojej strony internetowej i jesteś zachwycony, ale odzew klientów jest umiarkowany, a nawet bliski zera. I nie wiesz o co chodzi, bo według Ciebie jest na niej wszystko co być powinno: kojące zdjęcia przyrody, opisy technik terapeutycznych. Dlaczego więc ludzie pozostają obojętni, a u innych terapeutów wrze jak w ulu?
A może patrzysz i niby wszystko gra, a jednak nie do końca chwyta Cię za serce. I skoro Ty pozostajesz niewzruszony/a, to jak mają zabić mocniej serca osób odwiedzających witrynę Twojego gabinetu? Zastanawiasz się co zrobić, aby Twoja strona, Twoja wizytówka miała legendarne „to coś”? Tego cosia, w przypadku ludzi nie da się zamknąć w prostych kategoriach. Na szczęście w przypadku strony internetowej psychologa czy terapeuty, sprawa wygląda już dużo prościej. A więc jak powinny wyglądać dobre strony psychologiczne?
Niezmiennie, w pierwszej kolejności, wciąż wygrywa tendencja do oceniania przede wszystkim po estetyce i walorach wizualnych strony. To one sprawiają, że osoba trafiająca na Twoją witrynę, chce klikać w kolejne zakładki i poznawać ich treść. Dodatkowo dobrze zaprojektowana strona internetowa jest nie tylko źródłem informacji. Powinna również wspierać proces umawiania wizyt. Czy są elementarne zasady, które sprawią, że strona Twojej poradni lub gabinetu terapeutycznego zyska nowe życie? Są! I sprawią, że szybko wyjdziesz przed szereg i wyróżnisz się z tłumu.
Przejdź z nami przez 10 kluczowych wskazówek i stwórz przyjazną dla klienta witrynę, która przyciągnie wyglądem, a zatrzyma treścią 😉
Zrób profesjonalną sesję zdjęciową
Twoi klienci poszukują osoby, której będą otwarcie opowiadać o swoich problemach i bolesnych przeżyciach. Sesja wizerunkowa pokaże Cię nie tylko jako profesjonalistę, ale wydobędzie również Twoje najważniejsze cechy jako psychologa. Odpowiednie zdjęcia będą wspierać komunikację Twoich wartości, budować zaufanie i podkreślać Twoją autentyczność. Jeśli w Twojej poradni pracuje wielu specjalistów, to przedstawienie Twojego wizerunku jako założyciela/ki jest tak samo ważne, jak przedstawienie zespołu. Czytając o misji i celach, jakie przyświecają Waszej pracy i widząc jednocześnie osobę, która jest sercem poradni, poczują, że pomoc, tak samo jak i zespół jest na wyciągnięcie ręki. Wspaniale sprawdza się też krótki film na stronie głównej. To zaledwie parę minut, a pozwala poznać terapeutę, poczuć jego usposobienie, dobrą aurę i ton głosu. Całość sprawia, że nawet najbardziej sceptyczne osoby przekonują się do podjęcia terapii i zapisania na pierwsze konsultacje.
Zadbaj o estetykę strony i spójność kolorystyczną
Estetyka strony powinna wyróżniać Twoją markę na tle innych. Kolor, tak samo jak treść czy zdjęcie – przekazuje informacje. Wystarczy spojrzeć na duże marki. Zmieniają strategie, loga i komunikacje. Jednak raz wybrany kolor zostaje z nimi na lata. Mało kto, jest sobie w stanie wyobrazić, że krówka Milki przestanie być fioletowa 😉
Wybierając kolor, pamiętaj, że stanie się on częścią osobowości marki i będzie budzić konkretne skojarzenia. I w takiej kolorystyce powinna zostać zaprojektowana Twoja strona internetowa. Całość powinna być estetyczna i nadać stronie jednolity i dopracowany wygląd. Za optymalną ilość użytych kolorów uważa się trzy. Ta liczba to kompromis między pstrokatością a monotonią na stronie, gdzie:
- Kolor przewodni powinien zajmować ok. 60% strony i tworzyć główny motyw całego projektu.
- Kolor kontrastujący z przewodnim, aby projekt był bardziej atrakcyjny wizualnie – 30%.
- Pozostałe 10% jest kolorem akcentującym.
Umieść kalendarz rezerwacji
Rezerwacja wizyt w starym stylu czy to u lekarza, czy fryzjera budzi najczęściej skojarzenia, do których nie chcemy wracać. Czekanie na wolną linię, słuchanie jak recepcjonistka wymieni wszystkie wolne terminy, aż w końcu padnie ten, który najbardziej nam odpowiada, a w tle rozmowa z drugim klientem. Dlatego intuicyjny kalendarz rezerwacji na stronie to konieczność jeśli chcesz być traktowany/a jak profesjonalista w swoim fachu.
Główne zalety posiadania kalendarza rezerwacji:
- Tworzy więcej rezerwacji – kalendarz rezerwacji może wygenerować do 75% więcej rezerwacji w porównaniu z witryną, która takiego kalendarza nie ma. Dzięki niemu odwiedzający Twoją stronę już na pierwszy rzut oka widzą czy termin, który ich interesuje, jest dostępny i w łatwy sposób mogą go zarezerwować.
- Wzbudza pozytywne wrażenie – posiadając kalendarz, pokazujesz, że dbasz o swoich odwiedzających, ich czas i wygodę. W końcu nie muszą dzwonić i czekać na odpowiedź z formularza, tylko dokonują rezerwacji kilkoma kliknięciami.
- Dostępny z każdego miejsca – masz wgląd w swój kalendarz tak samo jak Twój klient – za pomocą kilku kliknięć. Możesz zsynchronizować kalendarz z np. kalendarzem Google i planować w nim swój grafik z uwzględnieniem zarezerwowanych sesji. A to wszystko może odbywać się z poziomu Twojego telefonu. Koniec z wertowaniem stron, ręcznym wykreślaniem i sytuacjami, kiedy dwóch klientów zostało zapisanych na ten sam termin.
Jeśli interesujesz się dodaniem takiego kalendarza, koniecznie zapoznaj się z polecanym przez nas systemem rezerwacji online.
Zaoferuj przejrzyste i łatwe w nawigacji Menu
Chcesz przekazać swoim odwiedzającym jak najwięcej informacji. W końcu w Twoim gabinecie jest tyle możliwości, że nie możesz żadnej pominąć. Jednak w tym przypadku sprawdza się zasada „co za dużo, to nie zdrowo”. Obecne czasy już dosyć skutecznie przyzwyczaiły nas do tego, że chcemy mieć najistotniejsze dane szybko i na wyciągnięcie reki. Dlatego ściana tekstu i menu z niekończącą się ilością zakładek tylko odstraszy potencjalnego klienta. Dobre strony psychologiczne posiadają menu z maksymalnie dziewięcioma zakładkami, a teksty na nich są esencjonalne i przekazują najważniejsze dla klienta informacje. To oczywiście jest dosyć subiektywne, więc jeśli chcesz pisać i planować jak profesjonalista to sprawdź nasze darmowe schematy pisania treści na stronę:
Dołącz Rekomendacje
O mocy marketingu rekomendacji myślę, że nie musimy się rozpisywać ;). Jednak warto przypomnieć sobie raz na jakiś czas wyniki badań, bo są bardzo jednoznaczne. Według nich aż 90% klientów nie skorzysta z oferty jeśli opinie nie będą w większości pozytywne, a co druga osoba zrezygnuje z usługi jeśli nie znajdzie żadnych opinii. Dlatego nie ma lepszego miejsca na opinie Twoich zadowolonych klientów, niż strona internetowa Twojej poradni terapeutycznej. Oczywiście, warto też zadbać żeby te opinie pojawiły się również w wizytówce Google, Znanym Lekarzu, Facebooku i pozostałych social mediach. Nigdy nie wiesz, który kanał dotrze do Twojego potencjalnego klienta, więc temat można potraktować kompleksowo.
Osadź przycisk „Umów wizytę”
Szybka zagadka: gdzie powinny znajdować się najważniejsze informacje na stronie? Daj sobie chwilę na zastanowienie. W menu? Hmm ciepło, ale tam umieszczamy sporo istotnych informacji. Mała podpowiedź: strona nie spełnia swojej funkcji jeśli nie wspiera sprzedaży, co w przypadku branży zdrowia psychicznego jest równoznaczne z umówieniem się na wizytę. Skanując stronę wzrok osoby odwiedzającej zawsze instynktownie, kieruje się w stronę prawego górnego rogu. I właśnie tam powinno się umieszczać najważniejsze informacje. Umieszczenie tam przycisku „Umów wizytę” potrafi być prawdziwym game changerem w pozyskiwaniu klientów 🙂
Dobre strony psychologiczne to… szybkie strony psychologiczne
Kółko ładowania się strony, które kręci się w nieskończoność to koszmar każdego internauty. Zbyt długi czas oczekiwania to jedna z najczęstszych przyczyn, dla których użytkownik opuszcza witrynę i kieruje się do innego specjalisty. Jak sprawdzić, czy Twoja witryna działa sprawnie i dostarcza pozytywnych doświadczeń użytkownikowi? W tym celu możesz skorzystać z darmowego narzędzia Google: https://pagespeed.web.dev/
Wystarczy wejść w powyższy link, wpisać adres URL Twojej strony internetowej i kliknąć przycisk „Analizuj”. Otrzymasz osobną analizę na urządzenia mobilne i stacjonarne. Dzięki temu będziesz wiedzieć jakie elementy wpływają na czas ładowania się strony w każdym z przypadków.
Dobre strony psychologiczne wzbudzają zaufanie
Użytkownik, czytając, w jakim nurcie się specjalizujesz i przeglądając załączone certyfikaty, nie wyciągnie żadnych pozytywnych doświadczeń. Osoba, która jest w trakcie podejmowania decyzji czy zdecydować się na terapię szuka przede wszystkim człowieka. Specjalisty też, ale na pierwszym miejscu człowieka, który zrozumie jego problemy, wesprze i zaopiekuje się w momencie kryzysu. Dlatego, zamiast umieszczać w zakładce „O nas” suchych informacji na temat Twojego doświadczenia, spróbuj pokazać, jaka jest Twoja misja, co Cię napędza i czemu Twoja decyzja padła akurat na taką specjalizację. Niech użytkownik, czytając ten opis, czuje, jakbyś mówił właśnie do niego i pomyślał „ta osoba doskonale rozumie mój ból”. Przyjście na terapie, czy nawet na konsultacje to spory stres. Zadbanie o jakościową treść z głębokim przekazem zwiększy poczucie komfortu, skróci dystans i sprawi, że Twoja poradnia będzie bardziej transparentna.
Napisz, w czym pomagasz
Tworząc nasze strony, zakładkę „Jak pomagam” dopieszczamy zawsze na maksa. To właśnie tutaj znajdują się wszystkie informacje komu i w jaki sposób możesz pomóc Ty, bądź zespół Twoich terapeutów. Informacje powinny być konkretne, ale unikaj automatycznego uzupełniania szablonu. Treści na stronie powinny być jak najbardziej autorskie. Zastanów się, w jakich problemach jesteś w stanie wesprzeć swojego klienta. Niech czytając myśli: „To o mnie, tutaj chcę zacząć swoją terapię”.
Sprecyzuj grupę docelową
Kierując swoją komunikację do wszystkich, może się okazać, że Twój przekaz…trafi do nikogo. Sprecyzowanie grupy docelowej to jeden z pierwszych kroków, które należy podjąć w trakcie określania charakteru swojej działalności. Dlaczego? Ludzie są tak bardzo różni. Mają zupełnie inne profesje, inne podejście do świata, różne problemy, inne marzenia, odmienne wymagania wobec siebie i swojego otoczenia. I to jak będzie wyglądać komunikacja, będzie zależeć od tego, kto znajdzie się po drugiej stronie. Dobre strony psychologiczne odpowiadają na potrzeby swoich potencjalnych klientów.
Temat komunikacji jest na tyle obszerny, że na blogu Mindness już wkrótce pojawi się artykuł, w którym zagłębimy się bardziej w temat rozumienia swojego klienta 🙂
I tak dotarliśmy do końca! Teraz wiesz, gdzie tkwi sekret tworzenia wyjątkowej strony, która ma „to coś”. Nie pozostaje nam nic innego niż trzymać kciuki za Twoją kreatywność i wcielanie nowych pomysłów w życie. Jeśli jednak potrzebujesz wsparcia, to pamiętaj, że tworzenie stron da psychologów i psychoterapeutów to nasz chleb powszedni i zawsze służymy pomocą.
Chcesz przeczytać artykuł na jakiś konkretny temat? Daj znać w komentarzu, w końcu tworzymy z myślą o Tobie!